Blog (1)
Komentarze (5)
Recenzje (0)

Serwis X-Kom? Nie dziękuję

@rafalski_4Serwis X-Kom? Nie dziękuję13.05.2015 19:44

Witam Swoje problemy z firmą X-Kom opisywałem już na forum, ale stwierdziłem, że założę Bloga ;)

Jeżeli nie chcesz czytać całego tematu lub nie masz na to czasu a zastanawiasz się nad zakupem w sklepie X-KOM to mówię od razu: NIE WARTO. Obsługa klienta jest miła tylko przy zakupie. Gdy masz problemy ze swoim lapkiem obsługa zmienia całkowicie.

Model laptopa: Lenovo ThinkPad E530C

Opis awarii: Laptop nie zawsze łączy się z WiFi. Jak już się połączy to zrywa połączenie. Jako dowód mam ponad 11GB filmików przedstawiających problem. Pokazałem kilka urządzeń (m.in inne laptopy), które bezproblemowo łączą się z daną siecią WiFi a mój niestety się nie łączył ;/

Ale do rzeczy:

Laptopa kupiłem 15 stycznia 2014r w internetowym sklepie X-Kom. Od pierwszych tygodni z laptopem były problemy zgłaszane telefonicznie do X-Kom. Obsługa sklepu poinformowała mnie, że za serię ThinkPad laptopów odpowiada producent. Skontaktowałem się, z producentem i faktycznie dostałem informacje o punktach serwisowych Lenovo, gdzie powinienem złożyć laptopa. Do najbliższego serwisu miałem 50km w jedną stronę. Na własny koszt musiałem dowieźć laptopa do serwisu i po dwóch tygodniach go odebrać i się dowiedzieć, że laptop jest w pełni sprawny. Po jakimś czasie ponownie zawiozłem laptopa do tego serwisu i wymienili w laptopie płytę główną.

Laptop dalej nie działał poprawnie. Stwierdziłem, że złożę laptopa z tytułu rękojmi u sprzedawcy czyli X-Kom. Po dwóch tygodniach pobytu w serwisie laptop został do mnie odesłany. Stwierdzono, że problem był spowodowany niezainstalowaniem sterowników bluetooth, Audio oraz programu do zarządzania energią. Jeszcze tego samego dnia , co przyszedł do mnie laptop z serwisu problem pojawił się ponownie.

Zgłosiłem znowu laptopa do serwisu X-Kom tytułem rękojmi. Po dwóch tygodniach zadzwoniła do mnie Pani z serwisu, że nie znaleziono problemu ale proponują wysłać laptopa do Autoryzowanego Serwisu Lenovo w Niemczech na co nie wyraziłem zgody. Po chwili zostałem poinformowany, że laptop już został wysłany do tegoż serwisu. Nie ukrywam, że byłem tą informacją wkurzony. Po kilku dniach dostałem informację, że moja usterka potwierdziła się w serwisie. Otrzymałem protokół z Serwisu z Warszawy. Zastanawiam sie, od kiedy Warszawa leży w Niemczech? Ale mniejsza z tym. Jeszcze podam taką ciekawostkę: Laptop był w dwóch serwisach w ciągu miesiąca. A dysk pracował "aż" 2 godziny (TAK 2 godziny).

Jeżeli moja usterka potwierdziła się w Autoryzowanym Serwisie to dwie poprzednie w X-Kom powinny być zasadne. Obecnie czekam na zmianę decyzji z dwóch poprzednich napraw z tytuły rękojmi w X-Kom.

Podczas rozmowy z konsultantką serwisu poprosiłem o połączenie z kierownikiem serwisu. Niestety nie było to możliwe, bo "kierownik był w terenie". Później "kierownik miał ważne spotkanie", później to już nie pamiętam. Ale czekam już ponad 2 tygodnie na kontakt kierownika ze mną. Od czasu zakupu laptopa w serwisie przebywał 83 dni.

Dlatego przestrzegam wszystkich, aby z daleka omijali X-Kom, bo to co oni wyprawiają to się w głowie nie mieści. Jeżeli ktoś ma podobny problem to proszę o kontakt. Może coś razem zdziałamy.

Pozdrawiam Rafał

UPDATE 1

Taki mały update dotyczący serwisu X-Kom. Gdy wysłałem do nich laptopa po raz drugi nie wykryli usterki. Po dwóch tygodniach wysłali do mnie pismo: Pismo X-Kom. Co prawda nie zgodziłem się, aby laptop trafił do Autoryzowanego Serwisu w Niemczech, ponieważ był mi bardzo potrzebny (w tamtej chwili nawet z niedziałającą kartą WLAN). Jednak klient jak to klient nie miał nic do gadania, laptop trafił do Autoryzowanego Serwisu. Ale najbardziej podobała mi się rozmowa z konsultantką, czy wyrażam zgodę aby laptop trafił do serwisu. Ja zgody nie wyraziłem a Pani mnie poinformowała, że laptop w dniu wczorajszym został wysłany do serwisu. Śmiech na sali. No ale trudno. Po pewnym czasie otrzymałem informacje z Autoryzowanego Serwisu (ale z Warszawy a nie z Niemiec- dziwne), że laptop a dokładniej karta WLAN faktycznie była uszkodzona. Link do protokołu z naprawy: Protokół nr 2.

Obecnie czekam na zmianę decyzji dwóch napraw serwisowych z X-Kom. Czy na taką zmianę się doczekam? Nie wiem, bo serwisanci z X-Kom są przecież mądrzejsi i przecież wg nich laptop był ciągle sprawny.

UPDATE 2

Przed powtórnym wysłaniem laptopa do serwisu do X-Kom byłem ciekawy, jak jest testowany. Byłem ciekawy jak to sprawdzić. Z ciekawości zrobiłem screena z czasem godzin dysku i włączeniami przed i po naprawie. Dysk pracował 2 godziny przez cały miesiąc oraz był 17 razy włączany. Dla mnie jest to brak szacunku dla klienta, ale komentarz zostawiam Wam. Screen przed naprawą: Klik

Screen Po naprawie: klik

UPDATE 3

Myślicie, że X-Kom dba o klientów i chce im pomagać? Nie bardzo. Na wiele maili mi nie odpowiedzieli. Właśnie przed chwilą przyszła mi na maila wiadomość od X-Kom, że mail nie został przeczytany. Załączam foto: klik

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.