Android Auto najlepszym wyborem do samochodu: ma jedną znaczącą przewagę

Android Auto najlepszym wyborem do samochodu: ma jedną znaczącą przewagę28.06.2018 11:37

Przy pierwszym kontakcie z Android Auto lub Apple CarPlay można odnieść wrażenie, że są one zbyt ubogie. Jednak to właśnie prostota była jednym z głównym celów podczas projektowania. Według przeprowadzonych badań założenia przyniosły oczekiwane rezultaty.

Badania zostały przeprowadzone przez AAA Foundation for Traffic Safety we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu Utah. Sprawdzono pięć różnych modeli samochodów i porównano zastosowane w nich systemy infotainment z Android Auto i Apple CarPlay. Celem było sprawdzenie ergonomii, czytelności i jak długo zajmują wybrane czynności, które musi wykonać kierowca.

Z badania wynika, że w Android Auto nawet o 24% (5 sekund) szybciej wykonamy połączenie telefoniczne. W przypadku wprowadzenia celu w nawigacji różnica jest jeszcze większa, oprogramowanie Google zyskuje przewagę na poziomie 31% (15 sekund szybciej). Porównywalne wyniki osiąga również Apple CarPlay. Wartości są naprawdę znaczące, bowiem świadczą, że kierowca musi poświęcić znacznie więcej uwagi podczas korzystania z wbudowanego systemu infotainment, odrywając wówczas wzrok od drogi.

BMW iDrive.
BMW iDrive.

Warto jednak zwrócić uwagę, że większość producentów samochodów stosuje własne oprogramowanie, które może znacząco się różnić, zarówno pod względem interfejsu, jak i sposobu wprowadzania danych. W badaniu zostały wykorzystane samochody: Honda Ridgeline, Ford Mustang, Chevrolet Silverado, Kia Optima i Ram 1500. Zabrało jednak marek, które potrafią dostarczyć dopracowane i wygodne rozwiązania infotainment.

Testowaliśmy już Android Auto i Apple CarPlay. Faktycznie względem wielu systemów infotainment wypadają lepiej. Po prostu wykonanie podstawowych zadań jest wygodniejsze i przede wszystkim szybsze. Jednak wciąż oprogramowanie Google czy Apple pozostaje w tyle za chociażby BMW iDrive czy nawet nastawionym na dotyk nowym Audi MMI.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.