Android Auto kontra cierpliwość kierowców. Większość aktualizacji "coś psuje"

Android Auto kontra cierpliwość kierowców. Większość aktualizacji "coś psuje"17.12.2019 11:00
Android Auto ma problem z aktualizacjami, fot. materiały prasowe BMW

Android Auto bez wątpienia zrewolucjonizował sposób korzystania z nowoczesnego samochodu. Użytkownik posiadający dowolny smartfon z Androidem 5.0 lub nowszym może podłączyć go do pojazdu i bez jakiejkolwiek konfiguracji korzystać z Map Google, Waze czy Spotify na ekranie systemu infotainment. Praktyka pokazuje jednak, że rozwój aplikacji nie przebiega szczególnie gładko.

Chociaż pozytywnych opinii dotyczących Androida Auto nie brakuje, coraz więcej osób zwraca uwagę na problemy związane z kolejnymi aktualizacjami. W każdej z nich Google dodaje nowe funkcje, ale przy okazji "psuje" działanie innych elementów. Co najbardziej interesujące, te same błędy nie występują konsekwentnie u wszystkich kierowców, a u innych – wcale.

Android Auto: prosta informacja o temperaturze trafiła na górny pasek dopiero niedawno.
Android Auto: prosta informacja o temperaturze trafiła na górny pasek dopiero niedawno.

Coraz więcej kłopotów z Androidem Auto

Problemów związanych z Androidem Auto nie trzeba szukać daleko. Kiedy w ubiegłym tygodniu informowaliśmy o decyzji BMW dotyczącej Androida Auto w swoich samochodach, w komentarzach jeden z czytelników zwrócił uwagę, że po ostatniej aktualizacji stracił dostęp do bazy fotoradarów.

Z własnego doświadczenia mogę dodać do listy problem z wczytywaniem lokalnej biblioteki muzyki. Czasami po włączeniu odtwarzacza w Androidzie Auto mogę zobaczyć tylko część albumów, które mam zapisane w pamięci smartfonu. Ponowne podłączenie zwykle pomaga, ale trudno uznać to za wygodne rozwiązanie.

Do tego dochodzą sporadyczne problemy z dźwiękiem. Zdarza się, że przychodząca rozmowa nie jest odtwarzana w głośnikach samochodu, ale przez słuchawkę telefonu, który leży gdzieś w schowku podłączony przewodem USB. Żeby było ciekawiej, mikrofon jest właściwie zamieniany na ten zamontowany w pojeździe – rozmówca słyszy mnie więc świetnie i zapewne dziwi się w czym jest problem.

Na inne błędy Androida Auto zwrócono dziś uwagę w serwisie Softpedia, gdzie Bogdan Popa wymienia problemy z lokalizowaniem samochodu na mapie w nawigacji. Ten kłopot podobno został już wyeliminowany w jednej z aktualizacji, jednak ponownie – nie każdy kierowca potwierdza, że łatka rzeczywiście działa.

Pełna lista albumów w odtwarzaczu muzyki? Niestety nie zawsze.
Pełna lista albumów w odtwarzaczu muzyki? Niestety nie zawsze.

Błędy w Androidzie Auto to nic nowego

Analizując Androida Auto warto oczywiście wziąć pod uwagę, że obecność różnych problemów w aplikacji nie jest żadną nowością. Jeszcze przed aktualizacją interfejsu w lecie tego roku, powszechnym kłopotem była na przykład obsługa powiadomień z komunikatorów. Te wyświetlały się na ekranie, ale nie zawsze skutkowały odtworzeniem powiadomienia dźwiękowego. W praktyce można je więc było bardzo łatwo przeoczyć.

Jak zatem widać, zespół programistów odpowiedzialnych za Androida Auto ma nad czym pracować, ale nie oznacza to od razu, że cały system nie ma sensu i lepiej z niego nie korzystać. To wciąż najwygodniejszy sposób na przeniesienie funkcjonalności swojego smartfonu z Androidem na ekran w samochodzie i metoda na korzystanie z Map Google albo Waze na większym ekranie.

Androida Auto można pobrać z naszego katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.