liczba publikacji: 3pierwszy wpis: 2 Lipca 2016ostatni wpis: 30 Lipca 2019
W Polsce ostatnio tworzy się coraz lepsze aplikacje gier logicznych. Większość z Was zresztą na pewno słyszała o aplikacjach Szachy 1.20.1 i Warcaby 1.61.3 — autorstwa Łukasza Oktaby. Najlepiej o skali ich sukcesu poświadczy, że pobrało je na całym świecie kilkadziesiąt milionów osób. Wynik jest to więc rewelacyjny, z czego jako pasjonat szachów i warcabów bardzo się cieszę. Trzeba jednak przyznać, że aplikacji z tymi grami są setki... i występują wręcz w nadmiarze.
W dzisiejszym wpisie chciałbym zarekomendować mało znaną grę logiczną pochodzącą z Japonii — Taifho, która znana też jest w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Traverse. Planszówka jest przedstawiona jako pewien rodzaj starożytnej gry japońskiej (zważywszy na sam wygląd figur jest oczywiste, że zaprojektowali ją japońscy graficy).
Tworzenie coraz to lepszych programów szachowych na przestrzeni ostatnich 70 lat w znacznym stopniu wpłynęło na rozwój informatyki, następstwem czego jest powiększająca się od ponad dwóch dekad popularność „królewskiej gry” pośród ogółu internautów. Ale żeby móc przedstawić jak doszło do tej programistycznej rewolucji szachowej, trzeba się cofnąć do zamierzchłych czasów, kiedy to wszystko zaczęło się kształtować.