Przyszłość Windows oczami stratega Microsoftu

25.10.2010 22:37, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Kilka dni temu informowaliśmy, że Ray Ozzie - wizjoner i ojciec sukcesu Microsoftu w dziedzinie cloud computing - zdecydował się ustąpić ze stanowiska. Żegnając się z funkcją głównego architekta oprogramowania Ozzie opublikował na swoim blogu interesujący wpis, w którym nakreślił własną wizję przyszłości systemu operacyjnego Windows i rozwoju branży IT jako całości.

Zdaniem Ozziego przyszłość systemu Windows rysuje się w czarnych barwach - przynajmniej w kształcie, w jakim znamy go obecnie. Wynika to głównie z rosnącej popularności urządzeń nie będących klasycznymi komputerami, a więc nowoczesnych smartfonów i tabletów. Dzisiejszy konsument oczekuje, że posiadane przez niego urządzenia będą proste w obsłudze - rozbudowane systemy operacyjne takie jak Windows nie spełniają tych kryteriów. Zdaniem Ozziego istotnym czynnikiem komplikującym życie konsumentów jest kompleksowość i uniwersalność danego produktu. Uniwersalny system operacyjny jest zdaniem Ozziego zbyt rozbudowany, a jego rozwijanie i użytkowanie staje się uciążliwe. Ozzie uważa, że tradycyjne komputery zostaną w przyszłości zastąpione systemem powiązanych ze sobą, wyspecjalizowanych urządzeń i zintegrowanych z nimi usług, które będą realizowane w modelu cloud computing. W świecie przyszłości określanym przez Ozziego mianem "Post-PC" dla tradycyjnych komputerów po prostu zabraknie miejsca - zostaną zastąpione przez osobistych asystentów, następców dzisiejszych smartfonów, którzy zadbają o nasze zdrowie i pomogą w rozwiązywaniu codziennych problemów.

Odchodzący Chief Software Architect uważa, że obecnie największym wyzwaniem dla Microsoftu będzie stworzenie realnej konkurencji dla Androida i iPada, gdyż tradycyjne komputery i systemy operacyjne prędzej czy później przejdą do lamusa. Microsoft musi więc opracować nowe produkty i technologie, które zapewnią mu byt w nowej rzeczywistości.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (133)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
smaky | 25.10.2010 22:42#1

I dobrze, czas na zmiany. Google i Apple już to zrozumiały, a MS obudzi się z ręką w nocniku i starym niewydajnym Windowsem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
thikim | 25.10.2010 22:46#2

Nie docenia facet uzależnienia ludzi od komputerów. I nie mówię tu o mocy obliczeniowej. Ja po prostu jestem w stanie się przyznać że lubię PC. I myślę że wielu nawet jeśli nie potrafi się przyznać to potrzebuje dokładnie takiego PC. W miarę uniwersalnego a nie smartfona ani chmury.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maniek_88 | 25.10.2010 22:48#3

Ciekawie, teraz chyba Windows nie będzie głównym produktem Microsoftu, a jednym z głównych... wraz z systemem do telefonów, i do tabletów... :)

Avatar
Dominik Santini (niezalogowany) | 25.10.2010 22:51#4

30 lat :) M$ i tak będzie bogaty

Avatar
wolf94 (niezalogowany) | 25.10.2010 22:52#5

"Ozzie uważa, że tradycyjne komputery zostaną w przyszłości zastąpione systemem powiązanych ze sobą, wyspecjalizowanych urządzeń i zintegrowanych z nimi usług, które będą realizowane w modelu cloud computing."
Właśnie taką politykę realizuje obecnie Apple. Współpraca pomiędzy Maciem, iPodem, iPadem, iPhonem, AppleTV, TimeCapsule, AirPort, iTunes Store, AppStore, iBookStore, MobleMe jest jak dla mnie wręcz genialna. Zrozumie to jednak tylko ten, kto tego doświadczy na własnej skórze. A niestety nie jest to tania zabawa. Jednak, i to podkreślam z całą stanowczością, warta każdej wydanej złotówki. Spokój i wygoda nie mają ceny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NECcod4 | 25.10.2010 22:54#6

tak to jest, jak się nie wydaje żadnego tabletu od kupy czasu a system pod smartphony z rocznym opóźnieniem, oczywiście mowie o działających systemach, nie np. w7 na tablecie z 1gb ramu ...

Avatar
aaronn (niezalogowany) | 25.10.2010 23:03#7

Cloud Computing to SKYNET trzeba zrobić wszystko żeby nie dopuścić ewolucji w te stronę (samozagłady), nie wspominając o inżynierii społecznej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 25.10.2010 23:17#8

On chyba sobie żartuje...

Bo tak naprawdę to przecież głównym źródłem zysku Microsoftu są duże firmy, które potrzebują Windowsa do pracy, a nie do zabawy. I takie firmy dziś i jeszcze bardzo długo będą korzystać z systemu Windows. Dużą część pracy przejmą produkty typu "Cloud", ale jeszcze długo będą one aplikacjami webowymi uruchamianymi na komputerze Windows. I dlatego wydaje mi się, że wpis Pana Ozzie został napisany tylko po to, by zaszkodzić Microsoftowi...

Windows wciąż jest najlepszym systemem operacyjnym na rynku, bo oferuje zarówno prostotę obsługi, jak i niemalże nieograniczone możliwości. I to gwarantuje mu właśnie jeszcze długi pobyt na rynku....

Avatar
fgheyndy (niezalogowany) | 25.10.2010 23:19#9

Jakoś nie wyobrażam sobie oglądania filmów na ekranie wielkości smartfona. Możliwe, że w przyszłości jednostka centralna będzie się mieściła w kieszeni (razem z bateriami), ale porządny ekran, myszka i klawiatura jest nie do zastąpienia.

Chyba że zostaniemy na tyle zcyborgizowani, aby dane mogły być transmitowane bezpośrednio z i do mózgu. Ale tego raczej nie dożyję...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
matzu | 25.10.2010 23:22#10

Czy ktoś dysponuje jakimś linkiem albo tytułem książki, gdzie można poczytać o cloud computing? Najlepiej jakby było to coś z tego roku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Lizard | 25.10.2010 23:22#11

Wizja bardzo prawdopodobna. Jest jeszcze sporo czasu, ale nie powinni go przespać, bo jak się Apple i Google ustawi, to MS ani się nie obejrzy, a już będą wieńce pod jego nagrobkiem składać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dirtymesucker | 25.10.2010 23:28#12

co do chmury obliczeniowej to jest to całkiem logiczna kolej rzeczy. niemniej jednak póki co nie potrafię sobie do końca wyobrazić jak np. największe korporacje (na których zarabia microsoft) zamianiają swoje komputery i systemy operacyjne przykładowo na smartfony. w niektórych branżach do wykonywania pracy potrzebny jest normalny monitor o normalnej (większej niz w smarphonach itp) wielkosci/rodzielczosci. w takich przypadkach zwykłe komputery moga okazać się wygodniejsze i/lub tańsze w eksploatacji niż zminiaturyzowane drogie cuda techniki.

Avatar
Jacunio (niezalogowany) | 25.10.2010 23:28#13

Może już czas, żeby ten pan poszedł na emeryturę. Wizja świata "tabletowego" z centrum danych w chmurze jakoś do mnie nie przemawia - kolejna metoda inwigilacji. Już nie będziecie dostawać spamu, który Was nie dotyczy. Teraz będziecie dostawać tylko ten, który będzie Was bezpośrednio dotyczył, teraz wszechobecny Google będzie wiedział do kogo piszecie podanie z prośbą i o co, i zaraz dostaniecie e-mail z "najlepszą" ofertą.
P.S.
Mój Windows jest wydajny, bardziej niż się to niektórym wydaje i bardziej niż niejeden alternatywny i darmowy system ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Radek USA. | 25.10.2010 23:32#14

Myślę ze gość jest w błędzie, zawsze istnieć duża grupa ludzi którzy będą składać komputery dla własnych potrzeb, dobre i wypasione. Stanąłem o 1 w nocy pod sklepem w wielkiej kolejce, kiedy zaczęli sprzedawać iPada. Bo reklama zrobiła swoje. Wystałem się ponad 9 godzin w kolejce i kiedy kupiłem to ustrojstwo, po 2 godzinach zabawy odwiozłem do sklepu i oddałem. Całkiem nie spełniało to moich potrzeb. A Internet to mam tez w moim telefonie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
michel666pl | 25.10.2010 23:33#15

Za parę lat każdy dom technologicznie będzie przypominał laboratorium głównego bohatera Iron Mana.
Za następne parę lat będziemy oglądać ten film i śmiać się z prymitywności tych technologii ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 25.10.2010 23:35#16

Jeszcze za wcześnie na takie teorie. Może za dziesięć lat.

Mówi się, że ostatnim tradycyjnym Windowsem będzie Windows 8 a jego następcą ma być Midori

Avatar
ŁukaszMS (niezalogowany) | 25.10.2010 23:37#17

Przecież MSwin7 już jest instalowany na pierwszych tabletach jak HP Slate 500 który deklasuje wszystko z Android nie wspominając o problemach Android z aktualizacją do nowszych wersii 2.2 lub niebawem 3 .

Raczej facet nie ma pojęcia na starośc co w produkcji i wizji ma MS i ogłasza bzdury...
Ja mając dziś i jutro wybór tabletu to kupię z MSwin. a nie z Android lub iOS. zabawek na poziomie softu smartfona do zabawy...
MSwin. na tablecie lub laptopie to zumełnie inna bajka i wszystko dalej super działa... dochodzi jeszcze nowy WP'7 na smartfonach który też jest kompatybilny z wszystkim od MS. :)

Avatar
Alchemik_Kraków (niezalogowany) | 25.10.2010 23:39#18

@dirtymesucker

Temu panu chodzi o to, że Windows jest zbyt rozbudowany i że normalny użytkownik nie potrzebuje tych wszystkich opcji. Przyszłością są proste systemy nawet na PC, które będą korzystać z chmur. A taki dostęp jest bardziej kontrolowany i dzięki temu można pobierać sprawniej opłaty. Ty jedynie dostajesz prosty, szybki system a to już serwery mielą dane. Tobie potrzebne jest tylko sprawne łącze internetowe.

Avatar
Haskell (niezalogowany) | 25.10.2010 23:50#19

przemor25 | 25.10.2010 23:35

Tak, tak. Nabiją was jeszcze ze 2x w butelkę i możne coś wypuszcza sensownego, albo padną lub wydadzą własne distro Linuksa. Choć tak na prawdę wydaje mi się że skończą się na Xbox.

Desktop ma coraz bardziej zawężone pole do działania. Poza dużymi i siermiężnymi kombajnami do projektów desktop nic nie będzie obsługiwać. Procki już dziś idą w ilość a nie szybkość.
Po co mam pracować na desktopie jak będę mógł podłączyć swój telefon z Androidem (już są telefony z prockami dwurdzeniowymi i GB ram) do projektora, albo dużego wyświetlacza czy telewizora i pracować jak na zwykłym PC w o niebo lepszych warunkach?.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Nicolass (redakcja) | 26.10.2010 0:02#20

@przemor25
Ozzie twierdzi, że Windows 8 nie będzie ostatnim, zapewne doczekamy się jeszcze Windows 9 nim Microsoft ostatecznie zaproponuje nam inne rozwiązania. Wychodzi więc na to, że Windows pożyje jeszcze z 10 lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
matzu | 26.10.2010 0:18#21

@masakra

Dzięki za link, właśnie o materiały dla początkujących mi chodzi (przynajmniej na razie)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
malaofca | 26.10.2010 6:45#22

Tak, pensje i podatki jego i jego pracowników również naliczy pani personalna na iPadzie. Aha i grafikę na nowe opakowanie systemu M$ zrobi grafik na iPhone :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 6:48#23

Już widzę jak jakaś poważna korporacja powierzy swoje wewnętrzne dokumenty chmurze? I to wszystko będzie trzymać na serwerach obcej firmy... Buhahahahaha :)
To jest myślenie niedorzeczne :)

Jak już te chmury powstaną to będą to chmury lokalne, no ale w sumie po co? Skoro już dziś Windows 2008 Server oferuje tzw. serwer terminali.

No przecież zastanówcie się chwile: Myślicie że dziesiątki dużych firm będzie trzymać swoje wewnętrzne dokumenty, meile itd. na serwerach jednej korporacji MS czy innej?
Gość ma nieźle z deklem hehe :)

Tak czy siak systemy serwerowe i klienckie mają przed sobą świetlaną i długą przyszłość kochani :) I żadne wizje Ozziego czy innego Jobsa tego nie zmienią.

Co do wizji to zacytuję tu jedną bardzo znaną: "640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć" xD

Zgadnijcie kto to powiedział :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 6:53#24

Poza tym Adnroid w porównaniu do Windows Mobile 6.5 nic nowego nie wnosi poza marketem z dużą ilością softu i troszkę lepszym dostosowaniem do palca - chociaż tutaj bym się zastanowiła porównując HTC Hero z HTC HD2. Bo Hero przy HD2 to jakaś śmieszna, mało użyteczna zabawka :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.10.2010 7:20#25

@sWeeT-Dżola ;)
Tak samo normalne PC będę się dobrze mieć jak i superkomputery itp. ;]

A zresztą ostatnio przed wejściem na rynek netbooków mówiono i pisano, ze to koniec PC. Tak samo z laptopami.

Tak samo jak co roku jest rok Linuksa

I tak samo ... [dopisać]

A ciekawe jaki powód "ustąpienia" był?
Czyżby za bardzo forsował swoje dziwne wizje na podobieństwo konkurencji?
I dostał pewnie za to ultimatum "ustąpienia" - jak to się robi w dużych firmach.

MS chce być innowacyjny i przodować ostatnio i robić swoje a nie kopiować konkurencję (vide WP7, W7, IE9, XboxLive, .NET, itp itd)

Pozdrawiam

Avatar
/home/webnull (niezalogowany) | 26.10.2010 7:27#26

@kubus94
Raczej się z tobą nie zgadzam.
To, że metin działa tylko pod windowsem to nie oznacza, że windows jest najlepszy - tak myślą dzieciaczki z twojego rocznika.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
drogi | 26.10.2010 7:32#27

sWeet-Dżola - Każdy ma swoje zdanie ale trzeba jasno patrzeć na to co się dzieje i na pewno nie wstrzymywać rozwoju pewnych modeli informatycznych bo i po co? Odnośnie że żadna firma nie powierzy danych to troszeczkę popracuj w branży i będziesz wiedziała że już od kilku lat taki sposób dostępu do danych jest wykorzystywany - w Polsce również. Androidowi też daj szanse to dopiero raczkujący system z przeolbrzymim potencjałem który moim zdaniem już przewyższył Windows Mobile.
Na koniec tak do przemyślenia, śmiejesz się z wypowiedzi o 640KB która po czasie okazała się śmieszna a sama prawisz wizje że dane rozwiązanie jest niedorzecznym myśleniem ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SinTom | 26.10.2010 7:40#28

Za 10 lat ludzie nie będą pisać dokumentów na iPadzie, ani nie będą na nich grać, nie będą na nich programować tworzyć grafiki, stron www i innych duperleli które będą robić. Wielozadaniowe systemy nadal będą potrzebne tak samo jak duża klawiatura i monitor. To jest powód dlaczego smartphony nie zniszczą koncepcji PC.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DustInMadness | 26.10.2010 8:03#29

Najbardziej podoba mi się fragment odnoszący się do WP7: "największym wyzwaniem dla Microsoftu będzie stworzenie realnej konkurencji dla Androida i iPada"
Sam MS doskonale zdaje sobie sprawę, że konkurencja zjada ich na tym polu na śniadanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pangrys | 26.10.2010 8:15#30

Przy prezentacji PS2 też wieszczono że PC do gier szybko znikną z rynku ...
Stawiałbym na to że PC lub jego następca jeszcze długi czas będzie egzystował obok smartfonów , netbooków czy innych urządzeń służących do komunikacji z Siecią. Prognozuję że PC oddadzą część rynku ale z niego nie znikną ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
hivonzooo | 26.10.2010 8:37#31

Pangrys - rynek gier na PC już praktycznie nie istnieje... wymień mi jakiegoś kozaka pecetowego (jak Uncharted, Heavy Rain czy Gran Turismo na PS3) którego nie ma na konsolach. Ja nie widzę żadnego...

Avatar
Hipix (niezalogowany) | 26.10.2010 8:40#32

Już wiemy dlaczego Pan Ozzie rezygnuje ze stanowiska :) Po przeczytaniu jego wizji wcale się nie dziwię. Jak myśli, że zamiast jednego komputera na którym mogę robić wszystko będę miał w domu 30 innych urządzeń które będą robiły dokładnie to samo co komputer, tylko każde z osobna co innego - to się myli.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 26.10.2010 8:43#33

"dla tradycyjnych komputerów po prostu zabraknie miejsca"

Thomas Watson (były szef IBM), miał kiedyś stwierdzić: "Myślę, że na świecie jest rynek co najwyżej na pięć komputerów." Trochę się pomylił... Ozzie może i ma rację - ale ja sobie świata bez PC nie wyobrażam.

Avatar
nick_123 (niezalogowany) | 26.10.2010 8:55#34

Wszystko to po to żeby promować usługi chmur MS. Ta jego wizja jest niedorzeczna. Wcale nie potrzebuję chmur, skoro wszystko co robię mogę robić na zwykłym systemie (linux Mint). Co do urządzeń mobilnych one też nie zastąpią desktopu z dużym monitorem. Tak samo jak nie wywalę dysku twardego na, którym mogę mieć wszystko czego potrzebuję. Całe to gadanie o chmurach to zwykły marketing i sprzedaż nowych usług. Niektóre z nich mogą być przydatne, ale nie zastąpią starych już sprawdzonych rozwiązań.

Avatar
JACeK_PL (niezalogowany) | 26.10.2010 8:56#35

@hivonzooo: "rynek gier na PC już praktycznie nie istnieje... wymień mi jakiegoś kozaka pecetowego (jak Uncharted, Heavy Rain czy Gran Turismo na PS3) którego nie ma na konsolach. Ja nie widzę żadnego..."

Ale peceta mają wszyscy, a PS3 jeden na tysiąc. Poza tym temat jest nie o zabawkach dla rozwydrzonych dzieciaków, a o narzędziu do zarabiania kasy. Jako takiego systemu jeszcze długo nic nie wyprze, chociażby dlatego, że ta osławiona chmurka rzuca cień na niewielki procent rynku w skali globalnej, a i coraz częściej słyszy się, że coś z niej "wycieka".

Avatar
klcjvhkcjgv (niezalogowany) | 26.10.2010 8:57#36

nie moge juz na to patrzec a sweet dzola to redakcja !

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 26.10.2010 9:09#37

To chyba fajnie i wygodnie, że ludzie będą na swoich telefonach, smartfonach i tabletach pisać książki, komponować muzykę elektroniczną, oglądać filmy, projektować strony www, ale także drogi i mosty, i statki, i samoloty, i pojazdy kosmiczne…
A jakie to będzie na dokładkę proste!

Avatar
fever00 (niezalogowany) | 26.10.2010 9:22#38

chyba raczej tak nie będzie :), zapatrzył się za bardzo w Appla
windows7 jest obecnie bodaj najlepszym systemem, nie ubliżajac innym os-om.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 26.10.2010 9:36#39

@hivonzooo
[[[rynek gier na PC już praktycznie nie istnieje... ]]]

LOL. Chyba się troszkę zagalopowałeś.

Avatar
romanov (niezalogowany) | 26.10.2010 9:36#40

@sWeeT-Dżola ;)
Masz rację. Ozzie troszeczkę chyba buja w obłokach. Ja pracuję w specjalistycznych oprogramowaniach do projektowania i nie wiem w jaki sposób urządzenia przenośne ze zintegrowanymi usługami zastąpią wiloprocesorowy komputer z dużą moca obliczeniową, bo taki jest potrzebny. Duży ekran też jest niezbędny. Jakie smartfony? I co do tego projekt który jest obwarowany umową o poufności pod rygorem bardzo wysokiej kary będę uploadował w chmure? Oj chyba tak nie będzie. Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Deliryk | 26.10.2010 9:55#41

Ile razy już słyszeliśmy takich "wieszczów"? Zachłysnął się gość swoim smartfonem i dołączył do chóru piewców chmurek... Rzeczywistość ma tą cechę, że jest zupełnie nieprzewidywalna i zawsze nasz czymś zaskoczy, czego się nie spodziewamy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 9:57#42

Może i ja przedstawię swój komentarz. Czy Ozzi ma rację? W dużej mierze tak. Ma spore szanse na sprawdzenie się jego scenariusza. Widzę to na swoim przykładzie - jestem posiadaczem smartfona z Androidem. Coraz więcej informacji przechowuję na nim, krótkie notatki, kalendarz, maile. Jeżeli to urządzenie mogło by być połączone z monitorem i klawiaturą na zasadzie stacji dokującej (tak jak np. laptopy) to nie widzę problemu by korzystać tylko z niego.
Ktoś poruszył problem z pisaniem wiadomości - klawiatura dotykowa spokojnie wystarcz, ale jest też (niedawno wprowadzona) możliwość wyszukiwania głosowego i dyktowania wiadomości. Osobiście sprawdzałem wyszukiwanie i działa jak najbardziej OK. Czy problemem jest by następna generacja smartfonów miała to w standardzie? Zamiast pisać maila przecież mogę go podyktować?
Coraz więcej firm korzysta też z pracy terminalowej. Pracownik z dowolnego miejsca łączy się ze swoim pulpitem i po prostu pracuje. Nie ważne czy robi to z domu czy z biura ma po prostu ten sam pulpit.
Pojawia się też dużo aplikacji umożliwiających pracę przez www - mamy Google doc, mamy rozwiązania Microsoftu, mamy możliwość obróbki grafiki, nawet tworzenia kodu. Co za problem iść krok dalej? Możliwości dzisiejszych maszyn już umożliwiają na jednym serwerze trzymanie kilkunastu (czy nawet kilkudziesięciu) serwerów produkcyjnych.

Ktoś pisał o grach. W sumie dwie moja ostatnie gry kupione na PC to NFS: MW i Wiedźmin. W NFS pograłem z godzinę może dwie, Wiedźmina zainstalowałem i tyle... Niedawno zacząłem grać na telefonie (np. czekając na wizytę czy syna w przedszkolu - przecież musi skończyć swoją zabawę ;-) ). Miesiąc temu zakupiłem konsolę (PS2 więc nie jakaś super nowość)... i NFS: MW. Okazało się, że o wiele lepiej mi się na niej gra. może dlatego, że PC (no laptop z monitorem i klawiaturą, ale tu chodzi o sam sposób rozwiązania) kojarzy mi się z pracą? Może dlatego, że kontroler jest wygodniejszy na fotelu/kanapie niż trzymana tam klawiatura? Nie wiem, ale wśród takich 30-sto latków jakoś konsola pojawia się do grania i zabawy...

Wrócę jednak do tematu. Ozzi może mieć rację. Czy smartfon będzie za słaby?

Pójdzie mi to na celeronie 700 MHz, 64 MB RAM, karta graficzna 16 MB, dźwięk zintegrowany?
Właściwie to pięćsetka podkręcona, nie 700.
Jakiś stary ten telefon

Mój telefon ma 800 MHz, nowe mają spokojnie powyżej 1 GHz... a za rok...

Avatar
wariat256 (niezalogowany) | 26.10.2010 10:04#43

Do tych którzy twierdzą, że nie wyobrażają sobie, aby korporacje zrezygnowały z komputerów klasy PC. Czy nie dziwi was dlaczego stosunkowo dużo korporacji korzysta jeszcze z windowsa XP ? Dlaczego nie przechodzą na super windowsy Vista, czy tym bardziej 7 ? Bo zwyczajnie nie potrzebują takich rozbudowanych systemów. Potrzebują systemu, który spełnia ich potrzeby, a nie najnowszego. Raczej nie trudno sobie wyobrazić, że w korporacji będą systemy skrojone na miarę, a windowsy na pewno takimi nie są, bo są za uniwersalne. To co jest dobre dla 'zwyczajnego' użytkownika, nie musi ( i najczęściej nie jest ) dobre dla dużej, czy też bardzo dużej firmy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 26.10.2010 10:09#44

@bolivar - Smartfon może być dobry do rekreacyjnego korzystania z internetu, a to też nie jest zbyt wygodne. Tradycyjne PC jeszcze długo będą niezastąpione w wielu zastosowaniach. Firmy nie zrezygnują z nich za rzecz małych zabawek, które może i efektowne ale w ogóle nie efektywne. Tego typu małe urządzenia nadają się do sprawdzenia pogody, wiadomości itp, ale do pracy nie nadają się wcale.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 26.10.2010 10:10#45

Tradycyjne komputery odejdą do lamusa, bo nikomu nie będą do niczego potrzebne.
Potrzebna praca na dużym monitorze - nie ma problemu, są komputery all-in-one, są nettopy wielkości etui na CD. Po co komu skrzynka z kłębowiskiem kabli?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 26.10.2010 10:18#46

Ze względu na wielkość tradycyjne komputery i laptopy nadal będą istnieć. Bardziej zacznie się zacierać przekonanie czy to jeszcze laptop czy już smartphone. Ale to jeszcze przed nami.

"Ozzie uważa, że tradycyjne komputery zostaną w przyszłości zastąpione systemem powiązanych ze sobą, wyspecjalizowanych urządzeń i zintegrowanych z nimi usług, które będą realizowane w modelu cloud computing."

Dobra, tylko jaki okres czasu rozumie Ozzie przez slowo "przyszłość". 5, 10, 50, 100 lat?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 10:18#47

@MiL niektóre już odchodzą ;-) Oczywiście nie giną wszystkie PC bo to nie ma sensu, ale np. hurtownie korzystają z tzw. "gunów" (czyli pocketpc) do czytania kodów, wydawania towarów, itp. Widziałeś przedstawicieli handlowych np. Coca-Coli? Od dobrych 5 lat używają mobilnych urządzeń do zbierania zamówień.
Zobacz co wprowadza np. Comarch na rynku erp - bardzo dużo rozwiązań mobilnych oraz prowadzenie księgowości/magazyny/kadr on-line. Czyli płacisz za miesięczny dostęp do aplikacji. Za jakiś czas nie będzie miało znaczenia czy będzie to PC czy np. telefon z Windows Phone podpięty do monitora.

Jak piszę jest to prawdopodobne - jak będzie to dowiemy się za kilka lat.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.10.2010 10:19#48

Nawet jak sie sprawdzi, to jedno bedzie pewne.

Programisci pokaza nam ze na relatywnie slabym sprzecie mozna pisac responsywne aplikacje, bo bede musialy takie byc ze wzgledu na zastapienie nimi tych z komputerow.

Chociaz prawde mowiac, to juz te smartphony to juz sa komputery ;]


Jeszcze tylko niech nam na sile kaza wstrzepic ERIFy i do totalne kontroli ludzie nie daleka droga.


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maniek_88 | 26.10.2010 10:20#49

Ja nawiązując do dyskusji... Myślę ze Windows będzie zawsze potrzebny, zmieni się jego wykorzystanie ale zarówno PC, jak i Laptopy, netbooki, Pady i smartphony będą zmieniać swoje zastosowania. Po prostu wydaje mi się że aktualnie jesteśmy świadkami zmieniania się proporcji wykorzystania do poszczególnych zadan, poszczególnych urzadzeń. Ze względu na zwiększające sie możliwości Padów i Smartphone'ów maleje zapotrzebowanie na Windows. MS musi odnaleźć się w nowym rynku, ale uważam że to nie przyczyni się do upadku Windowsa. Będzie on po prostu mniej potrzebny, ale jednak dla niektórych niezbędny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aleks7 | 26.10.2010 10:23#50

4/5 lat temu (jak ten czas szybko leci)...
Gdy na rynek wychodził xBox 360, wszystcy ogłaszali, że to koniec gier na pc...
Minęło 5 lat a większość gier nadal wychodzi w wersjach na PC...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 26.10.2010 10:28#51

@bolivar - Tak widziałem co używają przedstawiciele handlowi bo sam dla nich piszę programy :) Taki PocketPC jest tylko końcówką i bez serwera jest bezużyteczny. Ale mniejsza z tym. Pewne jest że w niektórych segmentach małe urządzenia jeszcze długo nie wyprą zwykłych PC (blaszaków czy laptopów) bo się po prostu do tego nie nadają. Ale co będzie to się dopiero okaże. Może za kilka lat nikt o smartfonach nie będzie pamiętał :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
D4rWin | 26.10.2010 10:31#52

Chmura to przyszłość. Zaoszczędza czas i zasoby. Daje większe bezpieczeństwo - dane mogą być składowane na dobrze zabunkrowanym serwerze (podobnie jak u Google). Nie potrzeba instalować oprogramowania - działa przez przeglądarkę. Bardziej bezobsługowa praca z danymi - mniej papierów w obiegu.

Ozzy wiedzial co robi. Jest silverlight 4, a wciaz nie ma wsparcia dla prostego HTML. Brakuje wsparcia dla tworzenia raportów. Kuleje całe API drukowania - to co jest to jakaś dziecinada w porównaniu z Javą, czy Qt. Cala podstawa aplikacji biznesowych kuleje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 10:38#53

@MiL: dane z pocketpc mogą iść gdzie chcą ;-) Może pamiętasz co było mówione o monitorach LCD? Monitory CRT dalej sa wykorzystywane np. przez grafików, zapalonych graczy itp. Jednak w większości teraz kupujesz za kilkaset złotych LCD.

Oczywiście masz rację - może się tak zdarzyć, że za kilka alt nikt nie będzie już pamiętał o smartfonach.

BTW. ciekawe ile osób korzystających z poczty email trzyma wiadomości u siebie na komputerze (z pomocą programu pocztowego), a ile na serwerze (gmail, onet, itp). Jak tak rozmawiam z ludźmi to firmowe maile jak najbardziej, ale już prywatne to tylko w sieci...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 26.10.2010 10:40#54

Albo nadal będą trwać w swoim, bo te wszystkie urządzenia będą wymagać programistów, serwisantów itd itp, a co jak co, Windows + Visual Studio jest niezastąpione.
finito.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 10:43#55

@Zulowski: ile osób używa VS? Patrząc po mojej firmie jest to 99%, patrząc po innych firmach nie IT jest to... bliskie zera?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Olbi | 26.10.2010 10:47#56

Windows to przeżytek, jeżeli chodzi o system operacyjny. Zaszłości, które on posiada w sobie to jakaś żenada jest. Nadal brak mu dobrego konta administratora i bezpiecznego, jak w Ubuntu konta użytkownika. Dobrym przykładem jest to, że ja będąc zwykłym userem mogę stworzyć w katalogu System32 dowolny plik i go tam zapisać :P Ubuntu, czy inna dystrybucja Linuksa by na to nie pozwoliła.
Kolejny problem, to wsteczna kompatybilność. Ciągle to samo z wersji na wersję. Przez tą wsteczność mamy takie duże wymagania systemowe. Czemu Windows 7 ma problem z uruchomieniem się na maszynie z procesorem jednordzeniowym 1.8 GHz i 512 RAM? U mnie poszedł dobrze dopiero, jak mu dałem dwurdzeniowy procesor i 2 GB RAM :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
D4rWin | 26.10.2010 10:49#57

bolivar | 26.10.2010 10:18

A już myślałem, że nikt nie zauważył. :D
Masz chłopie rację. Koszta instalacji i konfiguracji oprogramowania vs uruchomienie przeglądarki gdziekolwiek na czymkolwiek w kilka sekund.
Centralny serwer bazy danych np. o towarach, aplikacja działająca przez WWW i heja. Nie interesuje nas system i jego ograniczenia. Ba, nie interesuje nas urządzenie na jakim to działa, byle miało odpowiednie do zadania gabaryty (np odpowiednio duży wyświetlacz).

Większość technologii jaka posiada MS w zasadzie działa tylko na desktopowych Windowsach. A co z urządzeniami przenośnymi? Co z tabletami? Czy trzeba specjalnie zamawiać tablet z Windowsem, bo nie będzie na nim działać wtyczka Silverlight?
Microsoft nie ma NIC do zaoferowania obecnie. Ani dla biznesu ani dla programisty. Gdzie jest odpowiednik GWT od Google?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.10.2010 11:01#58

@Olbi
Uzywasz Windows XP. Takze jesli Twoja opinia dotyczy Windows Vista/7, to idz poczytaj troche, poducz sie i dopiero zacznij wypowiadac.

Mam w domu netbooka z 1gb ramu i Intel Atom 1,6GHz i jakos hula?

Przestan trolowac.

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 11:03#59

@Dzola
"Bo Hero przy HD2 to jakaś śmieszna, mało użyteczna zabawka"

To może porównaj HD 2 do HTC Desire HD i wtedy się wymądrzaj.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 11:18#60

Ja myślę, że analitycy i stratedzy się mylą. Nasz ŁukaszMS mógłby doradzać i jestem zdania, że słuchałby go cały świat IT.

Avatar
_Jakub (niezalogowany) | 26.10.2010 11:54#61

A ja bym chciał, żeby wreszcie powstał taki cudowny system, w którym pliki mógłbym nazywać normalnie jak człowiek używając w nazwie "?", ":" itd. Szczerze mówiąc szlag człowieka trafia, gdy ma się kilkutysięczne archiwa różnych tekstów i musi potem coś znaleźć...podobnie zresztą, gdy nie może czegoś nazwać dokładnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 26.10.2010 12:12#62

Koledzy wiadomo że systemy jakie znamy za kilkanaście lat znikną, a zastąpią je domowe centra "czegoś tam" każdy będzie miał super PDA z kolorowym gnącym się e-papierem posiadającym np holograficzny interfeis, zaawansowane rozpoznawanie głosu itd. taki "asystent - wszystko robiący" ala Selma z serialu "Time trax" czy setek filmów SCI-FI.

Co do Windowsa to jeszcze kilka lat pociągnie, jest dość elastyczny gorzej z linuksem w obecnej formie. Problem bardziej tyczy się mobilnych platform bo tu dużo się jeszcze może zmienić !!!

Avatar
_qwe (niezalogowany) | 26.10.2010 12:14#63

Olbi: "Dobrym przykładem jest to, że ja będąc zwykłym userem mogę stworzyć w katalogu System32 dowolny plik i go tam zapisać"

Kłamstewko, zwykli użytkownicy na XP mają na tym katalogu prawa read-execute - nie ma możliwości zapisania, czy nadpisania pliku w windows/system32 z konta standardowego usera.

Avatar
zafka (niezalogowany) | 26.10.2010 12:24#64

sokoleokopr | 26.10.2010 12:12
"gorzej z linuksem w obecnej formie."
O której obecnej formie piszesz?

"Problem bardziej tyczy się mobilnych platform bo tu dużo się jeszcze może zmienić !!!"
Jakichś rychłych zmian w kierunku Windowsa nie widać na horyzoncie. Ta kobyła jest w stagnacji już od wydania XP, a WM7 nikt nie chce...

Avatar
karmi (niezalogowany) | 26.10.2010 12:27#65

_qwe (niezalogowany) | 26.10.2010 12:14

"Kłamstewko, zwykli użytkownicy na XP mają na tym katalogu prawa read-execute - nie ma możliwości zapisania, czy nadpisania pliku w windows/system32 z konta standardowego usera."

Ci zwykli użytkownicy (konto z ograniczeniami) na XP są jak Yeti. Każdy słyszał, ale nikt nie widział.

Avatar
PurpBoot (niezalogowany) | 26.10.2010 12:56#66

Żeby czerpać zyski z chmury, trzeba zlikwidować darmową komunikacje P2P. Wtedy będziemy uzależnieni od płatnych serwerów. Skoro Microsoft nie będzie rozwiał systemu operacyjnego a ograniczy się jedynie do rozwoju oprogramowania prostych urządzeń "obsługi kilku przycisków i wysyłania logów" tu wystarczy Linux z przeglądarką internetową. Różnice miedzy programami będą tylko wizualne "Ma ładnie wyglądać" takich systemów będzie masa, nie zapominajmy jednak że patent na zamykanie systemu należy do
Microsoft, nie będzie się musiał zbytnio starać wszyscy będą od niego zależni.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 26.10.2010 13:02#67

ech zachowujecie sie jak staruszki przyzwyczajone do starego swiata. A swiat sie zmienia. Pecety czesciowo znikna z rynku. W firmach pozostana bo slurza do tworzenia, ale w domach to jest to juz tylko konsumpcja a ta na tabletach, smartfonach itp jest bardzo wygodna. Potrzebujesz durzy ekran, podpinasz sie pod telewizor w salonie (ideal to jedno klikniecie) i juz masz. Nie potrzebujesz do tego komputera z biurkiem. To idzie w ta strone, konsumpcja bedzie na urzadzeniach przenosnich i troche na PC. Ludzie nie potrzebuja nie wiadomo ile wolnosci i wyboru. Chca zrobic cos tam i tyle, reszta ich w***. Granie na PC umiera bo jest straszne piractwo, od dawna sie o tym mowilo i teraz widac efekty. Zreszta w najnowsze tytuly z super grafika juz niedlugo bedzie mozna grac i na iPadzie i smartfonie. Juz jest w USA usluga onLive, czyli streaming gier przez internet. Nie da sie ich ukrasc bo ich sie fizycznie nie posiada, i to jest przyszlosc (dla niektorych niestety). Wszystko bedziesz mial w streamingu i w chmuze a ty bedziesz to tylko konsumowal. Nie wiem czy to jest piekna wizja, ale wszystko idzie w ta strone a tutaj nie ma miejsca na tak gigantyczne systemy jak Windows 7 czy Linux.

Avatar
PurpBoot (niezalogowany) | 26.10.2010 13:20#68

Tak nastanie era klientów CloudZombie patrz, płać i nie myśl.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
micko | 26.10.2010 13:34#69

@D4rWin
"Gdzie jest odpowiednik GWT od Google? "
Jest ASP .NET i Ajax Control Toolkit
http://www.asp.net/ajax/ajaxcontroltoolkit/samples/

Poza tym Microsoft współpracuje z jQuery
http://blog.jquery.com/2008/09/28/jquery-microsoft-nokia/
co zresztą widać na ich głównej stronie
http://www.asp.net/ajax

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 26.10.2010 13:47#70

O to to. No wreszcie jakiś głos rozsądku z tej firmy. Powiedział prosto z mostu co go boli i gdzie należy szukać innowacji. Tylko że prezes nie słucha... Stąd Ozzie i jemu podobni, odchodzą z firmy. Po co mają się kopać z koniem ? I tak nie wygrają.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Deliryk | 26.10.2010 13:49#71

@StawikPiast:
I pewnie liczysz, że ortografia też zniknie jak PC-ty?
Przeczytaj co napisałeś...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 26.10.2010 13:52#72

@hivonzooo
Chcesz kozaki z PCtów?
WSZYSTKIE TYTUŁY BLIZZARDA, w tym najnowszy Starcraft chociażby.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 26.10.2010 13:53#73

Gościu chyba nie wie co mówi, a co mają powiedzieć profesjonaliści branży multimedialnej, jakoś nie umiem sobie wyobrazić, programu Adobe Premiere CS5 64 bit na tablecie albo w chmurze, albo innych profesjonalnych rozwiązań. Myślę że przez najbliższe 10 -14 lat nie ma się czym przejmować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zulowski | 26.10.2010 13:56#74

@bolivar
Bo w tym poście wybiegłem w przyszłość, ale patrząc na to z twojej strony
Ilu mamy teraz programistów na świecie, a ile będzie w przyszłości, skoro dążymy do CAŁKOWITEJ komputeryzacji wszystkiego, i wszystkich dziedzin życia? I właśnie tam będzie potrzebne coś takiego jak Windows i Visual ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 13:59#75

@edelmann: tak jak normalni ludzie nie używają samochodów o ładowności 40 ton do codziennej jazdy. Rzucasz nazwą programu który nie jest zainstalowany nawet na 0.5% komputerów. Zapewniam cię, że bez Adobe CS/GIMPa/PSP da się żyć. Ba nawet można o nich nie wiedzieć. ja sam nie widziałem Adobe do tworzenia grafiki od 5 lat - po co mi on? Za to an co dzień widzę VS... który nic nie mówi 99.99% użytkowników PC.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 13:59#76

@kwirynus
Desire HD to też bezużyteczna zabawka która nie sprawdzi się w biznesie. Po prostu brak na Androida zaawansowanych narzędzi dla firm. Jak Choćby mobilnego Subiekta GT :)

Z resztą co tu dużo pisać - 95% handceldów jest na Windows CE lub mobile :) I jakieś 98% innych pochodnych :)
Urządzenia GPS - 99% Windows CE :)
Cały biznes jeżeli chodzi o urządzenia przenośne - Windowsem stoi ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 26.10.2010 14:00#77

@zafka

Linuks - chodzi o formę " wpisz w konsoli" bo klikanie nie rozwiązuje sprawy, zresztą ja już mam dosyć sudo, make , dpkg itd.. zadnych tar.gz - koniec albo dorośnie albo umrze. Nawet porządnego lektora i rozpoznawcza mowy nie ma - ale stara ivona w Wine działo dość przyzwoicie powyżej 1.4 już nie odpala. A co dopiero za kilka lat jak rozpocznie się era 3d i tanich ekranów dotykowych - nikt nie będzie klikał literek na ekranie - zapomnij.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
StawikPiast | 26.10.2010 14:01#78

@deliryk
Ortografia juz znika, to jest proces ktory sie juz zaczal, a takze stara gramatyka i inne tego typu zawilosci.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 14:03#79

A pomyślał kto co by było jak by w centrale providera walnął powiedzmy meteoryt? (taki malutki)

Już sobie wyobrażam - sparaliżowany cały wielki biurowy wieżowiec np. General Electric, bo brakło chmurki :)

PS. Już widzę jak Adobe trzyma wszystkie swoje kody źródłowe aplikacje na serwerze Microsoft hahahahahahahha :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 14:07#80

ps. Windows CE i Windows Mobile wbrew niektórym opiniom nadal jest rozwijany :)

Windows CE 7.0
Obsługa procesorów z dwoma rdzeniami (np. ARMv6),
Pozycjonowanie na podstawie WIFI,
Obsługa Bluetooth 3.0
Obsługa technologi DRM,
Obsługa NDIS 6.1,
Zaawansowana obsługa dotyku i gestów,
Synchronizacja danych i mediów z MTP,
Unowocześniona grafika oparta na Open GL ES 2.0,
Ulepszony Internet Explorer 8 z kompatybilnością wsteczną,
Wsparcie dla tabulatorów,
DLNA.
Sprzęt obsługiwany przez Windows CE
Sprawdzanie stanu baterii
Bluetooth HCI
Kamery cyfrowe
Sterownik Direct3D Mobile Display
Sterownik DirectDraw Display
Akceleracje sprzętową obrazu
Odtwarzacze DVD-Video
Pamięci flash
Urządzenia HID
Klawiatury
Myszy komputerowe
Sieć
Diody LED
Port równoległy
Karty PCI
Drukarki
Karty Secure Digital
Porty szeregowe
Karty elektroniczne
Interfejs strumieniowy
Zegarki między innymi zewnętrzne tzw. Timery
Ekran dotykowy
USB w typie host, szeregowego hosta, klienta
USB OTG
Inne urządzenia montowe na układzie scalonym. Najczęściej są nimi odbiorniki GPS, transmitery FM

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 14:11#81

@sWeeT-Dżola ;)
a tak nie jest? Meteoryt w budynek gdzie są serwery i już połowa pracy leży. Przełączenie się na zapasowe centrum danych i wracamy do pracy.
Praca w chmurze nie oznacza, że duża firma ma trzymać coś u kogoś - może spokojnie sama dla siebie zakupić/stworzyć odpowiedni soft. Jeżeli nie ma na to środków to wykupić "chmurę" u kogoś innego. Najprostszy przypadek: podobnie masz teraz z pocztą email. Duże firmy posiadają własne serwer, małe mają u providerów.

ps.
General Electric na fabrykach pracuje na oprogramowaniu udostępnionym przez przeglądarkę internetową. Bardzo elastyczne rozwiązanie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 14:15#82

@bolivar
Nie tylko GE, Total także wiele końcówek dostępu do baz danych ma zrobione na przeglądarce - dzięki czemu każdy oddział może uzyskać szybko dostęp do baz danych. Oczywiście rozwiązania działają wyłącznie na IE :)

Jednak co do chmury, uważam że własna serwerownia to lepsze rozwiązanie i bardziej elastyczne. No ale zależy czy pisać o warzywnioku cioci Jadzi czy o koncernie :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 14:26#83

@sWeeT-Dżola ;)
Tak IE, ale lepiej sprawdza się wszelkie błędy na Chrome lub FF - IE pod tym względem jest cienkie. Zresztą w niedługim czasie nie będzie miała znaczenia co to za przeglądarka - powoli zaczyna się to zmieniać. Sporo zamieszania pod tym względem robią Chiny i ich narastająca niechęć do cudzych rozwiązań.

Co do warzywniaka - każdy kiedyś zaczynał. MS też pierwsze biuro miał w garażu ;-). Poza tym pracując nad rozwiązaniami opartymi o serwer i bazy danych to nie masz pod ręką fizycznych maszyn, ale wirtuale, które łatwiej jest przywrócić, łatwiej nimi zarządzać, obniża się koszty sprzętu, energii i powierzchni. I od dziwo idą w to koncerny i kilkunastoosobowe firmy. Wszystko zależy od potrzeb.
Zewnętrzna chmura daje ci dodatkową możliwość wynajęcie (warzywniakowi cioci Jadzi) dodatkowej mocy kiedy jest ci potrzebna. Oznacza to ponownie zmniejszenie kosztów. Jednak to pewnie wiesz - sam MS bardzo na to naciska. Jeżeli byłaś na ostatnim MTSie to 90% prezentacji było z tym powiązanych. Niestety MS jest trochę do tyłu za innymi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.10.2010 14:29#84

@sWeeT-Dżola ;)
Windows Phone 7 jest Windowsem CE ;P - tzn jest bazowany na Windows CE., dlatego tez Windows CE jest nadal rozwiajny


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 14:31#85

@bolivar
"Poza tym pracując nad rozwiązaniami opartymi o serwer i bazy danych to nie masz pod ręką fizycznych maszyn, ale wirtualne, które łatwiej jest przywrócić, łatwiej nimi zarządzać"

Co do zarządzania to żadna chmura (zresztą dziwne to porównywać) nie podskoczy do Active Directory :)

"Niestety MS jest trochę do tyłu za innymi."
Niby za kim, wg. mnie MS ma najlepiej rozwiniętą platformę CloudComputing i daje najwięcej (dokumentacja, rozwiązania)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.10.2010 14:33#86

@sWeeT-Dżola ;)
To samo sie tyczy Windows Mobile 6.5 (-> -)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 14:36#87

@wozniak.daniel
WP7 z Windows CE7? Chyba z jądrem Windows Embedded Compact 7 :)
Na tym samym jądrze budowany jest także Windows CE7 ale z WP7 nie ma on nic wspólnego :)

Avatar
hatchet (niezalogowany) | 26.10.2010 14:39#88

Nie widzę problemu - smartfony nie wystarczą i tyle. na dłuższą metę nie da się oglądać filmów na tak małym ekranie, do tego potrzebny jest 22" ekran i głośniki 5.1. Procesor dźwiękowy za słaby - jakość dźwięku jest nieporównywalnie słabsza niż w przypadku zintegrowach na płycie głównej PC chipów dźwiękowych, o zewnętrznych interface'ach nie wspomnę.

Wydaje mi się że ważniejszym kierunkiem rozwoju byłaby okrojona wersja Windows - służąca głównie do przeglądania internetu i odtwarzania multimediów,bo z moich obserwacji wynika że w warunkach domowych to jest 90% zajętości komputera - chyba,że ktoś lubi sobie pograć,ale to też coraz częściej odbywa się przez przeglądarkę. Jest Metin, pojawił się już QuakeII i z pewnością na tym nie skończy. Tylko czekać, aż SecondLife i F8 zintegrują się z Metinem czy innym WoWem. Mam nadzieję że ludize odpowiedzialni za powyższe projekty tego nie czytają:P

A o takiej okrojonej i szybko uruchamiającej się wersji Win jakiś czas temu była, zdaje się, mowa?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 26.10.2010 14:41#89

@sWeeT-Dżola ;):
rozumiem, że takie pojęcie jak prywatna i publiczna chmura nie są ci obce?

Jest do tyłu za Amazonem, Google, IBM.

Jakości dokumentacji i możliwości AD nie będę komentował - jest to bardzo subiektywne i zależy od potrzeb oraz tego czego oczekujemy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 14:48#90

@Dzola
Rozumiem, że istnienie całego biznesu zależy od tego czy możemy mieć mobilną wersję subiekta?? Dobrze Cię rozumiem??
Czyli jeżeli nie mamy subiekta, to upadnie nasz biznes?
Bez subiekta nie zaczyna biznesu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.10.2010 15:16#91

@sWeeT-Dżola ;)
Windows Phone 7 na Windows CE 6.0 R3 jest bazowany.

A drugie to gdzie ja napisalem ze na Windows CE 7?

Ma duzo wspolnego, oj duzo.


Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 15:28#92

@wozniak.daniel
"Windows Phone 7 na Windows CE 6.0 R3 jest bazowany"
Takie kity to dzieciom na WIKI wciskaj :)

Windows Phone 7 jest oparty na rdzeniu Windows Embedded Compact 7 i koniec :)

http://blogs.msdn.com/b/obloch/
http://windowsmobile.com.pl/aktualnosci/microsoft-potwierdza-windows-ce-7-nowym-...

Avatar
zafka (niezalogowany) | 26.10.2010 15:46#93

sokoleokopr | 26.10.2010 14:00
Ta, właściciele Androida, Symbiana to normalnie z konsol nie wychodzą. Jak chce jeden czy drugi zadzwonić to tez w konsoli klepie. ;)

Avatar
jackjavapirate (niezalogowany) | 26.10.2010 16:09#94

micko | 26.10.2010 13:34
Tę ohydną protezę nazywasz odpowiednikiem? Chcesz wystraszyć klientów? Słabe przykłady, dokumentacja po łebkach, brakujące opcje. Co to ma być?
To powinno wyglądać tak:
http://www.smartclient.com/smartgwt/showcase/
Nic dziwnego ,że ludzie z MS odchodzą.

Avatar
_qwe (niezalogowany) | 26.10.2010 16:19#95

karmi: "Ci zwykli użytkownicy (konto z ograniczeniami) na XP są jak Yeti. Każdy słyszał, ale nikt nie widział."

własnie rozmawiasz z jednym z takich Yeti, ale dalej to nie zmienia faktu, że Olbi napisał kłamstewko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 16:37#96

Windows mobile nic już nie uratuje, dlaczego? A no dlatego, że owy system jest dostępny w naprawdę drogich telefonach, a Android jest dostępny w naprawdę tanihc telefonach, dlaczego? A bo dlatego, że owy M$ życzy sobie kasę za WM, więc automatycznie cena telefonu idzie do góry.
M$ idzie ku upadkowi, nie ma szans zaistnieć w świecie smartphone, za późno się obudzili to samo z Symbianem jak zwykle odbiła im szajba popularności i obudzili się z ręką w nocniku, nie ma godnego rywala dla Andoida. W Anroidzie jest moc, używa go już miliony ludzi, coraz więcej aplikacji jest na niego tworzonych.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 16:38#97

Przyszłość M$ jest krótka, będzie istniał do puki nie wymrą PCty i laptopy, potem będzie tylko wspomnieniem :]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
foreste | 26.10.2010 16:39#98

Albo niech zgłosi upadłość korporacja :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 16:45#99

Kiedyś mówiłem kumplom w czasie studiów że Linux zaistnieje w telefonach i co? Okazało się, że to prawda, teraz Android oparty na jądrze Linuxa zdobywa popularność z dnia na dzień, dobija M$ takimi krokami ku upadkowi :] Jądro linuxa w sam raz nadawało się do telefonów, jest po pierwsze mało pamięciożerne, a co za tym idzie zużywa mało mocy baterii, moc obliczeniowa jest większa dzięki lekkości w porównaniu do produktu M$, same zalety. Jednak można powiedzieć, że wolne oprogramowanie odnosi sukcesy i oby tak dalej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 17:02#100

@cyfra_lbn
Czy ja wiem czy drogich? HTC Touch HD kupisz już za 600zł a ROM-ów do tego masa :) Nawet jak się uprzesz to i Adroid postawisz :)

Za HTC Touch HD2 dać 1200zł? Przecież to grosze jak za coś co się kupuje na kilka lat:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 17:03#101

@cyfra_lbn
"Przyszłość M$ jest krótka, będzie istniał do puki nie wymrą PCty i laptopy, potem będzie tylko wspomnieniem :]"

"A 640KB pamięci powinno Ci w mózgu wystarczyć :)" Bo procesów myślowych to tam malusieńko :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 17:07#102

@cyfra_lbn
"Jądro linuxa w sam raz nadawało się do telefonów, jest po pierwsze mało pamięciożerne, a co za tym idzie zużywa mało mocy baterii"

HTC Desire HD:
Słuchanie ciągłe MP3 - max 10 godzin (sama sprawdzałam)

HTC HD2:
Słuchanie ciągłe MP3 - max 17 godzin (sama sprawdzałam)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 18:52#103

@Dzola
"A coś jeszcze?
Podałam przykład a Ty jak zwykle bleblebleble bez głębszego sensu :) Koniec z tobą dyskusji :) Z fanatykami się nie dyskutuje"

No widzisz, sama nie potrafisz podać merytorycznych argumentów odnośnie tego co napisałem o subiekcie.
Uprawiasz jakiś beznadziejny PR na korzyść MS, zero argumentów do dyskusji, a potem wyzywasz mnie od jakiś fanatyków.

"TC Desire HD:
Słuchanie ciągłe MP3 - max 10 godzin (sama sprawdzałam)

HTC HD2:
Słuchanie ciągłe MP3 - max 17 godzin (sama sprawdzałam)"

Widzę, że nawet testujesz wszystkie telefony jakie są na rynku z androidem i WM.
Jakoś te twoje mini testy nie są wiarygodne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 19:12#104

@Dzola
Poza tym nie mów do mnie fanatyk, jak sama nim jesteś.
W każdym z news-ów na temat mobilnych systemów nawijasz o jakimś subiekcieGT i jak nie ma tego programu to biznes się zawalił. Ale nie każdy potrzebuje i nie każdemu potrzebny jest subiekt. Dlatego chciałbym żebyś mi uzasadniła dlaczego potrzebny mi jest ten program.
A sama nie potrafisz merytorycznie dyskutować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 19:23#105

sWeeT-Dżola ;) służebniku M$, pisze jasno i wyraźnie, ale do twojego mózgu (widocznie blondynka) nie docierają pewne fakty.
Wyskakujesz z jakimiś starymi złomami, takie telefony nie wytrzymają kilka lat, bo już po 2 latach zestarzeją się pod względem technicznym.
Z baterią też wyskoczyłaś, kłamiesz, bo HTC HD2 ledwo wytrzyma 7 godzin, ale co się spodziewać po służebniku M$, udowodnij to :]
Za 600zł można kupić nowego Samsunga i5700, a nie starego wymiętoszonego złoma jak HTC Touch HD, dowiedz się więcej o Andoidze, bo widzę, że zielonego pojęcia kobitko nie masz o tym systemie.
Zamilcz się i nie udzielaj się w kwestii telefonów za cienka jesteś :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 19:27#106

@kwirynus
Wejdź na jakikolwiek magazyn, jakiejkolwiek firmy i pooglądaj urządzenia przenośne tam używane. A także komputery na halach produkcyjnych (nie te do obsługi maszyn) choć i te są na Windows CE :)

AVR 8051 PIC ST7 ARM MSP430 - te wszystkie mikro kontrolery przemysłowe są programowane pod softem na Windows itd. itd. itd. I nie chce mi się dalej z tobą pisać :)

Subiekt to przykład :)

A może Ty podaj przykład HandHelda z Androidem albo jakie kolwiek oprogramowanie przemysłowe pod Androida?

CZEKAM!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 19:32#107

Samsunga i5700?
Szaisung? Tego nie tknę się nawet patykiem - tnie się niemiłosiernie i wejśie (port szaisunga) pada po kilku miesiącach używiania (obrusza się i beret), tym bardziej jak się nonstop ma słuchaweczki połączone.

Miałam Omnię I900 i dziękuję ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 19:37#108

@Dzola
Widzę, że jesteś tępy beton
Ja wiem, że Ciebie to boli że Android zdobywa coraz większy udział w rynku, może to być trauma dla Ciebie i powodować nieprzespane noce. Rynek już wybrał co jest najpopularniejsze i co kupować. Żaden Balmer tego nie zmieni.

"AVR 8051 PIC ST7 ARM MSP430 - te wszystkie mikro kontrolery przemysłowe są programowane pod softem na Windows itd. "

A Galera w gdańsku to pod kontrolą jakiego OS pracuje?
Debian dziecko

Własnie widać na przykładzie elektrowni w Iranie jaki skutek ma zastosowanie beznadziejnego Windows.
Ja nie mam ochoty prowadzić kłótni na poziomie twoich koleżanek z gimnazjum.
Aktualnie posiadam Nokię E51, ale symbian jest raczej nieprzyszłościowy i niedługo mam zamiar kupić telefon właśnie z Android-em bo mi się podoba.
Koniec kropka.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 19:44#109

Dzolka, rozbawiasz mnie słoneczko. Weź mnie jeszcze obrażaj.
Czekam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 19:54#110

sWeeT-Dżola ;) no dobra jesteś, ty nic nie potrafisz udowodnić, potrafić tylko pluć jadem :-DZ tą baterią kłamiesz i jeszcze upierasz się jak taki osiołek, dyskusja z Tobą to jak walenie łbem o ścianę.
A co ma przemysł do tego? Co mnie to obchodzi? Co niby ma to udowodnić? Android jest nowym systemem, kwestia zainteresowania się tematem i spokojnie można stworzyć aplikację obsługującą baterie słoneczne na Astrze przez Androida czy segregowanie różnych artykułów w Lory Merlin w Warszawie :D

PS. Plucia jadem też uczą na szkoleniu M$?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 19:55#111

Leroy Merlin miało być, literówka :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 19:56#112

WM i biznes? W tak dziurawym systemie? HAHAHAHHA

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 20:01#113

@cyfra_lbn
Nie ma sensu z tym betonem prowadzić rozmowy.
Dziwię się, że redakcja nic nie robi, żeby to dziecko wywalić z DP. ale pewnie im o to chodzi i im to pasuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 20:03#114

Dzolka
Ale smigasz tymi linkami, normalnie jestem poruszony. W gimnazjum tego uczą? Lol

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 20:16#115

HAHAH tak jak ja bym się przejmował twoimi wypocinami :)

Dlaczego mam w GG Air? Co niby to świadczy? Bo mam taniej od ciebie? Pakiety internetowe mam w sam raz (naliczanie co 1 kb), ważność na wychodzące też, oraz bardzo tanio za granicę, super zasięg (Plus), darmowego GG prawie nie używam, choć to też duża korzyść, a byłem w Play Fresh :)
Już ci pisałem jak nie masz pojęcia o telefonii to się nie udzielaj lepiej, bo się kompromitujesz :)

Jakbym miał się tak podniecać jaka firma co używa, pewnie musiałbym wyskoczyć z linkami takimi jak:
Linux jest używany w urzędach
Serwery Google są obsługiwane przez Androida.
Lepiej podaj ten swój wielki test wydajności baterii w HTC HD2 może chociaż raz się przyznasz, że okłamujesz nas wszystkich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 20:18#116

kwirynus ją nie wywalą z DP, bo dzięki takiemu opluwaniu wzrasta liczba odwiedzania stron, dziś być kontrowersyjnym to same korzyści, jest kasa i w sumie nikt takiego nie ruszy, bo jak to mówią z głupimi się nie gada.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 20:21#117

@cyfra_lbn
Taniej niż u mnie? Hmm dziwne :) Mam orange free i za jedyne 25zł miesięcznie ponad 1GB (co na zmartphone wystarczy), ten GB oczywiście gratis i 25 do wykorzystania :) Bo 1GB dostaje za sam fakt doładowania :)
Bez abonamentu oczywiście - tak że mnie nie przebijesz kochany :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 20:29#118

@kwirynus
Osaczony faktami linuxiarz, wzywający moce moderatorów :)
Toż to coś pięknego :) Lepiej się po tym będzie spać :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 20:31#119

Można było się spodziewać, że dziecko Orżnąć :-D Co niby mam pobijać tak mocno okrojoną ofertę jaką się Orżnąć Free na kartę?
Goła stawka nie do wszystkich sieci 29 gr i internet? No dobre :-D Dowiedz się co oferuje kochana GG Air jakie pakiety jakie możliwości obniżenia ceny połączeń i się dopiero kompromituj :)

Do tego ten zasięg Orżnąć, 3G to tylko w ścisłym centrum miasta :) Mam owszem pakiet za 33zł 2GB na super zasięgu 3G Plusa do tego bonus zależy od doładowania od 10MB do 500MB :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 20:32#120

@Dzola
Ale o jakich ty faktach piszesz. Teraz to widzę bełkot w twoim wydaniu, w 100% piep*zysz farmazony. Jak napisałem o subiekcie to nie miałaś mi nic do napisania.
Więc o jakich faktach mówimy???
A jeżeli chodzi o tzw. moderatorach DP to ciesz się, że nie jesteśmy na PCLab bo już by Cię tu nie było

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 20:34#121

A poza tym nie kłam, bo najtańszy orange free to koszt 39,50 a nie 25.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 20:34#122

I ten super zasięg 3G Orange, normalnie jaki prestiż jechać na obciążonym EDGE:
http://www.zasieg-orange.wp.pl/?ticaid=1b21c

Orange już w 2008 olało 3G :]

Dla porównania Plus:
http://was.plusgsm.pl/GSIMZ/ImzControl?lang=0

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 20:35#123

kwirynus chodziło jej o Orange Free na KARTĘ: wejdź na stronę Orange tam masz info za co dostaje się bonusy i jak to jest strasznie okrojona oferta.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 26.10.2010 20:37#124

Dobra, kończę zabawę z naszą dzolką. Pośmiałem się, a teraz czas porobić coś ciekawego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 26.10.2010 20:41#125

@kwirynus
Błaźnij się dalej :) Twoja wypowiedź to dowód że nie wiesz o czym piszesz i nie warto z tobą konwersować - jak i z każdym fanatycznym linuxiarzem :*
http://img638.imageshack.us/img638/618/przechwytywaniett.png

Avatar
Wodzuj (niezalogowany) | 26.10.2010 20:49#126

@Jolka

Masz okres Jolka? Jeśli biznes stoi na Windows to raczej jest w pozycji leżącej. Nie dziwię sięgdyż w tym kraju wśród "byznesmenów" nie brakuje samobójców. Ten system strasznie muli na urządzeniach przenośnych. Każdy rozsądnie myślący nie wejdzie w taki badziew.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 26.10.2010 21:26#127

sWeeT-Dżola ;) zabrakło ci argumentów? I co GG Air o czym świadczy? Przebiłem cie, teraz ładnie przeproś, haha :)

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 26.10.2010 22:21#128

@sWeeT-Dżola ;)
Wiesz co? Kiedyś zaliczałem Cię do "inteligętnych" i madrych ludzi. Lecz teraz jak czytam coraz więcej twje komentarze, to woła o pomstę.

Windows Embedded Compact 7 = Windows CE! Doucz się trochę. Potem zacznij pisac. Serio!
(Compact to jedna z wielu wersji: standard, ... itp itd)

A jeszcze nawiązując do Samsunga.
Zobacz sobie Samsung Wave na Bada! To jest dużo lepsze niz Windows Mobile i Android razem wzięte.

Z czasem jest mi juz Ciebie żal. Chociaż szkoda mi czasu na użalanie się nad Tobą

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bolivar | 27.10.2010 8:04#129

Przepraszam czy mogę swojego syna wpuścić do tej piaskownicy by pobawił się z innymi dziećmi? Też używa argumentów typu: bo tak, też za niedługo będzie miał telefon na kartę i też ze swoimi kolegami oraz koleżankami w przedszkolu tak się zachowuje.

Ozzi może się mylić - MS więcej zarobi na klockach...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maniek_88 | 27.10.2010 9:24#130

A Pamiętacie taki filmik z Hot Zlot'u o Trolach i Łasicach?? :P Tak sobie czytam, i patrze na argumenty i co rusz ciekawsze "dowody" :D

Avatar
FerdekMMM (niezalogowany) | 28.10.2010 2:27#131

Czyli idziemy w stronę totalnej apokaliptycznej kontroli :(

Avatar
Katabaz (niezalogowany) | 31.10.2010 17:46#132

Drodzy Użytkownicy! Chciałbym oddzielić dwa aspekty powyższej dyskusji, jaką sprowokowała wypowiedź tego gościa z Microsoftu: mianowicie Windows i ogólnie standard PC, i cloud computing. Co do pierwszego: lubię PC-ty i lubię Windows, może z przyzwyczajenia. Jednak coraz bardziej przekonuję się do różnych urządzeń mobilnych: laptopów (to w zasadzie taki mały PC :)), smartfonów (bardzo często przesyłam sobie pewne pliki do smarta i przeglądam gdzie mi się podoba, oczywiście urządzenie na Windows Mobile). Nie jestem wrogiem nowych technologii. Jeśli ktoś wymyśli coś lepszego niż Windows, to się z miłą chęcią przesiądę. Dla mnie nie ma znaczenia, czy technologia na której pracuję i bawię się nazywa się Windows, Linux, Srindows, Srilux, Android czy Symbian itd.itd. dopóty, dopóki służy mi do tego samego tj. tworzenia różnych dokumentów, przeglądania internetu, gromadzenia danych...
I tu dochodzimy do problemu nr 2, czyli Cloud Computingu. Będę szczery, uważam go za głupotę - oczywiste zagrożenie dla prywatności. Proszę nie posądzać mnie o ograniczenie umysłowe: dostrzegam wszystkie korzyści CC (ograniczenie kosztów, itd., zresztą chmur prywatnych to jestem akurat zwolennikiem, w moim LO (kiedy to było...) mieliśmy właśnie serwerek i bezdyskowe terminale z XP-kiem, i działało świetnie), i ono w pewnych, głównie biznesowych zastosowaniach ma przyszłość. Z tym, że za te korzyści płacimy cenę: nasze pliki latają gdzieś po necie (chmury publiczne), tracimy tak naprawdę nad nimi kontrolę. Teraz mając komputer nawet z gównianym Windowsem trzymam wszystko u siebie, i jak się uprę i wyjmę wtyczkę od LAN to jestem w 100% prywatny.
Chmury najlepiej nadają się do maili (bo i tak albo wysyłamy je do sieci, albo stamtąd przychodzą). Natomiast prywatne pliki będę trzymał u siebie. Podejrzewam, że jak nie daj Losie/Boże CC się przyjmie, to powstanie alternatywny rynek anty-CC (np. przystawek dyskowych, itd.). To jest zresztą pewien plan zredukowania nas do roli konsumentów - mamy płacić i cieszyć się z tego co Jaśnie Firmy nam dadzą. Zwróćcie uwagę, ile darmowego softu powstaje nawet pod ten znienawidzony Windows. W CC to już niemożliwe, bo ktoś musi płacić za serwery. Deklaruję, że jak Cloud Computing upowszechni się do tego stopnia, iż do samego używania kompa będzie niezbędny net, i wszystko trzeba będzie trzymać w chmurze (to nie takie nierealne, wystarczy, że Komisja Europejska zakaże domowego użytku urządzeń storage, jak żarówek, i po krzyku), to zrezygnuję (przynajmniej prywatnie) z jakiegokolwiek computingu. A szkoda, bo uważam komputer i internet za jedne z najpożyteczniejszych wynalazków, które CC może sprowadzić do roli zamieniacza ludności w niemyślące bydło. Tylko niech pozwolą myślącym żyć po swojemu, i trzymać pliki u siebie.

Popieram SweetDżolę i Ferdka!

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 02.11.2010 11:04#133

@ Katabaz (niezalogowany)
Zainstaluj sobie IE8 (tudzież nawet IE9), bo widzę, ze używasz IE7 - a to straszny przeżytek i do tego "zabugowany"

Pzdr

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av