Blog (25)
Komentarze (624)
Recenzje (0)

CAPTCHA w Aero2, czyli jak sobie ułatwić życie

@freyahCAPTCHA w Aero2, czyli jak sobie ułatwić życie23.05.2014 13:44

Od 1 kwietnia 2014 roku użytkownicy bezpłatnego dostępu do internetu Aero2 mają (nie)przyjemność stykać się co godzinę z wpisywaniem kodu CAPTCHA, aby mieć dostęp do sieci. Niestety, ku zaskoczeniu użytkowników, wieść o wprowadzeniu tego swojego rodzaju zabezpieczenia nie okazała się prima aprilisowym żartem. W międzyczasie spółka zmieniła sposób wyświetlania kodu. Owszem, jest on łatwiejszy do rozszyfrowania, ale nadal pozostaje problem z rozłączaniem i ponownym włączaniem dostępu. Niby nic, a jednak czasem doprowadzało mnie to do szewskiej pasji- chcę szybko coś sprawdzić przez aplikację, a tu bum- nie ma internetu, trzeba wpisywać kod, resetować połączenie, wszystko się przeciąga. Dzisiaj (tak, dopiero) znalazłam złoty środek.

Odpal Google Play i szukaj!

W Google Play znalazłam aplikację, która pomaga w o wiele łatwiejszy sposób obsługiwać testy CAPTCHA na Aero2. Nazywa się banalnie. Aero2 Captcha.

Aplikacja działa w tle i w momencie upłynięcia godziny sama informuje nas ikoną na pasku powiadomień, że należy wpisać kod:

Rozwijamy pasek i przechodzimy dalej:

Co ciekawe, aplikacja może być sporym ułatwieniem dla osób starszych, niedowidzących (korzystających z urządzeń z Androidem), ponieważ kod wyświetlany jest w większym rozmiarze niż jeśli wchodzimy przez przeglądarkę:

Przepisujemy kod i klikamy "Wyślij". W tym momencie następuje automatyczne rozłączenie i ponowne połączenie z siecią. I voila, znów mamy dostęp do internetu :-) Według mnie jest to bardzo przydatna aplikacja, która znacznie skraca czas ponownego połączenia z internetem.

Kolejną aplikacją do obsługi kodów CAPTCHA w Aero2 jest Aero2 Asystent. Schemat działania jest identyczny jak w aplikacji wymienionej powyżej, czyli powiadomienie na pasku konieczności wpisania kodu i automatyczny restart połączenia.

Jedyną różnicą jest to, że w tej aplikacji możemy sprawdzić czas do rozłączenia z siecią, prędkość połączenia, itp.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.