Audi wykorzystuje rzeczywistość rozszerzoną do poprawy wydajności w planowaniu logistyki Strona główna Aktualności01.12.2020 20:22 fot. Materiały Prasowe Audi Udostępnij: O autorze Materiał prasowy Audi, w planowaniu kompleksowych procesów logistycznych, w coraz większym stopniu opiera się na rzeczywistości rozszerzonej (AR). Wirtualna prezentacja trójwymiarowych hologramów wyświetlanych w ich aktualnym środowisku, pomaga pracownikom logistyki lepiej zaplanować przyszłe, potencjalne sytuacje. W związku z tym nie są już potrzebne np. modele pojemników lub urządzeń, wykorzystywane wcześniej w tym procesie. Audi używa teraz do tego celu najnowszej generacji urządzenia "HoloLens 2" firmy Microsoft. System „LayAR” (skrót od „layout” i „augmented reality”) wspiera planerów logistyki Audi w ustalaniu nowych struktur logistycznych w istniejących już halach produkcyjnych. Oprogramowanie wykorzystuje funkcjonujące dane CAD dot. różnych obiektów: półek, pojemników, rozmaitych części. LayAR wizualizuje taki przedmiot w postaci trójwymiarowego hologramu na urządzeniu AR i wyświetla go w naturalnej wielkości i w jego aktualnym środowisku. „Techniki cyfrowe w produkcji Audi wykorzystujemy systematycznie. To one odzwierciedlają w dzisiejszych czasach prawdziwą przewagę – Vorsprung” - mówi Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki. W tym roku urządzenia AR stały się stałym elementem „toolboxu” planistów logistyki. Dzięki temu, ich praca staje się bardziej efektywna i może rozpocząć się znacznie wcześniej. Przykład: specjaliści z działu produkcji nadwozi w Ingolstadt planują obecnie sposoby wykorzystania innowacyjnego systemu transportu bez kierowcy - na długo przed dostarczeniem do fabryki pierwszych zautomatyzowanych pojazdów tego typu. Wkrótce system LayAR będzie też wykorzystywany do uruchomienia produkcji samochodów elektrycznych w zakładzie głównym. „Do tej pory, by zwizualizować struktury i względne rozmiary obiektów, używaliśmy prototypów i modeli kontenerów, półek i linii, misternie przytwierdzonych do podłogi” - mówi kierownik projektu Tobias Brigl. „To wymaga dużej wyobraźni. Rzeczywistość rozszerzona jest idealnym narzędziem do wypełnienia luki między światem realnym, a wirtualnym.” Pomaga we wczesnym rozpoznawaniu problemów i szybkim opracowywaniu rozwiązań. Dzięki synchronizacji, te same obrazy są wyświetlane na wielu urządzeniach AR w tym samym czasie. Jeśli użytkownik sięga po jakiś obiekt, prostymi ruchami rąk może go poruszyć, obrócić lub zastąpić. Wszystkie zaangażowane osoby widzą zmiany w czasie rzeczywistym. Wspólny obraz upraszcza dyskusję, a tym samym ułatwia wspólną pracę - nawet poza granicami obiektów i ponad granicami państw. W przyszłości, specjaliści z innych zakładów lub pracujący w domu, będą mogli włączyć się w podejmowanie tego typu decyzji poprzez konferencje online. Zespół projektowy „Supply Chain Planning” wraz z partnerem, firmą Viscopic, przez kilka miesięcy testował nowe oprogramowanie. Jest ono używane podczas warsztatów planistycznych w hali produkcyjnej, podczas prezentacji oraz w przypadku planowania układu biur. LayAR umożliwia planistom wirtualne zminiaturyzowanie całej aranżacji hali do punktu, w którym może być ona rzutowana na tablicę. Wirtualne narzędzie ułatwia precyzyjny pomiar odległości i powierzchni bezpośrednio w obrazie holograficznym. Wszystkie zmiany i wyniki, na przykład z warsztatu, mogą być następnie w zaledwie kilka sekund przeniesione do CAD. Oznacza to, że wszyscy pracownicy uczestniczący w projekcie mogą natychmiast kontynuować pracę, korzystając z nowego statusu planowania. Producent samochodów premium z Ingolstadt wykorzystuje rzeczywistość mieszaną również w innych dziedzinach: Audi Product Communications już od kilku lat wykorzystuje "wirtualne eksponaty" do wizualizacji procesów technicznych i złożonych technologii dla dziennikarzy. Animacje holograficzne bazują na danych projektowych CAD i są prezentowane podczas spotkań dla mediów w trzech wymiarach, za pomocą urządzeń HoloLens drugiej generacji. TechMoto Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Facebook tłumaczy, jak sztuczna inteligencja eliminuje fałsz związany z COVID-19 13 maj 2020 Oskar Ziomek Internet Biznes Bezpieczeństwo Koronawirus 17 Microsoft zwalnia pracowników, bo może ich zastąpić sztuczną inteligencją 31 maj 2020 Piotr Urbaniak Oprogramowanie Biznes 87 Wykorzystali sztuczną inteligencję do... rysowania penisów 27 kwi 2020 Jakub Krawczyński Internet 72 Fuzja jądrowa już wkrótce? W przełomie kluczową rolę odegra Sztuczna Inteligencja 28 kwi 2020 Jakub Krawczyński Oprogramowanie 109
Udostępnij: O autorze Materiał prasowy Audi, w planowaniu kompleksowych procesów logistycznych, w coraz większym stopniu opiera się na rzeczywistości rozszerzonej (AR). Wirtualna prezentacja trójwymiarowych hologramów wyświetlanych w ich aktualnym środowisku, pomaga pracownikom logistyki lepiej zaplanować przyszłe, potencjalne sytuacje. W związku z tym nie są już potrzebne np. modele pojemników lub urządzeń, wykorzystywane wcześniej w tym procesie. Audi używa teraz do tego celu najnowszej generacji urządzenia "HoloLens 2" firmy Microsoft. System „LayAR” (skrót od „layout” i „augmented reality”) wspiera planerów logistyki Audi w ustalaniu nowych struktur logistycznych w istniejących już halach produkcyjnych. Oprogramowanie wykorzystuje funkcjonujące dane CAD dot. różnych obiektów: półek, pojemników, rozmaitych części. LayAR wizualizuje taki przedmiot w postaci trójwymiarowego hologramu na urządzeniu AR i wyświetla go w naturalnej wielkości i w jego aktualnym środowisku. „Techniki cyfrowe w produkcji Audi wykorzystujemy systematycznie. To one odzwierciedlają w dzisiejszych czasach prawdziwą przewagę – Vorsprung” - mówi Peter Kössler, członek zarządu AUDI AG ds. produkcji i logistyki. W tym roku urządzenia AR stały się stałym elementem „toolboxu” planistów logistyki. Dzięki temu, ich praca staje się bardziej efektywna i może rozpocząć się znacznie wcześniej. Przykład: specjaliści z działu produkcji nadwozi w Ingolstadt planują obecnie sposoby wykorzystania innowacyjnego systemu transportu bez kierowcy - na długo przed dostarczeniem do fabryki pierwszych zautomatyzowanych pojazdów tego typu. Wkrótce system LayAR będzie też wykorzystywany do uruchomienia produkcji samochodów elektrycznych w zakładzie głównym. „Do tej pory, by zwizualizować struktury i względne rozmiary obiektów, używaliśmy prototypów i modeli kontenerów, półek i linii, misternie przytwierdzonych do podłogi” - mówi kierownik projektu Tobias Brigl. „To wymaga dużej wyobraźni. Rzeczywistość rozszerzona jest idealnym narzędziem do wypełnienia luki między światem realnym, a wirtualnym.” Pomaga we wczesnym rozpoznawaniu problemów i szybkim opracowywaniu rozwiązań. Dzięki synchronizacji, te same obrazy są wyświetlane na wielu urządzeniach AR w tym samym czasie. Jeśli użytkownik sięga po jakiś obiekt, prostymi ruchami rąk może go poruszyć, obrócić lub zastąpić. Wszystkie zaangażowane osoby widzą zmiany w czasie rzeczywistym. Wspólny obraz upraszcza dyskusję, a tym samym ułatwia wspólną pracę - nawet poza granicami obiektów i ponad granicami państw. W przyszłości, specjaliści z innych zakładów lub pracujący w domu, będą mogli włączyć się w podejmowanie tego typu decyzji poprzez konferencje online. Zespół projektowy „Supply Chain Planning” wraz z partnerem, firmą Viscopic, przez kilka miesięcy testował nowe oprogramowanie. Jest ono używane podczas warsztatów planistycznych w hali produkcyjnej, podczas prezentacji oraz w przypadku planowania układu biur. LayAR umożliwia planistom wirtualne zminiaturyzowanie całej aranżacji hali do punktu, w którym może być ona rzutowana na tablicę. Wirtualne narzędzie ułatwia precyzyjny pomiar odległości i powierzchni bezpośrednio w obrazie holograficznym. Wszystkie zmiany i wyniki, na przykład z warsztatu, mogą być następnie w zaledwie kilka sekund przeniesione do CAD. Oznacza to, że wszyscy pracownicy uczestniczący w projekcie mogą natychmiast kontynuować pracę, korzystając z nowego statusu planowania. Producent samochodów premium z Ingolstadt wykorzystuje rzeczywistość mieszaną również w innych dziedzinach: Audi Product Communications już od kilku lat wykorzystuje "wirtualne eksponaty" do wizualizacji procesów technicznych i złożonych technologii dla dziennikarzy. Animacje holograficzne bazują na danych projektowych CAD i są prezentowane podczas spotkań dla mediów w trzech wymiarach, za pomocą urządzeń HoloLens drugiej generacji. TechMoto Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji