WinZip 14.5 z interfejsem wstążki

13.04.2010 21:46, Autor: Daniel Karcz (DanKar), Kategoria: News
NewsImage

Ukazała się nowa wersja jednej z najpopularniejszych obok WinRARa aplikacji do kompresji danych - WinZip, oznaczona jako 14.5. Oprócz znacznych modyfikacji interfejsu graficznego wprowadza ona również szereg funkcji usprawniających pracę z programem.

W tym wydaniu twórcy skupili się głównie na poprawie ogólnego komfortu pracy z aplikacją. Wprowadzono nowy, bardziej intuicyjny interfejs graficzny oparty o doskonale znany z pakietu Office mechanizm wstążki, a także szereg funkcji ułatwiających wykonywanie najpopularniejszych czynności związanych z archiwami. Wśród nich wymienić należy opcje "1-Click Unzip" pozwalającą za pośrednictwem zaledwie jednego kliknięcia myszką rozpakować archiwum i otworzyć lokalizację, gdzie wypakowane zostały pliki, załączyć archiwum do wiadomości mailowej, wybrać program, który użyty ma zostać do podglądu zawartości archiwum i wiele innych. WinZip 14.5 w pełni wspiera rozwiązania zastosowane w Windows 7 - m.in. mechanizm bibliotek, Jump-List i gestów wielodotykowych. Więcej na temat zmian w tym wydaniu znaleźć można na stronie internetowej producenta.

WinZip 14.5 dostępny jest do pobrania w naszym dziale PROGRAMY -> Akcesoria -> Kompresory plików.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (35)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
prezor | 13.04.2010 21:54#1

"jednej z najpopularniejszych obok WinRARa" prędziej wspomniałbym o 7-zip, który bije na głowę oba programy i na dodatek jest darmowy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freedom | 13.04.2010 22:17#2

Prawda jest taka, że przeciętny użytkownik potrzebuje pod LPM 'Wypakuj' i 'Dodaj do archiwum'. Nie trzeba mu żadnych wstążek czy innych bajerów ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 13.04.2010 22:18#3

Racja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
special | 13.04.2010 22:20#4

jesu to juz 14 wersji tego czegos wydali... a biedny ten winrar ma tylko 3, 7zip chyba zerowke, a tu 14!!!!...

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 13.04.2010 22:22#5

7zip ma akurat wersję 9 :P tylko że one nie idą po kolei a biorą się od roku wydania "większej" wersji. Tak czy owak 7zip jest daleko do przodu w stosunku do całej reszty :).

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 13.04.2010 22:30#6

WinZip to następne bajery wciskane na siłę+nowy format zipx,którego nikt nie używa,zip przyjął się tak samo jak mp3.
Użytkownikom potrzebna jest prostota,najczęściej wykorzystywane funkcje to 'twórz archiwum" i "wypakuj"

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wjfkdl | 13.04.2010 22:45#7

W obecnych czasach robić płatne wersje takich programów to po prostu porażka, ciekaw jestem czy znajdzie się ktoś kto nie używa 7zipa, ewentualnie czy znajdzie się ktoś kto kiedyś wykupił tą licencję winrarowską.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 13.04.2010 22:55#8

popularny... może i był w latach 90. Obecnie jest ze sto darmowych pakerów i lepsze formaty np. Uha.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo55 | 13.04.2010 22:59#9

7-zip ma tylko jedną wadę - domyślnie archaiczny interfejs i paskudne ikony, które nijak nie pasują do Visty/7 (dobrze, że użytkownicy poprawili go i teraz wygląda to całkiem nieźle). Jednak zgadzam się z większością - 7-zip może nie ma bajerów typu jumplisty, ale robi to do czego został stworzony - do wypakowywania plików i jest szybki. Jedyne czego mi brakuje to pasek postępu w ikonie programu na pasku zadań Windows 7 - jakby dodali to, to byłby to program idealny.

Avatar
Jacunio (niezalogowany) | 13.04.2010 23:02#10

> ewentualnie czy znajdzie się ktoś kto kiedyś wykupił tą
> licencję winrarowską.

Ja kupuję. Postawiłem kiedyś u klienta 7-zipa po tym jak zgasła im 40-dniówka WinRAR-a. Nie było rady - musiałem kupić 3 WinRAR-y.
Coś w nim jest co jest wartę więcej niż te 130 zł.


Avatar
Wielka Stopa Winetou (niezalogowany) | 13.04.2010 23:10#11

Ja używam WinRAR na co dzień a 7zip do zadań specjalnych :P W kompresji nic nie przebije 7zip - no chyba, że jesteśmy masochistami i użyjemy KGB lub WinUHA...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jurii1991 | 13.04.2010 23:12#12

7 zip - dziś wypakowywałem plik ~5gb i już prawie miało kończyć, a tu "brak miejsca na dysku" i jedyna opcja to 'Ok' czyli proces przerwano i wszystko od nowa. Myślałem, że zapyta jak WinRAR o "Ponów próbę", ale niestety. Taką wadę widzę 7zip-a chyba, że to gdzieś się ustawia. (;

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 13.04.2010 23:16#13

Jedyną zaletą WinRara jest możliwość dodania danych naprawczych do archiwów co bardzo się przydaję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 13.04.2010 23:19#14

Wolę PeaZipa. Ale jak komuś odpowiada WinZip, to nic mi do tego. :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
etam | 13.04.2010 23:37#15

A ja używam unzip z linii komend :P

Avatar
inż. Mamoń (niezalogowany) | 14.04.2010 0:10#16

Dolacze sie do opinii, ze 7-zip jest "debest". Moglby tylko obslugiwac dodawanie/usuwanie plikow do/z archiwow. Obecnie nie jest w stanie tego zrobic.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klopas | 14.04.2010 0:21#17

winzip był dobry dawno temu, jak to był jedyny sposób na przerobienie foldera na jeden plik, głównie do neta... ale jak rar opanował świat no to winzip odszedł w zaświaty, tym bardziej że zip to odczytują systemy nowsze niż xp więc instalacja ma sens na win3.1, 95 i 98 i milenium, potem to nie ma sensu zbytnio...
ahhh, pamiętam wygląd starego winzipa jak się pięknie komponował z 98... coś pięknego :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Milychlopaczyna... | 14.04.2010 0:43#18

czemu wstążki nie ma w Windows XP

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Miszkurka2000 | 14.04.2010 6:51#19

Bo Windows XP to nie pasmanteria. (Taki poranny żarcik).

Avatar
Chomik2010 (niezalogowany) | 14.04.2010 7:49#20

Gdyby firma od WinZIPa kupiła WinUHA i rozwijała to pod swoim formatem ZIPX, to by dużo zyskali.

WinUHA nie jest rozwijany i jest najlepszy ze wszystkich formatów kompresji. Być może nawet format KGB jest lepszy do UHA.

Jak by nie było, ich format ZIPX słabo kompresuje, nieco lepiej od ZIP ale dalej słabo w stosunku do RAR/ACE.

Avatar
Maw (niezalogowany) | 14.04.2010 8:24#21

Popieram 7zip!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 14.04.2010 8:36#22

Tak się zastanawiam - czy ktoś przy zdrowych zmysłach to kupi ?
jest kilka b.dobrych i darmowych pakerów - które niczym nie ustępują temu czemuś poza brakiem wodotrysków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 14.04.2010 9:23#23

@sokoleokopr
"Tak się zastanawiam - czy ktoś przy zdrowych zmysłach to kupi?"
Ja należę do tych nienormalnych. Wiele lat temu kupiłem i do dzisiaj trzymam się tego programu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Lizard | 14.04.2010 9:44#24

Gdyby nie wydano Painta ze wstążką, nikt inny by się nie odważył. Z drugiej jednak strony, gdyby MS zrobił ją również dla Sapera, to pewnie byłaby jeszcze popularniejsza.

Avatar
nie znacie się (niezalogowany) | 14.04.2010 9:57#25

WINRAR ma jedną ogromną zaletę nad darmowym 7-zipem. Bardzo często ściągam spakowane szablony stron www, w przypadku winrara, wchodzę w spakowany plik, klikam na index.html i podglądam sobie szablon, w przypadku 7-zipa muszę najpierw rozpakować szablon, potem podejrzeć (winrar po kliknięciu na index.htm automatycznie rozpakuje sobie wszystkie pliki do których odwołuje się otwierany przeze mnie plik, i wrzuci je do katalogu tymczasowego, jak zamknę plik, rozpakowane pliki usunie). Jeśli macie dziesiątki katalogów z dziesiątkami szablonów, to oszczędność czasu jest ogromna, nie mówiąc już o tym, że nie robimy bałaganu na dysku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
klisza | 14.04.2010 10:34#26

Brak 64-bitowej wersji to duży minus, wolę 7-zipa, który jest x64, jest za darmo, chociaż nie ma takich ciekawych funkcji integracji z windows 7, ale bez tego da się żyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maciej_S | 14.04.2010 10:39#27

Co do wstążki to nie mam jakoś przekonania. Sprawia wrażenie bałaganu w ustawieniach. Interfejs klasyczny wydaje mi się bardziej uporządkowany i zwarty.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
stranded | 14.04.2010 11:49#28

7zip ftw

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 14.04.2010 13:11#29

ja jednak wolę do wypakowywania IzArc'a, który obsługuje wiele formatów, a do pakowania WinUHA

Avatar
programm3r (niezalogowany) | 14.04.2010 19:20#30

@inż. Mamoń
Żeby była możliwość modyfikowania archiwum 7zip to przy tworzeniu archiwum należy w opcji: Wielkość bloku ciągłego wybrać: nie-ciągły.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 15.04.2010 7:30#31

Niestety widzę, że coraz więcej producentów programów zaczyna traktować ludzi, jak idiotów... za niedługo aplikacje będą wyglądać jak "biblia pauperum", a użytkownicy tych aplikacji będą mieli IQ na poziomie czytelników tej biblii... Czy ktoś jeszcze pamięta zip'a z linii komend? Czy ktoś z klikających w te wstążki wie, jakie zip ma możliwości, czy tylko utwórz i rozpakuj archiwum?

Avatar
inż. Mamoń (niezalogowany) | 15.04.2010 11:52#32

@ command-dos
Wyluzuj. Wszystko zalezy od potrzeb. Jesli kogos programowanie nie interesuje, to nie siegnie po linie komend.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sokoleokopr | 15.04.2010 13:56#33

@command-dos

Kolego ja osobiście walczę z konsolą (nie nawiedzę jej) już nie te czasy, ale trochę masz racji. Swoją drogą to pamiętam jak pakowało się arj-ty a komendę pakowało się w pli *. bat żeby nie pisać od nowa. Ale było to 15lat temu. Dzisiaj już to nie przejdzie.

Avatar
donatello2 (niezalogowany) | 16.04.2010 0:17#34

jak dla mnie, to win zip zawsze miał konkurencję innych zipów, tyle, że miał najbardziej marketingową nazwę - właśnie przez to "win". i ludzie z jakiegoś powodu go instalowali, chociaż już wtedy istniały pakery graficzne o identycznej funkcjonalności, ale bez okienka na licencję.

win rar był lepszy w kompresji. ale z kolei, gdy pojawiło się kompresowanie do zip wbudowane w windows, to popularność winrara chyba nieco spadła. tym bardziej, że inne pakery "zipowe" potrafią rara rozpakować, i to przeważnie wystarcza.
a kłócić się o stopień kompresji... hm. jak dlamnie, w dzisiejszych czasach, przy dyskach rzędu 1 T, płytach DVD/Blue Ray oraz całkiem niezłym transferze ludzie już chyba nie patrzą, czy archiwum ma niechby i o 10 MB więcej, czy mniej. tym bardziej, że dokumenty tekstowe zawsze kompresują się bardzo dobrze, a z kolei fotki czy filmy kompresuje się kodekiem / kompresją stratną, a nie pakerem.
kiedyś robiłem namiętnie własne testy, sprawdzałem kompresję dla plików różnego rodzaju itp i wyciągałem wnioski. ale teraz w każdym razie już na to wszystko nie patrzę...

Avatar
HuS (niezalogowany) | 16.04.2010 11:24#35

14,5? Zatrzymałem się na 9 która zresztą kiedyś tłumaczyłem (dla uzytku własnego i znajomych) ale to było wiele lat temu :)
Winrar 3,71 mi starczy :)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av