r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

ePUAP ponownie walczy z problemami technicznymi

Strona główna AktualnościINTERNET

Od kilku dni problemy z działaniem ma platforma internetowa ePUAP – elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej, która ma służyć do sprawniejszej komunikacji pomiędzy obywatelami a administracją publiczną. Niestety jak donoszą nam liczni użytkownicy, komunikacja ta ostatnio zawodzi. Problem jest tym dotkliwszy, że tylko do końca tego miesiąca możemy podjąć decyzję w sprawie wyboru pomiędzy OFE a ZUSem. Platforma to umożliwiająca natomiast nie działa prawidłowo.

Problemy z logowaniem się do usługi i korzystaniem z jej funkcji trwają od około 18 lipca, czasowo lub trwale uniemożliwiając pracę. Jeżeli już uda nam się zalogować, nie będziemy w stanie skorzystać z wielu opcji jak np. operacji dotyczących podatku VAT. Problemy robi również wyszukiwarka, która nie zwraca żadnych wyników. Cała platforma działa natomiast zdecydowanie wolno. Osoby, które chciałyby teraz zarejestrować się do systemu uprzedzamy, że operacja ta może się nie udać. Co prawda chwilami formularz działa, niemniej po jego wypełnieniu i wysłaniu otrzymujemy informację o błędzie. Jeżeli spróbujemy wysłać go ponownie dowiemy się, że wybrany przez nas login jest zajęty…

Jak widać informacje jednak w jakiś sposób są zapisywane, niemniej nie wszystko działa tak jak powinno. Z tego powodu zdecydowanie odradzamy zakładanie konta w trakcie trwania awarii, bo możemy zablokować sobie dostęp, co później będzie wymagało kontaktu z pomocą techniczną. Sam kontakt jest natomiast bardzo utrudniony. Użytkownicy poinformowali nas, że pomoc nie odpisuje w ogóle, lub jedynie informuje o tym, że pracuje nad rozwiązaniem problemów. Próba kontaktu za pomocą czatu również może skończyć się niepowodzeniem, bo choć teoretycznie działa on w godzinach 8:00 – 16:00, w praktyce możemy czekać i po prostu nikogo się nie doczekać.

r   e   k   l   a   m   a

Niestety platforma ePUAP nie ma łatwego życia. Ten rok zaczął się dla niej awariami, bo pierwszą odnotowano już 10 stycznia. Pomimo interwencji, następna pojawiła się już trzy dni później, ponownie utrudniając użytkownikom korzystanie z usług serwisu. Większe problemy miały również miejsce w dniach 9-15 kwietnia, kiedy to wskutek zwiększonego zainteresowania usługami platforma ponownie odmawiała posłuszeństwa. Od tego roku jej obsługą zajmuje się Centrum Projektów Informatycznych, od tego też momentu pojawiają się problemy z jego działaniem. Wszystko to pomimo zapewnień, że nowa wersja będzie nie tylko przyjaźniejsza dla odwiedzających, ale również bardziej stabilna.

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku na obsługę ePUAP przeznaczono aż 32 miliony złotych. Sama idea tej platformy wydaje się bardzo trafiona: pozwala ona na stworzenie tzw. Profilu Zaufanego, poprzez który zainteresowany może składać pisma elektronicznie ze skutkiem prawnym i bez stosowania podpisu kwalifikowanego. Platforma może być także wykorzystana do logowania do się innych usług administracji elektronicznej. Do końca lipca może posłużyć do wysłania oświadczenia wyboru w sprawie przekazywania składki do OFE, o ile oczywiście obsługa poradzi sobie z problemami trapiącymi platformę.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.