Blog (308)
Komentarze (1.6k)
Recenzje (0)

Polscy producenci gier II

@luqassPolscy producenci gier II07.01.2013 20:20

11 bit studios

[img=11b]

Firma założona została w grudniu 2009 roku przez osoby związane wcześniej ze studiem Metropolis. Studio swoimi wieloplatformowymi grami (wydawanymi na Mac, PC, konsole stacjonarne i przenośne, a nawet na telefony) celuje raczej w średnią półkę cenową, a samą sprzedaż gier w dużej mierze opiera na dystrybucji cyfrowej. 28 października 2010 roku spółka zadebiutowała na NewConnect (parkiet dla młodych, dopiero rozkręcających się spółek). Cena emisyjna wynosiła 1,92 zł. Dzięki sporemu sukcesowi City Interactiv akcje 11B cieszyły się sporym wzięciem. W kwietniu 2011 roku na kilka dni przed premierą Anomaly: Warzone Earth kurs akcji wzrósł do 26 zł. Gra wydana została na PC i Maca, a z czasem doczekała się także wersji na Androida, Linuxa, PS3, a nawet iOS. Ciepłe przyjęcie zarówno przez graczy, jak i recenzentów sprawiło, że w rankingach popularnosci Appstore gra wyprzedziła ówczesne hity takie jak Angry Birds, Cut the Rope czy Fruit Ninja. W 2012 roku wydane zostały kolejne dwie świetne gry, zręcznościówka Funky Smugglers, która została uznana przez Google za jedną z najlepszych gier minionego roku, oraz Sleepwalker's Journey, logiczną platformówkę rozgrywającą się w świecie snów.

Techland

Firma jest jednym z czołowych polskich producentów i dystrybutorów gier. Założona została w 1991 roku przez Pawła Marchewkę. Firma początkowo skupiała się na tłumaczeniu zagranicznych programów i gier na polski rynek, dopiero w 1997 roku Techland zajął się tworzeniem własnych gier. W 2003 roku firma opracowała na potrzeby gry Chrome swój własny silnik graficzny: Chrome Engine- wykorzystywany we wszystkich późniejszych grach Techlandu.

Światową sławę firmie przyniosła seria gier rodem z dzikiego zachodu: Call of Juarez. Pierwsza część wydana w 2006 roku odniosła ogromny sukces, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Gra ta do dzisiaj jest uznawana za jedną z najlepszych gier wyprodukowanych w Polsce (była to też pierwsza polska gra wydana na konsole XBOX 360).

Druga część Call of Juarez: Więzy Krwi ukazała się w 2009 roku, mimo, że była dość krótka, to podobnie jak poprzedniczka zyskała uznanie graczy, i zebrała dobre oceny recenzentów. W tym samym roku, Techland znalazł się na 58 miejscu na liście Develop 100 przygotowywanym przez magazyn i portal Develop 100 zestawieniu najlepszych firm tworzących gry komputerowe i konsolowe (na podstawie przychodów wygenerowanych w Wielkiej Brytanii).

Wydana w 2011 na PC, Xbox360 i PS3 trzecia część serii Call of Juarez: The Cartel okazała się niestety porażką. Grze zarzucono liczne błędy, i kiepską oprawę graficzną. Hitem okazała się natomiast inna gra wydana w tym samym roku: Dead Island. O grze głośno było już przed premierą za sprawą zwiastuna. Wprawdzie, grze po premierze zarzucono brak fabuły i inny niż zapowiadany w zwiastunie klimat rozgrywki (co przełożyło się też na średnie oceny wśród recenzentów), ale nie przeszkodziło jej to stać się finansowym hitem, którego kontynuacje pod tytułem Dead Island: Riptide zapowiedziano na ten rok.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.