Awaria w T-Mobile: brak zasięgu i problemy z działaniem Internetu LTE (aktualizacja)

Strona główna Aktualności

O autorze

Aktualizacja – 4 lipca, godz. 10.45

Wszystko wskazuje na to, że usterka została już usunięta. W mediach społecznościowych klienci informujący o kolejnych problemach są już traktowani indywidualnie, zaś operator informuje o zakończeniu akcji naprawczej:

(...) Wczorajsze problemy z dostępnością usług zostały rozwiązane.

Aktualizacja – 4 lipca, godz. 08.20

Po kilku godzinach od pierwszych zgłoszeń użytkowników o awarii, u części osób sieć działa już normalnie. T-Mobile jak dotąd nie poinformowało jednak jednoznacznie, czy usterka została już rozwiązana. Wciąż napływające raporty w serwisie downdetector.pl (choć dużo mniej liczne niż na początku) pozwalają jednak założyć, że problem nadal nie został rozwiązany do końca.

Aktualizacja – 4 lipca, godz. 00.45

Operator zaczął już odpowiadać na zgłoszenia awarii, które użytkownicy umieszczają w serwisach społecznościowych. T-Mobile potwierdza rozległą awarię i dodaje, że toczone są już prace nad jej rozwiązaniem:

W chwili obecnej występują problemy z siecią o dużym zasięgu. Nasi specjaliści pracują nad możliwie jak najszybszym ich rozwiązaniem.

Aktualizacja – godz. 23.55

Po godzinie od zgłoszenia przez użytkowników pierwszych problemów z działaniem sieci T-Mobile, wciąż nie ma żadnej informacji od operatora. Nie znamy więc nadal zarówno przyczyn awarii, jak i szacowanego czasu jej rozwiązania. W serwisie downdetector.pl zdążyło się już pojawić kilka tysięcy zgłoszeń. Nadal znakomita większość z nich dotyczy użytkowników T-Mobile ze Śląska.

Wtorkowy wieczór nie jest szczęśliwy dla użytkowników korzystających z usług T-Mobile. Od kilkunastu minut klienci sieci zgłaszają poważne problemy z zasięgiem i działaniem Internetu LTE. Modemy nie mogą połączyć się z nadajnikami, zaś w telefonach po prostu brakło zasięgu.

W usłudze downdetector.pl z minuty na minutę przybywa zgłoszeń od użytkowników, którzy informują o problemach. Usterka zdaje się nie być ograniczona tylko do jednego obszaru kraju, choć jak dotąd najwięcej zgłoszeń spłynęło ze Śląska. Na tę chwilę ponad tysiąc raportów o problemach pochodzi między innymi z Katowic, Krakowa, Gdańska, Poznania, Warszawy i nie tylko.

Niestety, jak na razie operator nie poinformował jeszcze na swoich kanałach społecznościowych o problemie. Możliwe, że jak dotąd usterka nie została jeszcze zidentyfikowana i prace mające na celu jej rozwiązanie dopiero się zaczną. O sprawie będziemy informować na bieżąco.

© dobreprogramy