AdBlock i Peter Sunde chcą zmienić to, jak (nie)płacimy za treści w Internecie

AdBlock i Peter Sunde chcą zmienić to, jak (nie)płacimy za treści w Internecie

04.05.2016 13:12, aktual.: 09.05.2016 19:23

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Reklamy wyświetlane na stronach internetowych stają się coraz częściej dyskutowanym zagadnieniem. Dziś pojawiła się nowa Opera z wbudowanymi blokadami, jednak może się okazać, że przyszłość będzie należeć do rozszerzeń, które nie tylko uniemożliwiają wyświetlanie treści reklamowych, ale także… dostarczają dochody wydawcom. A taki plan, we współpracy z Peterem Sunde, przygotowuje AdBlock.

W ostatnim czasie wiele razy przypomniał on o swoim istnieniu. Przytaczaliśmy już jego słowa wieszczące rozkwit piractwa spowodowany wzrostem popularności usług muzycznych opartych na strumieniowaniu. Dziś wiemy już więcej o tym, jak Sunde wyobraża sobie Internet w najbliższej przyszłości – ma ona zamiar promować pomysł, który sprawi, że podstawowym źrodłem dochodu dla serwisów przestaną być reklamy.

Jak informuje Guardian, od 2010 roku Sunde prowadzi firmę Flattr. Celem jej działalności jest, w dużym skrócie, całkowita zmiana modelu finansowego, w oparciu o który funkcjonują współczesne serwisy internetowe. Założyciel Zatoki uważa bowiem, że konieczna jest zmiana aktualnej, dość kuriozalnej sytuacji, w której panuje powszechne blokowanie: użytkownicy blokują reklamy, serwisy blokują użytkowników blokujących reklamy, etc. Rozwiązaniem ma być możliwość dokonywania przez internautów comiesięcznych skonsolidowanych opłat za dostęp do wybranych przez siebie treści z poziomu przeglądarki.

This is Flattr

Stąd właśnie partnerstwo Flattr i AdBlocka – twórcy popularnego rozszerzenia mają docelowo opracować i zaimplementować metodę płatności, dzięki której za pomocą jednego kliknięcia, użytkownik mógł zyskiwać dostęp do serwisów z wykorzystaniem comiesięcznej kwoty, którą wysokość określał będzie sam. Według szacunków Sunde, wystarczy, aby do roku 2017 10 mln internautów zdecydowało się płacić około 5 dolarów, by – przy 10% prowizji dla duetu Flattr & AdBlock – zapewnić wydawcom przychody na poziomie 500 mln dolarów.

Oczywiście podstawową korzyścią jest konsolidacja opłat za dostęp do serwisów pozbawionych reklam. Zamiast korzystać z subskrypcji w wielu serwisach w tym samym czasie, zrealizowanie koncepcji Sunde ma pozwolić na korzystanie z Sieci bez reklam i strat dla wydawców dzięki płaceniu tyle, ile się chce, w ramach jednej usługi. Ma ona pojawić się w wersji testowej już tego lata.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (39)
Zobacz także