Aplikacja Getin Banku znika z Windows Phone. Czas kupić telefon z Androidem lub iPhone'a

Aplikacja Getin Banku znika z Windows Phone. Czas kupić telefon z Androidem lub iPhone'a25.02.2020 14:10
Aplikacja Getin Mobile i Noble Mobile zostają dziś wyłączone na Windows Phone, fot. Getty Images

Aplikacje Getin Mobile i Noble Mobile są od dzisiaj niedostępne dla użytkowników Windows Phone. Bank zakończył wsparcie aplikacji i aby dalej czerpać korzyść z mobilnej bankowości w smartfonie, pozostaje kupić urządzenie z Androidem lub iPhone'a. Dalsze utrzymywanie aplikacji na Windows Phone było najpewniej po prostu mało korzystne.

Decyzja Banku o zaprzestaniu wsparcia aplikacji na Windows Phone nie powinna być zaskoczeniem. Z systemu od dawna korzysta ułamek właścicieli smartfonów, przez co dalsze rozwijanie takiej aplikacji nie jest opłacalne. Warto zaznaczyć, że aplikacje Getin Mobile i Noble Mobile zniknęły ze sklepu Windows Market jeszcze w połowie 2019 roku, przez co nie mogli ich już instalować nowi użytkownicy.

Windows Phone i coraz mniej aplikacji

Koniec aplikacji Getin Banku na Windows Phone nie jest pierwszą tego typu zmianą w ofercie w ostatnim czasie. Niedawno informowaliśmy o podobnej sytuacji dotyczącej użytkowników WhatsAppa.

Analizując ewentualne kłopoty użytkowników, warto mieć na uwadze, że rynkowy udział smartfonów z Windows Phone jest znikomy, a dopiero z tej grupy trzeba wybrać osoby korzystające z mobilnej bankowości Getin oraz Noble Banku. W praktyce możliwe więc, że zakończenie wsparcia aplikacji w przypadku Windows Phone dotknie tak naprawdę garstki klientów.

Osoby, których dotyczy ten problem nie mają jednak dużego wyboru. Jedynym rozwiązaniem pozostaje zakup nowego smartfonu. "Przepraszamy za niedogodności oraz zachęcamy do korzystania z usługi Bankowości Elektronicznej z poziomu przeglądarki internetowej oraz aplikacji Getin Mobile i Noble Mobile dostępnych na systemy Android i iOS." – piszą bankowcy w krótkim oświadczeniu.

Aplikację Getin Mobile oraz Noble Mobile można znaleźć w naszym katalogu oprogramowania.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.