AMD na prowadzeniu w erze gier DirectX 12 #prasówka

AMD na prowadzeniu w erze gier DirectX 12 #prasówka

AMD na prowadzeniu w erze gier DirectX 12 #prasówka
Łukasz Maślanka
24.03.2016 11:42

AMD wysunęło się na prowadzenie w erze DirectX 12 za sprawą powiększającej się liczby obsługujących tę technologię silników gier oraz poszczególnych gier, które są zoptymalizowane dla architektury Graphics Core Next napędzającej współczesne karty graficzne Radeon.

Optymalizacje dla kart graficznych Radeon znajdą się m.in. w silniku Nitrous Engine opracowywanemu przez Oxide Games, a także w grach:

Obraz

Total War: WARHAMMER

To strategia o niesamowitej skali, która osadzona w świecie fantasy łączy uzależniającą i rozgrywaną w turach kampanię z wielkimi i wybuchowymi bitwami toczonymi w czasie rzeczywistym. Wszystko to wg legendarnej konwencji bitewnego systemu Warhammer.

Rozległe bitwy z dużą liczbą jednostek to doskonały scenariusz dla niezwykle wielowątkowych możliwości przetwarzania, jakie cechują układy graficzne Radeon w warunkach DirectX 12. Dodatkowa obsługa asynchronicznych obliczeń pomoże też sztucznej inteligencji przeciwników podejmować błyskawicznie decyzje, a armii gracza bezzwłocznie i precyzyjnie wykonywać wydawane rozkazy.

Battlezone VR

To zaprojektowana dla nadchodzących systemów VR gra zapewniająca świetne możliwości wczucia się w sytuację pola bitwy w trakcie walki o zapierającej dech w piersiach intensywności i skali. Twój instynkt i zmysły muszą natychmiast reagować na każde zagrożenie, gdy Twoi przeciwnicy atakują Cię całym rojem, a pociski przelatują tuż nad Twoimi uszami.

AMD i Rebellion współpracują, aby zapewnić właścicielom kart graficznych Radeon rendering cechujący się maksymalnie skróconym czasem reakcji, co jest kluczowe, aby rozgrywka w warunkach wirtualnej rzeczywistości była naprawdę wciągająca.

Ashes of the Singularity

To kolejny owoc współpracy AMD ze studiami Stardock oraz Oxide. Ta osadzona w odległej przyszłości strategia definiuje na nowo możliwości gier typu RTS (real-time-strategy) za sprawą niebywałej skali starć będących zasługą przełomowych możliwości silnika Nitrous. Dzięki tej współpracy Ashes of the Singularity stało się też pierwszą grą, która umożliwiła przetestowanie sprzętu w ujednoliconych warunkach DirectX® 12 (tj. w warunkach benchmarku).

Deus Ex: Mankind Divided

To kolejna część gry w stylu action-RPG po docenionej przez krytyków grze Deus Ex: Human Revolution, w której wybory gracza będą miały odzwierciedlenie w rozwoju fabuły. Taka formuła sprawi, że rozgrywka będzie wciągająca i pozostanie na długo w pamięci graczy. AMD i Eidos-Montréal nawiązały długoterminową współpracę, aby silnik gry optymalnie wykorzystywał funkcje DirectX 12 oraz GPUOpen, takie jak PureHair bazujące na technologii AMD TressFX oraz unikalne funkcje układów graficznych Radeon, jak asynchroniczne obliczenia.

Silnik Nitrous

Użytkownicy kart graficznych Radeon na całym świecie mogą się cieszyć niezrównaną wydajnością trybu DirectX 12 oraz nowoczesnymi technologiami renderującymi w grze Ashes of the Singularity, która ma je natywnie zaimplementowane w silniku Nitrous. Niedawno wydana wersja Benchmark 2.0 z kompleksową obsługą asynchronicznych obliczeń potwierdziła niepodważalną dominację kart graficznych Radeon w zakresie wydajności.

Stardock, Oxide i AMD ogłosiły, że silnik Nitrous będzie napędzał szereg gier w nadchodzących latach. Wśród nich jest Star Control oraz druga, niezapowiedziana jeszcze strategia kosmiczna. Wszystkie trzy firmy nie ustają w wysiłkach na rzecz odkrywania kolejnych granic możliwości wysoce programowalnych układów graficznych.

DirectX 12 jest gotowe całkowicie zmień świat gier komputerowych, a układy graficzne Radeon są w centrum uwagi zarówno przy tworzeniu znakomitych treści, jak i w rozgrywce. Współpraca AMD z wieloma partnerami oraz niekwestionowana przewaga w wydajności kart graficznych Radeon sprawia, że to optymalne rozwiązanie dla konsumentów szukających tego, co najlepsze w grach DirectX 12 — powiedział Roy Taylor, wiceprezes w dziale Content and Alliances firmy AMD

DirectX 12 to niskopoziomowe API i rozwiązanie, które definiuje na nowo to, czym jest tworzenie gier jak i samo granie — powiedział Bryan Langley, główny menedżer programu w Microsoft. — AMD to kluczowy partner dla firmy Microsoft we wdrażaniu technologii DirectX 12 w branży, zwłaszcza że opracowało architekturę GCN, która zapewnia potężną moc graczom chcącym wykorzystać maksimum możliwości DirectX 12.Znakomita efektywność renderingu wykorzystującego asynchroniczne obliczenia DirectX 12Ważne efekty graficzne w grach, jak cieniowanie, oświetlenie, sztuczna inteligencja, fizyka, efekty soczewkowe zazwyczaj wymagają wielopoziomowego przetwarzania jeszcze zanim zostanie określone to, co będzie ostatecznie wyrenderowane przez układ graficzny.

Wcześniej wszystkie kroki musiały być wykonywane sekwencyjnie, czyli jeden po drugim. W tych warunkach układ graficzny postępuje wg porządku ustalonego przez API i renderuje coś od początku do końca, więc jeśli wystąpiło jakieś opóźnienie w początkowej fazie, to ono może spowodować szereg opóźnień w kolejnych etapach. Te opóźnienia w procesie są nazywane „bańkami” (bubbles) i reprezentują moment, gdy praca jakiejś części układu jest zatrzymana w oczekiwaniu na instrukcje.

To, co odróżnia karty graficzne Radeon od swoich konkurentów, to zaszyta w ich architekturze Graphics Core Next możliwość wprzęgnięcia przydatnych procesów obliczeniowych w te bańki. Dla przykładu: jeśli bańka występuje w trakcie renderowania złożonego oświetlenia, układ graficzny Radeon może zapełnić tę pustą przestrzeń zadaniem związanym ze sztuczną inteligencją. Karty graficzne Radeon nie muszą postępować wg tego przestarzałego sekwencyjnego porządku i mogą realizować te obliczenia razem lub równocześnie, aby przyspieszyć przetwarzanie.

Wypełnianie tych baniek poprawia wykorzystanie układu graficznego, czas reakcji, efektywność i ogólną wydajność poprzez minimalizowanie lub eliminowanie opóźnień, które mogą przyblokować inne karty graficzne. Tylko układy Radeon obsługują dziś tę kluczową funkcję w DirectX 12 i systemach VR.

Niekwestionowany trend

Szereg czynników sprawił, że karty graficzne Radeon i architektura GCN stały się szybko najlepszą platformą do tworzenia i konsumowania treści zgodnych z DirectX 12. To podpisanie przez AMD kolejnych pięciu porozumień o współpracy przy rozwijaniu nowych gier i silników zgodnych z DirectX 12, niezrównana wydajność w grach z natywną obsługą tej technologii oraz unikalne możliwości obsługi potężnej funkcji asynchronicznych obliczeń.

Niekwestionowana pozycja lidera w erze niskopoziomowych API to efekt zarówno obliczonej na lata ekspansji architektury GCN w branży, jak i współpracy z wieloma ważnymi deweloperami nad zaprojektowaniem, wdrożeniem i zoptymalizowaniem modelu programistycznego bazującego na technologii AMD Mantle. W ostatnim czasie otwarty i w pełni transparentny wkład, jaki miały udostępnione kod źródłowy, dokumentacja oraz specyfikacja API sprawił, że filozofia AMD odcisnęła wyraźne piętno w szeregu przełomowych projektów, jak właśnie DirectX 12.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (2)