Vista Transformation Pack 8.0

29.11.2007 14:19, Autor: qbap, Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się nowa wersja pakietu Vista Transformation Pack 8.0 upodabniającego wygląd systemu Windows XP lub Windows 2003 do Windows Visty.

Pakiet zmienia nie tylko kolorystyka i ikonki znane z najnowszego produktu Microsoft, ale również cały styl okienek przypominający pełny wygląd Aero z włączoną przezroczystością. Vista Transformation Pack instaluje także boczny pasek, w którym widżety są bardzo podobne do tych znanych z Visty. Obsługiwany jest nawet taki gadżet jak wyświetlanie miniaturek okienek znajdujących się na pasku zadań po najechaniu na nie kursorem myszki. Poza tym zmianie ulega wygląd obrazka ładowania systemu, powitania i wylogowywania, schematy dźwiękowe, tapety, skórka Windows Media Playera, pasek postępu kopiowania, ikonki w zasobniku systemowym i znacznie więcej.

W najnowszej wersji autorzy wprowadzili wiele istotnych zmian wpływających na stabilność działania pakietu Vista Transformation Pack. Poza tym zaktualizowano aplikacje Vista Sidebar, ViStart, ViOrb, VisualTooltip, dodano narzędzie tworzące efekt Vista 3DFlip oraz program TrueTransparency dodający do systemu efekt Aero. Bardziej szczegółowe informacje na temat wprowadzonych zmian w wersji 8.0 dostępne są na stronieprojektu.

Pakiet Vista Transformation Pack 8.0 można pobrać z naszego vortalu w dziale PROGRAMY -> Akcesoria -> Rozszerzenia i powłoki pulpitu

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (101)  

Avatar
berniosz (niezalogowany) | 29.11.2007 14:22#1

Ciekawe, ciekawe... Mam XP Home i wlasnie przed chwilka bawilem sie Vista Basic na lapku kolezanki, nie powiem pare ptantow jest dobrych i ogolnie system ladnie sie prezentuja ale straszetnie muli... (topornie muli)

Avatar
noboo (niezalogowany) | 29.11.2007 14:26#2

w sumie to po co to komu ... zeby sie na pulpit gapic ... ??
chcesz miec ladnie i szybko ... linux, koniec kropka!! ;]
pozdrawiam.

Avatar
seba86mu (niezalogowany) | 29.11.2007 14:30#3

Od dłużeszego czasu zastanawiam się nad instalacją tego dodatku.
Czy nie będzie żadnych problemów po instalacji, bo wyczytałem, że zamula komputer, a po deinstalacji czasami dochodzi do awarii systemu ?
Proszę o podpowiedzi.
Warto instalować ?
AMD Duron 1800MHz, 1GB RAM.

Avatar
seba86mu (niezalogowany) | 29.11.2007 14:31#4

Aha, posiadam Windows XP Home Edition Service pack 2.

Avatar
adagyo (niezalogowany) | 29.11.2007 14:35#5

Muli kolego bo potrzebuje 2 GB ramu a 3 GB jest optymalne, ale i tak trzeba by zainstalować wszystkie hotfixy, a najlepiej poczekać na SP1. To co mnie wkurza w Viście najbardziej to idiotyczny sposób zarządzania plikami. Bez Total Commandera się nie obejdzie. Jeżeli ktoś jednak korzysta z tradycyjnego exploratora w Viście to brak najbardziej opcji kontekstowych "Kopiuj" i "Przenieś". Bez tego praca z Vistą to mordęga. Dla zainteresowanych podaję wartości rejestru, działające w XP i Viście, które dodają do menu kontekstowego "Kopiuj do folderu..." i Przenieś do folderu...":

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesAllFilesystemObjectsshellexContextMenuHandlersCopy To]
@="{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesAllFilesystemObjectsshellexContextMenuHandlersMove To]
@="{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"

Avatar
zaggi (niezalogowany) | 29.11.2007 14:38#6

Berniosz napisał:
"Ciekawe, ciekawe... Mam XP Home i wlasnie przed chwilka bawilem sie Vista Basic na lapku kolezanki, nie powiem pare ptantow jest dobrych i ogolnie system ladnie sie prezentuja ale straszetnie muli... (topornie muli)"

Naprawdę się nie dziwie, biorąc jeszcze pod uwagę że nie ma laptopa za 15tys. zł to norma.
(w Polsce są kiepskie konfiguracje lapów z dolnej i średniej pułki cenowej). Na dzień dzisiejszy najlepiej zakupić tak owy na ebay'u. ;) Za mniej kasy lepsza konfiguracja.

Wracając do Vista Transformation Pack, dla mnie to kolos na glinianych nogach. Że w ogóle mówi się tu o stabilności pakietu który ma połączone działanie z 5,6 progsów odrębnych producentów to to jest cud.

Z grubsza rzecz biorąc testowałem już wcześniejsze wersje i nic pod tym względem sie nie zmieniło, również w najnowszej.

pzdr

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.11.2007 14:39#7

Też dołańczam się do pytania seba86mu. Czy bez problemów można to odinstalować gdyby za bardzo obciążało mojego XP-ka?

Avatar
Narv (niezalogowany) | 29.11.2007 14:41#8

@seba86mu
Radziłbym użyć innych aplikacji, aplikację TrueTransparency można pobrać ze strony http://www.crystalxp.net/ , skórki ją obsługujące znajdziesz na http://www.deviantart.com, to tego jakaś ładna tapetka, ikonki i w sumie chyba nic więcej nie potrzeba. Pasek boczny i panel menu start do osobnej instalacji znajdziesz na dobreprogramy.pl jeśli byś je koniecznie chciał.

Avatar
robert (niezalogowany) | 29.11.2007 14:42#9

Do seba86mu nie wiem jak ta nowa wersja się sprawuje wiem natomiast że nigdy więcej tej nakładki na swój komputer nie zainstaluję. Swego czasu coś mnie podkusiło i zainstalowałem sobie wersję 6 i to był błąd. Skończyło się tym, że musiałem system na nowo sobie postawić.

Avatar
bart_major22 (niezalogowany) | 29.11.2007 14:47#10

Powiedzmy sobie szczerze, ten pakiet upodabnia, czyli powoduje że system Windows Xp/2003 wygląda PRAWIE jak Vista, tyle że PRAWIE robi różnicę. Jak będę chciał mieć system wyglądający jak Vista...to kupię nowy komputer a do niego Viste, a takie udawanie nie ma sensu, zresztą Windows Xp też ładnie wygląda.

Avatar
ludek (niezalogowany) | 29.11.2007 14:49#11

Działałem kiedyś na tym u koleżanki i powiem tylko tyle, że jest napewno mniej zamulający i bardziej sprawny xp-ek z tą nakładką niż vista. Także ja bym bardziej polecał nakładkę niż sama viste. Trzeba przyznać, że zmienia na tyle cały system, ze na prawdę mało kto się zorientuje na początku, że to nie jest to na co wygląda :)

Avatar
gzehu (niezalogowany) | 29.11.2007 14:49#12

miałem wersje 7.0 i mi win he sp2 ładnie chodził nie było żadnych problemów, a teraz używam flyakite osx 3.5 jest super, a co do linuxa to pracowałem na ubuntu, mandrivii, mint, suse, dla mnie llipa ciekawe ale ciągle jakieś problemy nawet po zainstalowaniu sterów do grafy itp. nie bez powodu linuxa uzywa około 1% użytkowników desktopów, ostatnio uruchomiłem leoparda na pc (piekny system) jednak nie ma sterów do mojej grafy więc pozostaje przy xp, nie zgadzam sie z nobo, jeżeli ktoś uzywa windowsa dlaczego nie miałby zmienić jego wyglądu, nawet po to by sie na niego pogapić, pozdro

Avatar
djfire (niezalogowany) | 29.11.2007 14:59#13

Ja używam VTP od dawna i nie narzekam. Trzeba tylko uważać na aktualizacje (unikać zwłaszcza KB928843,935448,925902). Mi nic nie muli, nie tnie się i nic z tych rzeczy. Ci co to piszą najprawdopodobniej nigdy tego nie instalowali. Co do deinstalacji to nigdy nie próbowałem tego deinstalować więc nie wiem czy można. Najlepiej przed zainstalowaniem utworzyć punkt przywracania systemu. I najważniejsze, o czym nikt tutaj niestety nie wspomina a jest to bardzo ważne: VTP INSTALUJEMY TYLKO I WYŁĄCZNIE W TRYBIE AWARYJNYM bo później wychodzą hece z systemem.

Avatar
KaneD (niezalogowany) | 29.11.2007 15:02#14

Zaleta XP jest to ze na starszych kompach chodzi szybciej niz Vista.
Po zainstalowaniu takiego upiekszacza traci sie ZNACZNIE na szybkosci i stabilnosci dzialania nie zyskujac nic poza graficznymi bajerami a co jest wbudowane w Viste.
Poza tym mechanizmy do Aero w viscie sa wbudowane a tu trzeba je dolaczac. Byc moze bedzie to dzialalo stabilnie (i raczej wolno) ale PO CO?

Oh - ok sa ludzie ktozy korzystaja z kompa do pogapienia sie na pulpit - moze to dla nich.
Ja traktuje Aero jako dodatek do systemu, ktory jest przyjemny ale nie zwracam na niego duzej uwagi. Pasek widzetow wylaczylem po jednym dniu jako ze pulpit nie jest u mnie nigdy widoczny :)
Na laptopie nadal siedzi XP, ktory nigdy nie bedzie upiekszany takimi dodatkami - by nie stracil na swej szybkosci.
No i wydalo sie - nie testowalem tej wersji :)

Avatar
chuda84 (niezalogowany) | 29.11.2007 15:13#15

Gdy tylko widze napis Vista odwaracam sie na piecie. Pare miesiecy temu kupilam komp. z Vista. Parametry dosyc dobre, grafika ok, 2gb ramu, 500 gb twardego. Kosztowal 750 euro. Oddalam po 10 dniach! Muli sie to malo powiedziane! System totalnie niedopracowany. Powinni go puscic na rynek moze za jakies 2 lata. Nie jestem informatykiem ale zacytuje mojego kolege ktory w Monachium prowadzi firme komputerowa, jest glownym informatykiem "Oddaj to g.. albo kup xp i a to wykasuj". Pozdrawiam.

Avatar
volk (niezalogowany) | 29.11.2007 15:14#16

Mi się to nie zainstalowało, a antywirus wykrył trojana. Powróciłem do Vista Inspirat, które polecam, działa bez żadnych problemów.

Avatar
kuhar (niezalogowany) | 29.11.2007 15:17#17

no.....właśnie mi się xpek reinstaluje na 2 kompie....instalowałem w trybie awaryjnym, i po 2 uruchomieniu system padł.....brawo dla twórców.....good job!!

Avatar
lukas (niezalogowany) | 29.11.2007 15:30#18

@gzehu, według głosowania na jednym z polskich portali, 1%, o którym wspomniałeś staje się mitem ;]. Głosowanie trwa dalej, oddano 17 tyś. głosów i tu mała niespodzianka: użytkowników Windowsa 74%, GNU/Linuksa 23% ; ] Dodać trzeba jeszcze, że około 80-90% komentujących chwali sobie tego niedziałającego Linuksa!

Avatar
xyz (niezalogowany) | 29.11.2007 15:30#19

@djfire

to odpal viste na kompie z 512 ram XD i pozniej XP

albo wyżej nawet z 1GB ram ......

Chyba chłopie nigdy na XP nie pracowałeś że piszesz takie rzeczy albo masz kompa z min. 2 GB ram

Avatar
radioaktywne_skarpetki (niezalogowany) | 29.11.2007 15:32#20

Skoro takie bajery wypuszczają na XP to tylko czekać na DX10 pod XP :)

Avatar
sh4d0w (niezalogowany) | 29.11.2007 15:32#21

...pomijając kwestię działania XP nafaszerowanego takimi upiększaczami powiem tylko, że wygląd biurka ma znaczenie :) przynajmniej dla mnie - ponieważ przy komputerze spędzam dużo czasu... a tak w ogóle to najładniej wygląda mój desktop -> http://www.lynucs.org/index.php?screen_id=1315019013474ebe0d57d58&p=screen

Avatar
Piotrek (niezalogowany) | 29.11.2007 15:33#22

Kurcze normalnie rozwaliło mnie słowo anonima: "dołańczam". Aż mi ciarki po plecach poszły. Wcześniej "pułki"... wyrażenie wtórny analfabetyzm to chyba za mało.

Avatar
Czr (niezalogowany) | 29.11.2007 15:44#23

KaneD jeden powód dlaczego miałoby to spowalniać kompa i to jeszcze w tym stopniu że tą różnice odczuwasz. Bez konkretów to ja sobie mogę pisać i pisać i jeszcze raz pisać

Avatar
krzycho32 (niezalogowany) | 29.11.2007 15:48#24

hahaha ... nie mogę ale ok , muszą upiększać system aby jeszcze coś zrobić dobrego a tak na serio powiem wam Windows-sowcy chcecie mieć ładnie szybko i przyjemnie (tzn.chodzi mi o system operacyjny -:)) ) no to zainstalujcie sobie linux wydanie Xtreme 2 to szczęki wam opadną.Pozdrawiam

Avatar
wacek4 (niezalogowany) | 29.11.2007 16:00#25

@djfire
Ja testowałem (wersje 7).
Instalowałem w trybie awaryjnym, wszystko tak jak trzeba no i efekt był taki że system zmienił się ale niektóre rzeczy zostały stare, cały czas rzucało błędami i blue screen-ami a odinstalować też się nie dało (przywracanie systemu nie zadziałało tak jak powinno)
No i musiałam zrobić format

Ja do zmiany wyglądu (na Vista) polecam BricoPack Vista Inspirat Ultimate 2
Bardzo fajnie wygląda, łatwa konfiguracja, nie zamula kompa i co najważniejsze bez problemów da się usunąć (testowałem na różnych kompach i wszędzia działało)

Avatar
mori (niezalogowany) | 29.11.2007 16:19#26

nie wiem dlaczego vista kojarzy sie wszystkim z aero, przeciez aero jest tylko dodatkiem ktory mozna wylaczyc i korzysac z klasycznej luny, znanej z 98 zaden problem ja tam z aero jestem zadowolony, wylaczenie aero w zaden sposob nie przyspieszy dzialania sytemu vista, bo jak wiadomo nie od dzis za aero odpowiada k. graf. a nie procesor jak sie niektorym wydaje. Odnosząc sie do instalacji takich ***** jak vista transformation pack byłbym ostrozny, bo czasami formata trzeba po takich eksperymentach robic, czy komp bedzie dzialal wolniej po instalacji vtp, powiem tak pewnie nie jesli mamy w miare szybki sprzet, jesli wolny ponizej wymagań visty, raczej wolniej. Wiec jesli chce sie miec full aero to polecam zainstalowac viste, a nie eksperymentowac z xp. Pozdro

Avatar
doberMAN (niezalogowany) | 29.11.2007 16:34#27

Wcześniej miałem zainstalowany VistaMizer upiekszający XP,ale chciałem zobaczyć jak bedzie mój system z tym wyglądać i skasowałem starą łatke i zainstalowałem VTP. Ale stwierdziłem że jednak tamto upiekszenie jakoś bardziej trafia w moje gusta, taki rozsądny kompromis pomiedzy XP a Vistą. Totalnie nie podoba mi się nowe menu start w Visie. Jakies takie mało przejzyste jest, trzeba dużo przewijać żeby trafić na to czego sie szuka :/
P.S. ale narazie wróciłem do klasycznego widoku XP :)

Avatar
jwp (niezalogowany) | 29.11.2007 16:35#28

warto by było dopisać że by cieszyć się przezroczystością należy miec program windows blinds... podczas instlacji dostałem taki komuikat w wersji poprzedniej...

Avatar
kuhar (niezalogowany) | 29.11.2007 16:42#29

tak na szybko zaznaczyłem co jest zle http://42.pl/u/wjk

Avatar
Gość (niezalogowany) | 29.11.2007 16:46#30

Bleee.... Windows, szkaradctwo. A Vista to totalne... nie powiem co. W Windowsie najlepsza jest klasyczna skórka, a nie jakieś późniejsze cukierki. Jeśli chcecie mieć ładnie i nie muląco to polecam Linuksa. Miałem raz Ubuntu z aeroglassem. Przy moich 512 MB RAM i 1,7 GHz chodziło jak marzenie. jak juz zmieniać skórkę to najlepiej z Crystalxp.net. Nic ci nie da odinstalowanie tego programiku(mówię o VTP oczywiście). Jak kiedyś z nim próbowałem to mi tylko zmienił przycisk do menu START. Okropieństwo.

Avatar
Emiya Shiro (niezalogowany) | 29.11.2007 16:53#31

WOW !! To juz 8 wersja O_o a myslalem ze na 7.0 sie skonczy :D ale spox do wersji 6.0 to jeszcze jakos to kompa nie zamulalo wiec instalowalem to ale od 7.0 powiedzialem stanowczo nie.

Avatar
Cinho (niezalogowany) | 29.11.2007 16:54#32

Ja mam AlienGUIse ze strony alienware, świetne nakładki nic nie zwlania przy celeronie 1.8 i 1GB ramu.

Avatar
AvK (niezalogowany) | 29.11.2007 17:06#33

A mi Luna XP'kowska starcza w zupełności :)
Czy ktoś wie może, czy M$ zapodał jakieś dodatkowe style do Luny przez te 6 lat??:>

Avatar
barzlka1986 (niezalogowany) | 29.11.2007 17:19#34

NIE INSTALUJCIE po yainstalowaniu i pouruchomieniu ponownie szstem nie wstanol

Avatar
gg (niezalogowany) | 29.11.2007 17:22#35

@barzlka1986 to po kiego... instalowałeś to na visie?!

Avatar
dresiu (niezalogowany) | 29.11.2007 17:32#36

UXTheme, ściągacie jakikolwiek styl jaki wam się podoba z devianta i się cieszycie, a i kompa nie zamula... ;P

Avatar
lol (niezalogowany) | 29.11.2007 17:42#37

zgadzam się z tym że zamula kompa

Avatar
wojtek (niezalogowany) | 29.11.2007 17:46#38

Najlepsze jest to coś nie miesza w systemie, nie zamula a mamy taki sam efekt jak przy VTP 8 - czyli BricoPack Vista Inspirat Ultimate 2

Avatar
fy2kmk666 Maciej (niezalogowany) | 29.11.2007 17:48#39

Nie potrzebuję pamięciożernych molochów, aby cieszyć oko nowym wyglądem systemu. Dzięki modyfikacji XP-owskiej biblioteki uxtheme, mogę instalować vistowskie motywy i masę innych. Zaś przezroczystość menu zapewnia mi Y'z Shadow. Zmiana ikon i dźwięków, to kwestia jednego kliknęcia. Jeszcze pare innych progsów (w miare potrzeb!), a ostateczny efekt ten sam, jaki daje VTP. Z tą różnicą, że system operacyjny się nie sypie. Dlatego nigdy nie zrozumię idei instalowania takich pseudo-ulepszaczy, jak VTP. VTP, podobnie jak sfuszerowaną Windows Vistę, można zainstalować, ale tylko na chwilę, z ciekawości. Nie wiem czemu się tak wszyscy egzaltują na widok motywu Visty, przecież są lepsze i praktyczniejsze motywy. Vista, to ostanimi czasy, taki wzorcowy symbol przerostu formy nad treścią - ładne kolorowe opakowanie, w które zawinięta jest wielka, śmierdząca kupa. Kupa, za którą każą słono płacić....

Avatar
rzuler (niezalogowany) | 29.11.2007 18:10#40

Nie rozumiem czemu tak wiele osob jest tak uczulona na wodotryski i inne bajery. Czy wolałbyś robić coś na czymś takim kompie:
http://www.rzuler.yoyo.pl/ekran/screen1.jpg
http://www.rzuler.yoyo.pl/ekran/screen2.jpg
czy na takim:
http://www.rzuler.yoyo.pl/ekran/pulpitmoj.jpg
Dla mnie azny jest tez wyglad systemu, jak i np. przegladarki, czy skin winampa. Tylko musi byc 1 warunek: musi usprawniac prace, a nie zabierac miejsce. Dlatego dla mnie zupełnie bez sensu jest ten pasek z widżetami, ktory zabiera tyle miejsca a w zasadzie nic na nim nie ma...
Jezeli chodzi o sam VTP to ja bym nie rydzykowal utraty stabilnosci, zeby upodobnic kompa do visty (jakby byla ona az taka piekna)a jak widze sa z nim problemy. Lepiej chyba zrobic cos nieco bardziej oryginalnego a nie miec PRAWIE Viste. Najlepiej podobal mi sie Windows Blinds, tyle, ze jest platny. Teraz tez mam AlienGUIse. Jest darmowy, a dziala na podstawie czegos co wyglada na jakas darmowa edycje WindowsBlinds. Do tego jakis pasek, gesty myszy dolozyc i naprawde jest ladnie, szybko i...szybko.
Co do linuksow to na ubuntu sa fajne bajery, ale one raczej nie maja praktycznego zastosowania (chociaz gumowe okienka wymiataja, a kostka jest naprawde fajna, jak ktos uzywa wiele pulpitow (ja probowalem z kostka, ale i tak zawsze tylko 1 boku uzywalem, wiec dla mnie to bez sensu bylo...tymbardziej ze klony kostki na windowsa sa jakie sa ;] )

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 29.11.2007 18:14#41

a wg mnie ten dodatek zjada mniej zasobów niż samo aero z visty :)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.11.2007 18:35#42

adagyo | IPHASH : 9W-LO-FY-XE | 29.11.2007, 13:35
Opera/9.24 (Windows NT 5.1; U; pl)
Muli kolego bo potrzebuje 2 GB ramu a 3 GB jest optymalne, ale i tak trzeba by zainstalować wszystkie hotfixy, a najlepiej poczekać na SP1. To co mnie wkurza w Viście najbardziej to idiotyczny sposób zarządzania plikami. Bez Total Commandera się nie obejdzie. Jeżeli ktoś jednak korzysta z tradycyjnego exploratora w Viście to brak najbardziej opcji kontekstowych "Kopiuj" i "Przenieś". Bez tego praca z Vistą to mordęga. Dla zainteresowanych podaję wartości rejestru, działające w XP i Viście, które dodają do menu kontekstowego "Kopiuj do folderu..." i Przenieś do folderu...":

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesAllFilesystemObjectsshellexContextMenuHandlersCopy To]
@="{C2FBB630-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"

[HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREClassesAllFilesystemObjectsshellexContextMenuHandlersMove To]
@="{C2FBB631-2971-11D1-A18C-00C04FD75D13}"

idi0t0 nie *********** że w viście nie ma opcji kopiuj wklej itd! ***************

Avatar
Super_Bizon (niezalogowany) | 29.11.2007 18:58#43

do kitu kiedyś to miałem i mi kompa zwaliło i musiałem windowsa nowego kupowac.... teraz mam oryginał Visty i to mi wystarczy

Avatar
adagyo (niezalogowany) | 29.11.2007 19:15#44

Do: anonim

Człowieku, po raz pierwszy w tym portalu czytam (a jestem tu już 2 rok) aby ktoś nazwał kogoś idiotą. Nie wiem o co ci chodzi ale ten typ argumentacji zostaw dla swoich kolegów z Tworek. Tak się składa, że mam 3 laptopy: LG (VISTA), ACER (VISTA), HP (XP), więc wiem o czym mówię. Te dwie wartości w rejestrze (sprawdzone na 6 laptopach, z firmowymi włącznie) dodają te same opcje do menu kontekstowego: "Kopiuj do folderu..." i "Przenieś do folderu...". Widocznie nie wiesz jak te wartości do rejestru wprowadzić. Jak nie wiesz to skorzystaj z Vista Manager, uzyskasz ten sam efekt – oczywiście tylko wtedy gdy uzbierasz kasę na następne anonimowe pół godziny w kafejce internetowej!

Avatar
Miet Nieszczęśnik (niezalogowany) | 29.11.2007 19:17#45

Dziwię się, że Dobre Programy promują tę paczkę modyfikującą wygląd XP.

Przede wszystkim należy zdać sobie sprawę, że podmienia ona wiele plików systemowych i nikt nie zagwarantuje nam stabilnego działania Windows z tym dodatkiem. Z jednej strony nie wstawiacie do działu pobierania programów w fazie beta, a z drugiej taki kwiatek...

VTP jest jedną z ciekawszych metod popsucia nieźle działającego XP.

Avatar
d(^-^)b (niezalogowany) | 29.11.2007 19:23#46

@Super_Bizon
jesteś pewien, że musiałeś zakupić nowego windowsa ?

A co do programu według mnie zbędny bajer nie potrzebnie zajmujący ram i czas procesora.
Pozdrawiam (:

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 29.11.2007 19:36#47

W opisie trzeba było dodać, że używanie tego pakietu jest niezgodne z licencją Microsoft. Podczas instalacji modyfikowane są pliki systemowe, co powoduje, że po zainstalowaniu tego pakietu na legalnym systemie łamiemy licencję. Nie to, żebym był jakiś uczulony na punkcie legalności, ale wydaje mi się, że nie jest właściwym propagowanie tego typu modyfikatorów.

Avatar
PWmeess (niezalogowany) | 29.11.2007 19:39#48

Próbowałem kiedyś na moim starym XPku VTP w wersji 7.0 - porażka. Tak jak piszę Wacek4 - BricoPack Vista Inspirat Ultimate 2 jest o wiele mniej mulący - przynajmniej ja żadnej różnicy w szybkości nie zauważyłem a dzięki temu dodatkowi "opatrzyłem" się z Vistą (prawie Vistą :) i kiedy zmieniłem wreszcie kompa i jedynie słuszny system nie przeżyłem szoku (uuu mocne słowo) - tak jak niektórzy piszą że Vista zła bo ma dziwne menu start trudno tam coś znaleźć - no rzeczywiście trudno wpisać szukaną nazwę w polu 'Rozpocznij wyszukiwanie' :)

>>trochę off-topicu

Avatar
djfire (niezalogowany) | 29.11.2007 19:46#49

@xyz
Wcale nie mam XP, teraz pisze spod DOS-a a gram na Amidze z kasetami :/ Na starym kompie miałem 256 MB RAM-u i XP i VTP - nie uwierzysz ale działało !! O komforcie pracy raczej nie ma co wspominać bo to była masakra. Faktycznie, mam teraz 2 GB RAM-u (a jakbyś nie zauważył także XP) i zainstalowany VTP i nie muli. Jeśli się za coś zabieram to najpierw o tym czytam a jak mi się nie chce to reinstaluje system, instaluje VTP, jak działa jade dalej, jak nie, znów reinstall i instalacja VTP w innej konfiguracji. Przecież nikt wam nie każe instalować całości. Można zainstalować sam temat Aero i tyle.

Avatar
mmat2 (niezalogowany) | 29.11.2007 19:48#50

@Anonim: naprawdę? kupuję system za kilka stówek (wliczonych w cenę kompa) i nie mogę modyfikować legalnie systemu? nawet nie wiedziałem. zaraz przełączam się na Linuksa, bo muszę gdzieś grzebać...

Avatar
endriu (niezalogowany) | 29.11.2007 19:50#51

Przy instalacji odrazu wirus hhaha jaki badziew NIE POLECAM!!

Avatar
djfire (niezalogowany) | 29.11.2007 19:59#52

@endriu
Zmniejsz heurystyke to nie będzie wykrywać wira bo tam takowego nie ma. Program nadpisuje lub podmienia pliki systemowe dlatego antywir wykrywa w nim wirusa.

Avatar
KrZy$iEk(tm) (niezalogowany) | 29.11.2007 20:01#53

http://www.dstyles.de/ polecam są fajne motywy do Windowsa :)

Avatar
fenixproductions (niezalogowany) | 29.11.2007 20:26#54

@rzuler
Uczulenie jest kwestią podejścia do kompa, Jeśli ludzie traktują swoje PC jako narzędzie rozrywki, to wszelkie "szmery bajery" są dla nich czymś uprzyjemniającym relaks. Jeśli natomiast komputer to dla Ciebie, przede wszystkim, narzędzie pracy. To wodotryski zaczynają przeszkadzać. Pracując 8h dziennie przy komputerze, a do tego dołączając siedzenie w domu, gluto-żelkowe błyskotki tracą na znaczeniu. Liczy się to, by m.in. wzrok ci się nie męczył. Przemyślana struktura folderów załatwia problemy z zaśmiecaniem Pulpitu. W pracy częściej istotniejsza jest treść niż forma. W rozrywce - na odwrót.
Z resztą, nie po to MS wymyślił "Moje Dokumenty", czy też "Moje Obrazy" by każdy plik ładować na pulpit. Żadna przezroczystość nie uchroni użytkownika przed zasyfieniem konfiguracji, o ile on sam o to nie zadba. Odkurzacz tez nic w domu sam nie zrobi, jeśli będziesz ciskać rzeczami gdzie popadnie. Prawdziwe życie przedkłada się na podejście do sprzętu. Zauważyłem, że moi znajomi, którzy maja bałaganiarski sposób bycia, przenoszą go do sposobu obsługi komputera. Znajomi, ceniący sobie porządek, nie maja problemów z połapaniem się, na której partycji znaleźć cokolwiek. Dziwnym dla wielu użytkowników może być to, że pracując 2 lata w IT, bardzo rzadko widywałem pulpity w jakimkolwiek stylu przez Ciebie wymienionym. Częstszym widokiem było coś takiego:
http://fenixproductions.republika.pl/tmp/desktop.png

Avatar
Dater_ (niezalogowany) | 29.11.2007 20:27#55

Wystarczy zainstalować WindowBlinds 6. Jest ekstremalnie mały, szybki i ma wsparcie dla przezroczystości i blur effect i dużo więcej. Moja mini-recenzja:
http://dater.deviantart.com/art/Desktopik-69271417

Avatar
Gunther (niezalogowany) | 29.11.2007 20:28#56

Sam nigdy tego nie instalowałem, ale mam znajomego, który notorycznie się tym bawi. I cóż... jeszcze nigdy nie wytrwało u niego 2 tygodni. System zawsze wywala. Zwykle tego samego dnia.
No i właśnie - czy modyfikując tym system nie łamie się licencji?
Całe szczęście mojego lina mogę modyfikować dowolnie i najzupełniej legalnie.

Avatar
Zygfryd (niezalogowany) | 29.11.2007 20:47#57

Z tego co czytalem, to zalecane jest utworzenie punktu przywracania przed instalacja tego "cuda".

NO prosze panstwa, ale skoro juz macie "Viste" to do szczescia juz malo brakuje :).

Hmm jesli tak narzekacie na Viste, to czemu do niej upodabniacie XP, przeciez to powoduje przyzwyczajanie sie do systemu.
Pamietajcie Vista to Zuo!

Tak z Linuksem to racja, duza mozliwosc konfiguracji oraz multum roznych srodowisk, ale ...
Ja na Viscie nie mam problemow, bo tu sie Aero przy uruchamianiu np: Gry wylacza.
Zas na Linuksie powoduje to problemy, tam Beryl, Compiz, dalej pracuje i komedia gotowa i X-y leza. A moze to juz poprawili ?

Co zas sie tyczy tego glosowania , co to za strona ? Ciekawe czy na kasowanie ciastek jest odporna ? :)

Avatar
gosc (niezalogowany) | 29.11.2007 20:49#58

polecam brico pack vista inspirat,bardzo ladny windows sie z tego robi lekkie i bezproblemowe jakis czas temu wyszla wersja 2 ktora aktualnie mam zainstalowana

Avatar
Grzesiek (niezalogowany) | 29.11.2007 21:09#59

a ja dzis tne w cholere oryginalna viste z dysku mojego laptopa i instaluje ubuntu.

Nie bede sie meczyl na mulącym kompie uzywając visty kiedy ubuntu normalnie fruwa. Poza tym to tylko system operacyjny a ja to robie na komuterze ( praca + dom) wystarczy mi w zupełności - dla oponentow i fanatykow MS - tak tak da sie pracowac na linuchu bez problemów.
Aero wymieka po prostu nawet nie ma co porównywac z efektami na Ubuntu (compiz + beryl). Nie wypowiadałem sie na temat visty az do momentu jak sam ją kupiłem ( bo w UK nie ma innego wyboru tylko ms a ten laptop był akurat z VHP) i stwierdzam że do tego "oesa" to trzeba miec mocno wypasiony komputer a mi trzeba działający komputer a nie mulący. Nie będę wariował i kupował maszyny Bóg wie za ile żeby vista pracowała OK, nie dajmy sie ludzie zwariować

Pozdrawiam wszystkich i życze zdrowego rozsądku zanim ktoś oceni oba systemy

Avatar
WODZU (niezalogowany) | 29.11.2007 21:16#60

Czy ta wersja działa z XP x64?

Avatar
gzehu (niezalogowany) | 29.11.2007 21:27#61

nierozumiem że trzeba się kłócić, kto chce niech używa lub nie jego sprawa, mój windows wyglada tak > http://img407.imageshack.us/my.php?image=desktopmr4.jpg ,dodam że to uxtheme nic pamięciożernego, zmienione ikonki, pozdro

Avatar
Gorcik (niezalogowany) | 29.11.2007 21:30#62

I tak nie bedzie takie ładne jak mac...

Avatar
nowy (niezalogowany) | 29.11.2007 21:51#63

Kiepskie to bardzo kiepskie, mam XP, 4Gb RAM, Dual COre, a zamula strasznie, start kompa miałem w 1'34" a po zainstalowaniu tego ******* skoczyło do 2'45". Kiepskawe toto

Avatar
9 (niezalogowany) | 29.11.2007 21:54#64

Ja polecam Energize
Energize wersja 1
http://peyronnx.deviantart.com/art/Energize-1-0-58151432

Energize 2 beta2 (na razie wersja beta)
http://www.msfn.org/board/Release-Energize-20-Beta-2-better-t105599.html&pid=702...

Nie rozwala systemu jak Vista Transformation Pack. Jest ładne i lekkie.

Mam zainstalowaną od 6 miesięcy wersję 1 i system chodzi idealnie.

Avatar
Macieqqq (niezalogowany) | 29.11.2007 22:18#65

LOL, z tym dodatkiem vista jest nieodróżnialna od xp!

Avatar
czarny (niezalogowany) | 29.11.2007 22:21#66

nie polecam:P hmmm ten pasek zainstalowałem osobno tylko(menu start sora) bo wygodne i efektowne oczywiscie troche je zmieniłem:P wodotryski mam pod ubuntu:P hmmm pakiet w wersji 7 spowalniał mi kompa:P nie polecam takich pakietów:P

Avatar
MaRa (niezalogowany) | 29.11.2007 23:10#67

Microsoft obiecywał kiedyś Aero dla Windowsa XP i cicho...

Avatar
rzuler (niezalogowany) | 29.11.2007 23:25#68

@fenixproductions

No ten pulpit rzeczywiscie jest troche przesadnie zawalony (inny screen mi sie chyba poprostu nie zachowal, normalnie mialem z polowe tego). Bardziej chcialem zwrocic uwage na to, ze np. na tym 'ladnym' ikonki sa podzielone kategoriami na takie 'paski start'. Normalnie segregowalem skroty poprzez umieszczanie ich w folderach, a jak trzeba bylo cos uruchomic to pierw folder otworzyc, wlaczyc i zamknac (razem 6klikniec) a tak tylko 2 :P Albo dalej Duze ikonki typu moj komputer, czy skroty do dyskow wysowane po prawej stronie- jakoi ze zazwyczaj mam sporo ikonek na pulpicie, a po 1 lepszym 'rozmiesc ikony wedlug' musialem skrotow szukac, albo gdzies niechcacy przelatywaly.To samo z reszta skrotow- jak juz sobie posegregowalem i porozkladalem po pulpicie na kategorie to ktos mi rozmiescil ikony... Poza tym zeby otworzyc cokolwiek nie musze wracac na pulpit, tylko moga mi one 'wyjechac' w kazym momencie. Oczywiscie duza czesc rozwiazan jest na innych systemach, a wrecz jest na nich wzorowana. Mnie zalezalo na tym zeby wszedzie i wszystko bylo latwo wlaczyc ;] (jak w linuksach, macach etc.) i zeby to byl windows- nie ukrywam ze wzgledu na np. gry, niektore programy.

Zgadzam sie, ze skorka nie moze meczyc oczu. W moim przypadku strasznie mnie draznia np. wszystkie kolory oprocz szarego i ciemnoniebieskiego w wygladzie klasycznym ;] a takze ten niebieski , domyslny z XP. Dlatego mam ciemny, prawie caly czarny... zelkowaty chyba za mocno nie jest ^^

Wiem, ze to wszystko zalezy od upodoban, ja na przyklad nie lubie skrotow klawiszowych i wiekszosc zastepuje gestami myszy i przyciskami. Dlatego tak wazne dla mnie, zebym nie musial ich szukac. Z tego samego powodyu nie za bardzo lubie Total Commandera, gdzie uzywajac skrotow mozna doslownie wszystko odrazu, jednak za pomoca samej myszy to chyba tylko do ftp sie nadaje :D (np. brak menu pod prawym przyciskiem myszy)

Avatar
Vito (niezalogowany) | 29.11.2007 23:50#69

Ja miałem do dzis wersję 7 tego programu i nie narzekałem działo ok i bez problemu sie odinstalowało przywracjac oryginalny wyglad Windows i nic sie nie pokaszaniło. Odinstalowałem wersje 7 dlatego, ze sciagnełem te najnowszą wersję 8 i ja własnie zainstalowałem. Zainstalowało sie tez bez problemu, system wyglada bardzo ładnie i co najwazniejsze wcale nie chodzi gorzej. Trzeba tylko pamietac, żeby instalacje i deinstalację VTP wykonywać w trybie awaryjnym i napewno nic sie nie pokaszani. I jeszcze jedno. Aby miec przeźroczyste okienka jak w Viscie najlepiej użyć programu WindowBlinds i odpowiedniej skorki. WindowBlinds zżera mniej zasobów systemowych jak oskórowanie Windowsowe, wiec napewno komp nie bedzie chodził wolniej. Ze swojej strony polecam, system prezentuje się naprawdę ładnie, wyglada jak Vista, a chodzi szybko jak XP. :)

Avatar
jarecki (niezalogowany) | 29.11.2007 23:56#70

Zinstalowałem styl Zune i jestem zadowolony.Prosta czarna nakładka pulpitu,ale
daje fajny efekt,zwłaszcza fajny z tapetą
Vista czarną lub inną ciemną.Polecam-wszystko proste i stabilne 100%.

Avatar
pukacz (niezalogowany) | 30.11.2007 1:09#71

Ten programik to rewelacja, szkoda że jest tak słabo reklamowany. Większość posiadaczy visty mogła by mieć to o czym mażyła -czyli te wszystkie innowacje które oferuje vista za darmo

Avatar
mab (niezalogowany) | 30.11.2007 1:10#72

Nic tylko zgodzić się z imć jareckim - cieszmy się że WinXP jest dość szybkie i mało zoasobożerne - po cholerę robić z niego drugą Vistę i to udawaną. Styl Zune + DesktopEarth (przy stałym dostępie oczywiście z uaktualnieniem zachmurzenia) + Rainlander w rogu do terminów + RocketDock u góry jako launchbar trochę w stylu MacOSa - całość kosztuje 0 zł, przy 1 GB RAM nawet nie zauważa się że coś jest dodatkowo zainstalowane, no i nie podmienia bibliotek systemowych więc nie ma negatywnego wpływu na stabilnośc i można w każdej chwili odinstalować bez negatywnych konsekwencji, a wygląda na tyle estetycznie i jednocześnie bez przeładowania, że nawet znajomi uraczeni na laptopach i nowych komputerach Vista pytają jak coś takiego zrobić.

Avatar
Overclocker (niezalogowany) | 30.11.2007 1:11#73

Mialem wersje 6 i 7 i na obydwoch wersjach pohodzilem miesiac a potem format bo ten program niechcial chodzic nawt sie instalnac a potem nastepny i format a bez tego to mam juz 4 miesiazc system i narazie nic tylko kusi mnie troche ta vista bo ladna jest i ladnie sie prezentuje przy znajomych ale jak jest ze stabilnoscia i synchronizacja z innymi progsami!!???
morze wiecie???

Avatar
Mariusz (niezalogowany) | 30.11.2007 2:01#74

Zainstalowałem. Nie spodobało mi się. Odinstalowałem.
Nie mam kłopotów z wingrozą.
Został mi jedynie taki bajer ( Alt+Tab), którego nie moge wywalić ( naet nie chcę).
Nie jest tak źle z odinstalowywaniem.

Avatar
Grzesiek (niezalogowany) | 30.11.2007 9:49#75

Do mab: poproszę o screena twojego pulpitu. Pozdro

Avatar
rzuler (niezalogowany) | 30.11.2007 15:00#76

Alt+Tab? To ten taki 'pasek zadan na srodku' co wyskakuje? Bo jezeli tak to widze, ze mam taki sam... tylko, ze nie kojaze, zebym cos takiego dogrywal... moze z czyms przy okazji wpadlo (wpis w rejestr jakis to uruchamia??) hehe, sprawdze jeszcze na innych kompach...

Avatar
Xed44 (niezalogowany) | 30.11.2007 20:11#77

Co do VTM - miałem na starym kompie wersję bodajże 7 i nie narzekałem. Nie widziałem spadku wydajności (GF FX 5600, 1 GB DDR oraz Pentium IV 2 GHz)

Co do Visty... no cóż. Mam dwa systemy - XP i Vistę Ultimate (oba oryginalne - Vista tylko do gier z DX 10) i... System ze wszystkimi hotfixami, aktualizacjami potrafi się zawieść bo... "bo tak" i koniec. Pomaga tylko restart. Albo gdy używam przeskakiwania między oknami "w niby to 3D" to po około 5 minutach takiej zabawy (np, kiedy mam wiele okien rozmowy na GG) system po prostu sypie się w oczach. Okna zaczynają zanikać, inne się nie otwierają, nic nie reaguje.... Paranoja. Dodam że system stoi na sprzęcie GF 8800 GTX, 4 GB DDR II, Intel C2Q Q6600 @ 3 Ghz. Na tym samym sprzęcie XP z którego właśnie piszę śmiga aż miło. Pozdrawiam

Avatar
kwiatek (niezalogowany) | 01.12.2007 0:17#78

Uzywalem ok roku czasu (6 albo 7 nie pamietam), nie bylo zle. deinstalacja z poziomu windows normal i tylko trzeba bylo pozniej odinstalowac cos recznie bo nie wszystko poszlo za pierwszym razem. wlasnie sie zastanawiam nad nowym shellem bo uwielbiam wodotryski ;) niestety te z visty nie sa zbyt uzyteczne czy specjalnie cool, oprocz zmiany koloru paska i pogorszenia nawigacji w explorerze.

Avatar
ozeo (niezalogowany) | 01.12.2007 4:23#79

Jak się ma XP to trzeba go upiększać takimi bajerami bo standardowy wygląd z tymi niebieskimi paskami to... fujj . Zawsze prace na xp zaczynałem od zmiany wyglądu na standardowy. Vista ma wiele wad ale jakby nie patrzeć jest ładniejsza od xp i nawet używam Areo zamiast standarowego wyglądu bo jest po prostu ładny.Nie super rewelacyjny czy bajerancki po prostu ładny ładniejszy od tego z win 98 i to jest plus niezaprzeczalny Visty.

Avatar
Cyr4x (niezalogowany) | 01.12.2007 14:24#80

Z tego co wiem, to zdaje się do przeźroczystości okien ten dodatek wymaga zainstalowanego Window Blinds. Nigdy takich bajerów nie używałem. Modyfikacja uxtheme i jakiś fajny motyw (nawet choćby aero basic z Visty) wystarczy.

Avatar
ffatman (niezalogowany) | 02.12.2007 5:26#81

@gzehu: jak piszesz, ze linuks czy MacOS do jakiejs grafy "nie ma sterow" to laskaie pisz do jakiej, bo byc moze "nie ma sterow". W swiezo zamontowanym XP nie ma sterow do niczego.

Avatar
Czarek 666 (niezalogowany) | 02.12.2007 10:50#82

Co do deinstatacji VTP to sprawa jest prosta przed zainstalowaniem Vtp Należy utworzyć punkt przywracania systemu. Bo po deinstalacji zostająikony z Visty oraz okno bootowania. Ale i tak nie polecam tego poniewarz ma dużo niedorubek źle to sie konfiguruje itp więc lepiej już zainstalować bricko packa. A i jeszcze jedno jak ktośchce odinstalować taki skin jak Bricko czy Vtp to przyda sie programik Sheliicon do przywrócenia ikon z windows Xp bo zostają

Avatar
rzuler (niezalogowany) | 03.12.2007 11:05#83

@ozeo
Za to jak cos takiego dograsz, to wcale graficznie viscie nie ustepuje. A ladniejszy interfejs to przeciez największy atut visty:/ (nie licząc nowego wydania 'sapera')

Avatar
Looki (niezalogowany) | 04.12.2007 11:53#84

Cytat: "W najnowszej wersji autorzy wprowadzili wiele istotnych zmian wpływających na stabilność działania pakietu Vista Transformation Pack."
Qrcze, jeśli to ma symulować Vistę, to nie powinno być "stabilne" tak jak system który symuluje ;-P Czyżby autorzy zrobili "nakładkę", która jest lepsza od symulowanego oryginału? Panie Gates, co Pan na to?

Avatar
yyqq (niezalogowany) | 16.12.2007 7:12#85

Zainstalowałem dawno temu wersje 5.5 na 2 kompach i na jednym zamuliło system z lekka (składaku) z odinstalowaniem był kłopot i uniemożliwiło mi otwarcie jakiejkolwiek strony w IE7 pod to był w tym jakiś wirus, ale wykryty tylko na jednym kopie, zaś na kompie NNT to problemów nie sprawia i jest cały czas i nawet ładnie - dziwne z deka, zaś wesje 6 zainstalowałem i odinstalowałem bez problemu i nie zmodyfikowała jakoś znacząco plików. ale podchodze z dystansem, acz to ładne.

Avatar
przemek1234 (niezalogowany) | 24.12.2007 13:27#86

ton wcale jak vista nie wyglada

Avatar
krzych (niezalogowany) | 29.12.2007 12:44#87

ja mam jeden problem nakładka chodzi stabilnie ale gdy gram w jakaś gre np gta san andres to gdy juz wyłącze grę znikają obrazki ikon są tylko same podpisy prosze o pomoc.

Avatar
shreq (niezalogowany) | 06.01.2008 3:52#88

ten programik to jest małe piwko w porównaniu z tym co potrafi Vista ;] mam Vistę, wszystkie gierki na full detal u mnie działają i na razie nie narzekam :D zobaczymy co będzie za pół roku xD

Avatar
zuggi (niezalogowany) | 03.02.2008 8:47#89

chodzi idealnie!

Avatar
rkdusiek (niezalogowany) | 25.02.2008 13:47#90

Czy mógłby mi ktoś przesłać na e-maila rkdusiek@o2.pl biblioteki shell32.dll i msgina.dll po instalacji Vista Transformation Pack 8, bo mi sie skiepściły?
Z góry dzięki!

Avatar
Adrian (niezalogowany) | 25.02.2008 21:22#91

Ludzie nie instalujcie tego wgrałem to sobie i moim 3 kolegom wszyscy po tygodniu musieli formatować komputery bo tak się muliły

Avatar
M@rcin (niezalogowany) | 13.04.2008 19:59#92

VTP8 to kicha !! Może i ładnie imituje wygląd Visty ale co z tego skoro muli przy 2 giga ramu , poza tym jak Adrian napisał format w większości przypadków to ostateczność. Niedawno dowiedziałem sie o programie VistaMizer i z ciekawości wgrałem. Po prostu opadła mi szczęka :P .System chodzi niemal tak samo szybko jak kiedyś ! Naprawde polecam ten program wszystkim maniakom Visty ktorzy nadal chcą pracować na poczciwym XP'eku ;) Pozdro

Avatar
Kuba (niezalogowany) | 24.04.2008 18:16#93

super strona http://www.webmanual.pl wisz tam skórke

Avatar
anka87 (niezalogowany) | 20.07.2008 14:07#94

strasznie muli ...

Avatar
zal (niezalogowany) | 31.07.2008 9:41#95

jak myslicie po co ten dodatek wydali? chyba po to zeby sie na niego gapic z nie zainstalowac zal w czasie instalacji wybieramy co zainstalowac a potem mozna to usunąc jak nie mamy wczesniej zainstalowanych vtp 6 czy 7
ja mam komp 1.00 GHZ 383 RAM service pack 3 i mi chodzi zajefajnie
musicie umiec czytac zeby cos dobrze zrobic
i nie musicie robic punktu przywracania systemu tylko wyinstalowac z punku programu

Avatar
silverweb (niezalogowany) | 28.10.2008 17:13#96

@adagyo:
> "Muli kolego bo potrzebuje 2 GB ramu a 3 GB jest optymalne"

Guzio prawda, kolego... Przez rok pracowałem na 2GB i było bardzo przyjemnie. Kupiłem kolejny komputer i Vistę w lutym 2007. Specjalnie osobny komputer (desktopa, nie bezsensownego laptopa), żeby zobaczyć co to jest ta Vista. I nadal mam ten sam komputer, tylko dokupiłem sobie 4GB RAM, bo złapałem zlecenie, gdzie dość mocno angażuję do pracy Photoshopa. I tu jest zysk.
Ale sam system jakoś nie wystrzelił w kosmos po zwiększeniu pamięci. Także jak zwykle brednie...
Chyba, że testujesz Vistę na laptopie z jakimś cienkim celeronem, i zintegrowaną kartą grafiki, której ustawiłeś, żeby brała Ci 512MB z pamięci współdzielonej... To się nie dziw, że muli.

@ adaygo:
>"To co mnie wkurza w Viście najbardziej to idiotyczny sposób zarządzania plikami. Bez Total Commandera się nie obejdzie. Jeżeli ktoś jednak korzysta z tradycyjnego exploratora w Viście to brak najbardziej opcji kontekstowych "Kopiuj" i "Przenieś". Bez tego praca z Vistą to mordęga. "

Czy Ty w ogóle używałeś Visty? Bo ja jakoś nie dodawałem Twoich kluczy i mam opcje Kopiuj i Wklej standardowo... Owszem, dzięki za klucze, bo opcje Kopiuj do i Wklej do są też świetne.
Ale odkąd jest Windows odtąd są opcje Kopiuj i Wklej na niemal każdym obiekcie w systemie... Także w Viście.

Avatar
silverweb (niezalogowany) | 28.10.2008 17:43#97

@Grzesiek
>"Nie będę wariował i kupował maszyny Bóg wie za ile żeby vista pracowała OK, nie dajmy sie ludzie zwariować"

No właśnie wariujesz... Sprzedaję na co dzień komputery. I wyobraź sobie, że desktop za 1200zł jest dzisiaj normą i nawet na takim Vista chodzi bardzo przyzwoicie. Serio.

Być może masz złe doświadczenia, bo kupiłeś sobie laptopa, gdzie masz zintegrowaną grafikę, która bierze sobie część pamięci do swojego użytku (i de facto w ten sposób spowalnia komputer, bo nie dość, że zmniejsza ilość pamięci operacyjnej dla systemu, to jeszcze obsługą pamięci operacyjnej zajmuje się procesor, a obsługą pamięci graficznej w normalnej karcie grafiki zajmuje się chip graficzny). Ponadto jak znam życie uruchomiłeś pierwszy raz komputer, pozwoliłeś się zainstalować systemowi oraz wszystkim firmowym dodatkom dostarczonym z laptopem (np. kolejny idiotyczny program do obsługi sieci bezprzewodowych, który wyświetla bajerne chmurki na pulpicie, albo rysuje śliczne animacje w systrayu, żeby Cię uspokoić, że masz połączenie), oczywiście nie skonfigurowałeś sobie w żaden sposób wydajności systemu, żeby np. plik wymiany miał stały rozmiar, żeby był na innej partycji niż systemowa (a na desktopach nawet żeby był na innym dysku fizycznym) itd.
Nie dziwię się, jak ludzie mówią, że Vista muli, jeśli mają taniego laptopa z masą idiotycznych dodatków, helperów, optymizerów itd...
Ja odradzam ludziom kupowanie laptopa, dopóki rzeczywiście nie mają takiej potrzeby (czyli noszenie komptuera miedzy domem a biurem itd.) Kupowanie laptopa tylko po to, żeby móc sobie z nim iść do łóżka jest głupotą. Laptop za 1800zł jest cienki i na nim Vista może mulić. Ale desktop za 1800zł to już inna rzecz, to już znacznie lepszy sprzęt. Poza tym, do desktopów nie dokleja się tysiąca kretyńskich dodatków, tylko daje się czysty system w wersji OEM.

Pierwsze co robię u klienta na laptopie po pierwszym uruchomieniu, to wywalam wszystkie poinstalowane dodatki, wywalam zbędne dodatkowe klawiatury i języki, wersje próbne programów antywirusowych, wersje próbne officów, oczyszczam autostart i rejestr z głupot typu notoryczne sprawdzanie, czy jest nowa wersja programu, który się nie zmienia już od roku itd. I bardzo często z 18 ikonek w systraju zostają dwie: głośność i sieć.
I okazuje się, że system uruchamia się w 29 sekund (do pulpitu!) a nie w ponad 2 minuty...

Tylko niestety problem polega na tym, że ja się na tym znam. Przeciętny wyjadacz pixeli sobie z tym nie poradzi, a niestety marketing firm wrzucających do procesu instalacji systemu te wszystkie głupoty jest bezkreśnie bezlitosny... Dziwię się, że MS jakoś jeszcze tego nie reguluje. Przecież takie działania, polegające na zaśmiecaniu systemu już przy pierwszej instalacji wpływają na wydajność maszyny, co jest przez ludzi odbierane jako "mulenie Visty"..... chore...

A poza tym: kilka lat temu dokładnie takie same opinie były o XP. Teraz się już o tym nie pamięta, bo się każdy przyzwyczaił, kupił nowy komputer, albo po prostu użytkownicy mają za krótki staż, żeby pamiętać inny system operacyjny niż XP.

A gadanie, że Linux lepszy, bo można w nim to, czy tamto, jest bez sensu... Powiedz to większości zwykłych ludzi, którzy piszą dwoma palcami na klawiaturze, którzy mysz trzymają jak gorącego kartofla... Oni mają w pracy Windowsa (światowa norma, czy tego chcesz, czy nie) i ledwo go opanowali, więc jak chcesz ich przekonać, żeby się przenieśli na Linuxa i nauczyli konfigurować przez np. vi w shellu ... ?
A specjaliści komputerowi i tak mają swoje nawyki, czy to inny system, czy też inną konfigurację, a najczęściej mają wypasione maszyny, więc u nich nic nie muli...

Avatar
Marazzz (niezalogowany) | 24.01.2009 21:58#98

silverweb,świetny post!Sprawny system,to "szczupły" system.Osobiście korzystam z Windows Xp Professional Sp2 odtłuszczonego za pomocą programu n-lite i dodatkowo skonfigurowanego pod względem wykorzystywania pamięci wirtualnej i aktywnych usług systemowych (płytka instalacyjna zajmuje ok. 260 MB).Maintenance systemu 1 w tyg.(defragmentacja dysku,błędy rejestru,defragmentacja rejestru,sprzątanie śmieci na dysku itp.)Nad bezpieczeństwem czuwa antyvir NOD 32 v. 2.70.31 + Sunbelt KPF,a to wszystko na platformie AMD: MSI k9 neo-f nforce550,Athlon 3500+ AM2,2x1GB Kingstone 800 MHz,Asus Radeon X1950 Pro Crossfire 256MB,Segate Barracuda 160 GB SataII i...BUUUURZA:)

Avatar
sastech (niezalogowany) | 23.06.2009 19:40#99

Zgadzam sie w 100% z wypowiedzią silverweb :)

Avatar
czesio69 (niezalogowany) | 19.08.2009 23:35#100

jak to ustrojstwo usunąć????????

Avatar
Amigowiec (niezalogowany) | 24.06.2010 3:21#101

Kiedy miałem Windows'a XP, chętnie instalowałem VTP, ponieważ bardzo podobał mi się wygląd Visty, zwłaszcza przezroczyste obramowanie okien (program True Transparency zawarty w VTP) oraz charakterystyczna animacja podczas kopiowania, przenoszenia lub usuwania plików, w odcieniach zielono - turkusowych z motywami szklanych prostokątów - na pewno wiecie o co chodzi. Jednak aby nie obciążać kompa musiałem zrezygnować z kilku elementów, np. wyłączyłem opcję ViStart, która zmieniała wygląd Menu Start, a także ViOrb - odpowiedzialną za tworzenie okrągłego przycisku Startu. Przy odpowiedniej konfiguracji ta nakładka Visty nie sprawiała żadnych kłopotów, a cieszyła oko (tu dodam, że mam procesor 1,25 GHZ oraz 371,1 MB RAM). Jednak teraz, kiedy przerzuciłem się na Ubuntu, jestem pod ogromnym wrażeniem możliwości, jakie daje Compiz - przy parametrach mojego sprzętu nawet najbardziej wymyślne bajery nie odciskają swego śladu na szybkości systemu. Podsumowując: program Vista Transformation Pack jest dobry, ale zasobożerny, dużo lepszym rozwiązaniem jest przesiadka z Windows'a na Linux'a. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av