Blog (11)
Komentarze (68)
Recenzje (0)

Płatne strony WWW gazet - moja analiza problemu

@michal.b1990Płatne strony WWW gazet - moja analiza problemu03.06.2010 16:20

Ostatnio dużo mówi się o wprowadzaniu całkowicie płatnego dostępu do serwisów internetowych prowadzonych przez redakcje papierowych dzienników, tygodników, etc. Ogólnie rzecz biorąc jest to debata o obecności prasy w internecie i warunkach tejże obecności. Niedawno świat obiegła informacja, że za dostęp do tworzonych przez siebie treści zmierza pobierać opłaty znany, poważny brytyjski dziennik The Times. Czy taka polityka ma przyszłość?

Moim zdaniem ma, jednak niezbędne do tego jest spełnienie pewnych warunków. Jakich? Przede wszystkim pod względem jakości oferowanych treści.

Płatna internetowa prasa powinna, według mnie, oferować zawartość znacznie wyższej jakości od tej udostępnianej przez media typowo internetowe, takie jak popularne portale. Nie powinno tam być miejsca na krótkie newsy pochodzące z agencji informacyjnych. Powinny być za to artykuły dłuższe, przedstawiające bardziej dogłębną analizę danego problemu m. in opinie ekspertów, komentarze redakcji. Kolejnym ważnym elementem na który należy zwrócić uwagę jest jakość samego przekazu informacji, nie tylko w kwestiach merytorycznych, ale również brak literówek, porządne formatowanie tekstu. Innymi słowy artykuły nie mogą być pisane na kolanie, a to niestety na polskich stronach dość często się zdarza. Zwracałem na to uwagę w moim pierwszym wpisie na tym blogu O poziomie artykułów i komentarzy w internecie słów kilka.

Kolejna sprawa to przygotowanie treści do wymagań serwisu internetowego, a nie tylko prezentowanie artykułu żywcem wziętego z wydania papierowego, który nijak się ma do realiów strony WWW. Mam na myśli na przykład odwoływanie się w treści artykułu do ilustracji, czy tabelki umieszczonej poniżej lub obok. Niestety często zdarza się że ta tabelka czy ilustracja owszem jest we wskazanym miejscu ale na papierze, a nie w internecie.

Następna rzecz to irytujące reklamy, przysłaniające treść, a co gorsza nie raz zawierające dodatkowo efekty dźwiękowe. Wiem, że są możliwości blokady tego typu zawartości - sam korzystam z Adblock'a, jednak w płatnych serwisach nie powinno być miejsca na takie reklamy. Nie oznacza to jednak że reklam nie może być tam wcale. Reklamy nie muszą być irytujące. Wzorem w tym przypadku jest dla mnie vortal dobreprogramy.pl - jedna z niewielu stron na których nie ma potrzeby blokowania reklam. Z takich wzorców powinni czerpać twórcy płatnych serwisów.

Jeśli elektroniczna prasa spełniłaby powyższe warunki, to jestem gotów zapłacić za oferowane przez nią treści. A jakie jest Wasze zdanie? Zapraszam do komentowania i dyskusji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.