r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Symantec wprowadza… spodnie ochronne

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Symantec, właściciel popularnej marki oprogramowania zabezpieczającego Norton postanowił wprowadzić na rynek nowy produkt. Są nim… spodnie i marynarka ochronne. Nie są to jednak najzwyklejsze ubrania, jakich pełno we wszystkich sklepach. Te tworzone przez amerykańską firmę mają na celu wprowadzenie dodatkowej, fizycznej warstwy ochronnej. Wszystko z myślą o bezpieczeństwie zbliżeniowych kart płatniczych i cyfrowej tożsamości użytkownika.

Nie jest żadną tajemnicą, iż rośnie ilość ataków, które mają na celu kradzież naszej cyfrowej tożsamości. Posługujemy się natomiast coraz większą liczbą kart, które zawierają poufne informacje: karty zbliżeniowe z banków, paszporty, a w niektórych krajach nawet dowody osobiste. Ich umieszczenie w kieszeni nie gwarantuje żadnego bezpieczeństwa. Czytniki RFID/NFC mogą zostać wykorzystane przez atakujących z pewnej odległości, a na dodatek w taki sposób, że nawet nie zorientujemy się, że ktoś odczytuje dane z naszych urządzeń. Już w tej chwili dochodzi rocznie do około 10 milionów takich ataków rocznie, a na dodatek przewiduje się, że w przyszłym roku podatne na nie będzie aż 70% wszystkich kart kredytowych znajdujących się w obiegu.

Symantec postanowił znaleźć rozwiązanie tego problemu. Oczywiście oprogramowanie Norton wiele w tym przypadku nie da, bo to zupełnie inna sprawa. Tak naprawdę jest ono dostępne już od jakiegoś czasu: w sprzedaży znajdują się np. plecaki czy portfele wykonane z materiałów, które blokują komunikację RFID i uniemożliwiają przeprowadzenie ataku. Nie każdy jednak chce przestrzegać zasad restrykcyjnego trzymania wszystkich kart w bezpiecznym miejscu, w praktyce trudno narzucić ludziom pewne zachowania dbające o bezpieczeństwo, tym bardziej, że włożenie karty do kieszeni jest po prostu łatwiejsze. Stąd pomysł na spodnie i marynarkę, które powstały przy współpracy z firmą Betabrand. Z zewnątrz niczym nie różnią się od innych, największą wartością są natomiast kieszenie wyłożone tkaniną, które blokują RFID.

r   e   k   l   a   m   a

Ceny? Te nie są najniższe, bo spodnie to wydatek 151,20 dolarów, za marynarkę zapłacimy z kolei 148,50 dolarów. Obecnie trwają zbiórki chętnych, które zadecydują, czy produkty faktycznie trafią na półki sklepowe. Ich popularność pokazuje, że najprawdopodobniej tak się właśnie stanie. Projekt jest ciekawy i ukazuje nam nietypowy problem: wojna technologiczna już trwa i to wcale nie w skali globalnej, ale lokalnej. Posługujemy się coraz większą ilością elektroniki, która przechowuje nasze dane, a która jest narażona na ataki. Odrębna sprawa to z kolei kwestia prywatności i np. okularów Google Glass. Czy niebawem będziemy wychodzić z domu w kombinezonach gotowych do odparcia jeszcze bardziej finezyjnych ataków informatycznych?

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.