Amazon uruchomi własny streaming muzyki – Apple ma powody do obaw

Strona głównaAmazon uruchomi własny streaming muzyki – Apple ma powody do obaw
12.06.2016 10:00
Amazon uruchomi własny streaming muzyki – Apple ma powody do obaw

Amazon dysponuje największą na świecie chmurą obliczeniową,osiągnął sporo w dziedzinie streamingu usług wideo (Prime), maswoją linię urządzeń klienckich Kindle Fire – czemu więcjeszcze nie oferuje własnego streamingu muzyki? InformatorzyReutersa donoszą jednak, to już niebawem się zmieni. Firma JeffaBezosa przygotowuje się do bezpośredniej rywalizacji z takimipotentatami jak Spotify czy Apple Music. Czy jednak na zatłoczonejscenie usług muzycznego streamingu znajdzie się dla niej dochodowemiejsce?

Może i są ludzie, którym podobają się wciąż płyty winylowe(a nawet tacy, którzy kupują kasety magnetofonowe), ale rynekmuzyki to dziś przede wszystkim media cyfrowe, coraz częściejmedia strumieniowane. Z danych branżowego stowarzyszenia IFPIwynika, że w 2015 r. po raz pierwszy przychody ze sprzedaży muzykiw cyfrowym formacie były większe, niż ze sprzedaży fizycznychnośników. Za sprawą wzrostu popularności streamingu przekroczyły6,7 mld dolarów. Wreszcie branża muzyczna może przestać mówić,że Internet odbiera twórcom chleb – w ciągu ostatnich trzech latliczba abonentów płatnych usług streamingowych wzrosła z 20 do 68mln. Ale dla samych usług streamingowych to nie jest łatwy chleb.

350178379598948289

Lider rynku – Spotify – posmakował tego na własnej skórze.W 2015 roku miał około 100 mln użytkowników, z których 30 mlnpłaci za konto – a z tego niemal 2 mld euro przychodów rocznie,wzrost rok do roku o 80%. I co z tego miał? Nic nie miał. Większeprzychody zjadły znacznie większe wydatki na tantiemy dla koncernówfonograficznych, które wzrosły o 85%. Spotify traci pieniądze –i wcale nie widać, by 2016 rok miał być pod tym względem lepszy.

350178379599079361

Amazon miałby wejść na ten niewdzięczny rynek ze standardowowycenioną usługą (9,99 USD miesięcznie), ale z „wysocekonkurencyjnym katalogiem muzyki”. Trwają ostatnie rozmowy zwytwórniami, pozwoli to rozpocząć działalność jeszcze tego lataalbo wczesną jesienią.

Informatorzy Reutersa podkreślają, że może chodzić ozwiększenie atrakcyjności urządzeń Amazon Echo –bezprzewodowych głośników z wbudowanym cyfrowym asystentem.Muzyczna usługa jeszcze bardziej by zwiększyła liczbę interakcjiAmazona ze swoimi klientami, może nawet pozwoliła zrobić coś nakształt darmowego interaktywnego cyfrowego radia dla użytkownikówAmazon Prime, grającego przeplataną reklamami muzykę. Biorąc poduwagę to, jakim zaskoczeniem okazało się Echo dla konkurentów, ijak bardzo spodobało się użytkownikom w Stanach Zjednoczonych, cośw tym może być.

Analitycy oceniają, że pogrążonemu w swoich problemach Spotifynowa usługa Amazonu raczej nie zagrozi. Odbierze użytkowników, takaktualnych jak i potencjalnych przede wszystkim Apple Music.Niewykluczone, że firma Bezosa od początku będzie w stanie uczynićswój streaming bardziej dochodowym – nie musi nikomu płacić zainfrastrukturę, a układy z branżą fonograficzną ma bardzo dobre.W końcu to właśnie przez sklep Amazonu sprzedają się wciążmiliony płyt CD.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (11)