Blog (359)
Komentarze (10k)
Recenzje (37)

Walka ze sprzętem elektronicznym, nie koniecznie komputerowym. cz.2 (Telewizja i Internet od naszego kochanego monopolisty czyli Telekomunikacji Polskiej)

@Shaki81Walka ze sprzętem elektronicznym, nie koniecznie komputerowym. cz.2 (Telewizja i Internet od naszego kochanego monopolisty czyli Telekomunikacji Polskiej)08.08.2011 12:28

Dzisiaj miało być o Dekoderze DVB-T i problemach, ale jeszcze go nie skonfigurowałem tak jak ja chcę, więc ten temat za tydzień. Dzisiaj chciałbym natomiast parę słów o telewizji i internecie dostarczanym przez Telekomunikację Polską. Zdarzyło mi się zainstalować co najmniej 20 takich zestawów. Zwykła procedura jest prosta: 1) podłączam router LiveBox i konfiguruje internet 2) zakładam antenę na zewnątrz budynku 3) podłączam dekoder do anteny i LiveBox'a 4) konfiguruję dekoder 5) dostrajam ustawienie czaszy anteny Ot i cała filozofia, zazwyczaj trwa to od 2 do 4 godzin i działa. No, ale od czasu do czasu pojawiają się problemy i tu się zaczyna

Przypadek nr.1

3 pierwsze punkty przeszły bez problemu. Zabieram się więc konfiguracji dekodera. Dekoder połączył się z Liveboxem bez problemu, zrobił aktualizację i pojawiło się, że brak sygnału. Acha czyli antena jest źle ustawiona, wyszedłem na zewnątrz i kręcę aby złapać sygnał, a że jest to dość delikatna czynność, więc przesuwałem centymetr po centymetrze. Po jakiś pól godziny stania na drabinie żadnej reakcji, nawet minimalnego sygnału. Sprawdzam jeszcze raz czy końcówki są w porządku i jeszcze raz kręcę anteną i dalej lipa. Hm.. kable w porządku, wszystko podłączone jak należy dzwonię więc na infolinie miła pani informuje, jak ma byś ustawiona antena OK. sprawdzam - jest OK. Dzwonię drugi raz a tam tym razem pan mówi co i jak po kolei. Mówię, że tak mam ustawione, stwierdza więc, że chyba dekoder jest uszkodzony i jutro (kurde jak na TP to szybko) pojawi się technik i sprawdzi. Technik pojawia się i stwierdza, że rzeczywiście dekoder jest uszkodzony. Wymienia mi go od ręki (drugie zaskoczenie) i dalej nie działa! Po pół godziny, technik gdzieś dzwoni, dyskutuje jakieś 15 minut i lipa. Poinformował mnie, że jutro pojawi się jakiś inny spec. OK będziemy czekać. Facet pojechał, ja przejrzałem jeszcze raz ustawienia i okazało się, że w ustawieniach jest zaznaczone, że odbiornik zamontowany przy czaszy ma swoje zasilanie, wystarczyło ustawić „zasilanie odbiornika z dekodera” i wszystko zaczęło działać.

Podsumowując – 3 osoby na infoliniach, jeden technik, a i tak sam doszedłem dlaczego nie działa. I weź tu człowieku sam ustaw telewizję.

Przypadek nr.2

Tym razem konfiguracja internetu przeszła bez problemu, ale jak podłączyłem dekoder do LiveBoxa pojawiła się informacja, że brak sygnału, czyli coś nie tak z konfiguracją LiveBoxa lub samym przewodem, sprawdziłem konfigurację – jest w porządku, sprawdziłem końcówki przewodu Rj45 również jest w porządku. Nie korzystałem z oryginalnego przewodu dostarczonego z dekoderem, bo był za krótki, przygotowałem więc inny. Przewód sprawdziłem testerem, który wykazał, ze przewód jest sprawny. Zadzwoniłem więc na infolinię, myśląc, że może dekoder jest uszkodzony (kolejny...). Pani na infolinii potwierdziła moje obawy, że to wygląda na uszkodzenie dekodera, niestety nie ma możliwości, żeby ktoś przyjechał i go wymienił. Muszę więc pojechać do najbliższego punku TP (jakieś 40 km od miejsca instalacji anteny) i tam zostanie wymieniona.

No trudno. Pomyślałem jeszcze, że podłączę dekoder z LiveBoxem oryginalnym kablem i o dziwo wszystko zadziałało. Aktualizacja przebiegła bezproblemowo i reszta czynności przeszła bez problemów. Żeby było ciekawiej to po skończeniu wszystkich prac podłączyłem jeszcze raz przewodem, który przygotowałem poprzednio i wszystko działa. Nie ma to jak kompetencja ludzi pracujących na infolinii.

Widać więc, że z naszą telekomunikacją polską jest coś nie tak. Niestety wbrew temu co pisałem 2 tygodnie temu, że kontakty z Telekomunikacją są na dobrym poziomie. I tutaj nasuwa mi się komentarz „januszka”, który stwierdził, że linia biznesowa TP jest dobra, natomiast dla klientów indywidualnych jest do bani. Co prawda sam kontakt nie był taki zły, ale kompetencje ludzi tam pracujących pozostawiają wiele do życzenia.

Spis treści całości mojego blogowania znajduje się tutaj.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.