Wubi – łatwy instalator Ubuntu

27.06.2007 11:55, Autor: msliwa, Kategoria: News
NewsImage

Wielu początkujących użytkowników Linuksa napotyka problemy podczas procesu instalacji tego systemu, zwłaszcza przy partycjonowaniu dysków. Właśnie dla nich powstał Wubi, nieoficjalny instalator Ubuntu, który nie wymaga tworzenia nowej partycji, ani nawet wypalania instalacyjnej płyty CD.

Wubi dostępne jest w postaci programu uruchamianego w Windows (wspierane są wersje 98SE, 2000, XP, 2003 i Vista), który zadaje użytkownikowi kilka prostych pytań, pobiera z Internetu obraz płyty ISO i przygotowuje proces instalacji. Sama instalacja odbywa się po ponownym uruchomieniu komputera, wykonuje ją program Lupin w opraciu o dane z Wubi.

Najciekawsze jest to, że tak instalowane Ubuntu nie potrzebuje osobnej partycji, tworzona jest wirtualna partycja (Loopmounted Virtual Partition) w postaci pliku na partycji Windows, która w Ubuntu jest widoczna jako zwykły dysk. Według twórców, wydajność tak zainstalowanego systemu jest bardzo zbliżona do instalowanego tradycyjnie, mogą jednak występować pewne opóźnienia w odczycie danych z dysku, zwłaszcza na sfragmentowanych dyskach.

Usuwanie systemu jest równie proste, można je przeprowadzić z poziomu Windows. Wubi jest jeszcze w fazie beta, może zawierać błędy, dlatego zalecamy ostrożność przy używaniu. Aktualnie dostępna jest tylko angielska wersja Ubuntu, ale polskie tłumaczenie jest w trakcie przygotowania. Istnieje także wersja pod Linuksa, o nazwie Lubi, a wkrótce wydane zostanie Mubi dla MacOS X.

Szczegółowe informacje na temat Wubi znaleźć można na stronie twórców.

Źródło: Wubi
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (89)  

Avatar
ddr94 (niezalogowany) | 27.06.2007 12:02#1

No zobaczymy, już ściągam przez niego Xubuntu, bo mam na kompie Ubuntu, a więcej miejsca nie mam :P

Avatar
Lonnger (niezalogowany) | 27.06.2007 12:07#2

Kolejne ułatwienie by dobić Windows:P

Avatar
BuBos18 (niezalogowany) | 27.06.2007 12:08#3

Jeśli ktoś nie potrafi zainstalować ubuntu to powinien natychmiast sprzedać kompa i kupić pegasusa.

Avatar
dex (niezalogowany) | 27.06.2007 12:12#4

jesli wyjdzie ostateczna wersja to na pewno skorzystam. ten program to bardzo dobry pomysł.

Avatar
Gorcik (niezalogowany) | 27.06.2007 12:13#5

Na linuxa brakuje komercyjnych programow dlatego zostaje przy jedynym slusznym wyborze, za pare lat linux moze bedzie swietna alternatywa ;d

Avatar
patrz****** (niezalogowany) | 27.06.2007 12:19#6

szczerze popieram BuBos18:"Jeśli ktoś nie potrafi zainstalować ubuntu to powinien natychmiast sprzedać kompa i kupić pegasusa."

Avatar
Wojnar (niezalogowany) | 27.06.2007 12:21#7

pegasusa nie obrażajcie! Zamiast niego proponuję kalkulator za 3 zł ;)

Avatar
rakoczyn (niezalogowany) | 27.06.2007 12:23#8

Weźcie też pod uwagę, że są ludzie, którzy nie potrafią zainstalować Winsowsa. Taki program może być przydatny dla osób, ktore gdzieś zasłyszały o linuksie i chcą go łatwo zainstalować.

Avatar
Methyl` (niezalogowany) | 27.06.2007 12:24#9

Po co to? Instalacja ubuntu jest bajecznie prosta, popieram BuBos'a.

Avatar
Googlomaniak (niezalogowany) | 27.06.2007 12:25#10

Łoł to windziarze już potrafią instalować Ubuntu, no brawo a niedawno jeszcze krzyczeli jakie to jest trudne. Żal....

Avatar
ja (niezalogowany) | 27.06.2007 12:26#11

@BuBos18
"Jeśli ktoś nie potrafi zainstalować ubuntu to powinien natychmiast sprzedać kompa i kupić pegasusa"
A mi się nie udało (znaczy czasem mi wychodziło z Kubuntu 6.10, czasem nie;). Bez problemów instalowałem "Susła", Sabayon'a, PC-BSD, DesktopBSD, z większymi problemami Gentoo i FreeBSD. Ale rodzina Ubuntu szła mi najgorzej (zgłupiałem na tym partycjonowaniu). To co, gdzie ja tego Pegasusa teraz dostanę, hę:P

Avatar
5235503 (niezalogowany) | 27.06.2007 12:32#12

na allegro

Avatar
mepislover (niezalogowany) | 27.06.2007 12:32#13

Gdy rozpoczynałem swoja przygodę z Linuks-em nie było takich ułatwień i jakoś się udawało a czego to mnie nauczyło? Posługiwania się wyszukiwarkami i czytania ze zrozumieniem.
Obecnie instalatory są na tyle proste, że nie powinny sprawiać kłopotów. Jedynym problemem jest tylko dostęp do sterowników u rządzeń firm, które nie zauważają systemów innych niż ms.

Avatar
Ludvick (niezalogowany) | 27.06.2007 12:33#14

Świetny projekt - teraz juz sie nie da nie zainstalowac linuxa (ubuntu)... Tak trzymac!

Avatar
Haulin (niezalogowany) | 27.06.2007 12:36#15

Zgadzam się z BusBos18, takie rzeczy są niepotrzebne.

Avatar
zoders (niezalogowany) | 27.06.2007 12:36#16

Instalator ubuntu zawsze mi odpowiadał,jest wystarczająco prosty.Lecz dla początkujących ten programik jest dobry :)

Avatar
nieprawda (niezalogowany) | 27.06.2007 12:37#17

program przydatny nawet dla zaawansowanych użytkowników. Nie każdemu czasami chce się rozwalać partycje by mieć linuksa. Bardzo dobre rozwiązanie, partycje pod linuksa w postaci jednego pliku. Prosto i bez kombinacji.

Avatar
dolorismachina (niezalogowany) | 27.06.2007 12:40#18

Wprawdzie korzystam z Windowsa, ale cieszy mnie rozwój Linuxa w ten sposób. Twórcy aż się palą, żeby maxymalnie ułatwić użytkownikowi wszystkie czynności.

Avatar
grzglo.jogger.pl (niezalogowany) | 27.06.2007 12:43#19

Fajny pomysł - każde ułatwienie, które może doprowadzić do zwiększenia użytkowników wolnego oprogramowania należy popierać!

Komu się nie podoba nie będzie używał... Proste

Avatar
BuBos18 (niezalogowany) | 27.06.2007 12:45#20

@Googlomaniak
[[[Łoł to windziarze już potrafią instalować Ubuntu, no brawo a niedawno jeszcze krzyczeli jakie to jest trudne. Żal....]]]
Linuks linuksowi nie równy. Jak dla mnie ubuntu to nie linuks, raczej pseudolinuks dla dzieci. Prawdziwy linuks to np. debian, slackware, gentoo a te już nie są tak proste w instalacji.

Avatar
XH2OnL (niezalogowany) | 27.06.2007 12:50#21

Najciekawsze jest to :
(Loopmounted Virtual Partition)

Żeby windows to potrafił :D
o kurcze :)

Avatar
m651 (niezalogowany) | 27.06.2007 12:57#22

od kilku lat próbuje co jakiś czas zainstalować linuxa ,i wybaczcie jeszcze mi sie to nie udało , bywało juz blisko ale to netu nie szło podłączyć a to czegoś tam nie iwdział a to jakiś błąd wyskakiwał namietnie
jedyne co działało to jakaś wersja pingwina bezpośrednio z CD , ale po paru minutach oczy wypadały bo odświeżania ekranu nie szło ustawić ,Może wreszcie mondrale i miłośnicy Linuxa zrobią COŚ!!!
na kształt "znienawidzonego" xp którego potrafi zainstalowac moja 9 letnia córka.Byc może jestem kretynem z IQ powyżej normy ,ale podarujcie sobie vivaty na temat Linuxa i zróbcie coś dla mniej zaawansowanego własciciela PC.
i widze że jest jakaś nadzieja;)

Avatar
Arek (niezalogowany) | 27.06.2007 13:02#23

Kolejne ułatwienie :) Ale to dobrze, chociaż i tak instalacja Ubuntu jest na prawdę banalna. I nie trzeba przygotowywać osobnej partycji. Linuks idzie do przodu.

Pozdr.

Avatar
EntereX (niezalogowany) | 27.06.2007 13:05#24

A ciekawe czy ma też możliwość zainstalowania Ubuntu na osobnej partycji np. ext3 bo to jest jednak lepsze rozwiązanie niż taka wirtualna partycja ulokowana na partycji windows.

Sam pomysł jest naprawdę dobry bo nie trzeba wypalać płytek ;-d

Avatar
Ubu (niezalogowany) | 27.06.2007 13:09#25

Instalacja w Ubuntu 7.05 Frywolny Fulmar jest bardziej uproszczona niż instalacja Windows'a. Wystarczy tylko poczytać komunikaty przy instalacji ale mimo to cieszę sie że linux rozwija się i już nie długo będzie stanowił ciekawą alternatywę dla Windows'a

Avatar
MarioX (niezalogowany) | 27.06.2007 13:11#26

@BuBos18
Instalacja Ubuntu jest faktycznie banalna, ale co powiesz o jego późniejszym usunięciu?

Weź poprawkę na to że początkujący użytkownik nie wie czy mu się ten cały linux spodoba, a tak bez żadnych obaw może se go wypróbować.

Avatar
stety (niezalogowany) | 27.06.2007 13:11#27

instalowalem juz kilka razy ubuntu/kubuntu i sam czasami sie zakrece z tymi partycjami ,ale to alternatywa dla tych ktorzy niechca usuwac windowsa, czy nawet tworzyc partycji specjalnie dla linuksa ,
zobacza co z czym sie je i ,albo ich to zainteresuje albo nie , przynajmnie beda mogli sprobowac na "wlasnej skorze" co to jest linuks ( w tym wypadku ubuntu)
moze wtedy skoncza sie marudzenia ze to sie nie chce zainstalowac , to mi nie dziala itd.

Brawa dla tworcow, i osob tlumaczacych to na nasz jezyk (bo znowu byloby marudzenie ze tylko po angielsku :D _

Avatar
shpaq (niezalogowany) | 27.06.2007 13:24#28

@BuBos18
[[Prawdziwy linuks to np. debian, slackware, gentoo a te już nie są tak proste w instalacji.]]

C'mon - wystarczy umieć czytać, a nie bezmyślnie klikać "dalej". Niby podstawowa umiejętność, a jakoś mało kto z niej korzysta.

IMO program wcale nie jest taki fajny. Podczas normalnej instalcji użyszkdnik nauczy się czegokolwiek, a przede wszystkim tego, żeby czytać komunikaty. Przy klikaniu dalej powstają kolejni Kowalscy, którzy mnie proszą o zainstalowanie Windy, albo odtwarzacza do filmów.

Avatar
godzu79 (niezalogowany) | 27.06.2007 13:27#29

"Wubi dostępne jest w postaci programu uruchamianego w Windows (wspierane są wersje 98SE, 2000, XP, 2003 i Vista)"

Dobrze, że jest coś takiego pod windowsa, gdzie jest już skonfigurowane połączenie z netem i nie trzeba sie martwić, że po świeżej instalce linuxa internet nie chodzi i nie mozna czegoś tam dociągnąć :)
Ciekawy projekt, przeznaczony dla osób posiadających windowsa i chcących w łatwy sposób pobawić sie ubuntu.

Avatar
Vol (niezalogowany) | 27.06.2007 13:37#30

Ciekawe i upraszczające życie początkującym . Za kilka lat Ubuntu będzie naprawdę wszechstronną i dobrze wyposażoną dystrybucją linuxa.

Avatar
edek (niezalogowany) | 27.06.2007 13:37#31

to jak drapanie się prawą ręką w lewe ucho :-P

Avatar
Denek (niezalogowany) | 27.06.2007 13:47#32

Już to dopadłem. Ubuntu Studio działa wyśmienicie ;)

Avatar
oki (niezalogowany) | 27.06.2007 13:50#33

to jest na prawde niezły program.....]

Avatar
ddr94 (niezalogowany) | 27.06.2007 14:03#34

Dziala, jak widac. Wszystko bezproblemowo. Polecam :)

Avatar
hubciorz (niezalogowany) | 27.06.2007 14:03#35

Mam nadzieje, że to jakaś nowa wersja, bo jak próbowałem zainstalować Ubuntu pod Vistą, to wychodziły błędy;/ (coś nie tak z Vistowskim bootloaderem...)

Avatar
Gucio (niezalogowany) | 27.06.2007 14:04#36

jaki macie problem z ubuntu ? wystarczy zostawić na dysku trochę miejsca i przydzielić go linuxowi.
Problem z Neo ? wystarczy doinstalować Ubuneo.
Problem z kodekami ? szukać w google - Medibuntu
Problematyczne mogą być sterowniki WiFi, drukarki Cannona i gry...

Avatar
Marcin (niezalogowany) | 27.06.2007 14:15#37

jak rozumiem ten program tworzy plik wirtualny na partycji windowsa i aby usunac linuksa wystarczy wykasowac owy plik - w takim przypadku jak jest z menu startowym , czy przy wlaczaniu sie kompa jest menu do wyboru czy startowac ma windows czy linux ?

Avatar
ekhm (niezalogowany) | 27.06.2007 14:16#38

moge uzyć tego programu do kubuntu ?

Avatar
wojtek (niezalogowany) | 27.06.2007 14:25#39

@BuBos18
troszkę przeginasz - wyróżnikiem czy coś jest Linuksem czy nie ma być łatwość instalacji/konfiguracji/użytkowania?
Weź się zastanów chwilę. Należy się cieszyć, że Linux może być dla każdego - zarówno dla kompletnego laika jak i geeka :)

Avatar
Jarek (niezalogowany) | 27.06.2007 14:36#40

hmm.... Ciekawe :) jedni twierdza tak a inni inaczej
Osobiscie wole uzyc do tego VMware Workstation :)) . A Linux niema znow tak wielkich wymagan i moze spokojnie dzialac jako wirtualny system operacyjny :)

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 27.06.2007 14:38#41

Tylko dla początkujących,wiadomo,że tak zainstalowany system będzie miał mniejszą wydajność,instalowałem tak kiedyś jakąś dystrybucję

Avatar
Mangas (niezalogowany) | 27.06.2007 14:46#42

ja zainstalowałem Ubuntu bez większych problemów. Co prawda jako nowicjusz rzeczywiście stanąłem przez parę minut nad partycjonowaniem, ale nie jest to trudne. Trzeba posiadać jednak minimalną wiedzę na temat komputera i własnego dysku. Sądzę, że kompletny laik i tak będzie psioczył, że za trudno.

Avatar
docentmarian (niezalogowany) | 27.06.2007 14:49#43

ten program jest genialny!..

i wcale nie musi byc przeznaczony dla lamerow!.. wystarczy, ze ktos ma prawie pelny dysk i nie ma miejsca by wygospodarowac partycje na linuksa, albo czasu.

np. ja mysle o zainstalowaniu ubuntu na moim laptopie juz od kilku miesiecy ale nie moge bo to wymaga rewolucji na moim dysku, czyli formatu. a nie mam czasu od nowa konfigurowac windowsa (sie instaluje sam, ale by dzialal w miare sensownie, nie robil glupot, sciagnal wszystkie aktualizacje i powgrywac mu oprogramowanie tudziez powylaczac to badziewne firmowe, czy poaktualizowac sterowniki to potrzeba czasu) a ja go nie mam. i nie moge sobie tez pozwolic na skasowanie danych.

wiec w tej sytuacji taki program jest dla mnie jak zbawienie i tyle!!!!!!!!!

Avatar
Agnostyk (niezalogowany) | 27.06.2007 14:52#44

@BuBos18
Wyjasnij mi w czym Debian jest trudniejszy od Ubuntu? Osobiście nie widzę między nimi praktycznie żadnej różnicy(Debiana stawiam zawsze z net-install z dyskietek, Ubuntu z wersji serwer).

Avatar
krisu (niezalogowany) | 27.06.2007 15:07#45

dobrze że takie coś powstało bo to partycjonowanie w instalatorze ubuntu jest strasznie ****

Avatar
adrian5632 (niezalogowany) | 27.06.2007 15:14#46

@MarioX
Od tego jest livecd

Avatar
kkk (niezalogowany) | 27.06.2007 15:15#47

Instalator instalatorem, ale patent z wirtualną partycją jest niezły - bez problemu można zobaczyć, z czym to się je i ewentualnie przejść na linuksa albo skasować i zostać przy starym systemie.

Avatar
Ani (niezalogowany) | 27.06.2007 15:16#48

@BuBos18
"ubuntu to nie linuks, raczej pseudolinuks dla dzieci. Prawdziwy linuks to np. debian, slackware, gentoo"

Ha, ha gdyby przyszło ci skonfigurować którąś z tych dystrybucji to pewnie siadł byś i się rozpłakał :P
Ciesz się że są ludzie którzy dbają o mniej zaawansowanych użytkowników i próbują oszczędzić im po migracji z windy nieco kłopotów wydając dystrybucje user-friendly.

Sam projekt Wubi..hmm jeżeli są ludzie którzy mają problemy ze zrobieniem partycji pod linuksa to nie mają czego szukać na tym systemie. Ot taka proteza, która jak przypuszczam spowoduje jedynie na forach Ubuntu wysyp spamu.

Avatar
atavus (niezalogowany) | 27.06.2007 15:47#49

he, takie cos to mial Red Hat 7.2 ;p
tj potrafil 'sie zainstalowac' na pliko-partycji, bez dzielenia dysku :P

Avatar
Romciu (niezalogowany) | 27.06.2007 15:49#50

@Ani,zdaje sie że BuBos18 chyba to mial na myśli,że slackware, gentoo i debian to distra
przed którymi normalny Kowalski moze tylko usiąśc i albo sie upić albo rozplakać,bo o
skonfigurowaniu mowy nie ma,natomiast Ubuntu,Mandriva czy ostatnio PCLinuxOS juz są w bardzo znacznym stopniu skonfigurowane do pracy
od zaraz.

Avatar
kowalskijanwdodatku (niezalogowany) | 27.06.2007 15:52#51

a niech sobie będzie, może ktoś z ciekawości bez wysiłku zainstaluje ubnciaka i przekona się do niego, w każdym bądź razie programik nikomu raczej nie zaszkodzi

Avatar
Kacza (niezalogowany) | 27.06.2007 16:14#52

A mnie sie takie rozwiazanie bardzo podoba. Zwlaszcza dlatego, ze:

1) nie potrzebuje robic nowej (ych) partycji
2) latwo to cos odinstalowac...

Czyli do zabawy i nauki linuxa bajka... Prawie jak VMWare :)

Avatar
lukas (niezalogowany) | 27.06.2007 16:14#53

@Romciu, BuBos18 zrobił coś, co każdy by potrafił- tylko sie nie che! Wojtek, Agnostyk i Ani słusznie zwrócili mu uwagę. Ja studiuje informatykę, interesuje się tym, kocham grzebać w plikach a też jestem użytkownikiem Ubuntu. Pierwszy powód, to: inni domowi użytkownicy tego świetnego systemu. Drugi jest taki, że jak mnie nie ma a coś nie działa, to potrafię pomóc przez telefon. Jest wiele powodów, o których BuBos18 widać nie ma pojęcia ;D

Avatar
Haulin (niezalogowany) | 27.06.2007 16:25#54

@BusBos18
Niedawno przesiadłem się z debiana etch na Ubuntu Feisty Fawn. Ubuntu to łatwiejszy debian. Powiedz mi co masz na mysli mówiąc "prawdziwy Linux"? Przecież wszystkie łatwiejsze dystrybucje zawierają to samo jądro, środowisko graficzne + dodatkowe konfiguratory i ułatwienia. Na desktopie są równie stabilne.

Avatar
Jaahquubel (niezalogowany) | 27.06.2007 16:35#55

Mnie to się nie podoba.
1. Nie można przesadzać z ułatwianiem, bo dojdzie do sytuacji, w której za sterami Linuksa będą siedzieli ludzie, którzy potrafią wyłącznie klikać "dalej". Instalacja i użytkowanie Ubuntu jest, moim zdaniem, optymalnie prosta, tzn. jest prosta, ale nie ogłupia; daje pojęcie o używaniu trudniejszych dystrybucji.
2. Jak ktoś nie ogarnia robienia partycji, to niech o tym, jak i o innych aspektach korzystania z Linuksa, poczyta. W końcu i tak będzie musiał coś doczytać, więc lepiej od tego zacząć.
3. Jak ktoś z jakiegoś powodu nie może popartycjonować dysku z poziomu instalatora ubuntu, to jeszcze nie koniec świata. Można zainstalować w Windowsie jakiś dobry program partycjonujący, np. Paragon Partition Manager i nim sobie zdefragmentować partycje windowsowe, skurczyć ze dwie, w wolne miejsce powstawiać nowe partycje i dopiero na tym odpalić instalację Ubuntu. Ja tak raz zrobiłem i uważam to za dużo lepsze rozwiązanie.
4. Jeśli komuś Ubuntu nie chciało się normalnie zainstalować, to czy zainstaluje się i będzie działać dzięki Wubi? Śmiem wątpić.
5. @m651
Dla mnie instalacja XP jest trudniejsza niż instalacja Ubuntu. Mam wrażenie, że Twoje problemy są spowodowane przez sprzęt, nie przez Linuksa.

Avatar
Alinek (niezalogowany) | 27.06.2007 16:39#56

Instalacja Ubuntu, jest prosta jak niemiecka autostrada. Jeśli ktoś ma z tym kłopoty to niech lepiej obejrzy sobie demonstracje z tej strony (instalacja Ubuntu).

Avatar
dsp32bit (niezalogowany) | 27.06.2007 16:52#57

Jak zwykle ludzie maja problem z tym :)
ja uzywam lubi czyli odpowiednieka wubi pod linuxa jak chcialem sprawdzic czy warto mi sie z dappera co ma wsparcie do 2009 przenosic na Feisty.....

Czyli szybko bezbolesnie moglem sprawdzic czy nastapil jakis sensowny skok jakosciowy byc wymieniac swojego LTS z 3letnim desktopowym wsparciem na cos nowszego :)

I wiem ze nie warto bo moj desktop ma to co powinien :P

Uwazam projekt za interesujacy :) i mam nadzieje ze w przyszlosci rozszerzy sie na rodziny BSD i Solarisa :P

Avatar
Gibril (niezalogowany) | 27.06.2007 16:54#58

"ubuntu to nie linuks, raczej pseudolinuks dla dzieci. Prawdziwy linuks to np. debian, slackware, gentoo a te już nie są tak proste w instalacji."

@BuBos18
Czyżbyś przejął etat po sCooBym? Próbujesz flame'a wywołać? Co ty wiesz o linuksie żeby pouczać ludzi, którzy nierzadko zjedli na nim zęby co jest, a co nie jest prawdziwym linuksem ? Prosiłbym cię o nie zabieranie głosu w sprawach o których najwyraźniej nie masz pojęcia. Mamy oczywiście wolność słowa możesz się przychylić do mojej prośby, albo dalej się publicznie kompromitować. Twój wybór.

Pozdrawiam

Avatar
dsp32bit (niezalogowany) | 27.06.2007 16:58#59

Nalerzy tez dodac ze taka wirtualna partycje mozna pozniej zmaterializowac jako zwykla partycje.

Avatar
pablo (niezalogowany) | 27.06.2007 17:44#60

Program całkowicie zbędny, jak ktoś nie umie zainstalować linuxa, to tym bardziej nie poradzi sobie z jego obsługą....

Avatar
anonim (niezalogowany) | 27.06.2007 18:38#61

Heh.. Linuksiarze zawsze robia glupie komentarze , jak ktos chce niech sobie sciaga ten program i nikomu te piec groszy jest niepotrzebnych do szczescia , zreszta nikt nie bedzie sie ekscytowal instalacja czegos - wiec moze nawet lepiej ze jest uproszczona do minimum :) . Przede wszystkim liczy sie efekt koncowy :D , instalacja sama w sobie nie jest interesujaca .

Avatar
Hack mi system! (niezalogowany) | 27.06.2007 19:08#62

Nie wiem po co wy się tak gorączkujecie nad tym żałosnym komentarzem BoBka18 który ma za zadanie wywołać kolejną bezsensowną wojenkę...

Avatar
twist (niezalogowany) | 27.06.2007 19:23#63

byle jaki by instalator nie zrobili i tak nic nie przebije anakondy

@dsp32bit ja siedze na edgy efcie bo mam wszystko gites zrobione a tak to bym znowu musiał instalować programy i dopasowywać wygląd

Avatar
Pawel M. (niezalogowany) | 27.06.2007 19:37#64

Podobnie kiedyś instalowało się BeOSa 5 PE pod Win95/98, ale późniejsze ME i 2000 w znacznym stopniu poradziły sobie z tym "problemem" (z perspektywy MSu).

Avatar
shpaq (niezalogowany) | 27.06.2007 21:06#65

@anonim - właśnie, liczy się efekt końcowy, a żeby taki osiągnąć trzeba włożyć minimum wysiłku w instalację, bo potem nagle zacznynają się schody, bo komuś się nie chce komunikatów czytać.

Avatar
m651 (niezalogowany) | 27.06.2007 22:12#66

widze ze z linuxem i windowsem jest troche jak ze światłami na przejsciu tworcy windy uproscili by je do czerwonego i zielonego a Linuxa zostawili by jeszcze zółte dodali czarne białe i brązowe a w bardziej wyrafinowanych dystrybuciach pewnie i tecza by niestarczyła , myslałem ze system jest dla ludzie ,a nie odwrotnie.ale jak kogos podnieca sama instalacja systemu no no to zaczynam sie juz bac ;)

Avatar
Yum (niezalogowany) | 27.06.2007 22:38#67

-a mnie sie tam wszystko podoba ,co ludziom przybliża możliwość poznania Linuksa.
Chwalic Pana że są tacy ludzie ,którzy to robią

Avatar
kowalski (niezalogowany) | 27.06.2007 22:53#68

@anonim | IPHASH : T0-P3-YT-UQ | 27.06.2007, 18:38
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.8.1.4-
nie poradziłeś sobie z polskimi literkami pod spolszczoną windą a w takie tematy się wcinasz ;)

Avatar
dotevo (niezalogowany) | 27.06.2007 23:17#69

Jeśli chociaż jedna osoba przejdzie na linuksa dzieki takiemu programowi, to praca nad nim nie poszła na marne... I napewno twórcy bedą zadowoleni

Avatar
łatwy (niezalogowany) | 28.06.2007 6:34#70

Ułatwienia ułatwienia ułatwienia, tylko po co ułatwiać, coś co nie jeste trudnr?? Mam wrażenie ze ułatwenia to znak naszych czasow, w grach tez wszędzie jesteśmy prowadzeni za rączkę, już nie trzeba myślć, a kilka lat teu było to nie do pomyślenia :(

Avatar
john (niezalogowany) | 28.06.2007 9:29#71

Czegoś takiego szukałem, dawno temu miałem red hata, który również tworzył takie wirtualne partycje i sprawdziły się rewelacyjnie, teraz pora na ubuntu... Jest tylko jedna wada, mam image ubuntu i ponoć można uruchomić bez pobierania z internetu, ale u mnie to nie działa :

Avatar
Lonnger (niezalogowany) | 28.06.2007 9:50#72

Zależy czy chcesz ułatwiać, czy przyśpieszyć, bo mnie np irytuje kolejna instalacja systemu, a tu jest robione automatem.

Avatar
m651 (niezalogowany) | 28.06.2007 10:21#73

teraz rozumiem -Ma być trudno no bo linux to dla wytrawnych i inteligentnych .to po jaka cholerę używacie zapalniczek .Proponuje używać krzesiwa ,jakież to wyrafinowane no i trendy.

Avatar
EntereX (niezalogowany) | 28.06.2007 10:48#74

Wszystko ładnie i pięknie śmiga po takiej instalacji, tylko jest jeden problem system na takiej wirtualnej partycji nie jest zbyt żwawy, w porównaniu z tym działającym na natywnej partycji.

Avatar
Buster (niezalogowany) | 28.06.2007 12:17#75

Wszytko dobrze tlyko nie wiem po co instalacja na wirualnym dysku? niemogłoby dzielic odrazu dysk?
i instalowaC obok wina?

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 28.06.2007 14:05#76

Ja mam Kubuntu zainstalowane normalnie na partycji RaiserFS stworzonej w partition magic i śmiga ładnie.

Avatar
jura (niezalogowany) | 28.06.2007 15:13#77

Ciekawa propozycja dla początkujących. W ten sposób wielu wcześniej zniechęconych może zacząć swoją przygodę z Linuxem

Avatar
Alka (niezalogowany) | 28.06.2007 16:11#78

Ja też z ciekawości ciągne właśnie Ubuntu Studio,ale pod Wine na PCLinuxOS ,jeszcze 4 godziny i pobawię się .Szkoda ,że nie ma dostępu do wszystkich dystrybucji Linuksa ,które można byłoby w tak łatwy sposób przetestować.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 29.06.2007 17:17#79

Ja zainstalowałem i działa świetnie. Polecam

Avatar
m651 (niezalogowany) | 30.06.2007 14:22#80

ja też zainstalowałem i mam pytanie :czy w tej wirtualnej wersji można zmienić odświeżanie bo nadaje w 60 Hz i oczy bolą?
i takie podejście ma sens!

Avatar
Newbie (niezalogowany) | 02.07.2007 11:46#81

Przy wylaczaniu Ubuntu mam tam same napisy "fail", ze osmontowywanie tych roznych rzeczy nie dziala i sie nie wylacza komp, restart tak samo, ktos umie cos poradzic?

Avatar
haggis (niezalogowany) | 04.07.2007 0:11#82

a mnie sie wysypal calkowicie po jakichs 2 godzinach pracy, uszkadzajac po drodze partycje windozy - czyli reinstalka.
fakt,chyba ladniejszy nawet niz windows, rowniez bardzo intuicyjny - udalo mi sie nawet zmusic moja drukarke do pracy, z grafika ati x800 udalo sie polowicznie - nie potrafilem znalezc rozsadnej rodzielczosci dla szerokoekranowej 19'.Generalnie, nie polecam z powodu zmuszenia mnie do reinstalacji systemu.

Avatar
Newbie (niezalogowany) | 08.07.2007 15:45#83

Ja pracowalem na swoim Ubuntu duzo wiecej niz dwa dni, ale tez sie wysypal i uszkodzil partycje

Avatar
kaer14 (niezalogowany) | 13.10.2007 18:31#84

Spróbuje posadzić go na Viście bo instalator SUSE 10.3 chce mi skasować obie partycje na lapku( w tym Recovery)

Avatar
aras (niezalogowany) | 01.02.2008 2:39#85

Mam pytanie jestem początkujący więc prosze o wyrozumiałośc choc umnie zainstalowac windowsa z zamkniętymi oczami to mam jednak problem z ubuntu po załadowania jądra pojawia mi sie czarny monitor a na środku 75k/59hz jakby coś z rozdzielczością proszę rade z góry dzięki. PS. pegasus też jest cool jak se przypomne jak 10 lat temu nawalałem w contre to mi sie płaka chce.

Avatar
c4 (niezalogowany) | 05.02.2008 1:48#86

sprawa generalnie fajna,ale poczekam na jakas alfe,albo finalna wersje-na razie przy jakims wiekszym grzebaniu w tej zabawce wyskakuja bledy-ubuntu dwa razy mi sie wylozylo,a za trzecim razem blue screen po zabawie na ubuntu studio-fatal eeror:d -ale kto nie potestuje ten nie wie:)

Avatar
Razi (niezalogowany) | 21.03.2008 17:13#87

ja umiem instalować ubu, teraz testuje 8.04. Największym problemem dla mnie to kupowanie płytek, więc ten program mi sie na pewno przyda:D

Avatar
zxt (niezalogowany) | 28.12.2009 13:35#88

WUBI nie uruchamia się w Windows 98SE (kursor przez chwilę zajęty, nie wyświetla się okno, nie ma wubi.exe na liście procesów). Sprawdzane na 98SE ze wszystkimi aktualizacjami oraz świeżo zainstalowanym.
Natomiast (K)Ubuntu live działa na tym komputerze całkiem całkiem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
FIREFENIKS | 08.07.2010 19:35#89

Da sie przez to suse zainstalowac? no i fakt dyskow kupowac nietrzeba a programow emulujacych dyski jest od groma po za tym jak zaczolem z kubuntu to mnie mile zaskoczyl bo jak na darmowy program to sie swietnie zpisal po za tym a co jak winde wywali to tez tego kubunciaka czy mozna winde usunac bez problemu?

Firefeniks: Obiektywny uzytkownik Windows/Linux

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av