Piracka AutoMapa z koniem trojańskim

26.10.2007 16:24, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News
NewsImage

Producent najpopularniejszego w Polsce systemu do nawigacji satelitarnej AutoMapa poinformował, że w sieci krążą pirackie wersje najnowszej Automapy zawierające "konia trojańskiego". Oprogramowanie, jak informuje producent Automapy, w przypadku podłączenia do Internetu próbuje przesyłać poufne dane użytkownika.

Zjawisko piractwa nęka producentów oprogramowania od wielu lat. Setki firm doświadczyło boleśnie, że ich własność intelektualna oraz prawa autorskie mogą być naruszane bez większych konsekwencji. Zazwyczaj korzystali na tym użytkownicy komputerów, którzy mieli darmowy dostęp do oprogramowania. Piraci komputerowi zaczęli jednak ostatnio wykorzystywać obydwie grupy! Jeżeli nasz Pocket PC lub komputer zawirusowany przez piracką wersję AutoMapy będzie miał możliwość komunikacji z siecią, natychmiast wyśle nasze ważne, często poufne dane, na zewnętrzny serwer. W tym momencie możemy być narażeni na wiele nieprzyjemnych sytuacji, w tym na kradzież środków z rachunku bankowego mówi Aleksandra Fajęcka-Solorz, rzecznik prasowy AutoMapy.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (92)  

Avatar
ArtuDitu (niezalogowany) | 26.10.2007 16:32#1

Hmmm czyzby autor programu namawial konsumentow do zakupu produktu straszac koniem trojanskim ? Konto bankowe ? No jesli jakis mozg trzyma dane w pliku .txt na dysku to moze i tak.

Avatar
ale klamstwo (niezalogowany) | 26.10.2007 16:41#2

Rozumiem namawiac na legalne oprogramowanie, bo jest legalne itp - ale namawiac KLAMIĄC??

Avatar
:) (niezalogowany) | 26.10.2007 16:44#3

Producent chce nam dać do zrozumienia - szybko kup AutoMapę i wydaj swoje pieniądze samemu zanim zrobi to za Ciebie ktoś inny :D:D:D

Avatar
anonim (niezalogowany) | 26.10.2007 16:55#4

nie zdziwil bym sie gdyby to producent udostepnił do sieci "pirwacka" wersjie razem z wirusem ku przestrodze i tym samym zniechecic do jej pobierania a co za tym idzie do kupna "czystej" wersji

Avatar
fpz (niezalogowany) | 26.10.2007 16:56#5

Z drugiej strony to nie jest niewiadomo jaki wydatek. W końcu AutoMapa to całkowicie Polski produkt. Mozna przeciez ją kupić raz i nie aktualizować, tylko gdzie sens?
Ja uważam, że takie produkty powinny być oryginalne i dobrze zabezpieczone.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 26.10.2007 17:02#6

Kto chce darmowa wersje auto mapy ? xD , pamiętajcie przed instalacją zapiszcie pliki z poufnymi danymi w pliku .txt lub .doc

Avatar
Artur (niezalogowany) | 26.10.2007 17:17#7

Mam nadzieje, że tak jest w końcu dzieci neostrady i domorośli informatycy w pokoju 2x2m będą mieli za swoje. Jak tak ciężko jest wydać 399zł na automapę. I właśnie dzięki takim ludziom Polska jest w czołówce piractwa komputerowego. Mam nadzieję, że policja trochę bardziej weźmie się za wasze tyłki...

Avatar
MAP (niezalogowany) | 26.10.2007 17:23#8

Dla mnie Bomba z trojanem chodzi nawet szybciej:p

Avatar
seba (niezalogowany) | 26.10.2007 17:32#9

ten trojan to pic poprostu producent chce zarobic i wciska walek zeby kupywac orginalke.pozdro

Avatar
Paweł (niezalogowany) | 26.10.2007 17:36#10

Miałem automape i jeździłem troch po polsce, musze stwierdzić że jeszcze muszą popracować nad dokładnością bo wielu ulic brakuje albo błędnie wskazuje adresy. A 399zł to zdecydowanie przesada, zwłaszcza przy tak kiepskiej aktualizacji - konkurencja liczy sobie za 2 letni abonament 169 zł i aktualizuje mape na bierząco.... :)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 26.10.2007 17:37#11

Co jak co ale czegos takiego jak Automapa bym nie piracil ;)
Ale pomijajac to - marny chwyt producenta - jesli jest trojan to antywiry by go wykrywaly. Poza tym ten opis... Podajcie nazwe trojana chociaz, podeprzyjcie sie jakimis faktami jesli to co mowicie jest prawda - bo nie sposob nie odniesc wrazenia ze to bajeczka.

Avatar
happypiotr (niezalogowany) | 26.10.2007 17:39#12

Pic na wodę fotomontaż z tym trojanem :)
@Artur uważasz że taki program to jakiś luksus? bo 400zł to jakieś 30% miesięcznego wynagrodzenia, uważasz że to normalne? Jakby program kosztował 80zł to ludzie by go nie ściągali a kupili w sklepie.

Avatar
Nemo (niezalogowany) | 26.10.2007 17:55#13

Rzecz w tym, że licencja na Automapę pozwala zainstalować ją tylko na jednym urządzeniu. W ten sposób prodycent przez nadmierną pażerność skłania do szukania kopii pirackich. Aby zainstalować Automapę na palmtopie i stacjonarnym trzeba wydać 800 zł. Garmin na przykład nie jest aż tak surowy...

Avatar
hack the milk (niezalogowany) | 26.10.2007 17:58#14

ale PROPAGANDA

niema zadnego wira Plik jest przerobiony a **** antywiy (AVAST itp) widza w nim trojana


BZZDDUUURAAA!!!


prosze redakje o niepublikowanie byle **** (ktoś wam za to zapąłcił)?????

Avatar
hack the milk (niezalogowany) | 26.10.2007 18:00#15

trojan ?

BZZZYYDUURA!!!

Avatar
4darkside (niezalogowany) | 26.10.2007 18:12#16

a Ty niby Artur masz wszystko legalne i jesteś świętoszek tak? jakoś nie chce mi sie w to wierzyc:P

Avatar
Wolnosciowiec (niezalogowany) | 26.10.2007 18:13#17

a moze tego trojana umiescil sam producent ?;)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 26.10.2007 18:17#18

ale wałł dobe prog wstydd mi za wass

Avatar
Antymapa (niezalogowany) | 26.10.2007 18:19#19

Win32-Agent-KHA[Trj] i znjduje go tylko avast.Jeżeli to komuś pomoże.Czy znalazł kotoś jakieś info na stronie Automapy ?

Avatar
Pirat (niezalogowany) | 26.10.2007 18:30#20

Czego się nie robi żeby coś sprzedać. Żenada!!!

Avatar
john (niezalogowany) | 26.10.2007 18:35#21

Konia trojańskiego to usiłuje "wcisnąć" producent, żeby tylko zwiększyć sprzedaż. Może jakieś konkrety pani Aleksandro? Np. nazwa i typ trojana??

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 26.10.2007 18:44#22

happypiotr
[[Jakby program kosztował 80zł to ludzie by go nie ściągali a kupili w sklepie.]]

Oczywiście. Prawda jest taka, że nawet jakby kosztował 80 gr znalazłoby się paru takich co woleliby piratować, bo im się nie chce w portfelu szukać.
Jak się jest złodziejem, to się kradnie. Cena nie ma znaczenia.
U mnie nie znajdziesz ani jednego lipnego programu. Bo jak się złodziejem nie jest, to cię darmowa AutoMapa nie skusi.

Avatar
spyware (niezalogowany) | 26.10.2007 18:47#23

ale lipe podajecie.....
jeden antyvirus podaje ze jest konik i TYLE (darmowy Avast).

wiec AM4.1.2 co smiga na necie jest czystym produktem.
witaminka daje taki problemy to ludzie na forach wiedza od dnia pokazania sie AM za freeka...

pzdr-ooo
ps:
ja oczywiscie nie jestem posiadaczem tego produktu tylko czytam tu i tam ;)

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 26.10.2007 19:27#24

Mam nadzieje ze pani rzecznik dwojga nazwisk czyta jakie te jej "rewelacje" wzbudzily reakcje :D.
Teraz to mysle, ze albo poda pani konkrety albo skompromituje firme na vortalu z wielotysieczna ogladalnoscia. A jak to jeszcze czyta Pani szef... No nie zazdroszcze ^^
Chyba ze to byl jego pomysl - szefowie/prezesi czesto maja takie "genialne" przeblyski... Wtedy przemilczec...

Dzieki DP! Teraz juz nie tylko dostarcza mi ten vortal informacji ale niezgorszej rozrywki!

Avatar
xxxxxxx (niezalogowany) | 26.10.2007 20:48#25

nie używam gps, ale pachnie mi tu reklama :-)))))))

Avatar
nomen (niezalogowany) | 26.10.2007 21:02#26

widze ze DP robi cenzurę wypowiedzi......
żałosne to jest.....

----------------------------------------------------------
Nie robimy cenzury tylko komentarze zatwierdzane są z pewnym opóźnieniem. Krogulec.

Avatar
Leopold (niezalogowany) | 26.10.2007 21:03#27

kupiłem Automapę. Kupiłem aktualizację. Ostatnio chciałem zaktualizować 4.0 do 4.1.2. No i nie udało się - problemy z zabepieczeniami. Zostałem bez map w moim PPC. Ściągnąłem piacką wersję - chodzi jak złoto! Pozdrowienia dla Pani Aleksandry Fajęckiej-Solorz. Proponuję: Poprawić błędy na mapach, Podnieść jakość programu, Obniżyć ceny, Szanować klientów. A piractwo samo zaniknie.

Avatar
Onlinemaster (niezalogowany) | 26.10.2007 22:37#28

ten portal schodzi na psy heh

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 26.10.2007 22:39#29

@happypiotr

[uważasz że taki program to jakiś luksus? bo 400zł to jakieś 30% miesięcznego wynagrodzenia, uważasz że to normalne? Jakby program kosztował 80zł to ludzie by go nie ściągali a kupili w sklepie.]

Nie mi oceniać czy luksus czy nie luksus. W każdym bądź razie nie obowiązek. Co Cię obchodzi ile producent chce za swój program? Ty nie musisz go mieć. To sprawa producenta jaka jest cena. Nie kupuj u niego, idź do konkurencji. W mapach nie ma monopolu. Map Ci u nas dostatek. Dlaczego nikt nie narzeka, że GPS-y są za drogie? Bo nie można ich ściągnąć z netu. Program zawsze będzie za drogi.

-----------

@Gunther

[prawda jest taka, że nawet jakby kosztował 80 gr znalazłoby się paru takich co woleliby piratować, bo im się nie chce w portfelu szukać.
Jak się jest złodziejem, to się kradnie. Cena nie ma znaczenia.]

Dobrze powiedziane. Szkoda, że tak mało osób to rozumie.

-----------
-----------

Co do Automapy. Gdyby producent nie podał informacji o trojanie to byłby znów wrzask, że olewają klientów. Cóż. Kontestacja w pewnym wieku to normalna rzecz.

Avatar
andski (niezalogowany) | 26.10.2007 23:11#30

Według mnie autor puścił kaczkę i to śmierdzącą , dlatego na 100 % nie będę kupował softu tego producentka , takie zagrywki to w erze , dla mnie jest to plotka i to przez niemodrych kupiona ...

Avatar
Pablo55 (niezalogowany) | 27.10.2007 1:19#31

Gdyby była to niezależna osoba, to można by jej jeszcze uwierzyć, ale gdy jest z firmy to już gorzej.

Avatar
jorg35 (niezalogowany) | 27.10.2007 8:16#32

Stronka dostała kase to publikuje,już dla kasy zrobicie wszystko.

Avatar
jorg35 (niezalogowany) | 27.10.2007 8:20#33

Grzegorz® te twoje wypowiedzi to bardzo żałosne.

Avatar
Respev (niezalogowany) | 27.10.2007 10:09#34

[Co Cię obchodzi ile producent chce za swój program? Ty nie musisz go mieć. ]
Skąd ta pewność? Jeżeli ja np. jeżdzę czasem autem na drugi koniec polski i rozwożę artykuły szkolne, to niby nawigacja nie jest potrzebna, zwłaszcza, że nie raz muszę jechać na jakieś zadupia za Poznaniem czy Warszawą?

Avatar
halzbi (niezalogowany) | 27.10.2007 13:40#35

całkowicie zgadzam sie z moimi przedmówcami-szczegolnie- z ,anonim' -jest to częsta metoda walki o klientów -asciślej o KASę ! MOżE BY TAK PANOWIE Z AUTOMAPY-do was mówię!-zrobić rozsądną cenę aby -zachęcić do uczciwośći- wmyśl słów p.Bartoszewskiego:WARTO Bć UCZCIWYM!-ale sie musi to opłacać!

Avatar
Atalan (niezalogowany) | 27.10.2007 13:44#36

Wcześniej kilka osób pisało, że trojana wykrywa tylko !Avast. Jednak tak nie jest. Wystarczy przeskanować plik na stronie http://www.virustotal.com/pl/ , a zobaczycie, że wykrywa go kilkanaście antywirusów.
Nie wiem co robi ten trojan, ale na wirtualnym systemie nie zauważyłem żadnych zmian, dodanych procesów, usług i innych tego typu rzeczy (trochę znam się na bezpieczeństwie, podejrzewam, że zauważyłbym zmiany) Może trojan działa tylko na ppc, ale tego nie mam jak sprawdzić (brak urządzenia :( ).
Ps. Ten trojan to Win32.Agent.KHA, wykrywa go 7/32 (21.88%) programów antywirusowych.

Avatar
Damiano Two (niezalogowany) | 27.10.2007 14:19#37

F-Secure nic nie wykrywa.

Avatar
Cichy (niezalogowany) | 27.10.2007 14:29#38

zawsze można wybrać tom-tom'a ;)

Avatar
happyUser (niezalogowany) | 27.10.2007 14:56#39

Smiga az przyjemnie, a konik to jakas lipa.

Avatar
ja (niezalogowany) | 27.10.2007 16:27#40

Kradzież środków z konta bankowego lol tą panią troszeczkę poniosło - no ale wiadomo nie ma to jak zastraszenie :)

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 27.10.2007 18:24#41

@jorg35

[Grzegorz® te twoje wypowiedzi to bardzo żałosne.]

A jakieś choćby krótkie acz merytoryczne uzasadnienie?

A na poważnie: patrząc na Twoją wypowiedź (27.10.2007, 08:20) to polecam abyś poszedł leczyć swoje kompleksy gdzie indziej.

-----------------

@Respev

[Skąd ta pewność? Jeżeli ja np. jeżdzę czasem autem na drugi koniec polski i rozwożę artykuły szkolne, to niby nawigacja nie jest potrzebna, zwłaszcza, że nie raz muszę jechać na jakieś zadupia za Poznaniem czy Warszawą?]

Myślę, że źle mnie zrozumiałeś. Po pierwsze w mapach naprawdę jest wybór. Przykładowo taki NaviExpert kosztuje 99 zł/rok. Po drugie to nie wypada „piracić” narzędzia, które pozwala Ci sprawnie pracować. To tak jakby agencja reklamowa „piraciła” Photoshopa a zarabiała na projektach przy jego użyciu zrobionych. Tylko o to mi chodziło.

Avatar
jaqo (niezalogowany) | 28.10.2007 0:35#42

oczyszczenie konta bankowego hehehe niby jak .............. banki raczej się zabezpieczają dużo lepiej niż coś innego więc raczej żaden lipny trojan nie da im rady

pozdro

Avatar
PNK (niezalogowany) | 28.10.2007 14:22#43

McAfee na CD załączonym do płyty głównej znalazł konika w "poprawionym" pliku tpcAm.exe, ale kilka innych programów AV nie widzi nic złego. Może i one są zawirusowane. Skanery On-line też mają wira?

Avatar
tuptus (niezalogowany) | 28.10.2007 15:15#44

panowie, przeciez kazdy crack jest wirusem, czy do gry czy do programu PC. W automapie jest rowniez tak samo, w poprzedniej wersji byl keygen, wiec dostawalismy numer licencji i juz jest legalez. W tej wersji jest zwykly crack czyli wirus!! ktory umozliwia uruchomienie tej mapy!!
Od straszenia to sa duchy i urzad skarbowy

Avatar
wiesiek (niezalogowany) | 28.10.2007 15:37#45

Dobry towar nie potrzebuje by go wciskać ludziom na siłę.Automapa jest do kitu i za takie pieniądze nie warto jej kupować, sa lepsze programy i za mniejsze pieniądze.Czemu to w Polsce wszyscy chca nagrabić się forsą w krótkim czasie i nie myśla,że za mniejsza kasę mieli by produkt sprzedany wielu ludziom,większy obrót i każdy by miał go legalnie...

Avatar
Tutejszy (niezalogowany) | 28.10.2007 17:51#46

Czytam was i w sumie nie wiem co powiedziec. Nie dość, że uzywacie pirackiego oprogramowania, to jeszcze macie jakieś dziwaczne pretensje do producenta Automapy. A prawda jest taka, ze to wy jesteście zwykłymi darmozjadami. Niejeden z was jeździ wypasiona furą, ale jak ma kupić oryginalny program, to wtedy wyłazi z niego półinteligent w pierwszym pokoleniu. Jak jesteś dziadem, jeden z drugim, to przynajmniej nie zgrywaj bohatera, walczacego o nizsze ceny softu.

Avatar
Tutejszy (niezalogowany) | 28.10.2007 17:59#47

wiesiek.. Akurat Twój post wpadł mi teraz w oczy. Mówisz, ze AM jest do kitu. Być może wiesz co mówisz. Zastanawiam się tylko na jakiej podstawie. Akurat znam (bo kupiłem) kilka map z tych które są na rynku i mam jakieś porównanie. Akurat mi AM przypadła najbardziej do gustu. Widze też, ze jesteś ekspertem od marketingu.. Moje uznanie.. i wiesz.. tak naprawdę to kompetnie nie masz pojęcia o cenach map w ogóle.

Avatar
max (niezalogowany) | 28.10.2007 19:47#48

@happypiotr
"...Jakby program kosztował 80zł to ludzie by go nie ściągali a kupili w sklepie."
to jest właśnie interes po polsku...po co np: sprzedawać 100 produktów po 100zł? jak można sprzedać 25 po 400zł. kasa ta sama a zachodu mniej, to jest niestety metoda opisana przez @wiesiek "...w Polsce wszyscy chca nagrabić się forsą w krótkim czasie i nie myśla,że za mniejsza kasę mieli by produkt sprzedany wielu ludziom,większy obrót i każdy by miał go legalnie..."
co do samej Auto Mapy, jest dobra a baza aresów też zasługuje na uznanie. Wielu właścicieli niezłych bryk będzie ją piracić z prostego powodu: droga fura dużo kosztuje i niestety zabrakło na program. :-)

Avatar
max (niezalogowany) | 28.10.2007 19:55#49

@Nezumi
"...Teraz juz nie tylko dostarcza mi ten vortal informacji ale niezgorszej rozrywki!"

dla mnie ten vortal stawał się trochę nudny...tylko wojny Windowsowcy vs Linuksowcy a tu masz taka rozrywka, a może reklama? nawet odłożyłem wypożyczoną komedię na później :-)
myślę, że Twoja prośba do pani dwojga nazwisk zostanie spełniona, choć wątpliwym to jest.

Avatar
zasamael (niezalogowany) | 28.10.2007 21:15#50

Buhahahahaha, o Jezuuuuuuuuu!Ale się uśmiałem!Jak norka!Większej głupoty dawno nie czytałem.Mogli lepiej zabezpieczyc,a nie upubliczniac bzdury.Recepta jest prosta:tańszy produkt-brak piractwa.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 28.10.2007 21:36#51

@Tutejszy - "Niejeden z was jeździ wypasiona furą...".

LOL

Chyba w Need for Speed :D
Widziales przedzial wiekowy ludzi na zlocie?

Avatar
misiekkolabor (niezalogowany) | 28.10.2007 22:03#52

jak ktoś luba poszpanowac że Holowczyc albo Martyna podpowiadaja mu jak jechac to prosze bardzo
kupilem niedawno NAVIGO PROFESIONAL i nawet dokladnie odwzorowal moje "siolo"(malenka mejscowosc)gdzie kolegi AutoMapa pokazywala droge
cena mojego to 120zl brutto ale minusik bo niegada czyniac ze mnie bezwolnego
pozdrowka

Avatar
Tutejszy (niezalogowany) | 29.10.2007 0:06#53

Niezumi.. Wypasiona fura to nie był przykład wzięty z powietrza. Zresztą nieważne. Straszne jest to, ze ludzie kradną i jeszcze podnoszą raban, że producent śmie rządać za swoje produkty zapłaty. To oczywiście w waszych oczach jest karygodne. Ktoś tam mówi, ze powinno kosztować 80 złoty... Dlaczego 80, a nie 60, albo 20? Fakt, tyle kosztuje dezodorant... Wiem, ze to co mówię jest wołaniem na puszczy. Ale Zrób szalony eksperyment. Po prostu kup jakiś program za własne pieniądze. Niech to bedzie cokolwiek, jakaś taniocha za parę złoty. Zapewniam, ze inaczej będziesz widział i rozumiał wartość tego programu.

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 29.10.2007 6:33#54

@Tutejszy - chcac nie chcac zrobilem ten szalony eksperyment wiele lat temu z Photoshopem, pozniej Zbrushem, XSI...
Wyciagasz pochopne wnioski - mnie na przyklad wspomniana Automapa przyda sie tak samo jak prezerwatywa mnichowi (z racji tego gdzie mieszkam). Nie uwazam jednak by piractwo bylo chwalebne a rzadanie pieniedzy za produkt karygodne.

Jednak sposob w jaki pani rzecznik probuje "nastraszyc" uzytkownikow piratow, niekonkretny, przerysowany, wyolbrzymiony - wzbudza raczej usmiech politowania.
Poza wszystkim - z calym szacunkiem dla tworzacych ten Vortal - jak nigdy dotad wyglada mi to na tzw. "artykul sponsorowany". Dlaczego? Ano jako zrodlo podajecie linka do ich strony a tam... nie ma slowa o tym trojanie (czy sie myle? Przeoczylem cos?). Wnosze zatem ze kierownictwo producenta Automapy albo jakis niezbyt rozgarniety pracownik wpadl na ten "swietny" pomysl - ktory wypalil, ale w przeciwnym kierunku.
Zarzut o "kupienie" tego newsa nie zostal nijak skomentowany przez prowadzacych vortal choc w innych przypadkach reagowali.
Coz. Tak jak pisalem - dostarczyl mi ten news troche radosci wiec przymykam na to oko - bylo tego warte :D

Avatar
gniemirowski (niezalogowany) | 29.10.2007 6:59#55

@Nezumi: informacja pochodzi z e-maila a linku do niego siłą rzeczy raczej nie możemy podać :) Co do teorii spiskowych to odpowiadanie na nie jest coraz bardziej nudne. Jak sobie jakiś wyznawca takich teorii coś ubzdura to żadna odpowiedź go nie przekona.

Avatar
Tutejszy (niezalogowany) | 29.10.2007 10:13#56

@Nezumi.. Nie wyciągam pochopnych wniosków. Dla mnie nie jest istotne, czy trojan, to tylko chęć wzbudzenia paniki, czy nie. Mnie też trochę śmieszy ten komunikat. Chodzi mi tylko o ten jazgot piratów.. Jak już kradnie, to niech przynakmniej trzyma gebę na kłódkę.

Avatar
Cebula (niezalogowany) | 29.10.2007 13:52#57

Śmieszne moim zdaniem jest oburzenie piracących oprogramowanie. Otrzymaliśmy informację prasową na temat trojana w AutoMapie krążącej po sieci. Nie widzę powodu, żeby o takich zjawiskach nie pisać, paradoks polega na tym, że oszuści korzystający z pirackiej wersji powinni mieć choć tyle oleju w głowie żeby się nie odzywać, co najwyżej przeskanować to co zasysają i cieszyć się, że ktoś ich ostrzega, jak widać jednak jeszcze krzyczą. Jeśli ktoś kradnie to niech przynajmniej się tym nie chwali i nie wmawia sobie samemu i innym, że jest Janosikiem. Tupet niektórych ludzi powala...

Oczywiście można takie informacje uznać za swego rodzaju propagandę, warto jednak moim zdaniem zwracać uwagę na to, że korzystanie z piratów niesie za sobą nie tylko zagrożenie sankcjami karnymi ale również niebezpieczeństwa związane z niebezpiecznymi "wkładkami" - nie jest to jedynie niebezpieczeństwo związane z AutoMapą.

Nie rozumiem również protestów związanych z ceną. W przypadku systemów Windows, argument jaki zwykle jest podnoszony to ustalanie cen przez monopol. Czy AutoMapa to monopol? Zdecydowanie nie. Można skorzystać z MapyMap, z TomToma, Destinatora, NaviExperta itp... Wybór jest, w czym więc problem? Nikt nikomu AutoMapy nie narzuca.

Jeszcze odnosząc się do spiskowej teorii dziejów, nie publikujemy newsów sponsorowanych, przyszła prasówka z AutoMapy, doszliśmy do wniosku, że warto na problem zwrócić uwagę - taka sama informacja pojawiłaby się w przypadku gdyby chodziło o jakikolwiek inny popularny na naszym rynku produkt.

Avatar
fernandez (niezalogowany) | 29.10.2007 14:29#58

Sprawa nie jest tak prosta i oczywista z używaniem "piratów". Oto mój punkt widzenia :
Jak kupuję serek w sklepie a nie znam jego smaku to ryzykuję 5zł (niewielka kwota) lub czekam na promocję i wtedy kosztuję i wiem czy smakuje mi to to czy nie. Natomiast z produktami komputerowymi takimi jak Automapa nie jest już tak prosto bo żeby wiedzieć czy ten produkt Cię zadowala musisz trochę z nim pojeżdzić . I nie mówcie mi że jest demo przcież nie założe Automapy i potem pojadę do Zakopanego żeby wiedzieć jak się sprawuje w drodze. Więc ściągnąłem Automapę 3.97 i stwierdziłem że potrafi powiedzieć "za 30 metrów skręć w lewo" mimo że to właśnie na tym skrzyżowaniu trzeba skręcić lub prowadzi nie całkiem najszybszą drogą. Więc ściągnąłem również IGO i ta mapa spełniła moje oczekiwania i nie robiła mi żadnych figli, miałem również Destinatora byłem więc potrójnym przestępcą teraz mam legalne Igo więc tamto się przedawniło ?? Czy powinienem producentom cosik zapłacić za używanie ich produktów ?? A jeżeli tak to ile i jak ??

Avatar
spyware (niezalogowany) | 29.10.2007 14:34#59

pojawiło sie grono obrońców uciśnionego producenta AM4.... Brońcie go bo głupio wypadniecie jako DP z racji zamieszczania takiego materiału.

ps:
ludzie nadal macie klapki na oczach, że wina jest tylko po stronie pirata!!! ..... a przecież ceny produktów są brane często przez producenta z kosmosu ( mowa tu również o innych firmach)!
brawo

Avatar
ja (niezalogowany) | 29.10.2007 16:56#60

nie wiem o co tu chodzi ale myślę że mapa mi by się przydała

Avatar
adam9870 (niezalogowany) | 29.10.2007 17:02#61

@ja: to ją sobie kup bądź skorzystaj z jakiejś darmowej alternatywy. AutoMapa w zależności od wersji kosztuje kolejno 399 i 769 zł (http://tnij.org/afca). Zaś jeśli interesuje Cię jakieś darmowe rozwiązanie, polecam IMHO bardzo dobry, darmowy program NAVIGO (http://tnij.org/afcb).

Avatar
Nezumi (niezalogowany) | 30.10.2007 3:31#62

@gniemirowski - "Jak sobie jakiś wyznawca takich teorii coś ubzdura to żadna odpowiedź go nie przekona."

Racja. Nie chodzi mi o to by toczyc z takim dyskuje - raczej postawic sprawe jasno, w kwestii formalnej, by nie byc pomowionym o "ciche przyznanie racji".

Swoja droga jak sie tak zastanawiam to ten news jest dziwaczny. Wynika z niego, ze producent wyraza troske o ludzi "okradajacych" go. Zasysa pirata wlasnego programu i sprawdza czy aby wszystko z nim wporzadku? Jacy oni wspanialomyslni ;)

Avatar
User AM 4.1.2 (niezalogowany) | 30.10.2007 18:58#63

Ech, ręce mi opadają jak czytam komentarze niektórych osób.
"AutoMapa mogła by być tańsza" - owszem mogli by ją rozdawać za darmo. Mam propozycję dla was - zrobimy własną darmową nawigację. Od dzisiaj siadacie i programujecie za darmo. Na zdjęcia lotnicze też się zrzucicie. Programy do tworzenia też kupicie. Nie wiem co tam jeszcze wchodzi w koszty tworzenia map, ale damy to wszystko za darmo, a co tam, będziemy mieli gest i już!
Od dzisiaj zrobimy Utopię - podajcie mi swoje adresy, muszę wiedzieć skąd mogę kraść prąd, bo przecież Stoen też narzuca nieludzkie ceny.
A i pobujam się waszymi wózkami - w końcu za dużo od was wzięli za nie, ale Wy dajecie wszystko za darmo.
Co do samej AM to proszę o wypowiedzi osoby, które miały z nią doświadczenie. Jechać bez powodu każdy potrafi.
Aktualizacje - te faktyczne, a nie z faktów medialnych są dokonywane najczęściej ze wszystkich systemów, więc nie piszcie bzdur o IGO czy innych jeżeli tego nie sprawdziliście.

Avatar
100zł (niezalogowany) | 30.10.2007 21:14#64

Popieram tych, który piszą "za drogo". Obniżcie cenę do 100zł, a znajdę Wam siebie i jeszcze 10 innych, którzy kupią AM.

Avatar
pimpek (niezalogowany) | 30.10.2007 23:03#65

stanowczo za droga

bedzie za 100-150 to kupie

a jak nie , to NIE

Avatar
Ber (niezalogowany) | 31.10.2007 12:08#66

Do Respev i innych: rozwożę książki po Polsce i itd. - nie robisz tego za darmo - zarabiasz na jeździe więć tym bardziej powinneś mieć oryginał. A jeśli żal **** ściska o 400 zł - kup paierową mapę Polski za 5zeta - tyle, że też wolisz ją **** na stacji

Avatar
Pirat (niezalogowany) | 31.10.2007 16:25#67

Jak już tak chcą żebyśmy wszyscy mieli oryginały to niech dadzą możliwość ciągłych aktualizacji a nie wywalać 399 i cieszyć sie "aktualnymi" drogami przez rok... Można też dać normalną cenę 30-50 zł za każdy kolejny rok i wtedy wielu użytkowników (ja na pewno) zdecyduje się na zakup legalnej wersji.

Avatar
pimpek (niezalogowany) | 31.10.2007 19:40#68

@Pirat:

Swiete slowa

popieram

Avatar
User AM 4.1.2 (niezalogowany) | 01.11.2007 14:43#69

Do Pirat - zastanów się co Ty mówisz. 30 zł oznacza po odliczeniu VAT 24,59 netto czyli tyle ile de facto bierze od Ciebie sklep/dystrybutor. Zakładając, że ogniwo wygląda producent=>dystrybutor=>klient i dystrybutor ma marżę na poziomie 30% (marżę nie zysk!) to producentowi zostaje 18,91.
Niech sprzeda 1000 subskrybcji miesięcznie- to daje kwotę przychodu 18910 pln
Teraz przykładowo przeciętna pensja dobrego informatyka netto to np 4000 czyli kosztuje pracodawcę 7000 po dodaniu wszystkich obciążeń płacowych. Zakładając, że do aktualizacji potrzeba np. 2 informatyków, a podejrzewam, że więcej to zostaje nam niecałe 5000, a gdzie pokrycie kosztów stworzenia stanowiska pracy, gdzie pieniadze na inne czynnosci zwiazane z prowadzeniem firmy? Przeciez sprzedaz tez ktos musi obsluzyc, ktos musi odpowiadac na infolinii, ktos musi odpowiadac za ksiegowosc.
Czy jak kupujesz samochod - to przeglady robia Ci za darmo? Czy gwarancję masz dożywotnią?
Uważam, że ich polityka w tym względzie jest oki.
Zobacz sobie jak wygladaja, a raczej nie wygladaja kwestie aktualizacji u konkurencji...

Avatar
Jask (niezalogowany) | 02.11.2007 1:05#70

Jeżdżę z Automapą od kilku lat i uważam , ze jest bardzo dobra.Programista też człowiek i musi z czegoś żyć, więc za produkt trzeba płacic, w dłuzszej perspektywie to w naszym interesie jest..Na pohybel złodziejom co szukaja kradzionej darmochy..

Avatar
****** (niezalogowany) | 04.11.2007 0:59#71

Fakt faktem że 400 zł za tą mapkę to przesada, jak by kosztowała około 120 to na pewno było by więcej chętnych do kupna... co do trojana to pewnie w niektórych kopiach jest ale nie koniecznie... a poza tym każdy piracki program czy grę przed korzystaniem powinno się przeskanować i to nie jednym antywirusem...

Avatar
****** (niezalogowany) | 04.11.2007 1:02#72

Niektórzy piszą że jeżdżą i zarabiają na tym i chyba myślą że każdy jeżdżąc zarabia... ale niestety tak nie jest...
Ja studiuje opłacam sobie sam studia, w wolnych chwilach pracuje i jeszcze raz napisze że 400 to dla mnie za dużo na mapę...

Avatar
DLA (niezalogowany) | 08.11.2007 22:50#73

Grzegorz ty serio jestes zalosny, jak chcesz byc takim swietoszkiem to idz do zakonu, albo jedz do USA, ja tam bylem i wiem ze z takiego podescia wyrasta spoleczenstwo kapusi i maminsunkow. Piwka sobie przed wlasnym domem wypic nie mozna bo 10 sasiadow dzwoni na policje ze pijesz w nmiejscu pubicznym. Twoja lalusiowatosc to nic dobrego, uwierz mi... nie chcialbys zyc w matrixie na zywo...

Avatar
ja (niezalogowany) | 14.11.2007 1:21#74

Nie ma co kryć, ściągnąłem automape z neta, pirata ( nie będę płacił tyle kasy żeby się rozczarować ), ale tylko po to by sprawdzić czy naprawdę jest taka dobra jak wszyscy mówią. Interface jest rewelacyjny i to mi się podoba, natomiast nad dokładnością mogli by trochę popracować. Jak dla mnie autopilot jest dużo lepszy, a przede wszystkim tańszy, dokładniejszy, i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że pieniędzy nie wydałem na marne ( bo autopilota mam orginalnego ) a jak bym kupił automape orginała to bym później żałował....

Avatar
jax (niezalogowany) | 18.11.2007 22:58#75

a ja wlasnie usunelam trojana o nazwie Agent KHA i zarazony plik to wlasnie ten z automapą ....

Avatar
dav (niezalogowany) | 10.01.2008 21:42#76

ZA DROGO!!! Ktoś tam próbował wyliczać ile to niby musi kosztować taki produkt aby mógł istnieć na rynku. Ale bardzo jednostronna ta wyliczanka była. Fakty ekonomiczne są takie że głównie zarabia się na obrocie a nie na cenie. Jeśli ktoś daje cenę 400zł a większość pisze że za tyle to nie kupią lecz 100-150zł było by ok to myślę że warto by nad tym się zastanowić i dać cenę taką aby towar schodził w dwa-trzy razy większych ilościach i na obrocie mieli by większy zysk niż na cenie. Dodatkowo obniżyć cenę za aktualizację plus jakieś promocje dla tych co zgłaszają błędy i mieli by na pewno większy zysk niż teraz. A tak znakomita większość ściąga piraty (jasne zawsze będą Ci którzy wolą "gratis") bo CENA jest za wysoka. Dodatkowo jak znajdą jakiś błąd to na pewno nie dadzą znać producentowi bo przecież mają pirata. Koło się zamyka. Cena za wysoka - nie kupują - ściągają piraty - nie dają cynków producentowi o błędach bo pirat - do producenta nie docierają sygnały od użytkowników o błędach - rosną koszty a spada jakość bo trzeba te informacje zdobyć - rosną koszty to należy zdobyć kasę na ich pokrycie - najlepiej "podnieść" cenę towaru - cena wyższa mniej chętnych do zakupu orginału. PRODUCENCIE AM Lekarstwo: obniżyć cenę towaru do poziomu 100-150zł obroty wzrosną i będzie zysk!!!! Przykład ja: za 120zł idę od razu kupić a tak pozostaje kupić u konkurencji lub ... wiecie co ;)

Avatar
Manager (niezalogowany) | 05.03.2008 11:03#77

Popieram - jest za drogo - zrobić 100 - 120 a zyski wzrosną - ciemniaki z AM. :-).
Ale lepiej sie nadymać i sprzedawac plytkę wartą 50 gr za 400 zł. w bogatym kraju - zobaczymy kto kogo przetrzyma :-).

Avatar
Maraon (niezalogowany) | 08.04.2008 22:38#78

ta 400zł najnowsza wersja to wydatek 680zł dorzuć jeszcze jakiegoś pda za 1200 i miesiąc roboty pójdzie *****.

Avatar
marex59 (niezalogowany) | 17.04.2008 16:43#79

Maraon widzę że dużo zarabiasz , bo większość w naszym kraju tylko może pomarzyć o zarobkach w granicach 2 tys. zł

Avatar
dan (niezalogowany) | 19.04.2008 17:33#80

Cena!! koledzy z AM ...obniżacie kupuje ...a tak to sobie wiecie no z internetu....a co policja będzie mi grzebać po nawigacji:P

Avatar
nowy (niezalogowany) | 14.05.2008 22:06#81

jesli ktos ma piracka mape ja moge sprawdzic czy ma wira przeslijcie mi ja :)

Avatar
Gumisiorek (niezalogowany) | 13.06.2008 15:12#82

Totalna porażka z demo.... nawet GPS nie widzi na laptopie i ta cena w cztery litery niech sobie wsadzą AM

Avatar
Ścigacz (niezalogowany) | 23.07.2008 20:18#83

mają racje zainstalowałem pirata i teraz moje auto dostało takiego kopa że mała bania zawsze to jedeń kuń wiecej pod maską HEHEHEHE

Avatar
Jasiu (niezalogowany) | 16.08.2008 20:52#84

Kłania się tu przykazanie-nie kradnij.
A dlaczego? Jakby wszyscy kradli, nie było by co kraść. Ot i wszystko!!

Avatar
podaj dalej (niezalogowany) | 17.08.2008 1:16#85

a co ja mam niby zrobić? Jakieś dwa lata temu kupiłem Destinatora, dałem ok. 5 stówek. Chciałem być choć raz porządny. Totalnie nie jestem zadowolony. Widziałem AM - myślę 100x lepsza, no ale jak mam znowu kupować? NIE. Tym razem zainstaluje pirata, może kiedyś kupie. Swoim skromnym zdaniem cena gra rolę. Za mniejsze pieniądze na pewno bym się zastanawiał. Zastanówcie się więc dlaczego u nas tak dużo jest piratów?

Avatar
cruiser (niezalogowany) | 25.08.2008 22:18#86

Mcafee wykrywa tego wirusa i nie za bardzo wiem jak go unieszkodliwić :( za każdym razem jak go znajdzie podczas skanowania poddaje go kwarantannie więc muszę znów go wgrywać i tak w kółko, trochę wkurzające, czy ktoś wie jak temu zaradzić. Pozdro ))

Avatar
bobeek (niezalogowany) | 05.10.2008 9:25#87

A ja własnie próbowałem wersję 5.0.5 ściągniętą e-mule i antywirus wykrył tego trojana, więr róbcie co uważacie.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 24.11.2008 18:02#88

Nie ma żadnego konia trojańskiego.Przedstawiciele tej firmy nie potrafią zatrudnic fachowców którzy umieją zabezpieczyc AUTOMAPE pojecia o tym nie maja a chłopaki z podwórka uruchamiają ich mapy ,to tylko w Polsce istnieje ,bo w Ameryce zatrudnili by tych chłopaków do firmy ,a nie inzynierków w garniturkach co nie mają pojecia o tworzeniu zabezpieczen.Taka jest prawda o inżynierkach z Grójca.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 24.01.2009 13:50#89

może tak może nie,
ale biorąc pod uwagę, że AM 5,3 w wersji pirackiej ukazała sie ponad 2 tygodnie przed oficjalną premierą można domniewać że producent sam wypuszcza te piraty i zbiera dane od uzytkowników piratów...

Avatar
pedro (niezalogowany) | 01.08.2009 22:41#90

a ja chętnie ściągnę taką mape z trojanem,mój kaspersky się nudzi muszę mu poszukać roboty bo zarośnie

Avatar
Tomek (niezalogowany) | 13.08.2009 20:49#91

A co mają mówić? Coraz więcej ludzi nie zamierza płacić złodziejskiego haraczu za ich niedoskonały produkt.

Avatar
tutunchamun (niezalogowany) | 05.12.2010 21:14#92

hehe konik trojański producenta? hehe Gdyby było tak dobre jak jest teraz ale i dużo tańsze takie posty by nie były potrzebne a od klienteli by się nie odgonili ach te polityki firm

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av