AMP na Facebooku i w reklamach: lekkie mobilne strony będą wszędzie

AMP na Facebooku i w reklamach: lekkie mobilne strony będą wszędzie
25.05.2017 18:48

Google i Facebooka, największych dostawców treści w Sieci, łączy wiele. Obie korporacje posiadają własne standardy projektowania lekkich, nowoczesnych i przystosowanych do urządzeń mobilnych stron internetowych: Google ma swoje Accelerated Mobile Pages, znane jako AMP, zaś Facebook oferuje Instant Articles.

W ostatnim czasie informowaliśmy, że między innymi dzięki wprowadzeniu nowego silnika kompresji, Brotli, AMP przyśpieszyć mają dwukrotnie. To jednak nie jedyne nowości: wkrótce przyśpieszą także reklamy w Sieci, gdyż zostaną skompresowane także dane dystrybuowane w ramach Google Display Network oraz strony, na które trafić można z reklam. Reklamy nie przestaną być dla części użytkowników irytujące, ale przynajmniej będą w mniejszym stopniu obciążały urządzenie i pakiet danych.

Wracając już do samych AMP, to czeka nas w tej kwestii mała rewolucja. Facebook dodał obsługę AMP, a także Apple News do swojego SDK Instant Articles. Oznacza to, że stron z błyskawicą na Facebooku będzie więcej, a sami wydawcy będą mogli opublikować jedną lekką wersję mobilną strony tak na Google, jak i na Facebooku.

Część z nich drze włosy z głowy (monopol korporacji na dystrybucję treści), a karawana jedzie dalej. Google, priorytetyzując AMP na liście wyszukiwań, daje jasny komunikat: grasz w naszą grę na naszych zasadach, albo odpływasz nieśpiesznie w medialny niebyt. Kwestią otwartą pozostaje, czy interakcja z AMP jest rzeczywiście odczuwalnym skokiem jakościowym dla końcowego odbiorcy, choć szybkości Accelerated Mobile Pages nie można odmówić.

W formie AMP możecie także czytać artykuły dobrychprogramów: wystarczy w adresie artykułu wprowadzić między domeną a jego nazwą sufiks /amp/, np. https://www.dobreprogramy.pl/AMP-na-Facebooku-i....

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.