Blog (76)
Komentarze (5.3k)
Recenzje (0)

Progress: Call To Power i Civilization V

@nintyfanProgress: Call To Power i Civilization V02.11.2018 21:20

Ostatnimi czasy miałem więcej wolnego czasu. Wygospodarowałem wystarczająco, by napisać jakoś działający plaster (trudno to nazwać warstwą) kompatybilności z grą Civilization V. Idąc dalej dodałem do zestawu reguł progressCiv5 złote ery i polityki, jakie były w Civilization V, gdyż te na wzór Cywilizacji 4/6 były dostępne wcześniej.

Jak dodałem wspomniane rzeczy do nowego zestawu reguł?

Pierwszą rzeczą dodaną do silnika gry są liczniki, następnie własne mnożniki, a na samym końcu blokada zmiany polityki społecznej. Ta ostatnia, to zwyczajnie nowy rodzaj efektu z gry Freeciv (moja gra opiera się na Freeciv), co sprawdza podane mu wymogi i jeżeli są spełnione, to pozwala na zmianę polityki społecznej dla danego gniazda (slot). Innym dodanym efektem jest Add_To_Counter (Dodaj do licznika), który pozwala na dodanie/odjęcie jakiejś wartości (może to być własny mnożnik) z licznika.

Wystarczy zdefiniować parę liczników dla złotych er, jak i polityk społecznych. Będzie to: próg podniesienia o jeden poziom w górę (lub aktywacji złotej ery), a także obecny poziom szczęścia/kultury. Kiedy wspomniany próg zostanie osiągnięty, to zwiększamy obecny poziom danego zjawiska i uruchamiamy dane wydarzenie, korzystając np. z remember_target_player = true i force_min_turn = 10.

Do sprawdzenia czy próg został osiągnięty trzeba zaimportować, z pomocą wymogu nadającemu lokalną nazwę licznikowi (a właściwie dla dwóch liczników - obecnemu poziomowi i progowi), a następnie należy sprawdzić czy jeden jest większy od drugiego. Ten warunek należy podać dla wymogów kilku efektów, jak: zwiększający próg i aktywujący zdarzenie.

Dodatkowo, próg aktywacji dla możliwości zmiany pustej polityki społecznej jest obliczany na podstawie ilości miast. W tym celu iterujemy po miastach gracza, przez IterationOfCities i korzystamy z custom_counters = ".iterations".

To chyba tyle. Najnowszy kod jest na sourceforge.net

Błędy do poprawienia

W przypadku zbyt szybkiego naciśnięcia następna tura, system niekiedy zamarza. Innym błędem jest to, że gra nie pozwala, w rzadkich sytuacjach, na ustawienie pustego slotu polityki społecznej na jakąś politykę społeczną (zakaz zmiany ustawionego slotu jest pożądany ze względu na chęć kompatybilności z Civilization V).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.