Specyfikacje binarnych formatów Office opublikowane

01.07.2008 2:38, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Microsoft dotrzymał obietnicy i opublikował specyfikacje binarnych formatów plików używanych przez starsze wersje Microsoft Office.

Specyfikacje te opisują dokładnie budowę plików doc, xls, xlsb oraz ppt. Opisy formatów są dosyć obszerne. Dla doc są to 533 strony, a dla plików Excela 1000 stron i 850 stron opisujących format z Office 2007. Będą one dostępne bez opłat, na zasadach Open Specification Promise.

Przy okazji opublikowano także protokoły wykorzystywane przez Office 2007, Microsoft Office SharePoint Server 2007 i Microsoft Exchange Server 2007.

Źródło: Microsoft
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (44)  

Avatar
deallas (niezalogowany) | 01.07.2008 2:55#1

great news!!! nareszcie będę mógł bez obawy otwierać dokumenty m$ offic'a pod OO.org:D Wystarczy tylko poczekać na finalną wersje Open Offica 3 i papa offic'ie ze stajni m$ na zawsze:)

Avatar
Gegol (niezalogowany) | 01.07.2008 3:40#2

A świstak na to... "niemożliwe!"

Avatar
nareszcie (niezalogowany) | 01.07.2008 6:54#3

600 zł za narzędzie do pracy (Office 2003 Basic OEM) to nie majątek ale wreszcie nie wszyscy, którzy chcą normalnie pojechać na działkę będą musieli płacić za licencję taksówkarza bez ryzyka, że ich samochód "nie zobaczy" niektórych znaków drogowych :)

Avatar
rex (niezalogowany) | 01.07.2008 7:02#4

czy to oznacza że Open Office będzie lepiej współpracował z Ms office?? i nie będzie tyle błędów w tabelkach??

Avatar
Balloo (niezalogowany) | 01.07.2008 7:13#5

To teraz czekamy tylko na implementacje tychże specyfikacji w OOfice :D

Avatar
Firetango (niezalogowany) | 01.07.2008 7:13#6

Miło.

Avatar
czerw (niezalogowany) | 01.07.2008 7:17#7

Czy to oznacza, że twórcy innych pakietów biurowych będą mogli poprawić obsługę tych formatów w swoich programach tak, żeby pliki działały tak jak w MS Office? Bez żadnych przesunięć, błędów itd?

Avatar
Michał Olber (niezalogowany) | 01.07.2008 7:48#8

Powiem, że dosyć obszerne są te opisy, jednakże patrząc na takiego Excela i jego funkcje oraz zdolności, to się nie dziwię :)

Avatar
ukaszek (niezalogowany) | 01.07.2008 7:56#9

Zaraz sie okaze, ze to bardzo zle z ich strony.

Avatar
marcin (niezalogowany) | 01.07.2008 9:04#10

Dobra wiadomość. Nie lepiej bardziej spopularyzować OO i format *.odt. Rządy niektórych państw już wprowadziły obowiązek sporządzania dokumentów administracji publicznej w otwartych formatach. I tak w praktyce wykorzystuje się około 1% funkcji dostępnych w MS Office.

Avatar
Microsoft Fan xD (niezalogowany) | 01.07.2008 9:09#11

czemu nie wydadza darmowego Office??

Avatar
anonim (niezalogowany) | 01.07.2008 9:27#12

A gdzie format .mdb?

Dali po latach jakieś ochłapy doc, ppt i xls, gdy ludzie dokonali reverse-engineeringu!

Licencja OSP nie jest zgodna z Wolnym Oprogramowaniem.

Avatar
czoko (niezalogowany) | 01.07.2008 9:30#13

z tego co pamiętam to wczoraj mi się nawet OO aktualizował do wersji 2.4.1 ale to chyba nie możliwe żeby już coś pozmieniali w związku z tym opublikowaniem...

Avatar
Mayron (niezalogowany) | 01.07.2008 9:57#14

"czemu nie wydadza darmowego Office??"

Z tego co wiem to był czy chyba jest darmowa wersja Office od Microsoftu tylko nie pamiętam już jak ona się nazywała ;]

Avatar
Dundee (niezalogowany) | 01.07.2008 10:03#15

News z kategorii sci-fi: "Microsoft dotrzymał obietnicy..." ;-)
A tak na poważnie, to bardzo dobrze, że w/w specyfikacje zostały udostępnione. Wydaje mi sie jednak, że trzeba będzie nieco poczekać, aby doczekać się pełnej implementacji powyższych formatów w alternatywnych pakietach biurowych.
Mam nadzieję, że nie za długo :-).

Pzdr4All

Avatar
anonim (niezalogowany) | 01.07.2008 10:05#16

Niestety sądzę, że nawet OO 3.0 nie będzie czerpał w pełni z dobrodzejstw opublikowanych dokumentów (przegyrzienie się przez to wszystko i implementacja to jednak sporo czasu). Niemniej licze że w przyszłości znikną wszelkie usterki z odczytem/zapisem w.w. formatach.

Avatar
Jacob (niezalogowany) | 01.07.2008 10:16#17

@Microsoft Fan xD
@Mayron
Darmowy Office od Microsoftu do Works - sam używałem, w domu był całkiem całkiem, ale odkąd zainstalowałem OpenOffice to Worksa nie używam!

A tak co do tematu to i tak w moim domu 90 % dokumentów do ODF:)

Avatar
xenu (niezalogowany) | 01.07.2008 10:26#18

@anonim ten reverse-engineering nie był zbyt skuteczny jak widać.

Avatar
alfik (niezalogowany) | 01.07.2008 10:26#19

ciekawe posuniecie microsoftu, trzeba przyznac... nie za bardzo rozumie, bo to przeciez kolejny gwozdz do trumny, albo strzal w glowe microsoftu... kiedy oo zacznie w 100% "rozumiec" formaty m$, chyba malo kto bedzie sie pchal w msoffice'a. pozyjemy zobaczymy :)

Avatar
gotiger (niezalogowany) | 01.07.2008 10:46#20

super, teraz tylko czekać OO, który w pełni i bez błędów będzie otwierać dokumenty M$ :))

Avatar
tomko222 (niezalogowany) | 01.07.2008 10:47#21

Bardzo dobra wiadomość chociaż trochę dziwi mnie ta decyzja...

Avatar
inż. Piniol (niezalogowany) | 01.07.2008 11:17#22

A mnie nie dziwi ta decyzja, MS wprowadził nowe formaty więc stare może uwalniać :P

Avatar
deallas (niezalogowany) | 01.07.2008 11:30#23

Myślicie że m$ wypuścił dokumentacje swoich formatów z dobroci. Przecież to im by się nie opłacało. Na pewno zostali do tego zmuszeni, choćby przez UE

Avatar
Knapsu (niezalogowany) | 01.07.2008 11:53#24

Ludzie z PR Microsoftu wiedzą co robią.
Teraz będą na prawo i lewo mówić jacy oni są dobrzi... Opublikowali formaty które praktycznie juz zostały złamane (reverse engineering), co wiecej mają juz nowe formaty które wmuszają nia siłę gdzie tylko mogą aby klientów przywiązać i uzależnić od ich produktu. Licencja na której opublikowali oczywiscie nie jest zgodna (i nie miała być) z GPL, ale to akurat mało istotne w tym przypadku. Cóż... pozostaje jednak się cieszyc że i tak wreszcie wymuszono jakieś zmiany i że istnieje możlwość posiadania w 100% zgodnej implementacji ze starymi formatami MS w OOo.

Avatar
DIM (niezalogowany) | 01.07.2008 11:57#25

Brawo MS. Nie można było tak od razu wkrótce po adekwatnym wydaniu MS Office.
Pewnie do dziś nie powstałaby żadna alternatywa .doc (vide odf), za to wszystkie programy świetnie obsługiwałyby już stworzone przez MS formaty.
Czekam na obiecaną natywną implementację .odf w MS Office 2007( i następcach) i vice versa (doc. w OO i innych)

Avatar
romanov (niezalogowany) | 01.07.2008 12:30#26

Dlaczego tak wam zależy na implementacji?? Wszyscy czekają na implementację!, a poszli wy używać OO i tego odf. Wszystko by chcieli za free. No niestety jak chce się komfortowo pracować to trzeba położyć pieniądz i tak z wszystkim jest. Jak chce sie towar z górnej półki to trzeba położyć pieniądz. Pracowałem na OO i stwierdzam, że Pakiet MS Office zostawia go daleko daleko w tyle i to pod każdym względem od wydajności po komfort pracy i nie wciskajcie mi tu kitu, że tak nie jest. Uważam, że cena pakietu nie jest wysoka w zamian za to co oferuje. Otwarcie tych formatów sprawi, że o ile twórcy OO dobrze je przestudiują będą w stanie poprawić kompatybilność z tymi formatami. Nie spowoduje to jednak, że OO będzie bardziej wydajny i komfortowy. To już inna bajka. OO po prostu pozostanie OO. W tej materii no niestety przegrywa z Microsoftem na całej linii

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 01.07.2008 12:34#27

skoro MS taki dobry, niech opublikuje specyfikację od MSO2007 oraz specyfikację obecnie tworzonych, to co już odkryte nie wymagało publikacji, śmieszni są.

Avatar
romanov (niezalogowany) | 01.07.2008 12:39#28

@Microsoft Fan xD -"czemu nie wydadza darmowego Office??" - a Ty dlaczego za darmo nie pracujesz? To jest korporacja zatrudniająca tysiące ludzi, człowieku oni mają rodziny do utrzymania. Ręce opadają jak czytam takie komentarze. A dlaczego jedzenie nie jest za free??

Avatar
romanov (niezalogowany) | 01.07.2008 12:42#29

@bartmarian - to pracuj za free. Dlaczego nie pracujesz za free, nie no śmieszny jesteś.

Avatar
g (niezalogowany) | 01.07.2008 12:49#30

Zgadzam sie z niektórymi przedmówcami, szczególnie z romanov
Jezeli chodzi o jakosc i komfort pacy office zostawia daleko w tyle OO
Office 2007 do użytku domowego kosztuje 200 zł i mozna go zainstalowac na wielu komputerach (a jak ktos ma firme to kupuje droższa wersje ale wtedy i tak wlicza to w koszty)
200 zł to na prawde nie jest majątek!

Avatar
mateo (niezalogowany) | 01.07.2008 13:30#31

@g
"Office 2007 do użytku domowego kosztuje 200 zł i mozna go zainstalowac na wielu komputerach (a jak ktos ma firme to kupuje droższa wersje ale wtedy i tak wlicza to w koszty)200 zł to na prawde nie jest majątek!"

@romanov
"Jak chce sie towar z górnej półki to trzeba położyć pieniądz"

Po pierwsze 200 zł na pakiet biurowy to żaden wydatek. Po drugie korzystam z systemu Linux i niestety Microsoft przygotował tylko wersje na Windows i Mac OS X. Więc jesli MS nie stworzy linuksowej wersji tego pakietu to ja po
prostu nie jestem zainteresowany jego zakupem. To chyba zrozumiałe. Przynajmniej mam taka nadzieję.

Avatar
Voooleek (niezalogowany) | 01.07.2008 14:55#32

Nie zgadzam się z przedmówcami - niektórych nie stać na Office 2007 nawet za te 200 złotych, bo naprawdę bardzo często jest to większy wydatek - nowy Office ma bardzo wielkie wymagania sprzętowe i nie każdemu będzie to działać jak trzeba - tak, że często wydatek 200 złotych na sam program, trzeba ram dokupić itp.

Uważam, że Office powinien przygotować jakiś taki pakiecik, lepszy od Worksa dostępny na grosze - wtedy ludzie nie kopiowali by tylko kupowali orginalne płyty. A tak to wiele ludzi używa nielegalnego oprogramowania, bo po prostu ich nie stać na legalne, a nie mają pojęcia o OpenOffice.

Tak samo w Windowsem - jeżeli ukazała by się np. taki XP LIGHT za 10 $ wtedy wiele ludzi przerzuciło by się na ten system bo ich nie stać na inne płatne oprogramowanie.

Avatar
uki24 (niezalogowany) | 01.07.2008 16:50#33

Office 2007 na Allegro kosztuje 140 zł - tyle to chyba warto dać za to ze dostajecie produkt z gwarancja na fakture i w dodatku legalnie instalujecie go na 3 komputerach? Kwota 140zl to koszt pudelka, nośnika, pomocy technicznej, aktualizacji. Sprawdzcie ile kosztuje OpenOffice BOX. Wydaje mi sie ze MS i tak sprzedaje to juz u nas w PL ponizej kosztów. W dodatku jak sie kupi to w konkursie mozna wygrac samochod.

Avatar
... (niezalogowany) | 01.07.2008 19:00#34

@uki24
"W dodatku jak sie kupi to w konkursie mozna wygrac samochod"

A świstak siedzi i zawija w nie te sreberka....blebleble...

Avatar
zbyszekk (niezalogowany) | 01.07.2008 20:14#35

no w końcu :P

Avatar
impassive (niezalogowany) | 01.07.2008 20:34#36

Z punktu widzenia MS bardzo nierozsądne posunięcie. Na ich miejscu bym na to nie poszedł. Choć z drugiej strony może to być ucieczka do przodu, bo specyfikacja nowych formatów (pakietu 2007) nie została udostępniona.

Avatar
MiL (niezalogowany) | 01.07.2008 20:47#37

Tak prawdę mówiąc to do domu wystarczyłby nieduży, tani edytor tekstów ale kompatybilny w 100% z MsOffice (niestety to standard). Mało kto wykorzystuje więcej niż 10% funkcji jakie ma Office 2007, więc kupowanie go jest troche jak polowanie armatą na muchę.

Avatar
romanov (niezalogowany) | 01.07.2008 22:27#38

@Voooleek - "nowy Office ma bardzo wielkie wymagania sprzętowe i nie każdemu będzie to działać " - Nie ośmieszaj się szanowny panie. Word 2007 po uruchomieniu zabiera 32 mb ram, Excel 2007 24 mb ram więc nie mam pojęcia o czym mówisz. Jak to dla Ciebie jest dużo to ciekawe jakich programów używasz?? Nie wiem dlaczego, ale większość ludzi traktuje oprogramowanie inaczej niż np. sprzęt pewnie dlatego, że można pobrać pirata i zainstalować. Ze sprzętem tak niema trzeba zabulić i koniec. Gdyby ludzie zostali postawieni przed faktem, że niema możliwości używania piratów wtedy zabrakło by softu w sklepach. I nie gadajcie głupot, że ludzi na to nie stać, bo jak monitor się zepsuje to wiecie gdzie sklep jest, a soft? a soft się dociągnie z neta po co płacić? frajerzy płacą! - To jest myślenie większości. Zdajcie sobie sprawę, że koszt powstania takiego softu jest duży. W projekt zaangażowanych jest masa programistów a do tego trwa to bardzo długo. Wyobraźcie sobie koszta takiego przedsięwzięcia.

Avatar
alfik (niezalogowany) | 01.07.2008 22:39#39

@uki24 - co to znaczy legalnie? jak ty kupiles i masz paragon, to jestes legalnym uzytkownikiem, a co jesli przyjdzie do ciebie sasiadka i skorzysta z worda, excela, windowsa? tez jest to legalne? przeciez nie ma wykupionej licencji na ten produkt... wytlumacz mi to, czytales licencje? poza tym, po co mi pudelko? robisz wystawke na szafie? a korzystales kiedys z pomocy technicznej ms? ja tak - dziekuje, skorzystam z produktow konkurencji...

Avatar
Grzegorz® (niezalogowany) | 02.07.2008 0:05#40

@Voooleek

[Nie zgadzam się z przedmówcami - niektórych nie stać na Office 2007 nawet za te 200 złotych]

A kto powiedział, że każdy musi mieć nowego office? Jak nie stać to jest OO dostępny za darmo.

BTW: jak dobrze poszukasz na Allegro to jesteś w stanie kupić go za ~100 zł. I nikt mi nie powie, że 100 zł za pakiet tej klasy to jest dużo.

Avatar
fikimiki (niezalogowany) | 02.07.2008 7:05#41

do uki24: czy nie jest to czasem ten sam office ktory tpsa pewien czas temu dodawala za 1zl przy podlaczeniu neta?
Poza tym to nie MS sprzedaje na allegro :)

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 02.07.2008 10:58#42

|
@Voooleek
„(...) nowy Office ma bardzo wielkie wymagania sprzętowe”

Nie przesadzaj – mamy połowę 2008 roku i 1 GB RAM to nie są „bardzo wielkie wymagania”.


„Tak samo w Windowsem - jeżeli ukazała by się np. taki XP LIGHT za 10 $ wtedy wiele ludzi przerzuciło by się na ten system bo ich nie stać na inne płatne oprogramowanie.”

Wałkowane tysiące razy: to nie jest kwestia pieniędzy, tylko mentalności. Są nawet tacy, którzy gierkę za 10 złotych będą piracić – byleby nie zapłacić za oprogramowanie.
|

Avatar
SSEE (niezalogowany) | 02.07.2008 15:11#43

|
@impassive
„(...) bo specyfikacja nowych formatów (pakietu 2007) nie została udostępniona.

Została udostępniona. W grudniu 2006 roku. Obudź się.
|

Avatar
anonim (niezalogowany) | 03.07.2008 7:14#44

@ MiL
>>Tak prawdę mówiąc to do domu wystarczyłby nieduży, tani edytor tekstów ale kompatybilny w 100% z MsOffice (niestety to standard).

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av