Android nie sprawdza się na smartwatchach? Stawkę zgarnia Tizen

Android nie sprawdza się na smartwatchach? Stawkę zgarnia Tizen11.05.2017 16:49

Na rynku smartfonów pierwsze i drugie miejsce należy do Samsunga i Apple. Podobnie wygląda to w przypadku smartwatchy, tyle, że Apple ma ponad połowę rynku, a zegarki Samsunga są popularniejsze niż wszystkie modele z Android Wear razem wzięte.

Smartzegarki nie wyparły tych tradycyjnych zegarków, jak zakładali producenci. Nie udało mi się zdobyć dużej popularności, choć zwolenników mają całkiem sporo, zwłaszcza Apple Watch. Jego bezpośrednim rywalem jest Android Wear, ale zanim podejmie on walkę z oprogramowaniem Apple, będzie musiał poradzić sobie z Tizenem.

Według danych opublikowanych przez Tizen Experts, Tizen OS w pierwszym kwartale tego roku był drugim najpopularniejszym systemem operacyjnym na smartzegarkach – 19% udziałów. Tuż za nim z 18% rynku znalazł się Android Wear, a pierwsze miejsce i ponad połowa rynku (57%) należy do Apple Watcha. Warto zauważyć ogromny sukces Apple, a przecież Apple Watch wcale nie był pierwszym smartwatchem, jego premiera była spóźniona. Ponadto, pojawia się naprawdę sporo głosów, że sprytny zegarek Apple nie zachwyca wzornictwem.

źródło: tizenexperts.com
źródło: tizenexperts.com

Nie tylko Apple ma powody do zadowolenia, bo i Samsung też ma czym się pochwalić. W końcu Tizen znalazł się na drugiej pozycji, a to system, który w świecie smartwatchy dostępny jest tylko na sprzęcie Samsunga. Okazuje się, że Samsung sprzedał więcej inteligentnych zegarków niż wszyscy pozostali producenci, którzy postawili na Android Wear.

Samsung na drugie miejsce jak najbardziej zasługuje. Gear S2 czy S3 to świetnie zegarki, zarówno pod względem designu, jak i możliwości. Oferują one chociażby fizyczny, obracany pierścień, będący jedną z najwygodniejszych metod sterowania smartwatchem. Ponadto Tizen działa na nich naprawdę dobrze, zapewniającym przy tym zadowalająco dużą bazę aplikacji.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.