Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Tydzień z pracy specjalisty ds. Teleinformatycznych cz. 13.

@Shaki81Tydzień z pracy specjalisty ds. Teleinformatycznych cz. 13.05.07.2011 01:30

Tym razem wpis trochę się spóźnił (ale zdążyłem przed północą), bo jestem na Hot Zlot – Hurra. Tak więc ciąg dalszy macie dopiero teraz. Mam nadzieję, że nie zanudzam was moimi wpisami i jakoś przeżyjecie i ten :). W tym tygodniu chciałbym opisać tydzień z mojej pracy, czyli praktycznie standardowe zajęcia administratora szpitala.

Poniedziałek Więc jeszcze dobrze nie pojawiłem się w pracy a już drukarka w dziale technicznym nie drukuje przychodzę patrzę a tam komp, do którego jest podłączona lokalnie nie jest włączony, a gość który ma dostęp sieciowy usilne próbuje wydrukować i w kolejce ma już 16 wydruków. No to fajnie się tydzień zaczął. Szybka kawa, sprawdzenie maili Później wyjazd do drugiego miasta, aby wytłumaczyć konserwatorom jak mają zabezpieczyć rozdzielnię bo w mojej małej serwerowni będzie urządzony sekretariat medyczny. Powrót do macierzystego szpitala Kolejna sprawa – muszę przeciągnąć około 40 metrów kabla bo muszę mieć dostęp do telefonu, który jest w drugim końcu korytarza. W międzyczasie zacięło się ksero ze 2 razy. Muszę w końcu wezwać serwis:) a pani z księgowości nie che drukować całego pliku. Problem okazuje się z programem, który jest administrowany przez firmę z zewnątrz i z błahego na pozór problemu robi się problem na dwa dni, bo to trzeba zadzwonić do tej firmy, później wysłać im pliki, oni je poprawią i przyślą z powrotem, jeszcze je tylko umieścić w odpowiednim miejscu i już we wtorek pani się cieszy działającą poprawnie drukarką..

Wtorek Raczej spokojny poranek – maile, logi, poranna kawa i mamy 9.00. Koło 9 przychodzi informacja, że nie można się dodzwonić na jeden z numerów. Po godzinie sprawdzania i testowania okazuje się, że taki problem jest na większej ilości numerów, dzwonię więc na błękitna linię i tam mnie informują, że technik pojawi się jeszcze dzisiaj (kurde szybko!). Załatwione. Jadę do drugiego miasta bo jest jakiś problem z kasą fiskalną a panie w sekretariacie nie wiedzą jak wymienić toner w nowym urządzeniu wielofunkcyjnym. Przy okazji dowiaduję się, że oddział noworodkowy ma być przeniesiony na dawny oddział ortopedii, tylko trzeba tam kompa zabezpieczyć i przenieść kompa do przesiewowego badania słuchu z 2 piętra na dół. Okazuje się, że na starej ortopedii jest taka plątanina kabli, że aby dojść do ładu brakło mi 3 godzin – skończę jutro. Koleś z TP dzwoni gdzieś koło 5 po południu, że będzie za godzinę. Oczywiście ja pracę skończyłem o 3 i nie ma mnie na miejscu. Po 15 minutach perswazji udaje mi się go przekonać, że by jednak pojawił się jutro.

Środa Zaczynam od skończenia walki z kablami i przeniesienia tego kompa (jeszcze 2 godz), no ale w końcu jest tam porządek. Wracam do macierzystego szpitala a tam technik z TP już jest. Po godzinie stwierdza, że uszkodzone są dwa modemy ISDN i są do wymiany jutro je przywiezie (no super – kolejny dzień bez telefonów) o koło 12 dostaje info, że w żadnym z budynków nie działa net (jestem akurat w sklepie komputerowym odbieram części z serwisu). Sprawdzam, rzeczywiście nigdzie nie działa. Dwie godziny (dosłownie) wiszenia na telefonie, żeby się dowiedzieć, że TP ma większą awarię i trzeba czekać. No nic jest 3 – kończę robotę (jak i całe biura), zobaczymy rano...

Czwartek I o dziwo rano wszystko jest OK, pojawia się też technik wymienia te ISDN-y i potwierdza, że była większa awaria łącz internetowych. No teraz jest czas ma maile, i kawkę. Jest chwila spokoju, Naprawiam podajnik w drukarce, zakładam nowe tusze, ściągam sterowniki i można już oddać dla nowego użytkownika, kolejny zadowolony. Teraz trzeba zabrać jeszcze kasy fiskalne do fiskalizacji i dzień się skończy. Zawiozłem kasy i dostaje informacje, że telefony coś dalej nie działają jak należy ( no kur...)> co się okazuje? Zapomniałem opróżnić bufor zdarzeń i Centrala się zamuliła. Akurat prosta sprawa.

Piątek No ostatni dzień prze urlopem, cisza i spokój, jakiś tam zawieszony tytko użytkownik zdalny to pikuś dziś wielkie sprzątanie serwerowni. Boże ile tam tego się nazbierało. 4 godziny sprzątania, wynoszenia starego sprzętu, porządkowania papierów. Teraz jeszcze tylko odebrać zafiskalizowane kasy, zawieść je w odpowiednie miejsca i koniec dnia. 10 minut przed wyjściem jedna z pań usunęła plik nad którym cały dzień pracowała. Szybkie przywrócenie z kopii zapasowej i w końcu Urlop i... HotZlot przybywam

Tak niestety wygląda praktycznie każdy mój tydzień. Zapraszam za tydzień.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.