Abonament RTV od każdego podatnika – zapłacą też chłopi i przedsiębiorstwa

Abonament RTV od każdego podatnika – zapłacą też chłopi i przedsiębiorstwa15.02.2017 12:05

Model w jakim będą utrzymywane w przyszłości media narodowenabiera coraz wyraźniejszych kształtów. Krzysztof Czabański,przewodniczący Rady Mediów Narodowych udzielił wywiadu tygodnikowi„Wprost”, w którym zdradził wiele z tego, co zamierza namprzygotować Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Zmiany sąkonieczne – gdyż jak ustaliła KRRiT, w zeszłym roku z abonamentuw obecnym kształcie udało się pozyskać tylko 749,9 mln złotych,a według prognoz, w tym roku kwota ta zmaleje do 635 mln zł.

Projekt nowej ustawy o abonamencie radiowo-telewizyjnym jest jużna ukończeniu – do rządu trafi w ciągu kilku tygodni, w Sejmieznajdzie się do końca marca. Jedną z najważniejszych zmian jestrozszerzenie bazy gospodarstw domowych z odbiornikami telewizyjnymi.Dziś liczy ona 3 mln gospodarstw, z czego jedynie 1,5 mln maustawowy obowiązek płacenia abonamentu. W zeszłym roku zapłaciłogo jedynie 1,12 mln.

Dlatego autorzy projektu chcą sięgnąć do baz operatorówplatform cyfrowych i kablówek. Zakładając, że każdy abonenttakiej usługi jest posiadaczem telewizora, chcą zobowiązaćdostawców do dostarczania danych swoich klientów Poczcie Polskiej.Mają oni też przypominać swoim klientom o ustawowym obowiązkupłacenia abonamentu.

Poczta będzie dysponowała taką rozszerzoną bazą, ale niebędzie już zajmowała się poborem abonamentu. Ze słówprzewodniczącego Rady Mediów Narodowych wynika, że to zadanieprzypadłoby urzędom skarbowym. Płacić mają wszyscy płatnicyPIT, CIT i KRUS. Ile płacić? Tego Czabański nie ujawnił, alewspomniał, że mówi się o równowartości jednej kawymiesięcznie. Mamy nadzieję, żenie chodziło tu o cenę tego słynnego kopi luwaka,kawy z ziaren przetrawionych przez urocze zwierzątka zwane cywetami– pewnie miałoby to być kilkanaście zł miesięcznie.

Przypomnijmy, że prezes TVPJacek Kurski, był niezadowolony z wysokości obecnego abonamentu RTV(22,70 zł/mies.), zauważając, że stacje takie jak Polsat czy TVNpobierają abonament komercyjny,średnio wynoszący 50 zł miesięcznie. Zapowiadając internetowąekspansję, w ramach której Telewizja Polska miałaby rywalizowaćnawet z Netflixem, wspominał, że do realizacji śmiałych planówmedia narodowe potrzebują ok. 2 mld złotych rocznie. Z tejperspektywy prognoza Krajowej Rady o zaledwie 635 mln złotychwpływów w roku 2017 może oznaczać, że tych cudów wrozdzielczości16K, jakie obiecywano w ramach Programu Operacyjnego InteligentnyRozwój 2014-2020 raczej nie zobaczymy – chyba że Poczta i urzędyskarbowe wezmą się poważnie do pracy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.