Alior Bank chce pomóc niewidomym klientom. Ułatwi to nowa bankowość elektroniczna

Alior Bank chce pomóc niewidomym klientom. Ułatwi to nowa bankowość elektroniczna12.02.2019 20:56
Alior Bank aktualizuje swoje mobilne aplikacje

Alior Bank chwali swoją mobilną i internetową bankowość, która zostanie wkrótce zaktualizowana, by być bardziej przyjazną dla osób niewidomych. Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, nowy system jest zgodny ze wszystkimi najpopularniejszymi syntezatorami mowy do obsługi urządzeń elektronicznych, z których korzystają osoby mające problemy ze wzrokiem. Taka zmiana ma im pomóc sprawniej obsługiwać swoje rachunki i inne usługi, które dostępne są za pośrednictwem bankowości elektronicznej.

Obsługa syntezatorów to tylko jeden z elementów. Innym, nie mniej ważnym, jest dostosowanie bankowości do wygodnej obsługi przy użyciu klawiatury. Jak dowiadujemy się z informacji prasowej, niewidomi użytkownicy chętnie poruszają się po systemach komputerowych korzystając z klawiszy TAB, Enter, Escape, spacji oraz strzałek. Twórcy skupili się więc na tym, by z bankowości można było właśnie w ten sposób wygodnie korzystać.

- W dzisiejszych czasach dostęp do bankowości elektronicznej to wymóg każdego klienta. Mając na uwadze, że część społeczeństwa to osoby z niepełnosprawnością wzrokową, postanowiliśmy dostosować nasze usługi do ich potrzeb. Chcemy być bankiem dla każdego, dlatego regularnie wdrażamy kolejne ulepszenia. Ponadto, wprowadzając tego typu rozwiązania staramy się zachować jak najwyższy standard obsługi wszystkich klientów banku bez względu na ich stan zdrowia – podsumowuje Jan Rudnicki, Młodszy Specjalista ds. Bankowości Elektronicznej w Alior Banku.

Nowa elektroniczna bankowość Alior Banku jest w fazie testów

System na razie jest w fazie testów i jak informuje Alior Bank, dotychczasowe opinie o jego możliwościach są pozytywne. Zmiany mają się pojawić nie tylko w bankowości internetowej dostępnej z komputerów, ale także w mobilnych aplikacjach na Androida oraz iOS-a, które nieco ponad rok temu dostały dużą aktualizację interfejsu.

W tym przypadku programy wykorzystują do działania systemowe syntezatory mowy, czyli odpowiednio TalkBack (o którym więcej pisaliśmy w poradniku o konfiguracji smartfona dla seniora) oraz VoiceOver. Trwające testy to okazja do dopracowania ostatnich błędów – jak podają twórcy, finalna wersja nowej bankowości ma zostać udostępniona użytkownikom do końca kwietnia bieżącego roku.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.