Zrzut ekranu z Internet Explorera 9?

25.08.2010 17:05, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Na swojej stronie MS4Press, rosyjski oddział Microsoftu opublikował artykuł o nowej wersji Internet Explorera. Zilustrowany został on zrzutem ekranu przedstawiającym prawdopodobnie nowy interfejs przeglądarki.

Korporacja zdążyła już usunąć artykuł jednak sam plik graficzny nadal znajduje się na serwerze i można go pobrać za pomocą bezpośredniego adresu. Jak widać nowy interfejs będzie dosyć minimalistyczny, z ograniczoną liczbą przycisków i pojedynczym polem tekstowym, będącym jednocześnie paskiem adresu i wyszukiwania. Z tekstu artykułu wynikało, że uproszczone ma być także menu. Pojawi się też możliwość przypinania stron do paska zadań a także wyświetlania zawartości kart obok siebie, przy wykorzystaniu Aero Snap.

Publiczna beta IE9 zostanie wydana za trzy tygodnie, 15 września.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (120)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 25.08.2010 17:08#1

Pasek adresu obok paska z kartami? No oni chyba są śmieszni... Na pewno tak nie będzie to wyglądać... Ludzie mają coraz więcej otwartych zakładek a oni w IE9 chcą im dać jeszcze mniej miejsca? :|

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheUsh | 25.08.2010 17:11#2

@Myron:
"Ludzie mają coraz więcej otwartych zakładek"
Wnioskujesz to po sobie, czy masz jakieś badania na ten temat? :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 25.08.2010 17:12#3

Z niecierpliwością czekam ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
theArturEK | 25.08.2010 17:14#4

Całkiem ciekawie wygląda, i podoba mi się ten pasek adresu obok kart - po co komu pasek na całą szerokość ekranu, szczególnie przy fullhd :) Na pewno wypróbuję, a później, to się zobaczy.

Avatar
zlewowy (niezalogowany) | 25.08.2010 17:14#5

ale badziew

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 25.08.2010 17:16#6

@Mayron

Jawi mi się, że wygląd będzie można modyfikować według własnego mniemania. Nie prognozujmy na podstwaie jednego nieoficjalnego zdjęcia.

Przekonamy się 15 września.

Avatar
1q2w3e4r5t6y (niezalogowany) | 25.08.2010 17:20#7

mogło by tak pozostać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ArthurMot | 25.08.2010 17:20#8

Będzie hit, jeszcze żeby zaadaptowali jakiegoś speed diala i zmieniam na IE ;p

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 25.08.2010 17:28#9

I tak zapowiada się ogromny hit, też w sumie jak by miał tak wyglądać to pewnie będzie dało się to zmienić, poza tym to jest dopiero beta :D Za bardzo się pośpieszyłem z komentarzem.

Aczkolwiek ta "wizja" podoba mi się bardziej:
http://tinyurl.com/392gsrh

Avatar
ef1 (niezalogowany) | 25.08.2010 17:29#10

ładniejszy od firefoxa, brzydszy od Opery. Tyle w temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
antiferno | 25.08.2010 17:32#11

ooooooooooooooojaaaa ale ładne przeźroczyste i sie błyszczy...

Avatar
Decos201 (niezalogowany) | 25.08.2010 17:35#12

mayron To jest Chrome w skórce Exploreropodobnej:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Afbuster | 25.08.2010 17:41#13

IE? Wolę mojego FF: http://img843.imageshack.us/img843/2127/firefoxx.png

Chociaż przyznam, że karty na pasku adresu to fajna sprawa... ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
nitro2009 | 25.08.2010 17:42#14

Zgadzam się z Decos201. Wygląda jak Chrome w wersji Lite w wersji dla Windowsa.
Może by tak Microsoft zająłby się zgodnością ze standardami.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.08.2010 17:42#15

Ale bieda ...

Avatar
Kwarc01 (niezalogowany) | 25.08.2010 17:42#16

Chyba przesadzili z minimalizmem. Wszystko umieścili w jednym pasku. Karty powinny chociaż mieć osobny. Strzałki przypominają mi te z Longhorna.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 25.08.2010 17:43#17

"Chociaż przyznam, że karty na pasku adresu to fajna sprawa... ;)"

Dla mnie pomysł chybiony. Kilka kart i bajzel. No chyba, że wprowadzą animowany pasek kart z przesuwanymi kartami.

Avatar
Volt11 (niezalogowany) | 25.08.2010 17:47#18

Porażka

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.08.2010 17:58#19

Nie wygląda na specjalnie wygodny.

Avatar
Jaro2010 (niezalogowany) | 25.08.2010 17:59#20

Google Chrome wyznaczył nowy kierunek w wyglądzie przeglądarek internetowych. Najpierw upodabniać zaczęła się opera, potem FF, a teraz IE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 25.08.2010 18:06#21

Coś nie widzę marudzenia o zmarnowanym pasku u góry.

Avatar
pfff (niezalogowany) | 25.08.2010 18:06#22

@Volt11
"Porażka"
Dokładnie.

Akurat przeźroczystość jest najbardziej ważna...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lee021 | 25.08.2010 18:09#23

Mi się nie podoba. Już wole wygląd IE8

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Buniol | 25.08.2010 18:11#24

Dosyć ciekawa propozycja bez zbędnych przycisków i marnowania miejsca na paskach jak to wygląda w czwartym Firefoksie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Buniol | 25.08.2010 18:13#25

Dosyć ciekawa propozycja bez zbędnych przycisków i marnowania miejsca na paskach jak to wygląda w czwartym Firefoksie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 25.08.2010 18:24#26

"pojedynczym polem tekstowym, będącym jednocześnie paskiem adresu i wyszukiwania"
Właśnie ta opcja STRASZNIE się mi nie podoba

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 25.08.2010 18:29#27

karty to faktycznie chybiony pomysł
wygląd ładniejszy
od lisa tez
gorszy od opery czy chrome
ale pewnie to i tak jakiś rusek w photoshopie wykonał

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheUsh | 25.08.2010 18:37#28

@tores1977:
Hmm z jednej strony zastanawiam się ile osób tak naprawdę korzysta z paska wyszukiwania :) np. ja nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek z niego korzystał, skoro mogę wpisać w Operze wyszukiwaną frazę w pasku adresu i dostać wyniki. Poza tym opcja z Firefoksa, która po wpisaniu frazy w pasku adresu i kliknięciu entera przenosi nas do "szczęśliwego trafu" z Google bywa jeszcze wygodniejsza.

Co do nowego interfejsu, to pasek kart obok paska adresu jak dla mnie wydaje się interesujący, szczególnie na panoramicznych ekranach :) Ja np. nie mam nigdy otwartych więcej niż 2-3 zakładki, więc z chęcią przywitał bym taką opcję u siebie ;)

Avatar
dp reader (niezalogowany) | 25.08.2010 18:44#29

wyglada jak Chrome i bedzie zintegrowane z systemem? super!

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.08.2010 18:56#31

Dlaczego tak dużo osób wspomniało o przesiadce na IE?

-brak wsparcia ze strony programistów addonów
-bezpieczeństwo na poziomie windows
-kiepskie rozplanowanie powierzchni roboczej
-brak unikalnych, niespotykanych w innych przeglcądarkach nowości

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Olbi | 25.08.2010 19:00#32

No to czekamy na IE(X) pod Linuksa i Mac OS X. Inaczej ta przeglądarka nie ma szans na zdobycie rynku :)

Avatar
HyperSuperMen (niezalogowany) | 25.08.2010 19:01#33

@Mayron a może pasek adresu będzie się przewijać wraz z zakładkami.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 25.08.2010 19:06#34

"Może by tak Microsoft zająłby się zgodnością ze standardami."

Osoby, które nie wiedzą nic kompletnie na temat, w którym się wypowiadają powinny być banowane :|

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 25.08.2010 19:07#35

@tomimaki

W Firefoksie nie pasuje, że karty nie są w rzędzie z Przyciskiem, ale już niewykorzystanie w ogóle paska tytułowego w IE już nie przeszkadza :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
vernix | 25.08.2010 19:10#36

Według mnie wyglądem nie zachwyca.

@master_zonk6
"Dla mnie pomysł chybiony. Kilka kart i bajzel. No chyba, że wprowadzą animowany pasek kart z przesuwanymi kartami."

Mało kto po za Tobą używa rozdzielczości 1024x768. Na panoramicznych monitorach będzie dobrze się prezentowało.

Avatar
wujekgooglus (niezalogowany) | 25.08.2010 19:13#37

kiedy chrome 6 stable? coś im chyba ten cykl 6 tygodniowy nie bardzo wychodzi

Avatar
internauta7 (niezalogowany) | 25.08.2010 19:24#38

Niech to świństwo zacznie wreszcie poprawnie czytać strony bo mam już tego dość! W3C po coś jednak jest i inni się stosują do jej zasad a głupi M$ nie chce :/

Avatar
herr (niezalogowany) | 25.08.2010 19:24#39

"Pasek adresu obok paska z kartami? No oni chyba są śmieszni... Na pewno tak nie będzie to wyglądać... Ludzie mają coraz więcej otwartych zakładek a oni w IE9 chcą im dać jeszcze mniej miejsca? :|"
Ale teraz ekrany są taaaaaaaaaaaaaaaaaaakie szerokie.

Avatar
internauta7 (niezalogowany) | 25.08.2010 19:28#40

PS. nie rozumiem czemu z nowymi wydaniami IE firma M$ blokuje do nich dostęp userom starszych systemów takich jak win xp czy win 2000 - to są nadal naprawdę popularne systemy(zwłaszcza w firmach)!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
neotrim | 25.08.2010 19:42#41

@internauta7 - dlatego, że te nowe wydania (nie tylko IE, ale i WLE) nie są wspierane przez starsze systemy. Mają udogodnienia, które stare systemy nie wykorzystują, bądź nie mają możliwości wykorzystywać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 25.08.2010 19:42#42

Jeśli to ma tak wyglądać, to będzie dobre tylko dla monitorów z rozdzielczością 5500x1024 :D

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 25.08.2010 19:44#43

Ooops! I can't find the page you're looking for

You were incorrectly referred to this page by: http://www.dobreprogramy.pl

I suggest you try one of the links below:

?????
Home page

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
janekpogwad | 25.08.2010 19:54#44

Nie ma już tego wpisu, czy Redakcja może umieścić gdzieś ten zrzut na swoich serwerach?

Avatar
internauta7 (niezalogowany) | 25.08.2010 19:57#45

@neotrim - Firefox i Opera jakoś sobie z tym radzą a IE po prostu ma sporo śmieci w kodzie które zostały tak zaprojektowane że bez systemu nie mogą żyć - gdyby programiści z M$ myśleli to by zrobili kompatybilność wsteczną a nowe "wodotryski" po prostu były by dostępne tylko dla systemów które mogą je obsłużyć.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
xvix56 | 25.08.2010 20:05#46

@Mayron, popieram wszystko co wyżej powiedziałeś

Nie wyobrażam sobie 15 ani nawet 5 otwartych kart. Mam nadzieje (chociaż wiem że nie ma szans) że to fake, jeśli to prawda to zaktualizuje tylko po to żeby WTW i inne programy będą działały minimalnie szybciej oraz żeby było większe bezpieczeństwo przy ściąganiu Opere...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Extraordinarykid | 25.08.2010 20:06#47

Wpisu nie ma.
Zrzutu też nie.

Ciało ;D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kwirynus | 25.08.2010 20:13#48

Chyba zmienią wygląd tej przeglądarki, bo teraz to lipa. Chociaż w sumie to mało ważne jak to cudo będzie wyglądać bo i tak tego nie używam.

Avatar
revell (niezalogowany) | 25.08.2010 20:15#49

Wg mnie to przeciek kontrolowany, majacy na celu wysadowanie opinii. IE9 ma byc uzupelnieniem Win7. Wraz z Windows Live, MS OFFICE 2010, dobrze przyjetego MSE 1.0 (wkrotce nastepca) i WLM 14 bedzie oferta kompletna dla milionow (miliardow) uzytkownikow.

Avatar
revell (niezalogowany) | 25.08.2010 20:21#50

I jeszcze jedno. Wszyscy, ktorzy szydza z IE i zachwalaja OPERE, FF, CHROME itd., zapominaja o jednym:
GDYBY NIE SO WINDOWS NIE BYLOBY TYCH SWIETNYCH (TO BEZ IRONII) PRZEGLADAREK! NIE BYLOBY - JAKBY TO POWIEDZIAL PEWIEN NOBLIWY KANDYDAT NA POSLA - NICZEGO!
Takze troche szacunku dla zasluzonego seniora, ktory jeszcze moze... ;)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.08.2010 20:21#51

Nie ma już fotki - dajcie tą fote na jakiś hosting.

Avatar
obelix 1410 (niezalogowany) | 25.08.2010 20:28#52

"Chyba zmienią wygląd tej przeglądarki, bo teraz to lipa. Chociaż w sumie to mało ważne jak to cudo będzie wyglądać bo i tak tego nie używam."- Powiedział Linuch innym Linuchom.
A kogo to obchodzi?
Jak nie masz nic merytorycznego do powiedzenia, to zabierz szpadelek i idź kopać dołki w swojej piaskownicy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sWeeT-Dżola ;) | 25.08.2010 20:35#53

@Olbi
"No to czekamy na IE(X) pod Linuksa i Mac OS X. Inaczej ta przeglądarka nie ma szans na zdobycie rynku :)"

90% rynku PC wystarczy na jego zdobycie. Nie potrzeba tego 1% linuxów :) Linuxa można olewać gdyż to nisza w skali błędu statystycznego :)

Avatar
tunczyk11 (niezalogowany) | 25.08.2010 20:37#54

a może jakiś inny link bo ten nie działac (nie ma zdjęcia). Osobiście od wielu lat nie używam IE ale a chęcią zainstaluję. Mniej pasków=więcej miejsca. Docenią to osoby mające lapki 15,6 1366x768 w tym ja.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 25.08.2010 21:04#55

Zrzut ciągle jest.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Katarrrynka | 25.08.2010 21:07#56

@ kwirynus Ja mam podobnie. Nie ważne co jeszcze powiedzą, napiszą na temat IE może nawet mieć sztuczną inteligencję dla mnie i tak ta przeglądarka umarła już dawno. I nie zapowiada się na razie na to żeby to się zmieniło... Nawet jakby (tutaj odpukać w nie malowane) Opera miała by paść. Dla mnie to już inny świat... Podobnie zresztą jak z Windowsem choć jeszcze nie tak bardzo... bo Linuxa jeszcze się uczę.

@ Olbi A po co ? Na Linucha jest dużo więcej o niebo lepszych przeglądarek niż ta ... phi Jej mi do szczęścia nie potrzeba.

Avatar
JanyPL (niezalogowany) | 25.08.2010 21:18#57

@tomimaki
Gdzie jest jak nie ma....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
greghostor | 25.08.2010 21:24#58

firefox 4b5 jade na nim, cenie firefoxa wszystko działa jak należy, jest prosy w obsłudze wiadomo co i gdzie i od lat go używam, dużo dodatków ale używam tylko adblock+ to mi wystarczy, może "długo" sie uruchamia, ale mnie kilka sekund nie zbawi, 4-ka wygląda według mnie bardzo ładnie, cały czas sie rozwija, poprawiają błędy itp. i wątpie aby inna lepsza przeglądarka mogła by jej zagrozic ;)
może jedynie chrome jest bardzo szybki i przejrzysty podoba mi sie, wydaje mi sie że tylko google może podjąć walkę o liczbe użytkowników , ja wróżę bardzo dobrą przyszłość dla tej przegląderki ( w końcu google stało sie standardem) co do opery srery i safari sie nie wypowiadam, a w microsofcie musieli by zrobić prawdziwą rewolucję aby wydali dobrego IE bo jak na razie to jest bardzo cieniutko, dużo wirósów na niego i funkcjonalność pozostawia wiele do życznia,zbyt duża firma a konkurencja pracuje,za nazwe mam go używać ? w pracy i w firmach go używają, bo muszą albo nie wiedzą że są alternatywy,szczególnie 40+ ;)dlatego ma taki udział, ale to jest tylko moje zdanie tyle co chcialem napisac na ten temat,dzięki :) FIREFOX 4 ONLY

Avatar
hmm34 (niezalogowany) | 25.08.2010 21:32#59

strzałki dziwne, brak podgladu wszystkich kart, dial-up.. i pewnie brak animacji ala safari..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 25.08.2010 21:37#60

Rehost obrazka, który już nie istnieje:

http://tinyurl.com/3x7jtpj

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Lizard | 25.08.2010 21:48#61

A jak rozmawiałem z Panami z MS na HZ, to mówili, że nie będzie chromozżyny :D

Dzięki Mayron za mirror :-)

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 25.08.2010 21:50#62

Mayron - Dzięki

No faktycznie trochę dziwnie to IE wygląda. Każdy element z innej wsi :D

Avatar
LS (niezalogowany) | 25.08.2010 22:01#63

A ja od początku używam IE , i zawsze będe używał.Nie odpowiada mi Firefox,Chrome,ani Opera. Zdania są podzielone jak w przypadku ATI i Nvidia.Konkluzja-każdy używa czego innego i jest ok.Dla mnie IE jest wystarczająca i naprawdę czekam na nr.9 .

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 25.08.2010 22:36#64

nowy link z największą rozdzielczością jaką znalazłem:
http://www.favbrowser.com/wp-content/uploads/2010/08/ie9-ui.jpg

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 25.08.2010 22:40#65

"nowy link z największą rozdzielczością jaką znalazłem:"

Kilka postów wyżej ja dałem z troszkę większą :>

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 25.08.2010 22:45#66

fakt :-) wystarczyło parę minut i już jestem spuźniony :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 25.08.2010 22:45#67

fakt :-) wystarczyło parę minut i już jestem spóźniony :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patryk9200 | 25.08.2010 23:00#68

czy tylko ja zauważyłem, że Bing na zrzucie jest trochę zmieniony?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 25.08.2010 23:22#69

"Przypinanie stron do paska zadań" było już w systemie MacOS 10.0 sprzed 9 lat. To taka charakterystyczna ikonka małpki (@) na sprężynie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 25.08.2010 23:23#70

to jest chyba jakiś fake
pierwsza strzałka nawigacji(cofnij) jest zasłonieta od spodu przez sama stronę...dziwnie to wygląda

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 25.08.2010 23:26#71

Zabrali obrazek, by im konkurencja nie skopiowała wyglądu przeglądarki:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 25.08.2010 23:35#72

@revell - gdyby nie było Windowsa, to przeglądarki powstawałyby na macintosha, commodore, atari, unixa, linuxa itd.. Gdyby nie było Windowsa, to popularniejsze by były inne architektury procesorów niż Intel zaprojektowany do sterowników przemysłowych, komputery byłby 100x wydajniejsze niż obecnie, bo gdyby nie Windows to nikt nie przejmowałby się wsteczną kompatybilnością z DOSem i konstruktorzy mogliby wprowadzać najprzeróżniejsze innowacje.
W ciągu ostatnich 5 lat najszybsze procesory do pecetów przyspieszyły aż 3,3x, to już koniec ery PC. Jedynie podtrzymuje je przy życiu Windowsowy trup.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheUsh | 26.08.2010 0:09#73

@MaRa:
Jak wiadomo moc obliczeniowa komputerów rośnie zgodnie z prawem Moore'a i nadal się ono sprawdza, mimo że powstało na długo przed powstaniem DOSa i Windowsa... więc czy faktycznie Windows jest takim strasznym hamulcowym? Akurat inżynierowie często potrafili znaleźć obejścia ograniczeń jakie narzucała wsteczna kompatybilność i sukcesywnie wprowadzali innowacje, tak więc nie wydaje mi się, żeby ewentualny wzrost wydajności byłby ogromny.

Avatar
Zajefane8 (niezalogowany) | 26.08.2010 0:10#74

Faja tapeta, to wszystko.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 26.08.2010 0:24#75

@TheUsh - już od kilku lat wydajność nie rośnie. Nowsza generacja procesorów jest kilka-kilkanaście % wydajniejsza od poprzednich, podobnie jest z kartami graficznymi. Więc to już nie jest podwojenie.
Ciekawe, co teraz będzie się działo, bo ponownie przekroczyły 3GHz (jak 5 lat temu), powyżej 4GHz raczej nie przeskoczą, problemy fizykalne. Zwiększanie ilości rdzeni niewiele też daje, dwurdzeniowe są 50% wydajniejsze od jednordzeniowych, ale przy większej ilości rdzeni wzrost jest znacznie mniejszy. Z powodu ilości tranzystorów w rdzeniu przy tej architekturze (przynajmniej kilkadziesiąt milionów) nie można dodawać kolejnych rdzeni.
Z drugiej strony wydajność jest już wystarczająca i większość użytkowników nie zauważy poprawy przy przyspieszeniu komputera.

Avatar
lukiw_ (niezalogowany) | 26.08.2010 3:51#76

Interfejs interfejsem, ale mogłoby zacząć coś tam wreszcie w tym badziewiu działać poprawnie. Chociaż i obsługa jest koszmarna. Jak poprawią (w co wątpię) bo to jest tak zrobione, że trzeba by to od nowa robić to pogadamy dalej.

Avatar
revell (niezalogowany) | 26.08.2010 5:31#77

@MaRa
Boze chron Nas przed Twoja wizja "co by bylo, gdyby Wina nie bylo". MAc drogi na potege, linux podzielony i sklocony, unix niezrozumialy bardziej niz linux, commodore, atari (?) - no comment. A procesory? Przypominam Ci, ze najpierw powstaly CPU wielordzeniowe, a Windows sie do tego dostosowal (a nie odwrotnie). Producenci procesorow maja otwarta droge rozwoju. A ze im pomyslow zabraklo, to juz inna historia...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Zdzislavo | 26.08.2010 5:41#78

@ef1:
"ładniejszy od firefoxa, brzydszy od Opery. Tyle w temacie."

Wygląd jest rzeczą subiektywną. Dla jednych ładniejszy, dla innych może brzydszy. Obiektywna to może być zgodność ze standardami albo wydajność mierzona w jakichś niezależnych (to podkreślam) testach, a nie wygląd. To że komuś się podoba, to nie znaczy automatycznie, że jest lepszy dla wszystkich.
Tyle w temacie ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
an.szop | 26.08.2010 7:54#79

@Zdzislavo
"Obiektywna to może być zgodność ze standardami albo wydajność mierzona w jakichś niezależnych (to podkreślam) testach"
Nie zawsze ;) vide sterowniki do kart graficznych chodzące lepiej pod różnymi testami, a grach dalej tak samo.

Wszystko idzie o kant rozbić ;)

@MaRa
Z tą wydajnością z większą ilość rdzeni, to nie do końca tak jest.
To tylko i wyłącznie zależy od napisanych aplikacji. Bo jeśli aplikacja obsługuje np te 8 rdzeni (wielowątkowość na maxa ;) ), to widać różnicę pomiędzy 4 a tymi 8 rdzeniami, już nie mówiąc o tylko 1.

Także tutaj leży wina tylko po stronie programistów. Wiadome jest, że program, który od początku obsługuje tylko jedno-potokowy model nie będzie bardziej wydajny.


Pozdrawiam
Programy, które obsługują więcej rdzeni (procesorów) jest ich trochę - zwłaszcza symulacje, graficzne itp itd

Avatar
Majkel Majk (niezalogowany) | 26.08.2010 8:23#80

Jak to powiadają o [chyba] starszych wersjach tej przeglądarki...
"Internet Explorer to program, który służy do przeglądania internetu z twojego komputera i na odwrót." ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 26.08.2010 8:28#81

MaRa, z tego co wiem, trwają prace nad warstwowym nakładaniem na siebie tranzystorów, tak by zmieścić ich więcej. ;)
Być może coś poknociłem, ale coś w ten deseń.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 26.08.2010 8:31#82

@internauta7

"Niech to świństwo zacznie wreszcie poprawnie czytać strony bo mam już tego dość! W3C po coś jednak jest i inni się stosują do jej zasad a głupi M$ nie chce :/"

IE9 będzie zgodny ze standardami.
-----------------------------------

"PS. nie rozumiem czemu z nowymi wydaniami IE firma M$ blokuje do nich dostęp userom starszych systemów takich jak win xp czy win 2000 - to są nadal naprawdę popularne systemy(zwłaszcza w firmach)! "

to win2000 jest popularnym systemem? pierwsze słyszę :)

Avatar
wojak123 (niezalogowany) | 26.08.2010 8:50#83

win2000 jest w miarę popularnym systemem, głównie w wielkich molochach biurokratycznych lub szkołach

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DustInMadness | 26.08.2010 8:57#84

Znowu im wyciekło ... przypadkiem ;-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
radbarz | 26.08.2010 9:38#85

Ale ja jeszcze nie widziałem :| Dobra, teraz dali filmik :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemek1234 | 26.08.2010 10:21#86

Mało miejsca na karty, a nie każdy ma monitor FullHD.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rashek7 | 26.08.2010 10:31#87

Wygląda na pewno lepiej niż aktualna wersja.

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 26.08.2010 10:36#88

Wygląd będzie wzorowany na Firefoxie,ty MS zaspał :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 26.08.2010 11:33#89

@Zdzislavo
Czyli siedzisz na najmniej wydajnej przeglądarce, średnio zgodnej ze standardami itd. To chciałeś powiedzieć ;)

Avatar
daqwid2727 PL (niezalogowany) | 26.08.2010 12:41#90

OMFG!!! co to jest bleeee!!! Jak to M$ zrobili kolejny shit! o nie hahah nie mogę! ciekawe jak w takiej przeglądarce otworze 20 kart? haha nie no bez kitu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GalusAnonimus | 26.08.2010 12:43#91

Error widzę. Czyli już nowe IE pokazuje jaki będzie wynik testów zgodności ze standardami ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patman | 26.08.2010 12:45#92

O??? ??????, ????????, to ładnie, że link ze zrzutem jest na rosyjską stronę MS, ale szkoda, że pustą.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
patman | 26.08.2010 12:46#93

Ups, nie działa cyrylica :)

Avatar
Marcum (niezalogowany) | 26.08.2010 13:55#94

buuu... Kolejna porażka zanając życie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kecarg | 26.08.2010 14:43#95

Jak dla mnie wygląd może być. Ważne żeby nie była taka sama jak inne (no chyba, że chodzi o standardy).

Avatar
Kwarc01 (niezalogowany) | 26.08.2010 14:47#96

@Jaro2010: Chyba żartujesz. To Chrome zerżnął wygląd Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 26.08.2010 14:50#97

@revell - procesory wielordzeniowe, 64-bitowe czy z wirtualizacją pojawiły się na długo zanim trafiły do pecetów. Windows nie miał problemów z kilkoma rdzeniami, bo linia NT była przystosowana od początku do komputerów wieloprocesorowych.
Zwiększanie ilości rdzeni niewiele daje (na pewno 4 rdzenie to nie 2x wydajność dwóch rdzeni, bo m.in. rywalizują pomiędzy sobą o pamięć), a znacznie komplikuje budowę procesora, gdyż każdy rdzeń w tej architekturze musi mieć przynajmniej kilkadziesiąt milionów tranzystorów. Inna sytuacja jest np. w procesorach ARM, których mogą być setki w jednym chipie, bo układowo są proste. Ale Windows tego nie obsługuje i nigdy nie obsłuży, gdyż nie ma na to programów (ten sam problem miał NT4 na procesor Alpha czy Windows Server na Itanium).

@mystic2 - można więcej tranzystorów upchnąć, ale coś za coś, to znacznie zwiększa awaryjność. Podobnie jest z pamięcią RAM, im więcej tym większe ryzyko awarii, a pojedynczy niesprawny tranzystor to cały moduł do wyrzucenia. Więc zbyt duża ilość pamięci też nie jest dobra, niby można wsadzić 8-16GB do komputera dla przeglądania internetu, ale to bez sensu. Kiedyś komputery Silicon Graphics potrafiły używać pamięci pomimo uszkodzenia, system operacyjny zapamiętywał uszkodzone adresy i z nich nie korzystał, ale Windows chyba tego nie potrafi.

Avatar
gościówa (niezalogowany) | 26.08.2010 16:06#98

a ja bym chciała żeby MS dowalił taką przeglądarkę, że wreszcie Ci którzy gucio wiedzą, tylko krytykują każdy produkt MS i marudzą działając na ****** sprzęcie, zamknęli gęby.

Avatar
trub (niezalogowany) | 26.08.2010 16:10#99

>system operacyjny zapamiętywał uszkodzone adresy i z nich nie korzystał, ale Windows chyba tego nie potrafi.

To nie kwestia Windowsa mądralo. Nawet jak nie będziesz miał systemu, a pamięć będzie uszkodzona - bios to wykryje i nie pozwoli przejść dalej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemor25 | 26.08.2010 16:47#100

@Johny Mnemonic

"Wygląd będzie wzorowany na Firefoxie,ty MS zaspał :-)"

Nikt się na nikim nie wzorował. Zwyciężyło podejście minimalistyczne :)

Avatar
Denq (niezalogowany) | 26.08.2010 16:52#102

Tylko ja zauważyłem, że na screenie nie ma zegarka w trayu systemowym? :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
surface | 26.08.2010 17:02#103

brzydal

Avatar
rafal-90 (niezalogowany) | 26.08.2010 17:21#104

juz link nie działa...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chillout | 26.08.2010 17:25#105

Ms goni inne przeglądarki, ale nie wyprzedza i w tym jest problem. Skopiowała pomysły Chrome, Firefoxa i tylko tyle. Zajęli by się addonami. Np jakimś do blokowania reklam, a nie takimi duperelami...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MaRa | 26.08.2010 18:54#106

@trub - ale superkomputery Silicon Graphics działały z uszkodzoną pamięcią. Po prostu system nie używał uszkodzonych komórek.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.08.2010 20:52#107

@Mayron | 25.08.2010 17:08 : To nie jest śmieszny pomysł.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.08.2010 20:54#108

@Mayron | 25.08.2010 17:08 : Ma on wiele zalet, a ludzie już od paru lat zgłaszają podobne na mozilla concept series.

Sam proponowałem wyrzucenie wszystkich elementów nawigacyjnych i sprawienie, by pojawiały się one po kliknięciu w aktywną kartę.

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.08.2010 21:00#109

http://slawek.lach.art.pl/obrazy/firefox2.png

Avatar
Kajos2 (niezalogowany) | 26.08.2010 21:04#110

to prawdziwy wygląd LINK:http://ms4press.ru/image.axd?picture=2010/8/ie9+promo.jpg

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.08.2010 21:08#111

@revell (niezalogowany) | 26.08.2010 5:31 : Tak. I Intel czy AMD wezmą kod Windows, przepiszą na nową architekturę procesorów, skompilują, a następnie oddadzą Microsoftowi z prośbą o dystrybucję. Windows w oczywisty sposób ogranicza rozwój procesorów. Nie dlatego, że jest to Windows, ale dlatego, że jest zamknięty. Prócz samego systemu setki innych programów dostępnych na Windows czynią to samo, bo są zamknięte. Producenci procesorów nadal mogą wymyślić nowy procesor, ale zamknięcie dużej liczby programów podnosi koszty, jakie trzeba będzie wpompować w nową architekturę, tworzenie narzędzi programistycznych, zachęcanie studiów deweloperskich do wydawania na nową platformę, reklamę, itd.

Avatar
Kajos2 (niezalogowany) | 26.08.2010 21:09#112

PS.Podobny do IE8 Ale Plik IE9promo.jpg Mówi że To IE9

Avatar
notgnucy (niezalogowany) | 26.08.2010 21:12#113

@revell (niezalogowany) | 25.08.2010 20:21 : Pan za pewne skończył informatykę w szkole ;-) . Jak to powiadają, to szkoła współcześnie ma nas jedynie przygotować do życia. Kształcić, to się trzeba we własnym zakresie. Gdyby nie posiadał Pan tylko wiedzy szkolnej, to by Pan wiedział, że Microsoft niczego innowacyjnego/nowoczesnego nie wymyślił.

Interfejsy graficzne istniały na długo przedtem. Udostępnianie zasobów, w tym drukarek istniało na długo przedtem(kerbos). Co niby takiego Microsoft wymyślił?

Avatar
/home/webnull (niezalogowany) | 26.08.2010 21:46#114

Kiepskie, jak każda wersja ie.

Avatar
/home/webnull (niezalogowany) | 26.08.2010 21:47#115

@notgnucy
To prawda, wiele pomysłów jest skopiowanych jak Aero z Compiza/Beryla :)

Avatar
revell (niezalogowany) | 27.08.2010 5:30#116

@notgnucy
MS nieczego nie wymyslil? Ta firma od 20 lat jest najwiekszym w USA posiadaczem patentow innowacyjnych w branzy IT. Oczywisce, patenty to zlo, ale na dzisiejsze czasy konieczne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
GL1zdA | 27.08.2010 11:00#117

@Mara
Wydajność procesorów rośnie, bo rośnie liczba aplikacji korzystających z wielu rdzeni. To nie jest tak, że więcej niż dwa rdzenie nie są potrzebne. Producenci po prostu piszą na platformę, którą posiada większość użytkowników, więc należy się spodziewać kolejnych programów wykorzystujących pełną moc wielordzeniowych procesorów.

Z rywalizacją o pamięć argument jest chybiony, bo jak piszesz program wielowątkowy, to unikasz blokowania wątków - inaczej nie ma to wielkiego sensu. Poza tym piszesz pod konkretne maszyny - maszyny z więcej niż jednym gniazdem to dziś NUMA, z tego co pamiętam również wielordzeniowe AMD mają możliwość przełączenia kontrolera w tryb dwóch niezależnych szyn i to musi być brane pod uwagę przy pisaniu programów.

ARM nie są wcale mniejsze od x86, pisałem Ci o tym pod twoim wpisem na blogu skąd biorą się różnicę (i jakiego rzędu są one). Intel też wyprodukował procesor z 80 rdzeniami x86. MS nie wypuści Windows na ARM jeśli nie będzie w stanie na tym zarobić - stawiam dolary przeciw orzechom, że taki port jest testowany.

Co do ilości pamięci, to jest totalny nonsens. Jaka wg ciebie jest różnica w awaryjności modułu 4 MB i 4 GB? Bo ja nie zauważyłem żadnej. Uszkodzenia komórki pamięci? Od czego i jak częsty, by miało to ma znaczenie dla użytkownika w domu? W superkomputerach jest to rozwiązanie praktykowane od wieków, ale w domu zwyczajnie się to nie opłaca? I nie ma znaczenia na jakim poziomie jest obsługa. To że IRIX bootuje z uszkodzoną pamięcią nie służy do tego, byś dalej mógł na stacji pracować tylko umożliwia zabezpieczenie danych i późniejszą wymianę pamięci. Dziś zwyczajnie taniej jest tworzyć klaster HA.

Avatar
gosiuxp (niezalogowany) | 27.08.2010 15:32#118

Sluchajcie wiem ze poa tym newsem moje pytanie wiecie moze jak wywolac polecenim sytemowym plik wave zeby zagral tak jak sa odtwarzane dzwieki przy starcie systemu potrzebuje to wzucic do harmonogramu i ma z tym problem pozdrowienia z gory dziekuje.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 29.08.2010 19:53#119

To screen od ruskich więc pewnie mistyfikacja ;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rafradek | 09.09.2010 17:29#120

wzięte z Google Chrome.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av