Blog (795)
Komentarze (5.1k)
Recenzje (24)

Polski serwis naprawczy Xiaomi... tzn. który ?

@lordjahuPolski serwis naprawczy Xiaomi... tzn. który ?15.09.2016 20:49

Moja przygoda ze sprzętem od Xiaomi trwa od ponad miesiąca. Najpierw przyszła smart-opaska MiBand 2 a całkiem niedawno, wygrany w konkursie blogowym Redmi 3. Małymi kroczkami zaznajamiam się z tą marką, zbierając już pierwsze pozytywne opinie. Uważam że Xiaomi wypuszcza na rynek porządny sprzęt w idealnym zakresie jakości do ceny, czasami podnosząc nawet tę pierwszą poprzeczkę i nie ingeruje w drugą :)

Niestety Xiaomi oficjalnie nie ma na polskim rynku (jeszcze), ale to może się bardzo szybko zmienić. Pozostaje problem gwarancji. Kupując urządzenia na zagranicznych stronach typu GearBest czy AliExpress musimy być świadomi pewnych ograniczeń gwarancyjnych. Może się to wiązać z wysłaniem reklamowanego produktu za granicę na nasz koszt do oficjalnego serwisu w Chinach lub zostanie nam zapłacić za naprawę urządzenia w naszym kraju. A co jeśli kupiliśmy urządzenie Xiaomi w Polsce ?

Kupujemy MiBand 2

Pod koniec czerwca zdecydowałem się na zakup nowo reklamowanej smart-opaski od Xiaomi, wspomniany wcześniej model MiBand 2. Google zaproponowało mi bym dokonał zakupu w jednym z trzech może nie autoryzowanych, ale współpracujących z Xiaomi sklepów internetowych. A mam na myśli - xiaomi4you, xiaomi oraz sklepxiaomi. Biorąc pod uwagę oceny kupujących w internecie, postanowiłem zakupić opaskę w ostatnim sklepie internetowym.

https://sklepxiaomi.pl
https://sklepxiaomi.pl

Sam zakup jak i dostarczenie przesyłki poszło bardzo sprawnie. 29 czerwca sfinalizowałem zakupy a już następnego dnia po południu opaska została odebrana w pobliskim paczkomacie. Zawartość była kompletna wraz z dowodem zakupu (faktura) i podbitą kartą gwarancyjną. Tylko pudełko odstawało trochę od reszty. Najprawdopodobniej nadgorliwy kurier nie potrafił delikatniej włożyć pudełka do szufladki paczkomatu.

Miesiąc zabawy i ...

Tak się złożyło, że od otrzymania paczuszki minęło kilka dni i wyjechałem nad morze na urlop. Mogłem w praktyce przetestować wszystkie funkcje smart-opaski oraz jego wodoodporność. Ta wszystkie testy przeszła wzorowo i nawet byłem gotowy by napisać o nim recenzję ale uprzedził mnie mój blogowy kolega. By nie dublować tematu, napiszę że MiBand 2 spełnia wszystkie moje potrzeby dotyczące inteligentnej opaski. Jest zegarek, sprawne powiadomienia, pomiar tętna, licznik kroków i świetna, trzymająca do miesiąca czasu - bateria.

Ręka z MiBand 2 i noga małżonki :)
Ręka z MiBand 2 i noga małżonki :)

W połowie sierpnia zauważyłem że opaska w ogóle nie zczytuje pomiaru tętna. Dioda świeci się na zielono, ale urządzenie nie działa jak powinno. Początkowo myślałem że może to wina zachlapania. Koniec końców, zdecydowałem się na wysyłkę gwarancyjną. Poinformowałem mailowo sklep że chcę skorzystać z naprawy gwarancyjnej, ale odpowiedzi nie otrzymałem. Wyszło na to że podany na stronie formularz kontaktowy można traktować jako nieistniejący byt. Kontakt telefoniczny również jest niemożliwy gdyż skrzynka połączeń jest tak zapchana, że automatyczna sekretarka odrzuca nas zaraz po przekazaniu komunikatu. Firma konik, pomyślałem. Ale w internecie nic złego o stronie nie piszą, wciąż prężnie działa i zajmuje się sprzedażą. Mimo wszystko zdecydowałem się wypełnić formularz podanego na stronie zgłoszenia reklamacyjnego oraz wysłać wraz z pełnym osprzętem na adres w Łodygowicach pod Żywcem. Do przesyłki dołączyłem dowód zakupu oraz kartę gwarancyjną. Zobaczymy co się stanie.

Olewacki serwis gwarancyjny

Mięło kilka dni, cisza. Zachciało mi się sprawdzić lokalizację na mapach Googla. Zgroza = kościół i cmentarz. WTF?! Po siedmiu dniach otrzymałem wiadomość e-mail ze sklepu przez formularz zamówienia ze strony https://klient.baselinker.com. No tak, przypomniało mi się że przecież przez ten formularz kontaktowałem się ze sprzedawcą i śledziłem postęp wysyłki. Przemiły Pan zasłaniający się zwrotem "sprzedawca" oznajmił mi że nie mogą przeprowadzić reklamacji, gdyż w zestawie brak karty gwarancyjnej. Po krótkiej wiadomości, by raczył otworzyć pudełko gwarancja szybko się znalazła.

Minęło kilka dni. Według informacji na stronie, serwis potrzebuje do 14 dni na naprawę od otrzymania urządzenia ale niekiedy zdarza się że zrobią to szybciej. Przez ten czas nie otrzymałem żadnej, ale to żadnej odpowiedzi na pytanie czy i kiedy mogę się spodziewać nowej opaski. Nie ukrywam że jestem osobą która chce mieć czarno na białym podaną informację jak dany sprzęt jest naprawiany oraz kiedy otrzymam go z powrotem. Przez 10 dni nie otrzymałem żadnej zwrotnej informacji. Tak jakby serwis zapomniał że moja opaska jest u nich naprawiana. Dodając do tego fakt że biuro nie odpowiada na maile, telefon jest głuchy a serwis robi co chce, mam spore wątpliwości czy w ogóle otrzymam swoją opaskę z powrotem. Gdyby coś się zmieniło, zaktualizuję wpis.

Na razie daję im czas. Miesiąc. Jeśli w tym czasie odzyskam działającą opaskę i uzyskam jakąkolwiek informację o naprawianym urządzeniu jakoś to przełknę ... jeśli nie - no cóż. Mam swoje metody prawne by powalczyć o sprawiedliwość, a opaskę i tak kupię nową bo warto (ale poczekam z tym jak będę pewny serwisowania w Polsce).

Aktualizacja

W piątek 30.09.2016 przyszła paczka kurierem a w niej nowa wersja MiBand 2 pozbawiona wady związanej z czytnikiem tętna. Opaska zdaje się też szybciej i płynniej działać. Nie mam wątów do tego że opaskę wymienili na nową, a głównie na brak odpisywania na wiadomości oraz wszechobecną dezinformację. Kupujących w tym sklepie ostrzegam - gdy będziecie reklamować, miejcie cierpliwość.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.