Red Dead Redemption uruchomione na pececie. Coraz lepsza jakość emulacji PlayStation 3 Strona główna Aktualności06.01.2019 15:17 Źródło: Materiały prasowe Rockstar Games Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Podczas gdy wydane w 2018 r. Red Dead Redemption 2 z dużą dozą prawdopodobieństwa prędzej czy później zawita na PC, poprzednia odsłona tej serii, z 2010 r., raczej już nigdy nie opuści konsol. Ale od czego mamy emulatory, prawda? Oto niejaki «ZEROx» opublikował w serwisie YouTube nagranie prezentujące działanie kultowego westernu studia Rockstar na komputerze. Jak się dowiadujemy, «ZEROx» wykorzystał platformę z ośmiordzeniowym, szesnastowątkowym procesorem Core i9-9900K i emulator konsoli PlayStation 3, RPCS3. Zważywszy na ponad dekadę stażu peestrójki, dobór centralnej jednostki obliczeniowej może wydawać się przerostem formy nad treścią, mimo to skomplikowana architektura konsoli i tak daje o sobie znać. Rozgrywka nie jest idealnie płynna, ale z drugiej strony, PS3 też ma w RDR spadki klatek. (Nagranie gameplay'u możecie zobaczyć poniżej). IBM Cell i jego specyfika Oczywiście jasnym jest, że sam emulator wymaga jeszcze licznych poprawek optymalizacyjnych, niemniej prawdę mówiąc, trudno się temu dziwić. Architektura zastosowanego w PS3 procesora Cell, oparta na idei masowego zrównoleglania wszystkich operacji, nawet dla dzisiejszych czipów z wektorowymi rozszerzeniami AVX stanowi ogromne wyzwanie. Wystarczy zdać sobie sprawę, że Cell potrafi w jednym tylko cyklu zegara przeprowadzić 96 działań na 8-bitowych liczbach całkowitych. Ich złożoność jest minimalna, ale paralelizm – niespotykany. Typowe procesory pecetowe, pomimo iż oferują coraz więcej rdzeni i wielowątkowość współbieżną, wciąż natomiast działają w modelu sekwencyjnym, szeregowym. Dlatego jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim emulacji PlayStation 3 sprosta układ klasy średniej (jeśli w ogóle kiedyś tak się stanie). Ale RPCS3 to na pewno małe światełko w tunelu i warto ten projekt śledzić. Oprogramowanie Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji Zobacz także RPCS3 0.0.6 Konsole 6 Sega Dreamcast handheld. Nie emulacja, a mocno przerobiona oryginalna elektronika 30 sie Jan Domański Sprzęt Gaming 10 Microsoft i Qualcomm chcą emulacji x86_64 na Arm. "Wydajność procesora to sprawa drugorzędna" 18 lis Piotr Urbaniak Oprogramowanie Sprzęt 35 PlayStation 3 System Software 4.84 – niespodziewana aktualizacja oprogramowania 15 lut Piotr Urbaniak Oprogramowanie Gaming 40
Udostępnij: O autorze Piotr Urbaniak @gtxxor Podczas gdy wydane w 2018 r. Red Dead Redemption 2 z dużą dozą prawdopodobieństwa prędzej czy później zawita na PC, poprzednia odsłona tej serii, z 2010 r., raczej już nigdy nie opuści konsol. Ale od czego mamy emulatory, prawda? Oto niejaki «ZEROx» opublikował w serwisie YouTube nagranie prezentujące działanie kultowego westernu studia Rockstar na komputerze. Jak się dowiadujemy, «ZEROx» wykorzystał platformę z ośmiordzeniowym, szesnastowątkowym procesorem Core i9-9900K i emulator konsoli PlayStation 3, RPCS3. Zważywszy na ponad dekadę stażu peestrójki, dobór centralnej jednostki obliczeniowej może wydawać się przerostem formy nad treścią, mimo to skomplikowana architektura konsoli i tak daje o sobie znać. Rozgrywka nie jest idealnie płynna, ale z drugiej strony, PS3 też ma w RDR spadki klatek. (Nagranie gameplay'u możecie zobaczyć poniżej). IBM Cell i jego specyfika Oczywiście jasnym jest, że sam emulator wymaga jeszcze licznych poprawek optymalizacyjnych, niemniej prawdę mówiąc, trudno się temu dziwić. Architektura zastosowanego w PS3 procesora Cell, oparta na idei masowego zrównoleglania wszystkich operacji, nawet dla dzisiejszych czipów z wektorowymi rozszerzeniami AVX stanowi ogromne wyzwanie. Wystarczy zdać sobie sprawę, że Cell potrafi w jednym tylko cyklu zegara przeprowadzić 96 działań na 8-bitowych liczbach całkowitych. Ich złożoność jest minimalna, ale paralelizm – niespotykany. Typowe procesory pecetowe, pomimo iż oferują coraz więcej rdzeni i wielowątkowość współbieżną, wciąż natomiast działają w modelu sekwencyjnym, szeregowym. Dlatego jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim emulacji PlayStation 3 sprosta układ klasy średniej (jeśli w ogóle kiedyś tak się stanie). Ale RPCS3 to na pewno małe światełko w tunelu i warto ten projekt śledzić. Oprogramowanie Gaming Udostępnij: © dobreprogramy Zgłoś błąd w publikacji