Blog (8)
Komentarze (89)
Recenzje (0)

Konto bankowe i aplikacja, na którą ja postawiłem

@SnajpiqKonto bankowe i aplikacja, na którą ja postawiłem26.02.2017 15:01

Witam! W ubiegłym roku postanowiłem zmienić swoje główne konto bankowe. Bynajmniej nie chodzi mi o sam numer rachunku, lecz bank, który będzie je obsługiwał. Najważniejsze dla mnie są koszty i wygoda prowadzenia. Po krótkiej analizie postawiłem na Konto 360 w Banku Millennium, ale po kolei... Zapraszam do lektury.

Kiedyś, gdy otwierałem z potrzeby pierwsze konto bankowe tzw. rachunek oszczędnościowo-rozliczeniowy ważne było, aby bank i bankomaty były jak najbliżej. Trudno było o coś darmowego poza wypłatą z macierzystego bankomatu. Popularny wówczas PKO S.A. zgarniał rzeszę klientów. Po pewnym czasie jednak postanowiłem coś zmienić, pójść z postępem.

Millennium po raz pierwszy

Moja znajoma, która pracuje w Banku Millennium, poleciła mi ich konto. Nie pamiętam już jego nazwy, ale pamiętam, że prowadzenie i spora ilość bankomatów było bezpłatne. Zadowolony korzystałem z tych rozwiązań, dopóki nie...wprowadzono opłat. Oburzony, że jak tak można (ano można) postanowiłem znowu coś zmienić. Bank jako dla dobrego klienta przez jakiś czas postanowił nie obciążać mnie tymi opłatami, ale to było dla mnie za mało.

Nowy Alior Bank i starszy mBank

Zafascynowany nowo powstałym Alior Bankiem otworzyłem tam rachunek i widząc, jak sobie tam nie radzą, szybko zmieniłem kierunek. Mój opiekun w banku nie potrafił przyznać mi kredytu liniowego, co udało się innemu pracownikowi innego oddziału, a ponadto znowu opłaty i warunki dla ich zniesienia, których trzeba pilnować. Dostrzegłem prężnie działający mBank, pierwszy bank internetowy w Polsce. Fajne warunki i cała reszta. Trochę słabe warunki w mKioskach (gwar dookoła itp.), ale dało radę to znieść. I znowu zmiana warunków i wprowadzenie opłat. Tym razem było dobrze do czasu kiedy najpierw przy wymianie kart ani mi, ani małżonce nie przysłali naszych, lecz inne, a potem w ramach przeprosin zwolnienie z opłat, które i tak naliczali. Po reklamacji zwrócono nam koszty, ale niesmak pozostaje.

I ujrzałam Ninje (nie nianie ;-)…

Na horyzoncie pojawia się Alior Sync. Brak opłat nawet za przelewy natychmiastowe to było to, co mnie do niego przekonało. Dziwny sposób otwierania konta współwłasnościowego tzn. jedna osoba otwiera rachunek, potem druga, a na końcu oboje dzwonią i jedna z nich jest dopisywana do drugiego. Tutaj zaczynam też korzystać poważniej z aplikacji mobilnej, ale nazbyt funkcjonalna to ona nie jest. Bank wchodzi pod banderę T-Mobile i poza kolorystyką niewiele się zmienia. Aż tu znowu zmiana reguł i robię to, nad czym zastanawiałem się od dłuższego czasu…

...powrót do Millennium

Otworzyliśmy konto 360 i przyznać muszę, że bank posiada to, czego mi dawno brakowało, czyli placówki z dobrą obsługą, jak również obsługa konta przez internet. Proste warunki do spełnienia, aby nie liczono opłat (mam nadzieję, że ich nie zmienią przynajmniej na gorsze) i można nawet zarobić na płatnościach, a przede wszystkim świetna aplikacja mobilna. Co prawda nie używałem dużej ilości takich aplikacji, bo wcześniej tylko trochę tej od mBanku i dużo tej od T-mobile, ale ta od Millennium w moim uznaniu jest świetna. Jej rozbudowanie bez problemu pomaga nam zarządzać całym kontem, a nie tylko pojedynczymi funkcjami. To, co dla mnie najważniejsze, to powiadomienia push o transakcjach z aplikacji, możliwość wysłania numeru rachunku bez jego kopiowania czy przepisywania, płatności BLIK czy też widoczny stan konta bez konieczności logowania. Nawet numer na kartę można zarejestrować czy też kupić bilety komunikacji lub parkingowe. Na chwilę obecną bank, jak i aplikacja spełniają wszystkie moje wymagania i mam nadzieję, że tak pozostanie, bo niezbyt lubię tracić czas na informowanie pracodawcy, urzędów czy też ponowne ustawianie zleceń stałych.

Słowem podsumowania

Mam nadzieję, że jak ktoś miał problem z wyborem rachunku, to trochę pomogłem, choć w tekście opisuje swoje indywidualne podejście do tego zagadnienia, a nie poradnik. Wg mnie istotna jest kwestia ponoszonych kosztów za prowadzone konto, bo osobiście uważam, że nie ma co przepłacać, jak coś może być za darmo. Może kiedyś da się przenieść rachunek do innego banku bez zmiany jego numeru, co wiele spraw by ułatwiło, ale na razie to chyba nie ma na co liczyć.

Dziękuję i pozdrawiam!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.