Blog (24)
Komentarze (1.6k)
Recenzje (0)

Poczta Polska zgubila przesyłkę? I co zrobisz? Nic nie zrobisz...

@sgjPoczta Polska zgubila przesyłkę? I co zrobisz? Nic nie zrobisz...10.02.2019 22:37

Poprzednim razem opisałem, jak znana sieć sprzedaży sprzętu AGD/RTV traktuje reklamacje i klientów. Dziś będzie nieco o znanej spółce Skarbu Państwa, zajmująca się świadczeniem usług pocztowych. Chyba nie ma dziś osoby, która kiedykolwiek nie korzystałaby z usług Poczty Polskiej. Sposób w jaki działa pozostawia wiele do życzenia. Ale nie każdy uwierzy, że wspomniana instytucja potrafi kłamać w oficjalnym piśmie przesłanym jako odpowiedź na reklamację. Co się stanie kiedy upomnimy się o niedostarczoną przesyłkę? O tym Dalej.

Przykład

Przyjmijmy taką sytuację. Zamawiamy coś z zagranicy. Przesyłka umożliwia na każdym etapie jej śledzenie. Czekamy i czekamy, a tu dalej nic. W pewnym momencie sprawdzamy co się dzieje z przesyłką, a tu niespodzianka. Przesyłka została doręczona. Żeby było ciekawiej to już kolejny taki przypadek w ciągu kilku miesięcy. Jedyny problem w tym, że przesyłka nigdy nie dotarła. Reklamować brak dostawy do sprzedawcy? Jak? Przecież przesyłka ma status doręczonej. Mamy więc taki ciekawy przypadek.

Sytuacja prawdziwa

Przesyłki brak, status doręczonej. Tak więc adresatka niedostarczonej przesyłki udała się na pocztę wyjaśnić sytuację. Jednak pracownikom placówki na wyjaśnieniu sytuacji nie zależy. Nie tylko nie mają zamiaru pomóc, ale w bezczelny sposób zbywają ją, bo przecież przesyłka została dostarczona i koniec.

Pozostaje więc jeszcze jedna opcja. Reklamację można zgłosić poprzez stronę internetową:

https://ereklamacje.poczta-polska.pl/#/wniosek_reklamacyjny/customer_t...

Tak więc reklamacja złożona. Mija nieco ponad dwa tygodnie i przychodzi odpowiedź.

W tym momencie wiemy jednak, że poczta kłamie. Otóż co się wydarzyło w między czasie? Kilka dni po złożeniu reklamacji mieszkaniec innego budynku, o innym adresie, przyniósł przesyłkę, która nie powinna do niego trafić. Takim więc sposobem wiemy, że przesyłka wcale nie została dostarczona pod właściwy adres, a pracownicy poczty kłamią. Jednak poczta wie lepiej i fakt dostarczenia przesyłki potwierdziła na piśmie.

Na koniec kilka słów podsumowania.

W przypadku przesyłek krajowych najbezpieczniej jest wysyłać listy i paczki za potwierdzeniem odbioru. W przypadku zwykłych przesyłek nie ma żadnej możliwości ustalenia co się dzieje z przesyłką. Odbiorca jednak zwykle i tak nie ma wpływu na to, w jaki sposób zostanie nadana przesyłka.

Nawet kiedy idzie do nas przesyłka rejestrowana to jeszcze nic nie znaczy. Teoretycznie przesyłka taka powinna umożliwić nam prześledzenie trasy przesyłki krok po kroku. Jak widać praktyka jednak okazuje się inna. Przesyłka może zaginąć, może zostać skradziona przez pracownika poczty albo po prostu dostarczona pod losowy adres. Poczta i tak wprowadzi w systemie informację o dostarczeniu przesyłki i jeszcze potwierdzi ten fakt na piśmie.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.