AMD FidelityFX Super Resolution. Odpowiedź na DLSS już w czerwcu - są dwie ważne różnice

AMD FidelityFX Super Resolution. Odpowiedź na DLSS już w czerwcu - są dwie ważne różnice

AMD FidelityFX Super Resolution. Odpowiedź na DLSS już w czerwcu - są dwie ważne różnice
Źródło zdjęć: © AMD
01.06.2021 15:09

Na targach Computex 2021, AMD zaprezentowało swoją odpowiedź na technologię Nvidia DLSS. AMD FidelityFX Super Resolution zadebiutuje jeszcze w czerwcu 2021 i pozwoli na odciążenie kart graficznych, aby uzyskać znacznie wyższą płynność w grach. Rozwiązanie AMD pod jednym względem znacząco różni się od techniki Nvidii.

AMD FidelityFX Super Resolution to rozwiązanie, które powoduje obniżenie rozdzielczości, w jakiej karta graficzna renderuje grafikę, a jednocześnie specjalne algorytmy skalują obraz, tak by uzyskał ostatecznie rozdzielczość, jakiej sobie życzył użytkownik. Dzięki temu można uzyskać znacznie większą płynność rozgrywki.

W przypadku FidelityFX możemy mówić o jednej przewadze nad rozwiązaniem Nvidii - nie potrzebuje ono rozwiązań uczenia maszynowego. AMD sprzedaje to jako atut, chociaż z drugiej strony jest to pewna konieczność gdyż karty Radeon nie posiadają rdzeni Tensor (używanych do uczenia maszynowego i jego stosowania).

Technika AMD ma 4 różne tryby: Ultra Quality (maksymalizujący jakość obrazu), Performance (skupiający się na maksymalnym podbiciu płynności) oraz dwa tryby pośrednie.

Obraz
© AMD

Na zaprezentowanych materiałach widać było zwiększenie wydajności o 59 proc. (z 49 do 78 FPS) w przypadku gry Godfall w 4K na Radeon RX 6800 XT, z ustawieniami "Epic" i włączonym raytracingiem oraz trybem skalowania Ultra Quality. Z kolei w przypadku trybu Performance, gra uzyskała 150 FPS, a więc trzykrotny skok w płynności.

Warto wspomnieć, że AMD FidelityFX Super Resolution to rozwiązanie otwarte, a więc działające nie tylko na kartach z układami AMD, ale i na Nvidii. W tym drugim przypadku jest to o tyle istotne, że dopiero karty GeForce RTX pozwalają obsługiwać konkurencyjny DLSS. Ogólnie FidelityFX ma obsługiwać ponad 100 akceleratorów.

Obraz
© AMD

Jest jednak jeden szkopuł. Nie wszystkie gry będą kompatybilne z FidelityFX. AMD zapowiedziało, że łącznie ponad 10 studiów deweloperskich i silników będzie wspierać tę technologię w 2021 r.

Niezwykle interesująca może wydać się tutaj perspektywa obsługi FidelityFX Super Resolution na konsolach Xbox Series X|S, które posiadają układy graficzne AMD Radeon oparte na architekturze RDNA 2, a ta funkcja została dla nich zapowiedziana w kwietniu 2021 r. Póki co AMD ma udostępnić swoją technologię na PC już 22 czerwca 2021 r. - nie ma na ten moment informacji, czy otrzyma ją także PS5.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)