Grafika Wiedźmina 3 rozczarowuje? Można już wypróbować pierwsze modyfikacje Strona główna Aktualności21.05.2015 17:59 Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Jak już dziś informowaliśmy, zarzuty wobec CD Projekt RED, dotyczące graficznych rozbieżności pomiędzy pierwszymi zwiastunami a finalną wersją, okazały się uzasadnione. Pojawiła się już nawet modyfikacja, która może zmienić taki stan rzeczy. Drogą kompromisu oprawa końcowej wersji nowego Wiedźmina to nowy system renderowania scen, uproszczenia obiektów i tekstur oraz efektów związanych ze światłem. Zdecydowano się na nie głównie w związku z premierą gry na konsole. Niemniej taka decyzja spotkała się także z częściową aprobatą – dzięki niej możliwe jest uruchomienie produkcji także na komputerach, na których gra we wcześniejszych wersjach by się nie uruchomiła. Już dziś ukazały się jednak odpowiednie modyfikacje, które według założeń ich twórców mają zbliżyć oprawę do tej zapowiadanej jeszcze kilka miesięcy temu. Dzięki narzędziom Reshade i SweetFX możliwe było wprowadzenie zmian do bibliotek odpowiedzialnych między innymi za cieniowanie czy parametry gamma. Szczegółowa instrukcja wprowadzenia modyfikacji jest dostępna na stronie SweetFX. Zarówno film z rozgrywki, jak i zrzuty ekranu w zasadzie nie dają jednoznacznej odpowiedzi czy dzięki SweetFX można osiągnąć stanowczo lepsze rezultaty. Zmodyfikowane efekty gry świateł mogą oczywiście zostać uznane za ładniejsze niż oryginalne, niemniej decyzja w tym przypadku sprowadza się do preferencji estetycznych gracza. Można się jednak spodziewać, że programiści mający w pamięci przepiękne zwiastuny sprawią, że modyfikacje do Wiedźmina 3 zaczną wkrótce wyrastać jak grzyby po deszczu. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także Nowy mod do Cyberpunk 2077. Wyłącza irytującą funkcję 26 sty Arkadiusz Stando Oprogramowanie Gaming 33 Cheaty i mody do gier są pełne trojanów. Gracze pobierają je bez namysłu 31 mar Arkadiusz Stando Gaming Bezpieczeństwo 40 Statek Ever Given utknął w Microsoft Flight Simulator. Wszystko za sprawą moda 28 mar Klaudia Stawska Gaming Internet 27 Genialny mod do Cyberpunk 2077. Poprawia błędne zachowanie NPC i generowanie tłumów 29 gru 2020 Arkadiusz Stando Oprogramowanie Gaming Internet 32
Udostępnij: O autorze Maciej Olanicki @b.munro Jak już dziś informowaliśmy, zarzuty wobec CD Projekt RED, dotyczące graficznych rozbieżności pomiędzy pierwszymi zwiastunami a finalną wersją, okazały się uzasadnione. Pojawiła się już nawet modyfikacja, która może zmienić taki stan rzeczy. Drogą kompromisu oprawa końcowej wersji nowego Wiedźmina to nowy system renderowania scen, uproszczenia obiektów i tekstur oraz efektów związanych ze światłem. Zdecydowano się na nie głównie w związku z premierą gry na konsole. Niemniej taka decyzja spotkała się także z częściową aprobatą – dzięki niej możliwe jest uruchomienie produkcji także na komputerach, na których gra we wcześniejszych wersjach by się nie uruchomiła. Już dziś ukazały się jednak odpowiednie modyfikacje, które według założeń ich twórców mają zbliżyć oprawę do tej zapowiadanej jeszcze kilka miesięcy temu. Dzięki narzędziom Reshade i SweetFX możliwe było wprowadzenie zmian do bibliotek odpowiedzialnych między innymi za cieniowanie czy parametry gamma. Szczegółowa instrukcja wprowadzenia modyfikacji jest dostępna na stronie SweetFX. Zarówno film z rozgrywki, jak i zrzuty ekranu w zasadzie nie dają jednoznacznej odpowiedzi czy dzięki SweetFX można osiągnąć stanowczo lepsze rezultaty. Zmodyfikowane efekty gry świateł mogą oczywiście zostać uznane za ładniejsze niż oryginalne, niemniej decyzja w tym przypadku sprowadza się do preferencji estetycznych gracza. Można się jednak spodziewać, że programiści mający w pamięci przepiękne zwiastuny sprawią, że modyfikacje do Wiedźmina 3 zaczną wkrótce wyrastać jak grzyby po deszczu. Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji