Wzrost popularności Internet Explorera, spadek systemu Windows

02.09.2011 11:42, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Poprawiły się nieco wyniki Internet Explorera, spadła jednak popularność systemu Windows. Zapraszamy do przeglądu statystyk przeglądarek i systemów operacyjnych za miesiąc sierpień.

Microsoft ma się z czego cieszyć - zresztą nie tylko firma z Redmond. W porównaniu z lipcem lepsze wyniki zanotowały także Chrome i Firefox. Podczas gdy z IE w sierpniu korzystało 55,31% użytkowników, za pomocą przeglądarki Mozilli łączyło się 22,57% internautów, a przy użyciu Chrome - 15,52%. Na niskim poziomie utrzymuje się natomiast Safari - 4,64%. Najwyraźniej popularności przeglądarce firmy Apple nie przysporzyła niedawna aktualizacja związana z wprowadzeniem systemu OS X Lion. Safari znacznie lepiej radzi sobie w urządzeniach mobilnych - jest najpopularniejszą przeglądarką (52,99%), która zostawiła daleko w tyle Operę Mini (20,77%) czy Android Browser (15,73%). Tradycyjne już w globalnych trendach na ostatnim miejscach przeglądarek desktopowych znajduje się Opera z wynikiem 1,68%.

W sierpniu nastąpiły niewielkie zmiany w rankingu systemów operacyjnych. Windows jest nadal królem, nieznacznie jednak spadł w porównaniu z lipcem - z 87,66% do 86,58%. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się systemy firmy Apple. Z Mac OS X korzystało 5,62% internautów, zaś z iOS - 3,38%. Kolejne miejsca według statystyk NetMarketShare zajęła Java ME (1,31%), Android (1,02%) i Linux (1,00%). Dwa ostatnie systemy nieznacznie zyskały w statystykach, nadal jednak słabo radzą sobie na światowym rynku. Warto jednak zauważyć, że różnice w porównaniu z lipcem mogą wynikać z niedawnych zmian w metodzie wyświetlania statystyk w NetMarketShare.

A jak wyglądały preferencje czytelników dobrychprogramów? Tradycyjnie już na najwyższym podium znalazł się Firefox z wynikiem 49,06%. Reszta konkurentów jest daleko w tyle za przeglądarką Mozilli. Chrome zdobył uznanie 19,80% użytkowników, kolejny w rankingu znalazł się IE - 16,48%. Mocną pozycję zdobyła również Opera (12,50%) ciesząca się dużą popularnością w Polsce. Z Safari korzystało w sierpniu 1,09% osób odwiedzających nasz portal.


Aktualizacja, 02.09.2011 20:20

W odpowiedzi na pytania w komentarzach, uzupełniamy materiał o rozkład popularności systemów operacyjnych wśród naszych czytelników. Nie będzie żadnym zaskoczeniem informacja, że największy udział ma oczywiście Windows - 96,34% wizyt zostało odnotowanych przez użytkowników tegoż systemu, w tym z Windows XP pochodziło 47,59%, z 7 40,84%, z Visty 11,18%, udział wszystkich pozostałych nie przekroczył zaś 0,5%. Odnotowaliśmy też 1,74% wizyt użytkowników Linuksa, 0,75% Mac OS, 0,39% Androida, 0,17% iOS, a 0,07% Symbiana. W stosunku do poprzedniego miesiąca różnice w udziałach poszczególnych platform są śladowe, widoczny jest natomiast trend zwiększania się udziału Windows 7, kosztem XP i Visty (odpowiednio 39,69%, 48,38% i 11,51% w ub.m.). Dane te podajemy za Google Analytics, na podstawie 9.778.278 wizyt 5.332.190 unikalnych użytkowników.

Analogiczne statystyki przynosi drugi system, który wykorzystujemy do monitorowania portalu - gemiusTraffic. Według Gemiusa 97,5% naszych czytelników używa systemu Windows (w tym Windows XP - 49,1%, 7 - 36,2%, Vista - 11,7%), 1,3% korzysta z Linuksa, 0,5% z Mac OS, 0,4% z Androida, a 0,2% z Symbiana. Nieznaczne różnice wynikają z innej metodologii badania - dane dotyczą użytkowników (rozpoznanych po tzw. cookies), a nie dokonanych przez nich odwiedzin (w przypadku Google Analytics mierzony jest procent wizyt użytkowników danej platformy). Również w przypadku danych Gemiusa zmiany w stosunku do lipca są kosmetyczne, różnice występują w proporcjach edycji Windows - udział zdobywa Windows 7, kosztem XP i Visty.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (63)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pciproblem | 02.09.2011 11:46#1

safari to tylko dobrze działa w mac os, a na mac os FF potrafi się przymulić i zawiesić, ci co mieli styczność z mac osem wiedza o czym mówię

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 02.09.2011 11:50#2

Od kiedy Java ME to system operacyjny?
I skoro w zestawieniu jest Android i Linux to właściwe można rzec że Linux ma 2% :)

No ale ja nigdy nie wierzyłem i nie wierze w miarodajność tych statystyk.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
macios4 | 02.09.2011 11:52#3

IE jest popularny tylko dlatego że jest niemal na siłę wciskany przy każdym Windows. Okno wyboru przeglądarki podczas instalacji to ŚCIEMA! IE i tak jest zainstalowany. Użytkownik powinien mieć świadomy wybór z której przeglądarki chce korzystać a nie że IE jest i tak zainstalowany. Poza tym nic dziwnego że udziały Windows spadają. Ten system wogle nie powinien być podłączany do sieci.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 02.09.2011 11:52#4

@mmaj
Dlaczego nie ma statystyk DP o systemach operacyjnych?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 02.09.2011 11:55#5

@macios4 problem w tym że są programy które mogą nie działać bez IE wiem bo sam się spotkałem z takim przypadkiem.

@przemo_li pewnie dla tego żeby nie było wojny domowej :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 02.09.2011 11:59#6

Podpinam się pod pytanie o popularność systemów na DP.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
997 | 02.09.2011 12:01#7

Android tak się świetnie sprzedaje i ma 1,02%?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lck* | 02.09.2011 12:04#8

Inny twierdzą, że z IE jest jeszcze gorzej. Ale to i tak słabo jak na przeglądarkę Windows, który ma ponad 85% rynku. Cieszyć mogą prognozy na przyszłość gdy ludzie zaczną masowo korzystać z Tabletów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lck* | 02.09.2011 12:06#9

"Android tak się świetnie sprzedaje i ma 1,02%?"

No i pomyśl teraz po co Microsoft ma się starać tworząc nowego Windowsa jak ludzie i tak będą go kupować?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Druedain | 02.09.2011 12:06#10

A i jeszcze prośba o dodanie statystyk, którzy użytkownicy najczęściej naciskają klawisz F5 :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Fanboj O | 02.09.2011 12:09#11

"Dlaczego nie ma statystyk DP o systemach operacyjnych?"
@przemo_li

Żeby nie wysuwano zbyt daleko idących wniosków? Gdyby się okazało, że więcej niż 10%, to zrobiłby się taki sam cyrk, jak ze statystykami w3schools, czyli "argumenty" w każdej rozmowie, że linuks już, rządzi światem, a statystyki pokazujące 1% są fałszywe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 02.09.2011 12:17#12

Safari ma sens tylko na nowym sprzęcie Appla gdzie jest pełna akceleracja, a funkcja wstęcz jest rozwiązana bosko, albo jak to mówią "amejzing"

a Android świetnie się sprzedaję, ale dopiero od paru miesięcy, a ajfon od 5 lat, a może chodzi o to że użytkownicy Andka rzadziej korzystają z Internetu, a jak flash zwiesi przeglądarkę to więcej nie korzystają :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MiL- | 02.09.2011 12:23#13

@Grand34 - jak cię tak wszyscy śledzą i się boisz to zamknij się w lodówce i zgaś światło. Będziesz bezpieczny.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Aldaris | 02.09.2011 12:25#14

Uu Firefox jest pierwszy - monopolista BUUU!!!!!1111one

@Fanboj O
W moich marzeniach juz rzadzi, a wiesz jak to z marzeniami bywa.

@TestamenT | 02.09.2011 11:50
To zla wiadomosc, popularnosc = wiecej zagrozen, od 2% juz blisko do 50%


A tak powaznie, przy flame - tematach fajnie jest sie posmiac.
Wiecie, Linux rzadzi... Windows tez :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Grand34 | 02.09.2011 12:26#15

@ MiL-mnie to zwisa czy mnie śledzą ale wyraziłem swą opinie a ona się tutaj nie podoba jak widać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Adam2000 | 02.09.2011 12:30#16

Zawsze wybieram IE i jest ok.
Nie interesują mnie procentowe spekulacje i bzdury co kto używa.
System też wolę od MS niż GNU/Linux lub OSX.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MoroS | 02.09.2011 12:33#17

Pamiętajcie, że mówimy o statystykach. Statystycznie wychodząc z psem na spacer każde z Was ma po trzy nogi. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krzywarp | 02.09.2011 12:35#18

@997

Udział Androida w systemach operacyjnych ogółem - desktopowych i mobilnych razem jest na poziomie 1,02%. Ale już wśród przeglądarek mobilnych Android Browser już ma ponad 15%. I myślę, że jeszcze troszkę trzeba tutaj doliczyć na przykład z Opery Mini, którą też na pewno wielu używa pod Androidem, do tego nie ma tutaj innych przeglądarek (Dolphin, Firefox, Skyfire, itp.), a więc myślę, że wśród urządzeń mobilnych udział Androida mógłby oscylować nawet w okolicy 20%.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 02.09.2011 12:39#19

"Wzrost popularności Internet Explorera"
wszystko przez Meszuge

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
elesoft | 02.09.2011 13:21#20

Podając dane o przeglądarkach mobilnych, wypadałoby podać dane o Operze Mobile - to właśnie ona jest wykorzystywana na mocniejszych urządzeniach, zamiast Opery Mini.

Avatar
WIN_7 (niezalogowany) | 02.09.2011 13:36#21

Oho, chyba nadchodzi Rok Linuksa. Ten system osiągnął 1%. Linuksiarze, otwieracie już szampana? Wszak to najlepszy wynik w dziejach i może więcej sie nie powtórzyć.

Avatar
77kostek (niezalogowany) | 02.09.2011 13:36#22

Opera cieniutko ale tak to już jest jak się nie poprawia błędów tylko dodaje zbędne rzeczy a szkoda bo gdyby zajeli się błędami to była by to najlepsza przeglądarka

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Wuwu78 | 02.09.2011 13:48#23

Linuks i tylko 1%? Przecież on jest taki super, darmowy i w ogóle. Ludzie się nie znają.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Razi | 02.09.2011 13:56#24

Przyznaję się, to ja zainstalowałem Internet Explorera na Wine. I tak mam policzone że używam i Linuksa i Windowsa i 5 różnych przeglądarek.

czemu iOS ma taki duży %? Bo modne jest teraz siedzenie na iPadach i iPhone'ach zamiast przy PC na normalnym kompie. Userzy Androida wolą się nie męczyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Draqun | 02.09.2011 14:18#25

@WIN_7
WIN_7 (niezalogowany) | 02.09.2011 13:36#21
Oho, chyba nadchodzi Rok Linuksa. Ten system osiągnął 1%. Linuksiarze, otwieracie już szampana? Wszak to najlepszy wynik w dziejach i może więcej sie nie powtórzyć.

A ja proponuje otworzyć Szampana i świętować tak niski % produktów MS. W końcu to przypadek, że on jest tak niski i to już się więcej nie powtórzy.

A tak naprawdę. Chciałbym jeszcze informacje w jakich granicach oscyluje błąd. Poza tym, do jakiej grupy należę ja. Mam Win7 i Ubu :) żyje z windy czy z lina?

Poza tym podobają mi się statystyki przeglądarek. Dzięki temu, że IE a dość wysoki procent reszta przeglądarek naprawdę goni rynek internetowy, gdyż każda z nich chce być lepsza i mieć największy procent.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
acabose | 02.09.2011 14:34#26

Dołączę do grona chcących poznać statystyki systemów operacyjnych użytkowników DP. Argument, że będzie to młyn na wodę "Linuxiarzy" jest nie na miejscu. Równie dobrze można to zastosować do przeglądarek i mówić o "fanbojach" firefox'a czy chrome.

Informacja o systemach używanych przez ludzi trochę bardziej świadomych informatycznie byłaby bardzo ciekawa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kriters64 | 02.09.2011 14:42#27

Podpinam się pod poprzedników co do pytania o popularność systemów operacyjnych na DP ,drugie pytanie to dlaczego tak się bronicie przed odpowiedzią na to pytanie i dlaczego nie podajecie tych statystyk od zawsze i czy ma to coś wspólnego z waszym interesem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Steve-DelGado;) | 02.09.2011 14:46#28

@acabose
Jak to jest że ja się uważam za bardzo świadomego informatycznie a korzystam wyłącznie z systemów MS?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pokiep666 | 02.09.2011 14:56#29

@Steve-DelGado;)
Boś subiektywny i tylko tak Ci sie wydaje;)
A tak serio to co za różnica kto z czego korzysta.Ważne żeby był zadowolony.A najważniejszy jest wybór.Kto chce to kupi winde,maca czy odpali linuxa.Z przeglądarkami jeszcze lepiej bo wszystkie gratis.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 02.09.2011 14:58#30

Zdziwiony jestem, że iOS ma tyle % ;)

IE się dźwignął? To niemożliwe :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Eleks | 02.09.2011 15:10#31

Wszystko jest możliwe, no chyba prócz kłótni o wybór systemu czy przeglądarki :) Ja również chętnie zobaczyłbym preferencje czytelników DP co do wyboru systemu.
Prawda jest taka, że często używamy czegoś bo musimy, a nie dlatego że chcemy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
acabose | 02.09.2011 15:32#32

@Steve-DelGado;)
Dla mnie osoba świadoma informatycznie nie oznacza korzystania z określonego systemu operacyjnego, określonego oprogramowania. Oznacza dla mnie osobę, która potrafi system i oprogramowanie wykorzystać w celu pracy, rozrywki czy rozwijania hobby ... i wykorzystuje je świadomie znając zalety, wady i wiedząc, że istnieją alternatywne rozwiązania.

Świadomy informatycznie jest dla mnie użytkownik Windowsa, który zna jego słabe i mocne strony, potrafi go zabezpieczyć i konfigurować tak by pracował bezawaryjnie i wydajnie (mój stary win XP chodził 5 lat bez przeinstalowywania i nie był "przymulony" - bo wiedziałem jak zadbać o system), jak też użytkownik linuxa, który wie jak z niego skorzystać (obecnie mam Minta i robię obliczenia numeryczne w fortranie, bawię się skryptami w perlu, php, pythonie - nic zaawansowanego) a nie tylko po to żeby zaszpanować jakim jest "znawcą komputerowym".

Nie ważne czego używasz, ważne czy posiadasz odpowiednią wiedzę by skorzystać z posiadanego systemu/oprogramowania i czy jest ono wygodne, i potrzebne. Sporo osób tego nie rozumie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fffatman | 02.09.2011 16:23#33

Być może fanbojom wyda się to dziwne ale analitycy twierdzą, ikspek był pierwszym i OSTATNIM systemem operacynym popularnym na taką skalę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Steve-DelGado;) | 02.09.2011 17:50#34

@acabose
Znam słabe strony Windows bo jest ich wiele ale nie skupiam się zazwyczaj na systemie operacyjnym ponieważ jest to dla mnie platforma do uruchamiania potrzebnego mi oprogramowania i tylko w takim kontekście rozumuję tezę systemu operacyjnego.

Wybieram takie rozwiązanie które w najprostszy sposób umożliwia mi realizacje moich własnych celów za pomocą potrzebnego mi oprogramowania.

Linux - choć jako system sam w sobie jest dobrym systemem - jednak nie umożliwia mi realizacji własnych celów oraz nie spełnia moich wymagań co do podstawy do uruchamiania potrzebnego mi oprogramowania.

Dla mnie liczy się czas oraz rozwiązania które umożliwiają mi w jak najkrótszym czasie wykonać potrzebną pracę. Jak na razie tylko systemy operacyjne Windows umożliwiają mi to bez problemowo.

Niestety nie mam czasu ani po prostu nie chce mi się grzebać i kombinować, tracąc przy tym mój cenny czas który mogę przecież poświęcić na lepsze rzeczy, choćby wypad z dziewczyną na piwo :)

A jak na razie linux wymaga poświęcenia zbyt dużej ilości czasu na to samo co moge w o wiele krótszym zrobić w Windows.

ps. Pracuję jako automatyk przemysłowy oraz administrator sieci przemysłowej w dość dużej, zagranicznej firmie produkcyjnej

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
myswiat | 02.09.2011 18:44#35

A mnie interesuje, dlaczego statyski z dobreprogramy.pl obejmują tylko przeglądarki - a nie podaje się udziału systemów.
Was nie ciekawi, jak plasuje w odniesieniu układ systemowy do strony dobreprogramy??
Bo mnie trochę tak... jak się porównuje przeglądarki, to i systemy powinny być widoczne i ujawnione.

Avatar
OWNED (niezalogowany) | 02.09.2011 18:48#36

Dżola dostanie orgazmu jak zobaczy tytuł news'a! ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
zielinxd | 02.09.2011 18:54#37

@A mnie interesuje, dlaczego statyski z dobreprogramy.pl obejmują tylko przeglądarki - a nie podaje się udziału systemów.
Was nie ciekawi, jak plasuje w odniesieniu układ systemowy do strony dobreprogramy??
Bo mnie trochę tak... jak się porównuje przeglądarki, to i systemy powinny być widoczne i ujawnione.


Przecież jest tu o systemach operacyjnych . Czytanie ze Zrozumieniem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei. | 02.09.2011 19:06#38

Dziwne podejście redakcji DP z niepodaniem statystyk dla systemów operacyjnych.

Na portalu webhosting.pl poprosiłem redaktora o opublikowanie takich danych i nie miał problemu - odpisał mi w komentarzu pod artykułem. W ich serwisie 9,41% odsłon było wykonanych spod systemu Linux. Na DP podejrzewam, że może być około 5%. Jednak to ma się nijak do faktycznego stanu. Ile procent wszystkich użytkowników odwiedza serwisy tematyczne o komputerach? Z 20% całości?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
neografix | 02.09.2011 19:21#39

Ja chciałem nawet dać szansę IE9, zainstalowałem, używałem przez kilka dni, byłem naprawdę mało upierdliwy i tolerancyjny. Ale nie da się, no po prostu to jest dno. Nic się nie nauczyli, chyba lepiej by było jakby wzięli silnik Chroma, zostawili skórkę IE i powiedzieli że to OpenSource jest... :) Byłby obciach i wyzwiska na forach ale przynajmniej przeglądarka by była normalna, co nie znaczy że Chrome to ideał bo też badziew ale to badzie który się rozwija :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 02.09.2011 19:23#40

Jak ktoś aktualizuje co jakiś czas system to wie że można a nawet trzeba określić z jakiej przeglądarki chce się korzystać. A kto nie instaluje aktualizacji to nie ma internetu / ma limity / jest zadowolony z systemu / jest nieodpowiedzialny / ma pirata.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
graphdesign | 02.09.2011 19:24#41

"Jednak to ma się nijak do faktycznego stanu. wszystkich użytkowników odwiedza serwisy tematyczne o komputerach? Z 20% całości?"

Podejrzewam, ze o wiele mniej. Za to Pudelka pewno z 30% ;-)

Avatar
spinlock_kernel (niezalogowany) | 02.09.2011 19:39#42

Dlaczego nie podacie statystyk systemów na dobreprogramy.pl ?
Policzyłem sobie unikatowych komentatorów powyżej mnie (mnie nie licząc) i wyniki są takie:
Windows: 70%
Linux: 26,6(6)%
MacOSX: 0,3(3)%

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei. | 02.09.2011 19:42#43

Dane z portali komputerowych nie są miarodajne, bo ogormnie zawyżają udział innych niż MS Windows systemów operacyjnych. Gdyby gdzieś były dostepne dane odwiedzin z:
- onet.pl
- wp.pl
- o2.pl
- interia.pl
- tvn24.pl
- google.p
to byłbym skłonny przyjąć takie wyniki. Ale prawie 10% udziału Linuksa (webhosting.pl) w całości? Panowie, dziś nie jest 1 kwietnia, i tak by w to nikt nie uwierzył.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 02.09.2011 20:23#44

No jak miło że pojawiły się dodatkowe informacje o systemach operacyjnych dotyczących dp.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krogulec (redakcja) | 02.09.2011 20:27#45

Zwolenników teorii spiskowych muszę rozczarować - news został uzupełniony o rozkład popularności systemów operacyjnych wśród naszych czytelników. Nie było to żadne celowe działanie tylko zwyczajne przeoczenie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 02.09.2011 20:29#46

Spodziewałem się, że Linux będzie miał jednak większy udział na dp. Poza tym Win7 niedługo przegoni XP na dp :).

PS Fajnie, że dodaliście statystki dot. OS-ów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Steve-DelGado;) | 02.09.2011 20:43#47

Linux tak mało - a dziwne bo czytam od niedawna portal i mam wrażenie że większość tutaj komentujących to linuxowcy.

No ale wiadomo, ilość komentujących a odwiedzających to ogromna różnica.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 02.09.2011 23:46#48

no nie wiem czy przegoni, dopiero za pół roku, a czy wtedy nie będzie już windy 8?
tak czy inaczej chyba sam się niedługo przeniosę z tego złomu Visty na 7, wolałbym wiadomo XP, ale brakuje mi jednego sterownika

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 03.09.2011 2:13#49

@Fanboj O
No niestety, po raz kolejny skompromitowałeś się fanboju.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SSEE | 03.09.2011 2:37#50

@Kecarg
[[[Spodziewałem się, że Linux będzie miał jednak większy udział na dp.]]]

Ratlerek, robiąc dużo hałasu, też sprawia wrażenie, że jest większym psem niż w rzeczywistości.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 03.09.2011 7:21#51

@SSEE - ahaaahaha - spadłem z krzesła ;) dzięki za poprawienie humoru z rana.

Od siebie dodam, że jak na te małe udziały linuksa, co potwierdzają statystyki tego portalu, systemy GNU/Linux, pomimo ich rozproszenia, rozwijają się nadzwyczaj prężnie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 03.09.2011 10:41#52

Spodziewałem się większego udziału Linuksa na DP.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
NIC_pl | 03.09.2011 16:14#53

Linux 1%? Windows 99%? Właściwy komentarz ludu powinien być taki: "Jeszcze nigdy tak wielu Windowsiarzy nie czytało o Linuksie". Tylko przypomnę tym co myślą że popularność Linuksa nie wzrosła. Wzrosła i to bardzo. Po prostu dostępność komputerów na świecie też się zwiększyła. Jeszcze nie tak dawno mało kto w Polsce miał komputer w domu. Dziś ma każdy. Trzeba 10 lat by użytkownik, który nieświadomy jeszcze komputera stał się świadomy i zauważył Linuksa. Tak więc skoro już wszyscy jaką komputer to za 10 lat Linux będzie wiodącym systemem operacyjnym.

Jest coś co może połączyć Linuksiarzy i Windowsiarzy? IEowców, Operowców, Firefoksowców, Chromowatych i Dillowatych. A jest to zdobycie sznura, złapanie i uwięzienie twórcy Pirata.

Avatar
dav_ubuntu (niezalogowany) | 03.09.2011 17:28#54

a jak wygląda ruch na waszej stronie mobilnej?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tfl | 03.09.2011 17:34#55

@NIC_pl

Wybacz, ale ta Twoja teoryjka sie kupy nie trzyma. Po pierwsze - linux na stacje do domu nadaje sie jak ciagnik z przyczepa na wypad w gory. Po drugie, z tym zwiekszaniem sie dostepnosci komputerow - przypomina mi sie taka historyjka:
Hrabia do lokaja: czy wypusciliscie wiecej kuropatw?
Lokaj: tak.
Hrabia: to dlaczego nie moge zadnej trafic?
Lokaj: Pan hrabia sie nie zlosci, po prostu france lataja wyzej.
I dalej- skoro windows xp obchodzil w tym roku dziesiate urodziny, to w tym roku kazdy uzytkownik tego systemu, ktory pracowal od poczatku bedzie migrowal na linuxa? A co z tymi, co pracowali na win95? A 3.11 ?

Jeszcze raz- linuxa szanuje, ale na serwer, na stacje robocza dla przecietnego usera sie nie nadaje. Dlatego, poki ktos nie zmieni tego "systemu" na ksztalt tego, co oferuj windows, dopoty 2% max.

Avatar
Donna USA. (niezalogowany) | 03.09.2011 18:03#56

lck
Cieszyć mogą prognozy na przyszłość gdy ludzie zaczną masowo korzystać z Tabletów.


Chyba sobie żartujesz z tymi Tabletami. Tablety są dobre pod namiot, do kajaków i nad wodę na plaże. Sama mam tablet, który ostatnio leży w szafie nie używany. Jeszcze długo ludzie będą korzystać z normalnych PC. W firmach i korporacjach i w domu pracując na nim, ten sprzęt jest znaczącą większością, jest nie zbędny do wszelkiej pracy. A wszelkie inne typy komputerów, to rozwiązania amatorskie do użytku osobistego, raczej przeglądania Internetu. IE w USA dominuje, bo nikt nie zawraca sobie głowy w pracy innymi przeglądarkami, pracując czy prowadząc business, instalacją Firefox z bajerami, na które i tak pod czas wielogodzinnej pracy nikt nie zwraca większej uwagi na wygląd. Tylko amatorzy domowi używają różnych innych przeglądarek, ustawiając sobie dowolnie ich wygląd, bo to dziś raczej szpan, jak wykorzystanie. Na ponad 3,8 miliona ofert pracy w USA, nie spotkałam jeszcze oferty pracodawcy z wykorzystaniem Linuksa.

Avatar
mariant (niezalogowany) | 04.09.2011 12:09#57

@tfl
coś mi się wydaje że jesteś w błędzie na dzień dzisiejszy mamy linuksy tak łatwe w obsłudze że dzieciaki instalują obok windowsa i częstokroć częściej używają niż windy wniosek sam się nasuwa...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
_Breen | 04.09.2011 15:28#58

tfl wybacz ale nie zgadzam się z twoim komentarzem. Moja dziewczyna od pół roku korzysta z Linuksa i jest zadowolona. Komputer służy do normalnego użytku czyt. internet/filmy/muzyka czyli do tego co robi zdecydowana większość użytkowników. Jakiś czas temu odwiedziła mnie moja siostra, na komputerach ani systemach się nie zna i używa windowsa.. i wyobraź sobie bez problemu poradziła sobie z Ubunciakiem, odpaliła internet i film dla dzieciaka.. To jest dowód na to, że nie masz racji! Nie twierdzę, że Linuks jest idealny bo nie jest i bywają czasem sytuacje patowe, ale jak trzeba porobić parę rzeczy na Windows.. czasem chciałbym czymś cisnąć o ścianę. Nie jestem fanbojem jestem zwykłym userem.. Co do statystyk.. Przyczyn jest wiele.. Po pierwsze mała świadomość użytkowników, po drugie wciskanie Windowsa na każdym kroku do każdego komputera.. Lunuksa trzeba sobie samemu zainstalować, skonfigurować.. a Win? Kupujesz komputer/laptopa i masz wszystko na tacy. Nie zapominajmy, że od dziecka wciska się ludziom Windowsa.. W ilu szkołach na lekcjach informatyki pokazuje się Linuksa? Na studiach? Może informatycznych ale tak wszędzie Windows. Nie dziwcie się potem, że większość używa XP czy 7-ki. Linuksa używają ci co oczekują czegoś więcej.. alternatywy.. nie wiem jak to nazwać.. Z resztą analogicznie można porównać wiarę.. tak tak.. Jeśli ktoś od dziecka jest wychowywany w danej wierze ilu z tych ludzi potem zmienia wyznania/wiarę? Tylko ten, który szuka czegoś więcej. Dajmy dzieciakom obowiązkowo w szkołach Linuksa i zobaczymy co się stanie za 10 lat.

Avatar
mAQSIOERK (niezalogowany) | 04.09.2011 19:27#59

Przy piractwie sięgajcym w Polsce 50%, zakładajc że wszyscy Polacy by musieli mieć oryginalne oprogramowanie to:
- jakieś 50% by kupiło legala
- pozostała część społeczeństwa stwierdziłaby że szkoda kasy pakować w windowsa i zainstalowałaby linuxa
czyli linux ma w PL do dorobienia jakieś 25% udziałów.
Jezeli do tego doliczymy wzmozoną popularność androida - wynik ten jest jak najbardziej możliwy do zrealizowania w ciągu najbliższych 10 lat, na śł nigdy;P

Avatar
Singel (niezalogowany) | 05.09.2011 0:07#60

Czytam tak te posty i zastanawiam się dlaczego fanboje Windowsa jadą po Linuksiarzach?I wreszcie zatrybiłem :)))Windowsiarze zazdroszczą Linuksiarzom wiedzy i umiejętności,ponieważ nie potrafią zainstalować i skonfigurować Linuksa,który już jest tak prosty że dzieciak z zespołem Downa by sobie poradził.Mam 50 lat i często zastanawiam się co to jest "szpanowanie systemem"?To laski lecą na Linuksiarzy?:)heheh.Wiecie co Windowsiarze,od 5 lat używam Linuksa i instalacja,konfiguracja Windowsa to dla mnie bzdet....Przed chwilą chciałem tak jak na Ubuntu robić kilka rzeczy naraz i wiecie co,Windows zbladł,wyskoczyło jakieś okno,wszystko zaczęło się wolno dziać i w końcu musiałem zrobić twardy reset.Na Ubuntu takie coś nie występuje.W jednej chwili wydaje kilka poleceń(kilkanych),czasem nawet sprzecznych i system nie głupieje.Dlatego Windowsa używam wyłącznie do grania w mojego ukochanego Sturowika,chociaż Sturmwik I perfekcyjnie działa na Wine.Zauważyłem jeszcze jedną wadę Windowsa 7,zaczyna być podatny na wirusy jak XP.Vista jest pod względem bezpieczeństwa lepsza.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 05.09.2011 1:15#61

a ja częściowo z komentarzem @tfl i potwierdzają to od wielu lat statystyki linuks jest zainstalowany na około 1% domowych PC jakby kolega się mylił statystyki dawno wyglądały by zupełnie inaczej

Avatar
klawy (niezalogowany) | 05.09.2011 10:15#62

Może większość zwykłych użytkowników rzeczywiście jest za głupich na instalacje i korzystanie z linuxów, ale ja na przykład uzywam Windowsów z wyboru. Wypróbowałem kilka dystrybucji linuxa i żadna nie przypadła mi do gustu. Windows jest dla mnie po prostu bardziej intuicyjny, prostrzy i lepiej zaprojektowany niż każdy linux z jakim się zetknąłem. Osobiście wymagam od systemu żeby działał bezproblemowo i w miarę samodzielnie bo wolę się skupić na tym co mam zrobić niż szukać rozwiązań problemów z systemem czy też sterowników po necie na forach etc. Poza tym nadal nie wszystkie programy działają pod linuxem no i nie mam zamiaru rezygnować z rozrywki, a dwa systemy obok siebie mogę stawiać dla zabawy i nauki, a nie do codziennej pracy.

Avatar
esu (niezalogowany) | 15.09.2011 20:17#63

A czy można poznać, czy ktoś używa Windowsa 64 bit, czy taka informacja jest nieosiągalna?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av