Blog (443)
Komentarze (5k)
Recenzje (0)

Amazfit GTR / GTS — polskie znaki w powiadomieniach

@wojtekadamsAmazfit GTR / GTS — polskie znaki w powiadomieniach19.11.2019 12:32

Niespełna dwa miesiące temu opisywałem moje pierwsze wrażenia z zegarkiem Amazfit GTR. Czasomierz okazał się mieć imponujący amoledowy ekran i być świetnie wykonanym. Jednak zabrakło mu kilku istotnych funkcji, bez których nie wyobrażam sobie użytkowania smartwatcha.

Brak funkcji Always-On Display (AOD) została naprawiona dość szybko, praktycznie zbiegła się w czasie z publikacją moich recenzenckich narzekań. Wygląd tarczy w tym trybie nie jest może oszałamiający, ale lepsze to niż czarny cyferblat.

Tryb Always-On Display - już jest!
Tryb Always-On Display - już jest!

Kolejną z listy bolączek był brak polskich znaków w nadchodzących powiadomieniach. Dla mnie jest to bardzo ważna funkcja, bo praktycznie dla niej nosze smartwach na ręku. Irytował mnie fakt znaków zapytania przeplatanych z kawałkami słów.

Dzisiaj przeczytałem na stronie jednej z internetowych społeczności posiadaczy amazfitów, że jest na tę przypadłość prosty sposób! Zamyka się on dosłownie w trzech krokach i nie wymaga żadnej tajemnej wiedzy.

Rozmwiązanie działa również w modelu GTS

Okazało się, że czcionki w GTR trzymane są w osobnej bibliotece, a ta aktualizuje się w zależności od wybranego języka w systemie naszego telefonu (nie aplikacji Amazfit). Więc, aby zmusić zegarek do aktualizacji, musimy przejść do "Ustawień systemowych" -> "Język i metody wprowadzania" i zmienić język z Polski na Italiano.

Po tej akcji wejść do aplikacji Amazfit i czekać, aż ta wykryję zmiany i zacznie aktualizować nasz zegarek.

Po kilku minutach i bodajże jednym restarcie zegarka wyskoczy nam informacja, abyśmy udali się ponownie do aplikacji towarzyszącej i sprawdzili aktualizację.

[1/2]
[2/2]

Interfejs będzie po włosku, więc trzeba odnaleźć się po omacku lub skorzystać z poniższej obrazkowej instrukcji :)

Po tym znów kilka aktualizacji bibliotek i kolejny (ostatni) restart GTR.

[1/2]
[2/2]

W aplikacji Amazfit powinniśmy zobaczyć wiadomość mówiącą, że proces aktualizacji przebiegł pomyślnie.

Teraz znów możemy zmienić język systemu na nasz ojczysty i cieszyć się ogonkami w powiadomieniach na naszym GTRze ;)

[1/2] Było tak
[2/2] A teraz jest tak ^^

pozdrawiam wojtekadams

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.