Blog (89)
Komentarze (418)
Recenzje (0)

LTE od Cyfrowego Polsatu - miłe złego początki cz.2, ostatnia

@sagraelskiLTE od Cyfrowego Polsatu - miłe złego początki cz.2, ostatnia 17.03.2017 09:34

Swego czasu popełniłem tekst traktujący o jakości łącza LTE od Cyfrowego Polsatu. Jako, że tamten artykuł nie kończył się żadnymi wnioskami oraz brakowało reakcji drugiej strony (Cyfrowego Polsatu) uznałem go za niedokończony.

Dzisiaj nadrabiam ten brak i publikuję drugą część - znacznie krótszą bo też i nie ma sensu powtarzać tez z odcinka pierwszego. Nadmienię jedynie, że w międzyczasie jeszcze kilka razy zgłaszałem problemy z łączem - "procedura" zawsze była taka sama, czekanie, potem przedstawiciel CP zbierał parametry techniczne, czekanie i odpowiedź w stylu:

Po otrzymaniu zgłoszenia sprawdzono poprawność działania stacji bazowej, jak również wszystkich usług na Pana koncie. Weryfikacja nie wykazała żadnych nieprawidłowości po stronie sieci. Zawiadamiamy, że na Pana koncie rejestrowane są prawidłowo nawiązywane sesje.

Co ciekawe, wszystko się zgadza! Sieć rzeczywiście działa, połączenia realizują się prawidłowo - chodzi tylko o jakość tych połączeń! Aby zbytnio nie przedłużać - dzisiaj wiem już co jest przyczyną takiej a nie innej szybkości (chyba wolności? ;) ) sieci. Naturalnie rozwiązanie jest banalne i niektórzy z czytelników sugerowali już to w komentarzach przy pierwszej części. Tak, oczywiście - przeciążenie nadajnika!

Przez pierwsze pół roku wszystko funkcjonowało poprawnie, ponieważ zwyczajnie nadajnik nie był mocno obciążony. Punkty handlowe cały czas sprzedawały jednak swoje usługi i po pewnym czasie doprowadziło to do "korkowania się" nadajnika, szczególnie w godzinach popołudniowych i wieczornych. No cóż, abonentów przybyło więc należało tego właśnie oczekiwać...

Co na to Cyfrowy Polsat? Nic. W rozmowie z jednym z konsultantów dowiedziałem się, że:

...nie planuje się kolejnych inwestycji w infrastrukturę na tym terenie.

Wszystko w temacie - nikt nie zająknął się o jakimś zadośćuczynieniu, rekompensacie, możliwości wcześniejszego zrezygnowania z umowy, nic. Wszystko w myśl zasady: "kupiłeś to się teraz martw!".

Na tą chwilę czekam jedynie do czasu wygaśnięcia umowy (październik 2017) i na pewno jej nie przedłużę! Wiem, że w niektórych rejonach Polski internet LTE od CP lub Plusa "śmiga aż huczy" ale niestety, nie jest tak w moim przypadku. Wygląda na to, że ktoś sprzedał więcej niż może to udźwignąć przeciążona lokalna infrastruktura (overselling?).

Nie pozostało mi nic innego niż czekać do tego nieszczęsnego października i nadal zgłaszać sprawę do BOK. Przy ostatniej próbie zresztą ktoś zastosował w końcu inny wariant i zaproponował użycie zewnętrznej anteny kierunkowej. Szkoda tylko, że zapewne mam sobie ją sam kupić...

Jaki jest morał z tej całej historii? Chyba jedynie taki, aby PRZED zakupem sprawdzać jakość połączenia w okolicy zamieszkania. Owszem, ja również to zrobiłem i przez pewien czas wszystko było dobrze aby potem dokumentnie się popsuć... Na to jednak nie miałem już wpływu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.