Amazon uruchomi własny streaming muzyki – Apple ma powody do obaw

Amazon uruchomi własny streaming muzyki – Apple ma powody do obaw12.06.2016 10:00

Amazon dysponuje największą na świecie chmurą obliczeniową,osiągnął sporo w dziedzinie streamingu usług wideo (Prime), maswoją linię urządzeń klienckich Kindle Fire – czemu więcjeszcze nie oferuje własnego streamingu muzyki? InformatorzyReutersa donoszą jednak, to już niebawem się zmieni. Firma JeffaBezosa przygotowuje się do bezpośredniej rywalizacji z takimipotentatami jak Spotify czy Apple Music. Czy jednak na zatłoczonejscenie usług muzycznego streamingu znajdzie się dla niej dochodowemiejsce?

Może i są ludzie, którym podobają się wciąż płyty winylowe(a nawet tacy, którzy kupują kasety magnetofonowe), ale rynekmuzyki to dziś przede wszystkim media cyfrowe, coraz częściejmedia strumieniowane. Z danych branżowego stowarzyszenia IFPIwynika, że w 2015 r. po raz pierwszy przychody ze sprzedaży muzykiw cyfrowym formacie były większe, niż ze sprzedaży fizycznychnośników. Za sprawą wzrostu popularności streamingu przekroczyły6,7 mld dolarów. Wreszcie branża muzyczna może przestać mówić,że Internet odbiera twórcom chleb – w ciągu ostatnich trzech latliczba abonentów płatnych usług streamingowych wzrosła z 20 do 68mln. Ale dla samych usług streamingowych to nie jest łatwy chleb.

Lider rynku – Spotify – posmakował tego na własnej skórze.W 2015 roku miał około 100 mln użytkowników, z których 30 mlnpłaci za konto – a z tego niemal 2 mld euro przychodów rocznie,wzrost rok do roku o 80%. I co z tego miał? Nic nie miał. Większeprzychody zjadły znacznie większe wydatki na tantiemy dla koncernówfonograficznych, które wzrosły o 85%. Spotify traci pieniądze –i wcale nie widać, by 2016 rok miał być pod tym względem lepszy.

Amazon miałby wejść na ten niewdzięczny rynek ze standardowowycenioną usługą (9,99 USD miesięcznie), ale z „wysocekonkurencyjnym katalogiem muzyki”. Trwają ostatnie rozmowy zwytwórniami, pozwoli to rozpocząć działalność jeszcze tego lataalbo wczesną jesienią.

Informatorzy Reutersa podkreślają, że może chodzić ozwiększenie atrakcyjności urządzeń Amazon Echo –bezprzewodowych głośników z wbudowanym cyfrowym asystentem.Muzyczna usługa jeszcze bardziej by zwiększyła liczbę interakcjiAmazona ze swoimi klientami, może nawet pozwoliła zrobić coś nakształt darmowego interaktywnego cyfrowego radia dla użytkownikówAmazon Prime, grającego przeplataną reklamami muzykę. Biorąc poduwagę to, jakim zaskoczeniem okazało się Echo dla konkurentów, ijak bardzo spodobało się użytkownikom w Stanach Zjednoczonych, cośw tym może być.

Analitycy oceniają, że pogrążonemu w swoich problemach Spotifynowa usługa Amazonu raczej nie zagrozi. Odbierze użytkowników, takaktualnych jak i potencjalnych przede wszystkim Apple Music.Niewykluczone, że firma Bezosa od początku będzie w stanie uczynićswój streaming bardziej dochodowym – nie musi nikomu płacić zainfrastrukturę, a układy z branżą fonograficzną ma bardzo dobre.W końcu to właśnie przez sklep Amazonu sprzedają się wciążmiliony płyt CD.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.