Blog (66)
Komentarze (478)
Recenzje (0)

Producenci sprzętu i oprogramowania - mają Nas co raz bardziej gdzieś...

@bravoProducenci sprzętu i oprogramowania - mają Nas co raz bardziej gdzieś...10.02.2013 20:23

Czasy, kiedy zakupiona pralka czy telewizor działały bezawaryjnie co najmniej kilkanaście lat - minęły bezpowrotnie. Producenci swoich zabawek, specjalnie wprowadzają takie rozwiązania konstrukcyjne, aby sprzęty wytrzymywały określony z reguły dość krótki okres czasu.

Na pewno nie jednemu z Was przytrafiła się sytuacja, że ulubiony gadżet padł dwa tygodnie po zakończeniu gwarancji. W wielu przypadkach nie opłaca się wykonywać naprawy, gdyż niewiele dokładając więcej mamy nowe urządzenie. Takimi sposobami zmuszają nas do wydawania kolejnych nie małych sum.

Jeżeli już coś działa dłużej, to też nie bezinteresownie. Musimy w zamian płacić haracz w postaci zakupu materiałów eksploatacyjnych. Co sprytniejsi zaopatrują się w zamienniki, ale już próbuje się zakazać użytkownikom uprawiania tego "procederu" - na pewno pamiętacie niedawne artykuły o ugodach polskich producentów zamienników, jakie musieli zawierać z producentem drukarek - o nazwie złożonej z dwóch literek. Przypomniała mi się w tym momencie moja korespondencja z działem wsparcia technicznego. Gdy zmieniałem system na 7, to okazało się że kompatybilne sterowniki do drukarki oczywiście można ściągnąć, ale już nie oferują wsparcia dla drukowania na płytach (kluczowa dla mnie funkcja). Na moje zapytanie do supportu - otrzymałem odpowiedź:

W nawiązaniu do przedstawionego problemu z przykrością muszę Pana poinformować, że funkcja nadruków na płytach CD/DVD w tym modelu na systemie Windows 7 nie jest na chwilę obecną dostępna. Problem ten został zgłoszony, w niedługim czasie powinna pojawić się na stronie internetowej aktualizacja oprogramowania rozwiązująca ten problem.

Od tamtego czasu minęło już prawie 3 (słownie: trzy) lata! Zlikwidowanej części oprogramowania się nie doczekałem. Oczywiście udało mi się uruchomić utraconą funkcjonalność z użyciem alternatywnego oprogramowania...

Od chwili zaistnienia smartfonów z Androidem w szerszej skali, producenci tych cacek uważają, że jak chcemy mieć aktualne oprogramowanie, które zawiera najnowsze poprawki bezpieczeństwa, to powinniśmy kupić po pół roku nowy model, a stary najlepiej poddać utylizacji. Tutaj dochodzimy do nowego wątku opisującego wzajemne relacje konsumenta z producentem. Ktoś może powiedzieć, że aktualizacji naszych zabawek do nowszej wersji systemu nikt nie obiecywał, ale aktualizacje łatające dziury i naprawiające błędy to z czystej uczciwości powinni nam zapewnić Niestety dla wielkich koncernów liczą się tylko słupki. Może pamiętacie taki model telefonu amerykańskiego producenta Motorola Milestone - sprzętowo bardzo udany, jednak oprogramowanie zostało ostatecznie tak skopane, że wywoływało u mnie chęć wywalenia tego "szajsu" przez okno. Odpowiedź producenta na moje problemy była mniej więcej taka:

Nie możemy na to nic poradzić...

Również producenci oprogramowania mają nas gdzieś. Swego czasu miałem problemy z programem do montażu wideo - Sony Vegas. Opisałem starannie moje problemy i liczyłem na pomoc techniczną. Odpowiedź jaką dostałem, można spokojnie włożyć do kategorii z dowcipami o informatykach. Napisali coś w stylu:

Chmm, dziwne - u nas wszystko działa dobrze...

Oczywiście mimo moich kolejnych e-maili już więcej się nigdy nie odezwali - i sprawa załatwiona. Może to tylko polski oddział zawiódł - nie wiem, ale niechęć pozostała. Niestety muszę powiedzieć (napisać), że w dużej liczbie przypadków wiedza takiego konsultanta ogranicza się do instrukcji - niestety.

Chociaż mam jeden przypadek prawdziwego supportu z osobą, której zależało na rozwiązaniu problemu i bardzo się starała. Może to wydawać się dziwne, ale był to dział pomocy Microsoft. Miałem kiedyś problemy po instalacji SP3 do XP i napisałem do nich. Korespondencja przebiegała bardzo merytorycznie i nawet konsultant zadzwonił do mnie i dopytywał o szczegóły, a po rozwiązaniu problemu jeszcze raz dzwonił i pytał czy nie mam jeszcze jakichś pytań.

Mimo tego pozytywnego akcentu na koniec, problem lekceważenia Klienta przez duże korporacje jest duży i nie widzę perspektywy na poprawę. Jest wręcz przeciwnie - zupełnie się z nami nie liczą... ... do czasu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.