Opera wkrótce wprowadzi obsługę Google Instant

10.09.2010 11:26, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Zespół Opera Software niedługo wprowadzi obsługę Google Instant w swojej przeglądarce internetowej. Na razie podano jak samemu rozwiązać problem z nową usługą firmy Google.

Opera jest jedną z przeglądarek, które jeszcze nie obsługują nowej usługi w wyszukiwarce Google. Obecnie Google Instant poprawnie działa w przeglądarce Chrome 5 i 6, Firefox 3.x, Safari 5 (w systemie Mac OS) i Internet Explorer 8. Wkrótce ma to się jednak zmienić, bo zespół Opery pracuje nad zmianami w swojej przeglądarce. Na razie pracownicy Opery zamieścili krótki klip wideo prezentujący jak samemu uruchomić Google Instant w przeglądarce. Okazuje się, że jest to całkiem proste. Wystarczy „oszukać” wyszukiwarkę zmieniając w ustawieniach Opery identyfikację przeglądarki na Firefoksa. W ten sam sposób można uruchomić w Operze inną usługę firmy Google - animacje na głównej stronie wyszukiwarki.

Przypomnijmy, że Google Instant to nowa usługa w wyszukiwarce Google umożliwiająca wyświetlanie wyników wyszukiwania już w trakcie wpisywania hasła. Pracownicy firmy z Mountain View cały czas pracują nad usługą, nadal jednak brakuje w niej niektórych funkcji dostępnych w starszej wersji wyszukiwarki. Obecnie Google Instant nie jest jeszcze dostępny w Polsce. Z nowego mechanizmu mogą za to korzystać mieszkańcy USA, Anglii, Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii i Rosji.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (68)  

Avatar
professorek (niezalogowany) | 10.09.2010 11:27#1

a kiedy google i opera się porozumie i wprowadzi nowy wygląd przeglądania grafiki w Operze?? czekam i czekam eh
mimo to nie mam zamiaru się z nią rozstać :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ArthurMot | 10.09.2010 11:30#2

A tak napinacze się śmiały, że Google Instant jest niedostępny na Operę.

Avatar
montypytacz (niezalogowany) | 10.09.2010 11:30#3

Opera nie "wprowadzi" obsługi Google Instant, bo ta funkcja działa dobrze w tej przeglądarce. Problemem jest firma Google, która blokuje Operę przez sniffing tym samym pokazując jak obłudną jest firmą:
http://my.opera.com/ODIN/blog/google-browser-sniffing-and-the-open-web

Avatar
alors (niezalogowany) | 10.09.2010 11:37#4

Pan na filmiku mówi,że Opera obsługuje tą funkcje lecz Google blokuje ja w Operze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Vifon | 10.09.2010 11:49#5

To nie Opera nie obsługuje Google Instant. To Google Instant nie obsługuje Opery. Jak inaczej wytłumaczyć, że wystarczy zmienić user agent przeglądarki? To samo z nowym Google Images. Google z niewiadomych przyczyn (albo wiadomych - coughchromecough) szykanuje Operę. Mam nadzieję, że szybko się opamiętają, bo lubię produkty obu firm.

Avatar
marines (niezalogowany) | 10.09.2010 11:51#6

A co ma do tego Opera? :o Przecież to Google blokuje Instant (który działa poprawnie) w Operze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Karwowski | 10.09.2010 11:53#7

Bez sensu posunięcie ze strony Google. Oni specjalnie blokują Operę.
A swoją drogą ciekawe nad czym zespół Opery będzie pracował w tej sprawie, skoro ich przeglądarka poprawnie działa. Stworzą program do automatycznego zmieniania user agent przeglądarki kiedy tylko odwiedza się Google?

Nieładnie, Google, oj, nieładnie.

Avatar
aktywny napinacz (niezalogowany) | 10.09.2010 11:56#8

A u mnie nie działa animacja logo

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.09.2010 12:08#9

I o czym to świadczy Panowie?
Opera jest wg Googla za dobra, za szybka. Działa na starszym sprzęcie, a to nie pomyśli dla kapeluszników. Opera hamuje rozwój gospodarki USA. Bo do takiego Chrome, Firefoxa trzeba ciągle dokupować coś do kompa. A tak można dokonać sabotażu i rozpowiadać, że coś w Operze nie działa. Sama zmiana useragenta o tym dowodzi.
A ja nie skorzystam z Instant i innych usług Google oraz będę używał standardowej identyfikacji przeglądarki. Mendy będą głosić o niby niszowości tej przeglądarki. Nic z tego :)

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 10.09.2010 12:40#10

Ta na pewno Google nie ma się czym zająć tylko myślą jak zaszkodzić Operze. Śmiech mnie ogarnia jak czytam takie brednie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jurgi-Fld | 10.09.2010 12:49#11

Panowie, to Google nie obsługuje, a nie Opera nie obsługuje, co zresztą wynika z dalszej części newsa. Więcej… logiki, proszę.

Avatar
kukubala (niezalogowany) | 10.09.2010 13:02#12

Google rozumie iz opera jest jest najwiekszym konkurentem w wyscigu technologicznym, mimo iz ma mniejsze grono zwolennikow niz np lisek. Problem jednak w tym ze sa to duzo bardziej doswiadczeni uzytkownicy :)
Przy okazji, teraz juz rozumiem dlaczego w operze nigdy nie widzialem animacji na google.pl....

Avatar
viśtek (niezalogowany) | 10.09.2010 13:11#13

biedna opera jak zwykle muszą przerabiać przeglądarkę pod konkretne strony... :/
:)

Avatar
jelczanin (niezalogowany) | 10.09.2010 13:16#14

Google blokuje Operę, bo to konkurent chroma ;).

Avatar
garrry (niezalogowany) | 10.09.2010 13:17#15

@Pirx Tak, a ponieważ Google udostępnia ludziom swoje produkty to mają oni prawo ich krytykować ile tylko chcą (lub porzucić dany produkt jeśli to możliwe). Zwłaszcza jeśli ta firma umieszcza na swojej stronie (http://www.google.com/chrome/intl/en/webmasters.html) informację, że każdy web developer powinien upewnić się, że ich strona działa na każdej przeglądarce tak aby każdy mógł z niej swobodnie korzystać. Piszesz, że Google może blokować kogo chce. OK, tylko niech nie piszą wtedy, że są za otwartością sieci, bo jest to zwykła hipokryzja.
Wspomniałeś też o tym, że hamowanie lub blokowanie konkurencji przez wykorzystanie swojej monopolistycznej pozycji jest normalne. I z tym też się zgadzam (co nie znaczy, że to popieram). Ale w takim razie ja jak i każdy komu się to nie podoba może się w ramach wolności słowa może to w jawny sposób krytykować i odradzać korzystanie z usług tej firmy.

Avatar
michauek (niezalogowany) | 10.09.2010 13:18#16

i teraz google będzie miało błędne statystyki przeglądarek, a to tylko dlatego, że linijki w kodzie wpisać się im nie chciało...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.09.2010 13:32#17

@grzesiek1651
Śmiej się dalej. Wypowiadaj się pewny swoich słów.
Przykład:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Opera_(program)#Opera_a_Microsoft_MSN

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
elesoft | 10.09.2010 13:48#18

Przy okazji Opera mogłaby usunąć limit wysokości strony. Powyżej pewnej granicy strony nie można dalej przewijać - jest to trochę irytujące.

Avatar
komar_boss (niezalogowany) | 10.09.2010 13:58#19

Mam pytanie do userów Opery - da się jakość włączyć podpowiedzi podczas wyszukiwania? Mam na mysli prawe górne okienko, gdzie wpisując frazę np. w firefoxie pojawiają się sugestie, a w operze nie :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 10.09.2010 14:05#20

Czyli link Zonka dowodzi o przekroczeniu 10% progu przez operę w Polsce. Brawo! Możemy mówić już o przekroczeniu takiej granicy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Molekularny zajad | 10.09.2010 14:15#21

@elesoft

O maj gosh, o czym ty mówisz człowieku :P Kup sobie może monitor a nie na mikrofalówce przeglądasz strony.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.09.2010 14:48#22

@komar_boss
a do czego ci te podpowiedzi? Przecież wpisując frazę tata, szukasz znaczenia słowa tata. Potrzebne ci są podpowiedzi 'tata pije, tata ćpa, tata mnie bije, tata pirata, tata ma fiata' i tego typu pierdoły? Raczej nie.

@Pirx
Jeśli dobrze pamiętam, to kilku producentów domagało się ekranu wyboru przeglądarki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
oprych | 10.09.2010 14:55#23

@master_zonk6
"Jeśli dobrze pamiętam, to kilku producentów domagało się ekranu wyboru przeglądarki."

Niestety nie masz racji, głównym orędownikiem tego pomysłu była właśnie Opera. I jakkolwiek uwielbiam Operę i dla mnie jest to przeglądarka nr 1, tak jej działania z ekranem wyboru przeglądarek wzbudziły u mnie spore zniesmaczenie. Bo jakim prawem firma X chce narzucić firmie Y jakieś rozwiązania?

Avatar
Kintoki (niezalogowany) | 10.09.2010 15:10#24

@komar_boss Da się dla wiki i binga są włączone domyślniea dla googla http://my.opera.com/Tamil/blog/google-search-suggestions-in-opera

@master_zonk6 Sorry ale coraz głupsze teksty wypisujesz...

Avatar
chromowiec szturmowiec (niezalogowany) | 10.09.2010 15:10#25

Niech opera stworzy sobie wlasna wyszukiwarke a nie jeczy co chwile ze je google blokuje. Komu by sie chcialo przygotowywac cos pod niszowy rynek ?

Avatar
garrry (niezalogowany) | 10.09.2010 15:38#26

"Ale to i tak jest niczym, w porównaniu do sytuacji, w której producenta danego produktu zmusza się do umieszczania w nim programu konkurencji, szczególnie jeśli instalacja tego drugiego nigdy nie była blokowana (wiadomo o co chodzi)."
Akurat w tej sytuacji Microsoft został bardziej zmuszony do zareklamowania konkurencji a nie umieszczania jej w swoim produkcie. Poza tym to był pomysł durnej Komisji Europejskiej, a nie Opery jak próbował do tego przekonać PR Microsoftu. Norweska firma złożyła jedynie wniosek o śledztwo w sprawie wykorzystywaniu pozycji monopolisty.
I może tego typu przepisy są trochę nie fair, ale bez prawdopodobnie nauka rozwijałaby się kilka razy wolniej i teraz bylibyśmy gdzieś na poziomie XVI wieku (czyli bez internetu! :P), bo bez konkurencji nie ma inwencji.

Avatar
komar_boss (niezalogowany) | 10.09.2010 15:44#27

@master_zonk6
Potrzebne, nie muszę się tłumaczyć do czego, a skoro nie znasz odpowiedzi na moje pytanie to po co wogóle się odzywasz?

Avatar
MP (niezalogowany) | 10.09.2010 16:23#28

"Opera hamuje rozwój gospodarki USA". Litości...
Tekst miesiąca.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lobeklodz | 10.09.2010 16:57#29

Co poniektóre komentarze wołają o pomstę do nieba.
Przestańcie doszukiwać się w każdym działaniu większej firmy chęci opanowania świata.
A oto fragment jak pewnie codziennie mówią do siebie pracownicy Google i innych firm
- "hej, móżdżku, co będziemy robić dziś wieczorem?"
- "to co zwykle - spróbujemy opanować świat!"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 10.09.2010 17:48#30

@MP
potrafisz tylko wydzierać z kontekstu. Idealnie pasujesz do TVN. Z gówna zrobią złoto i przeistoczą, że to jadalne, ale nie dla każdego.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 10.09.2010 18:14#31

@master_zonk

"potrafisz tylko wydzierać z kontekstu. Idealnie pasujesz do TVN. Z gówna zrobią złoto i przeistoczą, że to jadalne, ale nie dla każdego."

Dokładnie jesteś taki jak piszesz, tylko dlaczego się do tego motta nie stosujesz?

PS: Nigdy nie nazwałbym Opery gównem, bo to bardzo dobry program

Avatar
MP (niezalogowany) | 10.09.2010 18:22#32

@master_zonk6
To co napisałeś jest bzdurą w każdym kontekscie.
Natomiast uwaga o TVN wiele o tobie mówi, naprawdę. Twoimi guru są mały prezio i toruński szaman?
Masz niezwykły dar pieprzenia od rzeczy. Nie zmarnuj go.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 10.09.2010 19:26#33

Opera, przeglądarka dla cierpliwych.

Avatar
garrry (niezalogowany) | 10.09.2010 19:28#34

@Pirx
"Po drugie - napisz jeszcze, że producent Opery nie chciał umieszczać swojego programu w oknie wyboru przeglądarki, ale został zmuszony przez KE. :)"
Oczywiście, że chcieli, nawet z tego powodu wydali niedopracowaną wersję 10.50. Ale tak samo chciała tego Mozilla i Google (które przecież nie potrzebuje dodatkowej reklamy skoro posiada stronę którą odwiedza jakieś 90% internautów). Co do monopolu Microsoftu to oczywiście nie chodziło mi o rynek przeglądarek, a systemów operacyjnych. Bo to dzięki temu Microsoft "forsował" przez lata IE.

"Jeszcze parę takich interwencji i rozwój się zatrzyma. Komu będzie się chciało rozwijać, inwestować, zdobywać rynek, jeśli wystarczy poczekać aż inni to zrobią osiągając odpowiednio dużą pozycję, polecieć na skargę i po robocie."

No tak, ale dla nas nie ma znaczenia kto jaki będzie miał udział w rynku, ale co nam zaoferuje. Wbrew pozorom nawet w XXIw. wiele innowacji zawdzięczamy niewielkim firmom (lub niewielkim grupkom osób). Myślisz, że im będzie się chciało cokolwiek robić jeśli wielkie korporacje będą wykorzystywać swoją pozycję, aby zablokować potencjalne zagrożenie? Fakt, że instytucje takie jak KE ostro przeginają nie oznacza, że nie powinno się walczyć z monopolem, który niestety hamuje rozwój.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
~shevchenko1987 | 10.09.2010 19:31#35

@Kintoki - dzięki za link. -->> http://my.opera.com/Tamil/blog/google-search-suggestions-in-opera <<-- Działa świetnie. Powinni to wprowadzić do przeglądarki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hINDUss | 10.09.2010 19:46#36

używam 3 browserów ff, chrome i opery - w wersjach stable
i tylko w operze mam kwiatki typu nie pojawiania się okienka potwierdzenia w pewnej grze flash
i żeby było ciekawiej, okienko owo pojawiało się, zmieniłem raz opcję maskowania na inną i już nie ma mocnych żeby je przywrócić

a generalnie o "jakości" browserów to mogą się wypowiedzieć b. zaawansowani programiści JS

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Molekularny zajad | 10.09.2010 19:57#37

"Niech opera stworzy sobie wlasna wyszukiwarke a nie jeczy co chwile ze je google blokuje. Komu by sie chcialo przygotowywac cos pod niszowy rynek ?"

Niektórzy nadal powinni zostać w epoce kamienia łupanego. Tu nie chodzi o przygotowywanie czegoś pod niszowy rynek bo to już działa, a jest jedynie umyślnie blokowane. Rozumiesz różnicę?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Jim1961 | 10.09.2010 20:05#38

Każdy artykuł o przeglądarkach ma zawsze 2 cechy: flamewar i master_zonk6. A 99% użytkowników Opery ma to głęboko że ta jest lepsza, tamta gorsza, a następna nie wiadomo co robi. Też jej używam i za chiny ludowe na nic innego nie zamienię, ale po kiego grzyba o tym cały czas pisać i przekonywać (dot. w/w gościa) - jak ktoś lubi średniowiecze, to niech używa co się mu podoba. Jako moderator DP wywaliłbym w pizdu wszystkie komentarze, które nie wnoszą żadnych przydatnych informacji. Jednocześnie rozumiem, że jest to biznes i nie ważne co gadają byle gadali.
Pozdro4all <- wiadomo kogo

Avatar
blejjj (niezalogowany) | 10.09.2010 20:22#39

otoz prawda jest taka, ze to Opera ma problem. doslownie i biznesowo.

doslownie - opera wywala sie na obsludze dodawania do historii przegladarki kolejnych 'wyszukan' - so sprawia, ze guzik back w operze zachowuje sie dziwnie po przejsciu na strone z wynikow.

po drugie - opera nie radzi sobie ze znakami specjalnymi wpisywanymi w pole wyszukania - prosze wpisac ' (apostrof). obsluga key eventow w operze jest od zawsze zalosna (za dobrze lapie skroty klawiaturowe UI, za malo przekazuje do dokumentu). mozna sobie o tym przeczytac na my.opera.com/sitepatching

po trzecie - tak jak google maps 'dziala z opera', tak ten instant search po prostu po pewnym czasie przestaje dzialac - wystarczy pokasowac literki kilka razy. google maps w pewnym momencie przestaje reagowac na 'przeciaganie' mapy (po kilku minutach przesuwania mapy).

to nie google jest zle, tylko opera 'jak zwykle' robi cos po swojemu a potem placze i narzeka na wszystkich

i to opera ma problem, bo 'jak zwykle' nie dzialaja w niej nowe strony

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
elesoft | 10.09.2010 20:49#40

@Molekularny zajad - jeśli nie wiesz co powiedzieć, po prostu się nie wypowiadaj. Zobacz, jak Opera zachowuje się np. tutaj http://infobot.pl/r/1PFX a dopiero później komentuj.

Avatar
szybki234 (niezalogowany) | 10.09.2010 20:55#41

@Jim1961
Po co to czytasz? Szkoda czasu ;)
Strasznie dużo głupot, kłamstw i nieprawdy piszą tu co niektórzy na temat Opery oraz sporo ludzi po prostu jest nieświadoma funkcjonalności Opery wiec inni odpisują i się rodzi taka dyskusja zażarta czasem
I to dotyczy wielu innych programów

Avatar
aktywny napinacz (niezalogowany) | 10.09.2010 21:34#42

"@master_zonk6 Sorry ale coraz głupsze teksty wypisujesz..."

Facet? pisze bardzo mądre rzeczy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
suchmen | 10.09.2010 23:18#43

Opera w Polsce ma blisko 10% a chrome jest na 4 miejscu i ma koło 7%, więc którą przeglądarkę powinniśmy nazwać "niszową"?

Avatar
Krzysiek___ (niezalogowany) | 11.09.2010 1:20#44

W taki sam sposób można sprawić, że będą się nam wyświetlały obrazki z szukania w Google Image w nowym wyglądzie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
usb2.0 | 11.09.2010 1:39#45

Światowy udział Opery wśród przeglądarek to na chwilę obecną 2,3% podczas gdy Safari 3,5% także obie można uznać za "niszowe", a jakoś w tej drugiej przeglądarce o dziwo działa Google Instant. Także proszę przestać za przeproszeniem chrzanić, że "komu by sie chcialo przygotowywac cos pod niszowy rynek", bo ten przykład idealnie pokazuje jak Google ignoruje Operę (nie pierwszy raz).
Wpis sugeruje, że Instant powinno działać jedynie w najnowszych wersjach podanych przeglądarek, a o dziwo Opera przedstawia się jako Mozilla 1.9. Wyraźnie widać, że Google faworyzuje tylko część przeglądarek, przecież niedawno zapowiedzieli, że część ich usług nie będzie działać pod IE6. To akurat słuszny krok, ale dlaczego nie wspierać Opery, skoro to jest nowoczesna przeglądarka i ciągle rozwijana?
Jeżeli ktoś uważa, że wszystko tu jest w porządku to ma chyba klapki na oczach i widzi tylko to, co chce widzieć.

Avatar
AnonimGDY666 (niezalogowany) | 11.09.2010 10:13#46

To było już rok temu:
http://www.istartedsomething.com/livesearch/

to info od: http://www.dobreprogramy.pl/36412,SSEE,Uzytkownik.html

Google Instant - zapłacie za użycie pomysłu temu blogerowi: http://www.istartedsomething.com/

He, he, he - Google pokrada pomysły - brzydko i nieładnie. Należy dbać o swój wizerunek. Tak duża, bogata i etyczna firma i takie brzydkie numery.

Avatar
125521 (niezalogowany) | 11.09.2010 11:53#47

Ja widzę różnicę pomiędzy "nie współpracować" a "działać na szkodę" (w tym wypadku blokować).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.09.2010 12:44#48

@Pirx
od zawsze wiadomo, że bałwany zazdroszczą mądrym, biedni bogatym, gorsi lepszym. Google postępuje jak smark. 'Nie zaproszę cię do piaskownicy, bo cię nie lubię, bo jesteś mądrzejszy ode mnie'. Po prostu postępują nieuczciwie. Już to zauważają m.in. Niemcy, dlatego badają ich działalność i blokują np. Street View. A Polacy do ostatniej chwili za amerykanami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
usb2.0 | 11.09.2010 13:52#49

"Bo wychodzi na to, że ma monopol na funkcję turbo."
A kto broni Google zrobić swoją wersję owej funkcji i zaimplementować w swojej przeglądarce? Nikt. Ponadto, żeby korzystać z Opera Turbo (ściągać od kogoś pliki) można używać dowolnej przeglądarki, a przecież Opera Software mogła wprowadzić ograniczenie tylko dla użytkowników Opery. A tego nie zrobili.
Piszesz o biznesie - a niby jaki biznes Google ma z Microsoftem, Apple czy Firefoxem? Dziwnym trafem ze wszystkimi tymi firmami utrzymuje dobre stosunki, tylko nie z Operą? Google powinno zależeć na promocji swojej przeglądarki, a nie cudzej skoro mowa o biznesie. Gdyby chodziło o biznes to uprzykrzali by życie osobom korzystającym z Firefoxa czy IE, które mają największy udział w rynku.
Dla mnie jest to celowa dyskryminacja pewnej gruby odbiorców ich usług i część mniej doświadczonych użytkowników Opery może się szybko zniechęcić do swojej przeglądarki przez głupią politykę Googla.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 11.09.2010 14:29#50

@Pirx
Widocznie są mądrzejsi, bo stworzyli bardzo dobry produkt. Wprowadzają "nowości" do świata przeglądarek.
A źle wyświetlane strony?
Inne przeglądarki mają inne wady, często dotyczące samego programu tj stabilność, wydajność.
Gdyby była odpowiednia "współpraca" webmasterów z Operą, to ta przeglądarka byłaby idealna. No bo co jej można było by zarzucić? Wg mnie nic. Bezpieczna, najszybsza, funkcjonalna, innowacyjna, wszystkie strony działają świetnie itd. Uważam, że wtedy każdy miałby Operę, bo dlaczego miałby nie mieć?

A działania Google świadczą tylko o tej firmie. Że jest zdolna do wszystkiego.

Avatar
Kintoki (niezalogowany) | 11.09.2010 16:45#51

@Pirx "A kto broni Operze stworzyć własną wyszukiwarkę internetową i "zdyskryminować" Google Chrome? Nikt. Więc nie używaj bezsensownych argumentów."
-Jakie bezsensowne argumenty? Zastanawiam się czy przemyślałeś to co napisałeś... Dla google stworzenie czegoś na wzór turbo jest żadnym wyzwaniem... Ale żeby zdeklasować googla na polu wyszukiwarek potrzeba gigantycznych funduszy i niezwykłych pomysłów co jest poza zasięgiem takich firm jak opera. M$ mimo włożonych niezłych pieniędzy w binga i próbie wciskania go gdzie się da nie jest żadnym zagrożeniem dla googla.

"Wiesz w ogóle co to jest Opera Turbo??? :)"
-Ojej koniec świata pomyliło mu się z unite...

"trzeba było znieść odpłatność za program przed sukcesem Firefoxa, a nie długo po nim" No Ta trzeba było ale skąd wiesz jaka wtedy panowała sytuacja w Operze może płatna wersja opery to było jedyne źródło dochodów tej firmy? Może po znalezieniu innego sposobu finansowania projektu wypuścili darmową wersję opery?

To że google dyskryminuje operę widać gołym okiem. We wcześniejszych wersjach(jeszcze chyba przed ff) opery była testowa opcja podpowiedzi w polu wyszukiwarki ale na prośbę googla została usunięta...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
usb2.0 | 11.09.2010 18:08#52

"Wiesz w ogóle co to jest Opera Turbo??? :)"
Wiem, miałem na myśli Unite - mój błąd.

"Więc nie używaj bezsensownych argumentów."
A co jest tu bezsensownego? Taki sam tok rozumowania jak Twój. Poczytaj sobie swoje wcześniejsze wypowiedzi w tym wątku.

"Tamci mają na tyle mocną pozycję, że nie można ich lekceważyć."
No i jak to się ma do słabej pozycji Safari, która obsługuje Google Instant? Gdzie logika w tym co piszesz?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 11.09.2010 18:37#53

Nie gorączkujcie się tak, bo wcale sama zmiana UA nie rozwiązuje problemu w 100%...

--------------------------
Jako rozwiązanie tymczasowe Bruce Lawson z Opera Software podpowiada użytkownikom Opery, aby włączyli maskowanie Opery i w ustawieniach podali, że korzystaj z Firefoxa. Rozwiązanie to działa, ale pojawiają się pewne problemy, np. nie widać pola wyszukiwania w lewym dolnym rogu na niektórych maszynach.
----------------------------

Czyli na Operze Google Instant obecnie nie działa dobrze, więc nie jest domyślnie włączona.

Ale przynajmniej można było się troszkę pośmiać z waszych teorii spiskowych :D LOL

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Łukash | 12.09.2010 0:49#54

@GalusAnonimus
a czy to w jakiś sposób upośledza wyszukiwanie w google ? Czy tylko nie zaśmieca mojego ekranu ?...sądzę że to drugie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 12.09.2010 5:08#55

Tak, bo Google nie ma co robić tylko blokować przeglądarkę, która ma największych trolli i niby jest najlepsza a i tak z niej nikt nie korzysta ;d tak samo jak z linuksem

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 12.09.2010 11:48#56

@Mayron
nie moja wina, że masz dysleksje (mylne nazwanie debilizmu) i nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
janek2012 | 12.09.2010 13:01#57

master_zonk6, nie weim czy płacą Ci za tego typu wypowiedzi, ale widząc Twoje posty mam ochote zaprzestać używania Opery i zacząć używać Lynx'a. Nie wiem, może pogoda taka, może to przez szkołę, promieniowanie kosmiczne, ruchy tektoniczne, czy inne zjawiska, ale Ty, jako uzytkownik Opery prezentujesz sobą dość mizerny poziom (i nie byłoby w tym nic złego gdyby nie widziało tego kilka tysięcy osób), a zauważ, że obrazem grupy jest zazwyczaj obraz najbardziej wyróżniającej się persony. A potem słyszę brednie, że wszyscy userzy Opery to trolle (ja znam tylko jednego)...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 12.09.2010 14:27#58

@MP
#36

@master_zonk6
To co napisałeś jest bzdurą w każdym kontekscie.
Natomiast uwaga o TVN wiele o tobie mówi, naprawdę. Twoimi guru są mały prezio i toruński szaman?


Nie jestem fanem żadnego polityka. Powinieneś wiedzieć, ze nie można im wierzyć. Ale skoro zawierzyłeś w obietnice dużego prezia, to widocznie wierzysz we wszystko. Ale zrozumiesz to z czasem i oby nie za późno. Czekać tylko na Grecję.

Avatar
MP (niezalogowany) | 12.09.2010 16:19#59

@zonk
Heh, nie wiesz czy i na kogo głosowałem oraz jakie mam poglądy polityczne - niewiele wywnioskujesz z moich komentarzy. Z tobą sprawa jest jasna. Polityka i gostpodarka to z pewnością nie jest twoja domena. Pytanie - a co nią jest?
Dziwi mnie tylko, że często plując na "amerykę" (bez sprecyzowania czy chodzi o kraj, społeczeństwo, politykę, gospodarkę i korporacje) codziennie odpalasz system stworzony przez jeden z symboli amerykańskiej gospodarki. Sam uznałeś kiedyś windows za genialny system (sic!).
Taki nieprzejednany hardkorowiec powinien siedzieć na jakiejś dystrybucji linuksa. Ale - ponownie - raczej byś nie ogarnął tematu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hINDUss | 12.09.2010 19:07#60

http://my.opera.com/sitepatching/blog/
http://www.opera.com/docs/browserjs/

jeśli ktoś umie czytać między wierszami, zrozumie czemu opera tak bardzo daje ciała...

i nie mówcie mi że to wszystko przez te złe strony co tylko FF/IE obsługują...

sporo błędów to zła obsługa eventów, dom, js, polityk bezpieczeństwa, udawania ficzerów a to IE a to FF... lista jest długa...

aktualnie fixują jakieś 600 stron/skryptów

na poważnie zastanawiam się z przejściem z opery na IE....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 12.09.2010 21:48#61

@hINDUss
wiesz dlaczego powstał i do czego służy browser.js?
Widzę, że nie wiesz.
Powodzenia na IE.

Avatar
bercik82 (niezalogowany) | 12.09.2010 22:02#62

Chwila chwila u mnie w operze już taka usługa działała ??? Wpisywałem literki i pojawiały się możliwe wyniki co jest ???

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 12.09.2010 22:33#63

A co to jest browser.js? Jak Opera ma trafić do zwykłych użytkowników, skoro zawsze są w niej jakieś "problemiki"..?

I jaki promil użytkowników wie co to jest browser.js itp? I po co ma to wiedzieć?
Jaki Fx jest taki jest, wolno się odpala, ale nigdy żadnych problemów z wyświetlaniem itp od czasów ie7, bo za czasów IE6 zdażało się, gdyż jakiś procent stron wymagał typowo ie, vide active x. W ciągu wielu lat istnienia (Opera istnieje dłużej) pojawiło się tyle rozszerzeń i wtyczek, i od developerów indywidualnych i wielkoformatowych MS, Google, Symantec, że Firefoks potrafi praktycznie wszystko, zrobić, wyświetlić itd..
Dlatego na nim polegam, mimo, iż nie jest najszybszy, czy najładniejszy, jest niezawodny.
Poza tym, jako świadomy konsument, doceniam wagę starań Mozilli, dla współtworzenia i wspierania otwartych standardów sieciowych, żeby nigdy nie doszło do sytuacji z czasów IE6, chcesz używać innego produktu- nie możesz, bo nie działa..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Placio74 | 13.09.2010 7:25#64

@hINDUss
"jeśli ktoś umie czytać między wierszami, zrozumie czemu opera tak bardzo daje ciała..."

Chyba nie zrozumiałem. Napisz dlaczego "opera tak bardzo daje ciała".

@hINDUss
"i nie mówcie mi że to wszystko przez te złe strony co tylko FF/IE obsługują..."

Pewnie nie wszystko, jednak raczej większość przez niedbalstwo i lenistwo części webmasterów (np. korzystanie z przestarzałych wadliwych skryptów - czego typowym przykładem jest VH Menu).

@hINDUss
"sporo błędów to zła obsługa eventów, dom, js, polityk bezpieczeństwa, udawania ficzerów a to IE a to FF... lista jest długa..."

"Sporo" to znaczy ile? Mniejsza czy większa część kodu browser.js tego dotyczy? 1%, 10%, ...?


@klm2 (niezalogowany)
"A co to jest browser.js?
...
I jaki promil użytkowników wie co to jest browser.js itp? I po co ma to wiedzieć?"

Chyba coś Ci się pomyliło... Zwykły użytkownik nie wie i nie musi wiedzieć czym jest browser.js. To nie jest plik przeznaczony do edycji/zmian przez użytkownika.

@klm2 (niezalogowany)
"...Firefoks potrafi praktycznie wszystko, zrobić, wyświetlić itd..."

Po zmianie user agenta (na Opery) raczej nie wszystko.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 13.09.2010 10:53#65

@Placio74

@klm2 (niezalogowany)
"...Firefoks potrafi praktycznie wszystko, zrobić, wyświetlić itd..."

Po zmianie user agenta (na Opery) raczej nie wszystko."

Hmm, ale o co chodzi?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Placio74 | 13.09.2010 12:43#66

@klm2 (niezalogowany)
"Hmm, ale o co chodzi?"

Choćby o to że wówczas nie będzie 'działać' Google Instant, nie będzie wyświetlane VH Menu (np. na ram.net.pl), na niektórych stronach nie będzie 'wykrywany' Silverlight (np. na vod.onet.pl), niektóre strony wyświetlą się w nieczytelnej formie, ...
A przecież to wciąż ten sam Firefox. Oczywiście (w tych przypadkach) nie jest to wina przeglądarki (choć niektórzy 'nadpobudliwi' użytkownicy twierdzą inaczej).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hINDUss | 13.09.2010 15:42#67

@placio74 - "sporo" - policz sobie, masz listę http://www.opera.com/docs/browserjs/

opera nie jest zła, podobają mi się jej ficzery, natomiast złe w niej jest podejście... mają bugi, przyznają się do nich i zamiast je naprawić, tylko je łatają przez protezy typu browser.js i podobne

przykład z życia wzięty (przypadkiem to "rozpracowałem")
jest sobie stronka i wyświetla popupa (nie nowe okienko, tylko zdaje się div) nad flashem, w operze (ale nie zawsze tak było! w poprzedniej wersji, lub przy paru inaczej ustawionych opcjach to działało! - niestety jakbym nie kombinował już nie chce) ten popup się nie pojawia .... ALE, jak wejdę do opcji JS i NIC nie zmienię, tylko klepnę OK, popup się nagle pojawia...

a jest to tylko skromny przykład niedogodności, jakie użytkownik opery musi znosić...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Placio74 | 13.09.2010 16:41#68

@hINDUss
"@placio74 - "sporo" - policz sobie, masz listę http://www.opera.com/docs/browserjs/"

I Twoim zdaniem wszystko bądź większość to poprawki błędów przeglądarki...? Coś Ci się nie pokręciło?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av