Restrykcyjne zabezpieczenia antypirackie w Androidzie

28.07.2010 13:18, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Google postanowił walczyć z piratami kradnącymi aplikacje dla Androida. Firma uruchomiła serwis licencyjny dla deweloperów. Ma on pomóc w ochronie aplikacji przed kradzieżą.

Licensing Service for Android to nowa usługa, którą Google zapowiedział na blogu dla deweloperów. Aplikacje będą w regularnych odstępach czasu nawiązywać połączenia z serwerem firmy, aby sprawdzić, czy zostały nabyte zgodnie z prawem. Jeśli okaże się, że nie - program czy gra może być zablokowana w telefonie. Deweloperzy będą mogli decydować, czy chcą wziąć udział w programie firmy Google. Będzie można również wybrać rodzaj ostrzeżenia - zamiast blokowania aplikacji deweloper może zadecydować o udostępnieniu jej jako wersja próbna. Wtedy piracki program czy gra po określonym czasie użytkowania zostanie zawieszony, a na ekranie pojawi się informacja o możliwości zakupu pełnej jego wersji.

Nowa usługa dostępna jest oczywiście tylko dla płatnych aplikacji, wymaga Androida w wersji minimum 1.5, a także podłączenia do Internetu (Wi-Fi, EDGE, 3G, GPRS). Takie rozwiązanie może być uciążliwe dla wielu użytkowników, którzy nie korzystają codziennie z Sieci w swoich smartfonach. Wyobraźmy sobie, że aplikacja będzie łączyć się z serwerem Google podczas każdorazowego uruchomienia - znacznie utrudni to korzystanie z niej. Może też generować dodatkowe koszty u użytkowników nieposiadających taryf z bezpłatnymi pakietami danych.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (40)  

Avatar
revvvv (niezalogowany) | 28.07.2010 13:26#1

prawidłowo, człowiek się narobi a tu koleś z gimnazjum się wozi jak to nie on soft ma bo ukradł.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 28.07.2010 13:30#2

Myślę, że piraci dadzą się to ominąć - dla chcącego nic trudnego:))

Ale podoba mi się to, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby pobrać aplikację (nawet jej piracką wersję) zobaczyć jak się jej używa, czy naprawdę się przydaje i dopiero wtedy kupić - w AppStore dopiero po fakcie okazuje się czy dana aplikacja jest naprawdę wartościowa...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
badziewmax | 28.07.2010 13:31#3

Gdyby jeszcze tylko był płatny market dla Polski...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 28.07.2010 13:38#4

"Aplikacje będą w regularnych odstępach czasu nawiązywać połączenia z serwerem firmy, aby sprawdzić, czy zostały nabyte zgodnie z prawem."
To brzmi lepiej niż "sprawdzić kto jakie programy ma zainstalowane i kiedy i jak ich używa" - polityka prywatności G nic się nie zmieniła...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kubus94 | 28.07.2010 13:46#5

@Inventer89

Powiedz mi - naprawdę wydaje Ci się, że obecnie prezes Google siedzi przy komputerze i przegląda historię stron jakie odwiedzałeś?

Nie! Bo takich ludzi jak ty jest jakieś 6 miliardów! Jeśli nawet Google zbiera informacje o Tobie to są to informacje czysto anonimowe i dodatkowo - firma ta nie może ich nigdzie dalej wykorzystać - jedynie do prezentacji reklam, które będą najbardziej do Ciebie dostosowane.

Ale to jest dobre. Nie będę musiał już więcej oglądać reklam zupek w proszku, podpasek, kremów do ciała i wielu innych pierdół, których naprawdę nie potrzebuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 28.07.2010 13:49#6

@Inventer89: Za chwilę wszyscy dostarczyciele "sztywnych klientów" będą tak robić.

Avatar
PK (niezalogowany) | 28.07.2010 13:54#7

W markecie duza wiekszosc platnych programow ma swoje wersje darmowe, a nawet jesli nie, to zawsze jest mozliwosc zwrotu zakupionej aplikacji w ciagu 24h od zakupu.
Nie rozumiem jak sie komu chce tracic czas na pirackie oprogramowanie jak moze po prostu kupic za niewielkie pieniadze jak cywilizowany uczciwy czlowiek.

Avatar
peter. (niezalogowany) | 28.07.2010 13:54#8

Są w Polsce liczne fora na których "legalnie" kradnie się soft do Androida.

Zachłanność ludzka nie zna granic. Ale gorsze są te przyzwyczajenia. Zbiera taki gimnazjalista jeden z drugim dwa tysiące programów, z czego używa 5, a resztę rozprowadza dla uzyskania +500 do lansu.

Płacą za piwo, papierosy czy narkotyki, ale na soft za 20zł ich nie stać.

A już w ogóle rzygać się chce, jak czytam wywody kretyna, co to kupił telefon za 2k pln i kradnie aplikacje za 2$. To ten sam typ hołoty, która jedzie SUVem z telefonem przy uchu, bo na słuchawkę BT za 100zł nie mają pieniędzy.

Po prostu "POlactwo".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 28.07.2010 13:57#9

zrobią pewnie jakiś emulator serwera :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
t4d | 28.07.2010 13:58#10

@Inventer89
"Aplikacje będą w regularnych odstępach czasu nawiązywać połączenia z serwerem firmy, aby sprawdzić, czy zostały nabyte zgodnie z prawem."
To brzmi lepiej niż "sprawdzić kto jakie programy ma zainstalowane i kiedy i jak ich używa" - polityka prywatności G nic się nie zmieniła...

To Aplikacja bedzie sie laczyla z serwerem licencji, a nie System Operacyjny...

@kubus94
Racja, ale przecietny zjadacz chleba nie za bardzo bedzie w stanie to obejsc, co oznacza ze system w wiekszosci przypadkow sie sprawdzi. Druga sprawa to to, ze ten system to prawdopodobnie nie jest widzimisie Google'a i zostal on stworzony przez naciski deweloperow, ktorzy chca by ich praca sie zwrocila w wiekszym stopniu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
joohoo | 28.07.2010 14:03#11

I wtedy nie będzie problemów z zakupem danego programu w android market, którego nie ma w Polsce

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 28.07.2010 14:07#12

Dokładnie google dalej będzie sprawdzać jakie mamy zainstalowane aplikacje, dalej bedzie czytać nasze maile....w przypadku "rodzinnych" maili to bez znaczenia. Ale firmom się to nie spodoba..Niedosyć że płaci się grubą kase za smartphony to jeszcze ktoś może mi zdalnie odinstalować/doinstalować aplikację....o nie dzięki google, zdecydowanie już wolę inne systemy chociażby BB OS, iOS czy WM....

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 28.07.2010 14:08#13

@t4d
Teraz w Androidzie będzie tak...niedosyć że google sprawdza twoją zawartość to google zostawi jeszcze furtkę żeby inne firmy też mogły sprawdzać twoją zawartość smartphonu....paranoja..

Avatar
LYBA 2434 (niezalogowany) | 28.07.2010 14:15#14

Nie ma w markecie do kupienia a oni walcza z piractwem. Wiecej bedzie sie sprzedawało jak udostepnia nam market. Zreszta i tak szybko ktoś coś z xda wymysli:P niby słuszne ale w chwili obecnej bez piractwa niebyło by w co pograć na androidzie w polsce:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
w.p. | 28.07.2010 14:27#15

Póki co najlepsze zabezpieczenie antypirackie to po prostu nie sprzedawać w krajach klasy B... ;)

Avatar
~l (niezalogowany) | 28.07.2010 14:46#16

:D się uśmiałem.
jakie to zabezpieczenie :) którego nawet "piracić" nie trzeba

"Aplikacje będą w regularnych odstępach czasu nawiązywać połączenia z serwerem firmy, aby sprawdzić, czy zostały nabyte zgodnie z prawem."
"
a w jaki sposób, jeśli nie będzie połączenia z netem? Bo przecież nie koniecznie ani APN ani WiFi nie trzeba mieć włączonych. No chyba że Google zmusi ludzi do tego by płacili operatorom za korzystanie z netu , ale wówczas posypią się tz protesty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gardner | 28.07.2010 15:04#17

Jakby tylko Google udostępnił płatne aplikacje w markecie :/ nie wiem jak inni, ale za siebie mogę mówić, że kupiłbym te aplikacje, których w legalny sposób póki co nie da się osiągnąć (nie liczę MarketAccess albo Market Enablera).

Avatar
sdj (niezalogowany) | 28.07.2010 15:09#18

Cuda niewidy, a w praktyce pewnie wystarczy wgrać cracka, zabezpieczenia "antypirackie" to mit, zwykle zostają dość szybko rozpracowane.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Diabell_83 | 28.07.2010 15:13#19

I jak zwykle najwięcej problemów będą mieć uczciwi użytkownicy, którzy narażą się na dodatkowe koszta, a piraci wyłączą połączenie z siecią i dalej będą kraść.

Avatar
drbl (niezalogowany) | 28.07.2010 15:38#20

Moim zdaniem powinno być tak:
Pierwsze uruchomienie - okienko dialogowe w stylu, aby używać tej aplikacji konieczne jest sprawdzenie jej legalności, anulowane zamykałoby aplikację walkowerem a dopiero okejowane łączyłoby z serwerem ;p

Avatar
Mareckiiiii (niezalogowany) | 28.07.2010 15:43#21

I jak zwykle najwięcej problemów będą mieć uczciwi użytkownicy, którzy narażą się na dodatkowe koszta, a piraci wyłączą połączenie z siecią i dalej będą kraść.
Ale kiedyś i tak włączą internet bo po co im te programy a wtedy opis dewelopera i kropka.

Avatar
dakkk (niezalogowany) | 28.07.2010 15:55#22

Symbian też ma licencjonowane aplikacje a wszysko da się ściągnąć i zainstalować spiracone. Dodatkowo może będzie możliwość zainstalowania systemu w wersji "poprawionej" tak jak teraz do Milestone.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pigmej | 28.07.2010 16:38#23

@dakkk

Przeczytałeś w ogóle newsa ?

A na każdym (?) telefonie z Androidem można instalować "inny" rom. Który zazwyczaj jest lepszy niż "od producenta".

Avatar
Domker _ (niezalogowany) | 28.07.2010 16:47#24

Ale mi nowość, to zablokuje się połączenia i tyle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 28.07.2010 17:38#25

@t4d
a gdzie będzie się znajdował ten serwer licencji? raczej nie u każdego developera, tylko w googlu

Avatar
guest666 (niezalogowany) | 28.07.2010 17:48#26

to już było, photoshop cs4 niby sprawdza na servie czy mamy licencję ważną a hakerzy i tak wymyślili że wystarczy trochę zmienić konfigurację protokołu i adres servera licencji na locala i po kłopocie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 28.07.2010 18:32#27

Podoba mi się taki pomysł.
Nie podoba mi się natomiast fakt, że nie każdy ma dostęp do bezpłatnych połączeń z internetem, a co za tym idzie, będzie ponosił dodatkowe koszty za połączenie.

Co więcej taki przedsięwzięcie tylko podniesie umiejętności osób, które trudnią się łamaniem takich zabezpieczeń ;-)

Android się dorobi wielu modyfikacji i ulepszeń, a poza tym, to kto powiedział, że wszyscy deweloperzy zechcą wziąć udział w projekcie Google ?

Avatar
Luka2010 (niezalogowany) | 28.07.2010 19:07#28

Popieram pomysł googla i blokować piratów do maksimum az się przestanie opłacać kraść i szpanować jaką to gamonie nową grę aplikację mają.
Przecież można naprawdę kupić jak ktoś potrzebuje i spać spokojnie...

Avatar
Lilkakaka (niezalogowany) | 28.07.2010 19:41#29

No to powodzenia życzę Google; jeżeli system crackowania będzie bardziej problematyczny to potencjalny nabywca wybierze telefon z innym system i z głowy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fufus | 28.07.2010 20:30#30

"Dokładnie google dalej będzie sprawdzać jakie mamy zainstalowane aplikacje, dalej bedzie czytać nasze maile....w przypadku "rodzinnych" maili to bez znaczenia. Ale firmom się to nie spodoba..Niedosyć że płaci się grubą kase za smartphony to jeszcze ktoś może mi zdalnie odinstalować/doinstalować aplikację....o nie dzięki google, zdecydowanie już wolę inne systemy chociażby BB OS, iOS czy WM...."


Nie musisz jako skrzynkę email używać gmaila tylko że każdy usługodawca "skrzynek" może sobie poczytać ;)
Zdalnie doinstalować aplikacji nikt Ci nie doinstaluje tą opcję wykorzystuje market. teoretycznie może doinstalować ale i tak musisz instalację potwierdzić.... zresztą np. Windows Update może też Ci doinstalować coś i jakoś nikt nie płacze...
A odinstalowywanie ;)? nie spotkałem się z tym aby komuś coś odinstalowali... no raz jeden program który wykradał dane (ale i tak musiał go ktoś zainstalować poprzez market bo inaczej google nie miało by takiej możliwości). Nie zapominaj że np. Apple też ma opcję install/uninstal oraz nie wiem czy twoje kochane BB także przypadkiem nie ma ;D



"Teraz w Androidzie będzie tak...niedosyć że google sprawdza twoją zawartość to google zostawi jeszcze furtkę żeby inne firmy też mogły sprawdzać twoją zawartość smartphonu....paranoja.."

CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM SIĘ KŁANIA! Aplikacja będzie łączyć się w taki sam sposób jak np. aby pobrać reklamę o ile autor ja umieścił tylko że z serwerem na którym może sprawdzić czy jest legalną kopią (tak łopatologicznie mówiąc)... naucz się waść czytać...


@revvvv
"prawidłowo, człowiek się narobi a tu koleś z gimnazjum się wozi jak to nie on soft ma bo ukradł."

Popieram taki LauncherPro Plus który jest jednym z najlepszych launcherów na androida posiada darmową jak i płatną wersję. płatna wersja różni się tylko kilkoma "cukierkami" od darmowej a kosztuje zaledwie 3$ czy tam nawet mniej (niecałe 10zł) ma płatnąć PayPlay a ludzie i tak ją "kradną" :E mimo iż darmowa wersja oferuje to samo praktycznie nie ma obecnie tylko dwóch widźetów...



"Symbian też ma licencjonowane aplikacje a wszysko da się ściągnąć i zainstalować spiracone"
Tylko o tyle w symbianie jest to "łatwiejsze" że jest to oparte na certyfikatach, wystarczy sobie wyrobić certa np. na opda (czy jakoś tak 24h to trwa i jest za free) i potem piracisz ile chcesz, lub po prostu złamać system. Tutaj będzie to trochę moim zdaniem lepiej rozwiązane.


@Lilkakaka
"No to powodzenia życzę Google; jeżeli system crackowania będzie bardziej problematyczny to potencjalny nabywca wybierze telefon z innym system i z głowy."

Legalnym użytkownikom i tak będzie to zwisać a przynajmniej developerzy będą wydawać chętniej oprogramowanie bo mniej piractwa będzie ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 28.07.2010 23:28#31

Ale jaja a nie mówiłam :) Teraz wam będą sprawdzać w tych androidach wszystko hahaha

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fufus | 28.07.2010 23:55#32

sWeeT-Dżola... przeczytaj jeszcze z 10x i zrozumiesz że to niezależne od androida jest :E już wcześniej mógł sobie ktoś takie coś zrobić jeśli miał swój serwer (przykład niektóre gry gameloftu).... i można to osiągnąć na każdej platformie nawet windowsie... tu chodzi głównie o to że google da serwer i narzędzia to tego :E
Poza tym skoro Cię stać na soft M$ to takie narzędzia antypirackie powinny cię nie dotyczyć praktycznie ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fufus | 29.07.2010 0:00#33

Poza tym wkurza mnie to że np. Apple kontroluje jeszcze bardziej (google ma możliwość ale tego nie używa!) i nikt nie psioczy :E
Windows Phone 7 ma mieć jakiś market? jak tak to na 90% będzie posiadał opcję zdalnej instalacji i deinstalacji ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gotrunks | 29.07.2010 0:21#34

Mnie tam google może inwigilować do woli, nie mam nic do ukrycia i jakoś mnie to nie przeszkadza :P

Natomiast co do zmian w zabezpieczeniach do w pełni się z nimi zgadzam, nie raz twórca aplikacji stworzył naprawdę świetny soft i sprzedaję go za marne kilka dolców a ludzie jeszcze to piracą :E

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kstarski | 29.07.2010 1:31#35

WE WANT FULL MARKET IN POLAND!
Dlaczego musimy być ciągle pomijani... :(

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kkthx | 29.07.2010 10:17#36

I tak złamia i obejdą to głupie zabezpieczenie.

googlejak i inni nie zrozumieli że wszelkiego rodzaju zabezpieczenia tylko nakręcają rywalizacje w łamaniu zabezpieczeń.


Walka z wiatrakami...

Avatar
dddaaaaa (niezalogowany) | 29.07.2010 14:22#37

najpierw niech dadzą dostep do platnych aplikacji w markecie, bo obecnie jakby nie piraty to android bylby bezużyteczny !

Avatar
gygljk (niezalogowany) | 30.07.2010 22:10#38

@fufus
O co Ci chodzi z tym Apple? To Google usuwało zdalnie aplikacje z telefonów swoich użytkowników, nie oni. Po pobraniu aplikacji z AppStore możesz korzystać z niej do woli, także offline, także za granicą.

Avatar
producent (niezalogowany) | 31.07.2010 17:51#39

Moim zdaniem ciągłe łączenie z internetem jest poza wszelką kontrolą. Kto wie co ANDOID wysyłała i sprawdza w telefonie?!. Nie wspomnę już o drogim utrzymaniu takiego połączenia, biorąc pod uwagę że pakiety są przeważnie rozliczane co 100kb. Moim zdaniem ZŁY krok producentów Androida.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 08.05.2011 1:51#40

@ kubus94
"Powiedz mi - naprawdę wydaje Ci się, że obecnie prezes Google siedzi przy komputerze i przegląda historię stron jakie odwiedzałeś?

Nie! Bo takich ludzi jak ty jest jakieś 6 miliardów! Jeśli nawet Google zbiera informacje o Tobie to są to informacje czysto anonimowe i dodatkowo - firma ta nie może ich nigdzie dalej wykorzystać - jedynie do prezentacji reklam, które będą najbardziej do Ciebie dostosowane."

Komentarz w stylu "śmigłowiec na tym dużym śmigle wisi, a tym małym się odpycha". Łapy opadają...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av