Blog (173)
Komentarze (5.4k)
Recenzje (1)

Ortopeda na NFZ a naprawa gwarancyjna modemu 3G usb…

@januszekOrtopeda na NFZ a naprawa gwarancyjna modemu 3G usb…20.02.2015 22:49

Czy coś wspólnego mogą mieć ze sobą wizyta u ortopedy, za którą płaci NFZ i wysłanie modemu 3G usb do serwisu? Ano mogą…

Pięta

Zaczęło się od tego, że lekko boląca mnie pięta zaczęła boleć bardzo. Od razu sam się domyśliłem, że dorobiłem się ostrogi piętowej. Wydawało mi się oczywiste, że w takiej sytuacji trzeba iść do lekarza ortopedy. Można prywatnie albo można skorzystać z ubezpieczenia NFZ. Żeby skorzystać z ubezpieczenie NFZ trzeba wcześniej pójść do internisty i otrzymać od niego skierowanie. Tydzień czekałem na wizytę do lekarza pierwszego kontaktu. Jestem jako tako zorientowany więc oprócz skierowania do poradni ortopedycznej poprosiłem także o skierowanie na prześwietlenie obu pięt (robi się jedno zdjęcia na którym widać obie). Od razu zarejestrowałem się na najbliższy wolny termin do ortopedy – za 5 tygodni. W międzyczasie zrobiłem i odebrałem zdjęcie RTG. Ostrogę piętową widać było na nim gołym okiem.

Arystetelik

Czy spotkaliście się z określeniem: „arystetelik”? Jeśli nie to zalecam lekturę TEGO tekstu (jest świetny). Spodobało mi się to określenie dotyczące kogoś, kto w swojej dziedzinie zatrzymał się i widzi ją taką jaka ona była w przeszłości. Ortopeda do którego trafiłem właśnie takim kimś był. Nie zbadał mnie, nawet nie przepytał. Nic nie wyjaśnił. Rzucił okiem, przez grube szkła okularów, na zdjęcie RTG i kazał wypisać pielęgniarce skierowanie do poradni rehabilitacyjnej. Jakiejś bo ta w tej przychodni akurat nie podpisała umowy z NFZ. Mam sobie sam jakąś znaleźć. Tam mi może zaaplikują ultradźwięki a jak to nie pomoże to może i blokadę… Kiedy zacząłem nalegać i pytać o jakieś nowoczesne metody (mamy w końcu XXI wiek) to usłyszałem, że on leczy ostrogi od 30 lat i jak mi się nie podoba to mogę sobie iść do innego lekarza. Wstałem i wyszedłem.

ZIP

Szlag mnie trafił kiedy zajrzałem do swojego konta w Zintegrowanym Informatorze Pacjenta /ZIP / i zobaczyłem, że zanim jeszcze zdążyłem ochłonąć to przychodnia już rozliczyła się z NFZ.

Jak możecie zobaczyć za arysteteliczną poradę i wypisania skierowania dokądś NFZ zapłacił 55 zł i 20 groszy. Gdyby to ode mnie zależało to nie zapłaciłbym ani grosza. Być może nawet domagałbym się odszkodowania. Weź się człowieku wylecz sam…

Mocium Panie

Często mnie szlag taki polityczny trafia. Ostatnio zdarzyło się to kiedy w komentarzu ‘Wodza’ pod TYM blogowym wpisem przeczytałem w gruncie rzeczy bardzo popularną acz zupełnie nie trafioną opinię o tym, że „Jeśli coś jest robione za pieniądze publiczne, to realizuje się to 3x drożej, 2x wolniej i o połowę gorzej”. Dlaczego nie trafioną? Bo wiem, że za prywatne pieniądze jest tak samo albo gorzej...

Modemowa piątka

[1/2]
[2/2]

Na powyższych zdjęciach widać dwa modemy. Nie mają nic wspólnego z polskim budżetem i publicznymi środkami. Wyprodukowała je firma Huawei.

5 sztuk takich modemów prywatnej firmie sprzedał po 1 zł autoryzowany dealer sieci Plus - w promocji. Używający jednego z tych pięciu modemów, pracownik prywatnej firmy przyniósł go do mnie i powiedział, że chyba jest uszkodzony bo co chwilę się rozłącza. Dałem mu drugi a sam sprawdziłem ten, który dostałem. Faktycznie, rozłączał się co chwilę. Trzeba go wysłać do serwisu. Autoryzowany serwis to także prywatna firma, która o ile wiem nie ma nic wspólnego ze środkami publicznymi. Nie będę tu wymieniał jej nazwy bo już i tak nikt o nich dobrze nie pisze. W każdym razie, żeby skorzystać z usługi serwisu potrzebne jest skierowanie i zachowanie odpowiedniej procedury. Skierowaniem jest prawidłowo wypełniona karta gwarancyjna oraz kopia dowodu zakupu. Procedura polega na zarejestrowaniu się na infolinii i czekanie na kuriera. Odgrzebanie karty gwarancyjnej, załatwienie jej wypełnienia (bo przy zakupie nikt się tym nie przejmował), zorganizowanie duplikatu faktury (bo fakturę za 5 zł dział księgowy obiecał mi znaleźć na za tydzień) zajęło mi 3 dni. Rejestracja i oczekiwania na kuriera następne dwa. Kurier paczkę zabrał.

Udowodnij, że nie jesteś koniem

Po kilku dniach kurier przywiózł mi paczkę. Otwieram i widzę, że modem wrócił. Razem z pisemną informacją o takiej treści:

No fajnie, pomyślałem… Podłączyłem modem i… Jak się rozłączał przed wysłaniem do serwisu tak samo rozłącza się po powrocie z serwisu. Żeby mieć jakąś podstawę do ponownej reklamacji nagrałem film podczas testu, który wykonałem:

Żeby się upewnić, że problem dotyczy tego konkretnego modemu, w takich samych warunkach przetestowałem drugi modem. W tym przypadku także nagrałem film:

Wydaje mi się, że problem uszkodzonego modemu polega na tym, że kiedy połączenie DC-HSPA+ zmienia się na WCDMA to modem wyłącza się. Wygląda to tak jakbym go wyjął z portu usb i włożył ponownie. Napisałem maila do serwisu z pytaniem co mam zrobić, w sytuacji kiedy przysłano mi nienaprawiony sprzęt. Odpisali, żeby wysłać go jeszcze raz. Wysłałem im także linki do obu filmów oraz tekstowy opis moich testów i poprosiłem aby przekazać je osobie, która będzie modem testować. Odpisali mi (ciekawostka: wiadomość zaczynała sie od: "RE: Odp.: Odp.:") tak:

"Jak tylko otrzymam informację, który z techników zajmie się obsługą urządzenia, przekażę mu Pańską wiadomość wraz linkami zawierającymi przeprowadzone przez Pana testy".

Wysłałem modem ponownie. Po kilku dniach dostałem paczkę. Otwieram, podłączam modem i… Jak się rozłączał przed wysłaniem do serwisu tak samo rozłącza się po powrocie z serwisu. Tym razem pisemna informacja o naprawie wyglądała tak:

Dostałem także (po lekarsku) wypełnioną w miejscu na adnotacje serwisu, kartę gwarancyjna:

Ręce mi opadły i jestem dokładnie w tym samym punkcie co z piętą. Weź się człowieku i sam napraw sobie modem…

Wołanie na puszczy

Jeśli jest na Sali ktoś z Huawei Polska, kto potrafi pomóc mi w jednoznacznej technicznie diagnozie i przekonaniu serwisu, że ten modem rzeczywiście jest uszkodzony to bardzo proszę o kontakt: januszek małpa irc.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.