r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Pornografia w pracy? Polacy nie boją się tagu NSFW, oglądają takie treści chętnie

Strona główna AktualnościINTERNET

Co Polacy robią w pracy? Na pewno pracują, jesteśmy w końcu jednym z najbardziej pracowitych narodów w Unii Europejskiej. A jak się Polacy relaksują w przerwach w pracy? Według Gemiusa wyjątkowo chętnie sięgają po pornografię. Najwyraźniej to nie Stany Zjednoczone, gdzie oznaczone tagiem NSFW (Non Safe For Work) treści budzą niepokój w serwisach społecznościowych i są w miarę możliwości ukrywane – bo oglądanie „golizny” to proszenie się o poważne kłopoty.

Obecnie serwisy z pornografią odwiedza już niemal co drugi polski internauta (45,9%). Większość robi to w domowym zaciszu (aż 8,4 mln), ale aż 791 tysięcy ogląda takie treści w miejscu pracy. Warto podkreślić, że dotyczy wykorzystania wyłącznie komputerów osobistych, oglądanie pornografii na smartfonach nie było wliczane do tego wyniku. Gemius jednak podkreśla, że z oglądania „treści dla dorosłych” na komórce Polacy też chętnie korzystają.

Najpopularniejszym w rankingu pornograficznych serwisów jest niezmiennie od lat Redtube.com. We wrześniu odwiedziło go 3,6 mln internautów, co daje serwisowi zasięg 14,4%. Kolejne miejsca przypadły takim serwisom jak Pornhub.com, amatorskie Showup.tv i Bongacams.com, Xhamster.com i Xvideos.com. Pierwszą dziesiątkę zamyka nastawiony na erotyczne znajomości Datezone.com, mający 1,3 mln odwiedzających (zasięg 5,3%).

r   e   k   l   a   m   a

Wiele zależy tu od miejsca, z którego internauci łączą się z siecią. Amatorskie kamerki Showup.tv to coś, co Polacy oglądają głównie z domów (2,6 mln internautów, 10,2%), podczas gdy z pracy ledwie 97 tys. (0,4%), tymczasem pornograficzny chomiczek, Xhamster.com, który w domach ogląda 1,8 mln Polaków, w pracy przyciąga aż 209 tysięcy (0,8%).

Gdy jednak wliczyć w to wszystko zastosowania urządzeń mobilnych, jasne się staje, że pornografia jest daleko popularniejszą rozrywką, niż wynikałoby z pomiaru Gemiusa dla komputerów osobistych. Polscy internauci chętnie odwiedzają takie serwisy z wykorzystaniem smartfonu (4,3 mln) i tabletu (1,1 mln), najczęściej trafiając na takie strony jak Redtube.com (6,9%), Xvideos.com (5%) oraz Xnxx.com (4,2%).

Sylwester Kubiak, dyrektor zarządzający Polskiej Kampanii Reklamowej podkreśla, że sukces treści pornograficznych na urządzeniach przenośnych wynika zarówno z dostosowania stron do potrzeb użytkowników, jak i obaw o prywatność. Oglądając „goliznę” na smartfonie czy tablecie nie muszą się obawiać, że zostawią po sobie ślady na komputerze, do którego dostęp miałyby inne osoby – a nie jest to coś, o czym Polacy chcieliby się chwalić przed znajomymi. Dlatego przyszłością internetowej pornografii ma być właśnie sektor mobilny. Serwisy, które to zrozumieją dziś, zwyciężą na rynku – uważa Kubiak.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.