Blog (139)
Komentarze (2.1k)
Recenzje (0)

Dzwonię do pani/pana z Telekomunikacji Polskiej "krzak"

@djDziadekDzwonię do pani/pana z Telekomunikacji Polskiej "krzak"02.01.2013 11:10

Od jakiegoś czasu (zmiany logo) nasz największy operator telekomunikacyjny - a właściwie jego klienci, borykają się z całą gamą nieuczciwych firm, które próbują ich naciągać na nowe umowy, mające dać olbrzymie zniżki i kupę innych "fajerwerków".

Pisał o tym Shaki, ale podawały to również media. Ja jestem "dzieckiem Neostrady" więc również jestem potencjalnym celem takich akcji i zdarzyło mi się odbierać telefony (chyba ze trzy razy) dotyczące "świetnych" ofert mojego operatora, jednak czy to przez moje lenistwo, czy też przez wrodzoną nieufność do "super ofert" nie dałem się skusić - i wyszło, że dobrze. Dzisiaj znowu zadzwoniła do mnie pani, podając się za pracownicę TPsa, poinformowała mnie, że firma zmieniła branding i że teraz nazywa się Orange (jakież to odkrywcze), jednak kolejne zdanie wypowiedziane przez panią zrzuciło mnie nieomal z krzesła:

"Chciałam pana poinformować, że do dalszego świadczenia naszych usług, nie jest wymagane podpisywanie żadnych umów, a warunki pozostają bez zmian"

- Wiem, czytałem ulotkę jaką dostałem do domu... - To dobrze, ale w związku z całą falą skarg, jakie do nas wpłynęły, przeprowadzamy kampanię informacyjną dla naszych klientów, aby pomóc im uniknąć potencjalnych problemów wynikających z umów zawartych z innymi operatorami w "naszym imieniu"...

Pogadaliśmy jeszcze chwilę i pojawił się u mnie przebłysk: - czy macie uruchomiony jakiś bezpłatny numer telefonu, pod którym mogę zgłosić fakt takiej próby naciągnięcia mnie na podpisanie umowy ? Pani chyba została zaskoczona takim pytaniem, ponieważ podała mi zwykły numer informacyjny 801..., który jest oczywiście płatny, ale za chwilę zaskoczyła o co mi chodziło i podała numer:

800 500 005

jest to numer bezpłatny, udostępniony specjalnie w celu możliwości omówienia "usług regulowanych"* , na który należy zgłaszać fakt podpisania umowy z firma, która podała się za TP i pod tym numerem otrzyma się wszelką możliwą pomoc przy rozwiązaniu "niewygodnej" sytuacji.

Pominę fakt, że cała ta operacja jest prawdopodobnie wymuszona przez UKE, które otrzymało wiele skarg na warunki, które są zawarte w umowach (wcale nie Tepsy) i fakt, że wiele osób składając te skargi nie sprawdziło nawet jakie logo jest na druku umowy (wiele skarg było składanych na TPsa a umowy zawarte z innymi firmami) - słynne "Telekomunikacja Dzień Dobry", jednak samo działanie TPsa (choć mocno spóźnione) być może pomoże ustrzec kilka starszych osób przed próbą takiego szwindlu.

Mam nadzieję, że myślenie nie wyłączy się nikomu po świętach i zdrowy rozsądek będzie górą. U mnie w pracy mawia się:

"podwójna kontrola - najwyższą forma zaufania"

- i niestety okazuje się, że w życiu również...

Jest kilka sprawdzonych przeze mnie sposobów na takich (i wszelkiej maści) "naciągaczy":

1. Informacja iż dzwoni na zastrzeżony numer - działa, ponieważ zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych - dzwoniący w imieniu firmy z jakąś ofertą musi podać skąd posiada numer telefonu, na który dzwoni, w wypadku "losowego generowania numerów" (bardzo ostatnio popularna zagrywka) kończy rozmowę. 2. Zapytanie przedstawiciela z kim konkretnie chce rozmawiać - działa, ponieważ jeśli dzwoni wasz operator - ma wgląd w wasze konto - jeśli nie zna imienia i nazwiska - niech spada 3. Informacja iż w trosce o wasze bezpieczeństwo nagrywacie rozmowę - działa, bo nagranie rozmowy (po poinformowaniu rozmówcy i w trybie ciągłym - bez przerw w nagraniu) moze być dowodem w sądzie ;) 4. Prośba o przesłanie oferty na adres mailowy, który jest podany w danych konta - definitywne ucięcie dyskusji, ponieważ naciągacz nie ma wglądu w wasze konto

Oczywiście możliwe są wszelkie wariacje dotyczące powyższych punktów, jednak po odpowiedzi na którekolwiek z tych pytań powinniście się zorientować czy dzwoni uczciwy przedstawiciel, czy nie ...

Pozdrawiam i życzę aby nikogo z was nie spotkało nic takiego a jeśli spotka, opisy w sieci poprowadzą was jak z tego wybrnąć...

Pamiętajcie,

Przy zawieraniu umów na odległość (przez telefon również) zawsze macie 10 dni na wypowiedzenie takiej umowy bez żadnych kar...

W uzasadnionych przypadkach ten okres może być dłuższy ale nigdy krótszy...

* - usługi regulowane - to usługi nadzorowane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.