Aplikacja InPost prosi o 6-cyfrowy kod? Musisz go pobrać i wpisać

Aplikacja InPost prosi o 6-cyfrowy kod? Musisz go pobrać i wpisać31.08.2021 11:11
Aplikacja InPost Mobile
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Użytkownicy InPost Mobile mogą zostać w wybranym momencie poproszeni o pobranie nowego kodu weryfikacyjnego. InPost ostrzega, że jeśli numer telefonu nie zostanie w ten sposób raz jeszcze zweryfikowany, użytkownik zostanie wylogowany z aplikacji.

Aplikacja InPost Mobile jest dużym ułatwieniem dla osób regularnie korzystających z Paczkomatów czy usług kurierskich. Pozwala śledzić statusy przesyłek i otwierać zdalnie Paczkomaty, bez podchodzenia do ekranu maszyny. Użytkownika w aplikacji identyfikuje numer telefonu, którego uwierzytelnienie jest konieczne przy pierwszym uruchomieniu - podobnie, jak choćby w WhatsAppie.

Okazuje się jednak, że aplikacja może poprosić użytkownika o ponowne zweryfikowanie konta. W tym celu konieczne jest pobranie kodu, który dotrze do użytkownika SMS-em, a następnie wpisanie go do InPost Mobile. Aplikacja jest też w stanie sama odczytać 6-cyfrowy kod i przepisać do właściwego okienka, choć do tego trzeba wcześniej wyrazić zgodę na dostęp do wiadomości.

[1/3] Ponowna weryfikacja numeru telefonu w aplikacji InPost Mobile, Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
[2/3] Ponowna weryfikacja numeru telefonu w aplikacji InPost Mobile, Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek
[3/3] Ponowna weryfikacja numeru telefonu w aplikacji InPost Mobile, Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

Co najważniejsze, użytkownik nie musi przeprowadzać weryfikacji konta od razu, gdy poprosi go o to aplikacja. InPost daje na to 20 dni, a do formularza można wrócić z poziomu ustawień. Generalnie jednak procesu nie da się ominąć.

Jeśli korzystający z aplikacji zignoruje konieczność ponownej weryfikacji numeru telefonu, finalnie zostanie automatycznie wylogowany z InPost Mobile, a co za tym idzie - straci dostęp do wszystkich funkcji do czasu ponownego logowania (rozpoczynającego się od analogicznego procesu uwierzytelniania numeru).

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.