r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Tanie jabłka nie są w cenie? Apple ogranicza produkcję iPhone'a 5c

Strona główna AktualnościBIZNES

Od dawna słychać było głosy, że Apple powinien, albo właśnie nie powinien, wypuścić na rynek taniego iPhone'a. O ile mniejszy i tańszy iPad okazał się bardzo dobrym pomysłem, tańszy iPhone nie zachwycił… no może poza Japonią, gdzie model 5c sprzedawał się szybciej, niż był dostarczany. Na razie wygląda jednak na to, że wynalezienie na nowo kolorowego plastiku i zapewnienia, że nie jest to taki plastikowy plastik, jak u konkurencji, nie gwarantują sukcesu.

W przedostatnim tygodniu września firma Localytics opublikowała raport, z którego wynikało, że w ciągu pierwszych trzech dni po premierze na jednego sprzedanego iPhone'a 5c sprzedało się około 3,5 sztuk droższego iPhone'a 5S (choć o kolorach mowy nie ma, nie wiemy więc jak Apple wyszedł na wprowadzaniu „szampańskiej” wersji do swojej oferty). Zebrane wtedy przez największych amerykańskich operatorów dane mówiły, że 1,05% wszystkich aktywnych iPhone'ów stanowił model 5S, 5c zaś jedynie 0,31%. Ta tendencja nieznacznie tylko uległa zmianie na przestrzeni ostatnich dni. Consumer Intelligence Research Partners 4 dni temu poinformował, że w ostatnich dniach września wśród wszystkich sprzedawanych w Stanach Zjednoczonych iPhone'ów 5S stanowił 64%, 5c zaś 27% (4S stanowił 9%).

Zjawisko to niektórych przestraszyło, ale w zestawieniu z ubiegłorocznymi danymi nieco łatwiej je zrozumieć. Otóż w październiku roku 2012 nowiutki wtedy iPhone 5 stanowił 68% wszystkich sprzedanych iPhone'ów, 23% zaś starszy 4S i 9% iPhone 4. Ten schemat się powtarza, tylko tym razem rolę tego „o jedną generację starszego” produktu w oczach klientów przyjęły kolorowe iPhone'y 5c. Analitycy przewidują, że kiedy pęd do zmiany obecnego smartfona na kolejnego flagowca zostanie nasycony, iPhone 5c podskoczy w statystykach sprzedaży. Należy jednak zauważyć, że 5c może przyciągać trochę innych klientów, niż starsze modele smartfonów Apple'a. Być może potrzeba będzie kilku „pokoleń” produktów, aby zmienić przyzwyczajenia klientów.

r   e   k   l   a   m   a

Niby wszystko jest w normie, ale jednak Apple oczekiwał czegoś innego. Producenci (Pegatron i Foxconn) dostali polecenie przystopowania produkcji iPhone'a 5c w nadchodzącym kwartale. Wygląda na to, że po doświadczeniach z pierwszych 11 rynków, na których nowe iPhone'y zadebiutowały, Apple już wie, czego się spodziewać… tańszy tylko o 100 dolarów plastik raczej kariery nie zrobi. Tymczasem Foxconn poinformował, że zwiększone zostało zamówienie na model z „wyższej półki”. W niektórych sklepach modelu 5S brakuje.

W Polsce iPhone 5S i 5c pojawią się 25 października.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.