Blog (23)
Komentarze (170)
Recenzje (2)

PSR 2010 obchód przedspisowy – podsumowanie

@max1910PSR 2010 obchód przedspisowy – podsumowanie13.09.2010 11:00

[image=img1] Na samym początku chciałbym Wam podziękować za liczne komentarze pod moimi wpisami pt. „Powszechny Spis Rolny 2010 – obchód przedspisowy” i „Czyżby GUS przekonał się do środków komunikacji elektronicznej …?” Nadszedł już czas na podsumowanie obchodu przedspisowego, który odbył się od 9 do 23 sierpnia.

Pierwszy dzień spisu totalna klapa. Brak możliwości aktualizacji aplikacji i synchronizacji gospodarstw. Wielu liderów otrzymało informację, aby rachmistrzowie jeszcze się wstrzymali z wyruszeniem w teren. Sytuację miała rozwiązać tzw. instrukcja awaryjnej synchronizacji przesłana przez firmę Softline, która po prostu polegała na uruchomieniu Opery na urządzeniu ściągnięciu pliku instalacyjnego aplikacji i zainstalowaniu. Niestety większość ankieterów w tym czasie musiała skorzystać z tej instrukcji co spowodowało zapychanie się serwera. Drugą przeszkodą przynajmniej u mnie był słaby zasięg (3 MB pobierało się ok. 20 minut). Kolejny problem, który się pojawiał był podczas pełnej synchronizacji bez której nie można było wyruszyć w teren. I tak pierwszy dzień obchodu minął na „walce” z aktualizacją programu i synchronizacją.

@ rachmistrz z wielkopolski:

Najpierw były problemy z aktualizacją, później nie można było pobrać punktów adresowych - udało mi się to dopiero w poniedziałek wieczorem - czyli pierwszy dzień stracony(..).

10 sierpnia niektórzy nadal nie mogli przeprowadzić synchronizacji. Aktualizacja programu jakoś poszła.

@ rachmistrz z wielkopolski:

(..)Dziś wyruszyłam pełna zapału w teren i ...klapa, problemy z synchronizacją. Czyli drugi dzień w plecy. Ja naprawdę nie należę do malkontentów, ale mam ochotę zerwać umowę, o wyrzuceniu terminala w kąt nie wspomnę.(…)

Drugi dzień znów przebiegał na próbach aktualizacji i synchronizacji. Niektórym synchronizacja udała się dopiero albo w późnych godzinach nocnych albo wczesnym rankiem. Jest to oczywiste serwer nie był tak zapchany.

11 sierpnia

@ rachmistrz z pow. Jarocińskiego:

Dziś jest już środa a my nie możemy wyjść w teren. Najpierw były problemy z aktualizacją a teraz nie można pobrać punktów adresowych. To już trzeci dzień spisu a my nic .

@ lider tego śmisznego spisu

informatyzacja w wydaniu Polaków - postawić jeden serwer z 14 tys. połączeń co chwilę w większości po EDGEu i mamy przepis na TOTALNĄ klapę ...

Większość rachmistrzów nadal ma problemy z punktami adresowymi, serwer wyrzuca co chwilę błąd przy próbie aktualizacji. Niestety @ lider tego śmisznego spisu: ma po części rację. Dlaczego był tylko jeden serwer uruchomiany z bazą? Jego zapchanie przy ponad 8000 połączeń prawie w jednym czasie było do przewidzenia. I kolejny dzień mija na męczarni z aplikacją.

Bywały również pomyłki ze strony GUS-u.

@ Karrina:

(…) Ale jakie było moje zdziwienie, gdy po otwarciu aplikacji zobaczyłam punkty adresowe z zupełnie innego powiatu, w którym nie mieszkam. Po powiadomieniu dyspozytora okazało się, że moje urządzenie zostało mylnie spakowane (pudełko było dobre, tylko terminal nie). Wyjęłam baterię i nr IMEI był zupełnie inny niż na opakowaniu. Panie z GUS "oczywiście" przeprosiły za pomyłkę, ale wymianę z tą drugą osobą która miała moje urządzenie kazały przeprowadzić na "własną rękę". Dały tylko nr tel. do tej osoby i radźcie sobie sami. To że ponosimy koszty przez ich pomyłki to ich nie obchodzi. Dzisiaj jest środa a ja nie mam na czym pracować!

@rachmistrz:

mnie wczoraj późną nocą udało się w końcu przeprowadzić synchronizację ale niestety okazało się, że mam punkty adresowe z innej gminy(…)

Niestety bardzo częsty przypadek. U mnie również on wystąpił, gdy dostaliśmy punkty adresowe z sąsiedniego miasta.

Pokuszę się o stwierdzenie, że wyruszyć można było w teren dopiero w środę 11 sierpnia. Gdy już mieliśmy aktualną wersję aplikacji, pobraliśmy dane adresowe to na tym nie kończyły się nasze zmagania z urządzeniem. W wielu przypadkach po synchronizacji znikały zupełnie dane. I trzeba było powtarzać aktualizację gospodarstwa.

Wśród rachmistrzów w mojej gminie przeprowadziłem ankietę, którą stworzyłem na potrzeby tego artykułu. Poniżej prezentuję jej wyniki. Zachęcam również do jej wypełnia i wpisania odpowiedzi w komentarzu. Grupa respondentów liczyła 5 osób. Wyniki przedstawiam poniżej.

1. Jak długo wytrzymuje bateria w urządzeniu HTC? a. ok 4h b. ok 2h c. cały dzień pracy d. poniżej 2h Odpowiedź a) uzyskała 100% głosów.

2. Ile trwa proces ładowania? a. ok 1h b. ok 2h c. całą noc d. inne …nie mierzono.......... Odpowiedź b) 40%, c) 20%, d) 40%.

3. Czy musiał Pan / Pani ładować urządzenie będąc u rolnika? a. tak b. nie Odpowiedź a) 20%, b) 80%.

4. Czy urządzenie / aplikacja zawiesiło się? a. nie (przejdź do pytania 7) b. tak (przejdź do pytania 5) Odpowiedź b) 100%.

5. W jakim momencie urządzenie / aplikacja zawiesiło się? a. podczas synchronizacji b. podczas weryfikacji gospodarstw c. podczas aktualizacji programu d. inne …............................................ Odpowiedź a) 4 głosy, b) 3 głosy, c) 2 głosy.

6. Czy po zresetowaniu urządzania dane zostały zapamiętane? a. tak b. nie c. tylko część danych została zachowana Odpowiedź a) 40%, b) 20%, c) 40%.

7. Czy aktualizacja programu z wersji testowej do wersji do obchodu przedspisowego (4.1.0.0) odbyła się poprzez program czy poprzez instrukcję awaryjną? a. aktualizacja odbyła się poprzez program b. aktualizacja odbyła się poprzez zastosowanie instrukcji awaryjnej c. inne …............................................ Odpowiedź a) 20%, b) 80%.

8. Czy aktualizacja programu z wersji 4.1.0.0 do wersji do 4.2.0.0 odbyła się poprzez program czy poprzez instrukcję awaryjną? a. aktualizacja odbyła się poprzez program b. aktualizacja odbyła się poprzez zastosowanie instrukcji awaryjnej c. inne …............................................ Odpowiedź a) 80%, b) 20%.

9. Którego dnia Pan / Pani wyruszył/a w teren? a. 9 sierpnia b. 10 sierpnia c. inne …............................................ Odpowiedź a) 40%, b) 20%, c) 40%.

10. Czy jest Pan / Pani po raz pierwszy rachmistrzem? a. tak b. nie Odpowiedź a) 80%, b) 20%.

11. Czy jeszcze raz zgodziłby się Pan / Pani zostać rachmistrzem np. podczas powszechnego spisu ludności i mieszkań? a. tak b. nie c. nie wiem d. stanowczo nie Odpowiedź a) 80%, c) 20%.

12. Jak Pan / Pani ocenia bazę danych przekazaną przez GUS? a. bardzo dobrze b. dobrze c. źle d. bardzo źle Odpowiedź a) 20%, b) 60%, c) 20%.

13. Czy miał Pan / Pani możliwość przeprowadzenia synchronizacji po każdym zweryfikowanym gospodarstwie? a. tak b. nie Odpowiedź a) 20%, b) 80%.

Podsumowanie ankiety 1.Średni czas pracy rachmistrza na naładowanej baterii wynosił w przybliżeniu 4 godziny. Trochę mało zwłaszcza, gdy teren spisowy był rozległy wówczas istniała konieczność powrotu do domu lub ładowanie urządzenia u rolnika, jeśli oczywiście na to pozwolił.

3.Jednemu z rachmistrzów przydarzyła się sytuacja, gdy poprosił o możliwość ładowania urządzenia będąc u rolnika.

4.Wszystkim rachmistrzom urządzenie zawiesiło się.

5. Najczęstszym powodem zawieszenia się urządzenia HTC była synchronizacja. Czyli czynność, którą należało wykonywać po każdym zweryfikowanym gospodarstwie. Rachmistrz był w każdej chwili narażony na problemy z urządzeniem.

6. Mimo problemów z zawieszaniem się dane zostały po części zachowywane, więc nie trzeba było powtarzać weryfikacji. Chodź nie obyło się bez całkowitej utraty danych. System wysyłający dane był nie do końca przygotowany na reset.

7. Opcja aktualizacji poprzez program spisowy była nie dopracowana. Główną przyczyną pewnie był serwer.

8. Tu należy się pierwsza pochwała. Problemy z aktualizacją zostały rozwiązane i można było ją przeprowadzić poprzez aplikacje.

9. Większość rachmistrzów wyruszyło dopiero we wtorek, środę, czyli jeden lub dwa dni stracone. GUS oczywiście nie przedłużył terminów obchodu przedspisowego.

13. Synchronizacja była zależna od zasięgu sieci, czyli Orange. Wszystko zależało od tego w jakiej części Polski rachmistrz odbywał obchód.

Mam nadzieje, że GUS na koniec spisu również przeprowadzi ankiety i wyciągnie z nich wnioski i powszechny spis ludności i mieszkań będzie odbywał się z mniejszymi problemami.

logo: http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/logo_psr_2010.jpg

Wybrane dla Ciebie
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.