UOKiK w obronie Ubera: dobry dla konkurencji, bo zwiększa presję

UOKiK w obronie Ubera: dobry dla konkurencji, bo zwiększa presję

UOKiK w obronie Ubera: dobry dla konkurencji, bo zwiększa presję
25.04.2016 12:03

Rosnąca popularność Ubera wywołuje wątpliwości nie tylko Steve’a Wozniaka, który zauważa ryzyko monopolu, ale przede wszystkim taksówkarzy, którzy nie wahają się używać mało dyplomatycznych środków w próbach zwalczania umacniającej się konkurencji. W ostatnim czasie sprawą zajął się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Krakowie.

O sprawie informuje krakowska Gazeta Wyborcza. Na wniosek miejskiego rzecznika konsumentów w Krakowie, do tamtejszego UOKiK-u trafił wniosek o wszczęcie postępowania przeciw Uberowi. Wśród argumentów rzecznika należy wymienić niejasne informacje dotyczące cenników czy brak tłumaczenia części dokumentacji na język polski.

Obraz

Reprezentujący konsumentów rzecznik nie mógł oczywiście występować w imieniu grupy zawodowej, której Uber ciąży najbardziej, czyli taksówkarzy. Niemniej już na podstawie zarzutów dotyczących sytuacji konsumenta, delegatura Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta odpowiedziała wskazując nie na winę Ubera, a na przestarzałe przepisy regulujące ten segment rynku.

UOKiK stwierdził nawet, że Uber ma pozytywny wpływ na sytuację konsumentów, gdyż dostarcza im alternatywę, a także wywiera pozytywną presję na korporację taksówkarskie. Urząd odniósł się także do zarzutów: na stronie Ubera wszelka niezbędna dokumentacja jest dostępna w języku polskim, nie ma także problemów ze zdobyciem danych o przedsiębiorcy.

Taka odpowiedź, choć uzasadniona, doleje zapewne oliwy do ognia w coraz bardziej napiętych stosunkach pomiędzy Uberem a konkurencją. Nie zmienia to faktu, że UOKiK zaznacza, że dotąd nie wpłynęły żadne skargi dotyczące działalności Ubera od samych konsumentów. Jak widać, nie brakuje jednak stron, które na zapas chętnie będą stawać w ich obronie.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (38)