Allegro uderza w okazjonalnych sprzedawców, nie ocenią już nieuczciwych kupujących

Allegro uderza w okazjonalnych sprzedawców, nie ocenią już nieuczciwych kupujących11.01.2017 15:10

Allegro drastycznie zmieniło zasady komentowania transakcji.Sądząc po pierwszych reakcjach internautów, nie wszyscy przyjmująje z entuzjazmem. Koniec symetrii w wystawianiu komentarzy,ograniczenia czasowe w widoczności, likwidacja tak wymownychkomentarzy neutralnych – wszystko to podobno jest wyjściemnaprzeciw oczekiwaniom użytkowników, którzy w listopadzie 2016roku dali w przeprowadzonym badaniu znać, że pragną zmian. Czyjednak właśnie takich?

Już od 25 stycznia tylko kupujący będą mogli komentowaćzakończone transakcje. Od 1 kwietnia komentarze pozostaną tylko dlakupujących z pełni aktywowanymi kontami. Allegro tłumaczy, że towynik zmian w strukturze sprzedaży w serwisie: dziś 85% transakcjidotyczy nowych produktów, oferowanych przez sklepy, a przecież *whandlu powszechną zasadą jest, że to kupujący oceniająprofesjonalnych sprzedawców, zawodowo trudniących się handlem *–możemy przeczytać w komunikacie prasowym.

Wzajemne oceny, uzasadnione wczasach dominacji transakcji między osobami prywatnymi, dziś mająnie mieć racji bytu, rezygnacja z nich ma wyeliminować komentarzeodwetowe – sprzedającym pozostanie jedynie opcja odpowiedzi nakomentarz negatywny.

Takie postawienie sprawy mazachęcić kupujących do wystawiania także negatywnych komentarzy,tym bardziej że znikają komentarze neutralne, wcześniejwykorzystywane w takich sytuacjach, gdy nie było podstaw dowystawienia „negatywa”, jednak strony nie były zbyt zadowolone zprzebiegu transakcji. Zauważalnie duża liczba negatywnychkomentarzy ma stanowić ostrzeżenie, pomagające kupującym uniknąćnieuczciwych czy niesolidnych sprzedawców.

Kolejną istotną zmianą jest zakopanie historii: na profilachsprzedawców będą wyświetlane tylko komentarze z ostatnich 12miesięcy. Pozwolić ma to kupującym na łatwe wybranie ofert tychsprzedających, którzy obecnie świadczą usługi na wysokimpoziomie – wpadki z lat ubiegłych nie będą miały na to wpływu,jeśli poprawią jakość obsługi, wyjdą z tego obronną ręką.Skrócono również czas na napisanie komentarza: wynosić on będziedo 90 dni po realizacji transakcji.

Zapowiedziano też dalsze etapy reformy systemu: Allegro chceujawnić sprzedającym cząstkowe oceny sprzedaży, tj. zgodnośćprzedmiotu z opisem, kontakt ze sprzedającym, czas realizacjizamówienia oraz koszt wysyłki. Dzięki temu sprzedający będą onilepiej określić, w czym mogą poprawić obsługę klienta.

Nowy system komentarzy, wyraźnie skrojony pod masowego klienta idużych sprzedawców, będzie prawdziwym ciosem dla wszystkich tych,którzy wystawiają prywatne aukcje, sprzedają sporadycznie naAllegro rozmaite drobiazgi. W praktyce stracą możliwośćoszacowania, czy osoby licytujące w ich aukcjach są godne zaufania,czy to zwykłe trolle. Może jednak Allegro po prostu nie chce jużna swojej platformie prywatnych, nieprofesjonalnych aukcji? Takimokazyjnym sprzedawcom pozostanie poszukać sobie serwisów ogłoszeńdrobnych, albo po prostu sięgnąć po coraz popularniejsze grupysprzedażowe na Facebooku.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.